Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Ik heb bij bm air niet met de creditcard hoeven betalen maar moest het gewoon via internetbankieren overmaken.

Thanks voor de beterschapswensen allemaal!
quote:neele schreef op 09 november 2008 @ 17:24:

Op de site van sawadee.com waar je veel (maar lang niet alle) accomodaties kan boeken staan ook veel reviews.

Bij tripadisor.com ook.

Vaak kan je hier wel het een en ander uithalen.

Zelf ben ik uberkritisch en heel kieskeurig en verwend:) dus als alle reviews positief zijn durf ik wel te boeken.

Anders doe ik niet en ga ik ter plekke eerst kijken.

Ha, dat heb ik dus ook! Ik heb vaak een heel duidelijk beeld voor ogen bij een accommodatie: schoon, luxe, rustig, mooi uitzicht (liefst zeezicht) en voldoende zon- en schaduwplekken.

Tripadvisor en Zoover check ik ook altijd vooraf. Als een accommodatie hoog scoort op tripadvisor, dan durf ik het wel aan (sommige mensen zijn azijnpissers en plaatsen een slechte recensie als er ook maar iets mis is in hun ogen).

Bedankt voor jullie antwoorden aangaande de betaling van de tickets.
Ik heb dit jaar voor het eerst via Greenwood het Prince Palace hotel geboekt en daarna 3 nachten in het Felix hotel in Kanchanaburi. Het scheelt wel dat ik beide hotels al ken.

Maar ik heb woensdag gemaild, maar tot nu toe heb ik geen reactie van ze ontvangen. Ze waren toch wel goedkoper met bepaalde hotels en ik heb al een paar keer m'n neus gestoten met het binnenlopen in een hotel. Of er was niets meer beschikbaar of het was echt veel te duur.

Wij gaan ook midden in het hoogseizoen, dus de kans op het feit dat de betaalbare accommodatie vol is is echt aanwezig.
Kaar, als je er nog onderuit kan.....Zeg het Felix af en ga voor het Oriental Kwai resort!

Veel kleiner, dat wel, maar zo veel leuker en mooier!

Wij hebben in Juni bij het Felix gelunched en het was echt niet geweldig.

Het zag er een beetje "run down" uit allemaal.

Was blij dat we weer in onze auto stapten naar het Oriental Kwai.

Wel iets verder van de stad maar zo veel leuker. Een prachtig huisje en heerlijk eten.

Zwembad is niet groot maar het is ook een klein resort.

En ik neem aan zelfs goedkoper dan Felix.

Maar je schrijft dat je in het hoogseizoen gaat en volgens mij zit Oriental al helemaal vol (toen ik er in Juni zat lieten ze me hun boekingen voor de rest van het jaar zien).

Heb een paar jaar geleden in een ander hotel gezeten dat ook wel heel leuk was (ik vond het leuker dan het Felix) maar moet even zoeken hoe dat heette.

En dat zou nu ook wel eens run down kunnen zijn. Dat gaat zo snel in Thailand....
Hey Neele,

Inmiddels de bevestiging binnengehad (ik was weer eens wat voorbarig). Ik zal even kijken naar het Oriental Kwai. Ik ken het niet. Normaal gesproken zitten we altijd aan de rivier bij Sugar Cane en gaan we altijd zwemmen in het Felix hotel, maar daar betaal je ook al 300 bath pp voor, dus bedacht ik dat ik er dan net zo goed kon slapen.

Ik vind Kanchanaburi altijd zo'n lekker laid back plaatsje. Ik ga allang niet meer voor de brug uiteraard, maar gewoon om een beetje uit te rusten van de reis.

Ik ga even googlen en als ik het het leuker vind, dan wijzig ik het gewoon.

We hebben besloten om daarna naar Zuid-Vietnam te gaan. Ik wil in ieder geval naar HCMC, Hoi An en daarna afslutien op Phu Quoc.

Als het bevalt dan gaan we volgend jaar helemaal ook naar Noord-Vietnam.
Ik laat het toch maar zo. Ik draai het gewoon om, ik ga gewoon een keertje lunchen of dineren in Oriental Kwai. Het zag er inderdaad erg leuk uit en het heeft goede recensies.

Felix heeft misschien niet de beste keuken, maar wel een heel lekker zwembad en ik heb nu een Deluxe Riverview kamer voor 2700 bath. Ook lekker.

Wat een luxeproblemen eigenlijk :-)
Kijken jullie wel uit voor onze lieve Joran dames? Voor je het weet zit je, onder valse voorwendselen, weer in NL.
quote:Xander68 schreef op 10 november 2008 @ 12:07:

Kijken jullie wel uit voor onze lieve Joran dames? Voor je het weet zit je, onder valse voorwendselen, weer in NL.

Dat zou net zoiets zijn als hash naar Marokko smokkelen.....

Heb in Thailand echt nog nooit een europese dame van vermaak gezien.
quote:kaar schreef op 10 november 2008 @ 12:02:

Ik laat het toch maar zo. Ik draai het gewoon om, ik ga gewoon een keertje lunchen of dineren in Oriental Kwai. Het zag er inderdaad erg leuk uit en het heeft goede recensies.

Felix heeft misschien niet de beste keuken, maar wel een heel lekker zwembad en ik heb nu een Deluxe Riverview kamer voor 2700 bath. Ook lekker.

Wat een luxeproblemen eigenlijk :-)

Je hebt gelijk hoor!

Ik zou niet helemaal naar het oriental gaan om te gaan lunchen.

S,middags kan je er een kanonskogel afschieten.

Het is een hele kleine keuken maar het is er zo ontzettend lekker.

De eigenaar (een Thai die in Nederland is opgegroeid) wil dat er

zo gekookt wordt als zijn oma deed. Nou, dat is gelukt.

Ik had de goede recencies gelezen en ben er op de bonnefooi naar toe gereden. Ik vond de foto's op de site niet echt aanlokkelijk. Maar in het echt vond ik het geweldig. Eerst een nacht geboekt en er toen nog 4 aan vast geplakt.

Idd niet voor de brug (die kende ik al) maar gewoon om bij te komen.

Nou, geniet er lekker van daar!

Wanneer ga je ook al weer?
6 februari, het duurt dus nog even. Maar de voorpret is minstens zo leuk.
Ik had nog wat vragen over mijn 'planning' in Bangkok.

We overnachten in het President Solitaire aan Sukhumvit Road (Soi 11).

Tot nu toe heb ik het volgende in gedachten:

Zaterdag: aankomst om 5.15 uur. Slapen/bijkomen, in de middag beetje de buurt rondom Sukhumvit verkennen, eten, misschien massage nemen, 's avonds naar MBK of Night Market. Maar weet niet of dit al te 'druk' is na zo'n lange reis.

Zondag: ochtend fietstocht bangkok (korte tour) en in de middag tempeltour en Grand Palace. 's avonds lekker slenteren/winkelen.

Maandag: River Kwai Tour (hele dag)

Dinsdag: ochtend vertrek naar Krabi

Het is natuurlijk lastig om in korte tijd alles te zien dus ik hoop dat ik met dit programma mijn tijd wel redelijk goed benut. Maar misschien hebben jullie nog wel ideeen?

En wat is het budget zo gemiddeld wat je moet rekenen voor twee weken? Ben geen type die ontzettend op de kleintjes let, maar ben ook niet van plan om duur te gaan winkelen/eten ofzo.
Hoi Ysabel,

Ik zou je river Kwai tour laten schieten. Het is echt geren en gevlieg om dat in een dagje te doen terwijl het daar zo heerlijk is om een paar dagen te blijven.

Aangezien je in het weekend aankomt zou ik zeker de zondag naar de weekend markt gaan.

Dat is echt hardstikke leuk en je hebt meteen Thailand op z'n drukst!

Verder zou ik ook China Town bekijken, hardstikke leuk.

Als je een boot neemt aan de rivier spring je er eerst af in de buurt van China Town (dan kan je gewoon lopen) en daarna vaar je een stukje verder naar het Grand Palace . (of andersom, weet ik niet meer uit mijn hoofd)

Die boten zijn spotgoedkoop. Eigenlijk een soort bussen. Ook heel leuk om mee te maken.

Een tour heb ik nooit geboekt dus dat weet ik niet hoe dat is.

Zou het lekker zelf doen.

Plan idd op zaterdag niet te veel. Beetje rondbanjeren en rondkijken en lekker eten.

Dwing jezelf niet te gaan slapen als je aankomt. S'avonds vroeg naar bed en je jetlag blijft tot een minimum beperkt!

Wat je kwijt bent voor twee weken ligt helemaal aan hoe je wilt leven daar.

Je kan voor een paar euro per nacht slapen maar je hebt ook hotels die 500 euro per nacht of meer zijn.

Wat betaal je voor je hotel in BKK?

Dan weet ik ongeveer hoe je reist.
Ik ga overigens wel altijd eerst slapen zodra ik aankom. Ik heb het weleens overgeslagen, omdat ik uit een soort zenuwachtigheid lekker naar buiten wilde. Nou om een uur of half één 's middags komt dan onheroeppelijk de man met de hamer.

's Middags heb je dan de hele dag en avond voor je. Denk erom, je bent in de tropen. Overhaast niets.

Voor de rest sluit ik me volledig aan bij Neele, ik zou het precies zo doen.
Wij hebben het" geluk"" dat we s'avonds aankomen dus hup wat eten en drinken,douchen en naar bed en dan de maandag is onze eerste echte dag daar denk dat de jetlag dan wel meevalt...(hoop ik tenminste en ik hoop dat ik in het vliegtuig wat kan slapen...)

River kwai wil ik wel naar toe maar dan wel met 2 overnachtingen,voor mij is alles nieuw daar...

Die weekend markt is dat echt leuk of is dat meer mwah?ik ben zelf totaal geen marktbezoeker en ik zag er gisteren een stukje van bij rtl travel en wat een drukte...

Ik geef dus ook totaal niks om winkelen ben dat meestal snel beu,zo door chinatown lopen wat Neele beschrijft dat lijkt mij wel leuk ook met die bootjes etc.

Hoeveel tijd moet je eigenlijk ongeveer uittrekken voor het bezoeken van de grand palace en die tempel met die liggende boeddha is een morgen/middag genoeg?

En die golden mount?Geloof dat we daar niet zo heel erg ver vanaf zitten met ons hotel.

Ben trouwens nog erger verkouden dan gisteren,heb de huisarts gebeld kan dadelijk een receptje voor codeine ophalen want al dat gehoest vannacht...hopelijk is het zaterdag over want heb nu erg last van mijn oren en duizelig..
Dolfje als je niet van de markt houdt NIET gaan!!!

Het is alsof je in een mierennest de weg kwijt raakt.

Als je je er aan overgeeft en kan genieten van de rare dingen die je ziet (bv een afdeling waar mannen allemaal kleine hondjes staan te fohnen en te touperen) is het geweldig.

Ik vond het echt een hele belevenis voor het oog en de neus...

China Town is overigens net zo heftig. Daar moest ik de eerste keer echt een doekje voorhouden tegen de geuren die ik echt niet trok.

Maar ik vind wel dat beide dingen echt een andere cultuur laten zien.

Grand Palace kan in een ochtend.Probeer er vroeg te zijn anders loop je in colone. En daar vond ik het niet leuk dat het zo druk was. Daar hoort het niet voor je gevoel.

Golden mount zegt me niets... Slecht he voor iemand die nu al vier keer in Thailand is geweest.
Fijn om tips te krijgen van de 'profs' hier...!

Zat zelf ook erg te twijfelen over River Kwai, wil het wel graag zien vandaar ook dat ik voor de dagtour zou kiezen. Maar heb ook geen zin in geren en gevlieg. Ga er nog even over nadenken wat te doen. Ligt er ook aan wat mijn vriend wil, want die heeft natuurlijk ook een beetje inspraak... Al heb ik de Tiger Temple gelukkig al uit z'n hoofd kunnen praten..

Klinkt leuk die bus-boten..ga ik zeker gebruik van maken.

De weekend markt heb ik ook aan zitten denken, maar ben bang dat ik ter plekke een paniekaanval krijg door de drukte...haha.. En ben bang dat ik heel veel beestjes in kooitjes ga zien...vind ik zo zielig. Maar misschien dat we dat in de ochtend kunnen doen voordat het erg druk is...en dan het dieren gebied ontlopen...

Hotels hebben we al geboekt, gemiddeld betalen we ¤100,- per nacht. Het gaat dus puur om zakgeld om te eten/te winkelen (ook niet elke dag hoor en gewoon leuke betaalbare kleding, ben niet zo merkengeil), taxi's e.d. en natuurlijk af en toe een massage... We zijn geen ontzettende luxepaardjes, maar willen het wel comfortabel hebben als je begrijpt wat ik bedoel.

Zelf dacht ik aan zo'n ¤1000,- aan zakgeld in totaal voor 14 dagen/twee personen. Of is dat teveel/te weinig? We willen op Krabi en Ko Samui ook nog een paar excursies doen nl.
tip: 's morgens naar Grand Palace en de liggende Buddha en dan je lekker laten masseren bij Wat Pho. Dat moet je echt doen, is absoluut anders/beter dan op straat. Is niet echt zachtzinnig, maar na je vlucht zo lekker.

Weekendmarket is echt zoals je het bij RTL travel zag. Ik hou daar van, maar het is wel heel warm 's middags
Ik ben laatst in de Wat Pho en de Grand Palace geweest. Alles bij elkaar waren we in twee en een half uur klaar. Een uurtje voor de GP en de rest voor de WP. Meer dan genoeg. Hou er rekening mee dat beide tempels om 4 uur 's middags dicht gaan en kijk uit voor mannetjes die tegen je zeggen dat de GP dicht is die dag wegens één of andere religieuze feestdag, maar dat ze nog wel een andere tempel in de buurt weten. Vervolgens kom je 3 hoog achter bij één of ander lullig tempeltje uit, met een souvenirwinkeltje dat dan toevallig van de oom van het mannetje blijkt te zijn.....en ja ik ben er de eerste keer dus wel ingestonken!

Dolfje ik hou ook helemaal niet van markten en mij doe je ook echt geen plezier met die drukke weekendmarkt. Toen ik er laatst was hebben we een klongtocht van 2 uur gemaakt met een longtailboot. Dat was wel erg leuk. Vergeet ook niet naar de Wat Arun te gaan (tegenover de Wat Pho) die is ook erg mooi.

Wat ook helemaal te gek is, is om 's avonds naar Sirocco of naar Vertigo te gaan. Sirocco is de skybar bovenop het LeBua State Tower hotel (vlakbij het Oriental) en Vertigo is een bar bovenop het Banyan Tree hotel, is meer loungerig dan Sirocco. Maar het uitzicht vanaf beiden is echt adembenemend (70 verdiepingen hoog..) Je mag er alleen niet met flipflops naar binnen.

Dolfje mocht je zaterdag nog verkouden zijn, neem neusspray mee in het vliegtuig. Even je neus druppelen voor de start, scheelt de wereld voor je oren. Sterkte meid.
Leuk leuk al die tips!!
de golden mount is niet zo geweldig, wel leuk voor de variatie omdat het heel anders is dan de meeste andere tempels. je hebt wel uitzicht over de stad, maar als je weinig tijd hebt zou ik hem overslaan.

ga je wel, hou dan rekening met veel trappen, je moet de hele berg op klimmen en ik vond het erg vermoeiend.

aanvulling, als je bij de River Kwai bent, en je hebt tijd, zou ik zeker de Erawan watervallen gaan bekijken. schitterend blauw-groen water. wel een hele klim naar de bovenste trappen, maar het zeker waard.

wij vonden het een van de mooiste dingen die we in Thailand gezien hebben.
Waar zouden jullie Thailand-kenners heen gaan als je het volgende wilde:

- mooi strand en de mogelijkheid om in zee te zwemmen (niet te ruw, niet te ondiep, etc)

- rustig, maar wel met eettentjes en restaurants in de buurt

- voldoende excursiemogelijkheden

Ik ben aan het kijken wat voor ons goede bestemingen zouden zijn en ik twijfel tussen Hua Hin en bijvoorbeeld Koh Samui, Koh Samet en Koh Chang (het olifanteneiland).

En kent iemand misschien Karon Beach, Kata Beach of Nai Harn Beach op Puhket?

Mijn man en ik houden niet erg van drukte, niet om ons hotel er te hebben in ieder geval.
Of het strand mooi is ligt ook een klein beetje aan de wind en/of seizoen. Verleden jaar op Chaweng was er nauwelijks een strand, terwijl het normaal heel breed is.

Maar dit even terzijde:

Koh Samui Lamai - kiezelstrand (wel hele fijne kiezels)

Koh Samui Chaweng - zandstrand. In Chaweng Noi worden de golven gebroken door een rif en in Chaweng Centre is de zee vrij heftig.

Phuket Kata - Super lekker strand met bedjes en parasols die niet te dicht op elkaar staan. Zee is vrij diep en rustig. Voor de rest vind ik Phuket veel te druk, Kata gaat wel, Karon en Patong is vreselijk.

Hua Hin ben ik nog nooit geweest, maar ik denk dat ik het vreselijk vind. Alles is er heel netjes en er staan alleen maar resorts. Heeft niks met authentiek Thailand te maken.

Koh Samet heeft een heel fijn zandstrand, maar voornamelijk strandstoeltjes, tenzij ze bij je hotel horen. Samet is wel heel klein en er is niet zo heel veel te doen. Het ligt dicht bij Bangkok, dus uitermate geschikt om uit te rusten na je vliegreis.

Koh Chang - weet ik niet meer zo goed. Volgens mij is de zee heel ondiep. Verschillende dorpen die best ver uit elkaar liggen.

Koh Phangan - Supereiland met heel veel verschillende baaitjes. Mooi zandstrand, wel last van ondiepe zee vooral bij eb. Zolang je niet in Haad Rin zit is het overal goed toeven.

Restaurantjes en winkeltjes heb je overal in Thailand. Zeker in de badplaatsen. Je hoeft je echt niet te vervelen en als je het ergens gezien hebt, dan ga je gewoon verder.
Toevoeging aan Kaar:

Ko Tao, heerlijk eiland, lekker rustig met maar 1 'dorpje', mooie baaien, erg mooi snorkelen en duiken.

Ko Chang ook erg lekker. Verschillende lange baaien met voor elk wat wils, resorts en backpack. Ben er in februari geweest en ik vond het heerlijk.

Railey Beach Mooi strand, leuke resorts vlakbij Krabi

Kao Lak Als alternatief voor Phuket erg geschikt.
Pinksterbloem,

Ik ken de meeste van je opties behalve Koh Samet en Koh Chang.

Over Samet lees je niet zulke goede dingen. Het ligt zeer dicht bij BKk en is dus heel druk. Was vroeger wel prachtig overigens.

Koh Chang wordt steeds drukker en zou een grote bouwput zijn.

Maar nu de opties waar ik ben geweest.

Phuket- Met de auto helemaal gezien en dat was eens maar nooit meer.

Het paradijs wat het ooit geweest moet zijn is nu een drukke en hectische toerstenbestemming

Khao Lak- Voor de tsunami geweest en deze zomer weer een paar dagen. Ultra saai maar wel lekker voor een paar daagjes.

Hua Hin- Meerdere malen overnacht op weg naar of van het zuiden.

Mijns inziens de lelijkste en vreselijkste plek die je in Thailand kan treffen.

Koh Samui- 10 jaar geleden toen ik er voor het eerst kwam nog een redelijk toeristische bestemming die wel charme had. Vooral in het noorden van het eiland was het toen nog leuk.

Nu ben ik er weer geweest en het is er echt heel druk.

Wat excursies betreft kan je hier wel veel

Ik zou je het volgende aanraden:

Vlieg naar Samui en blijf daar een paar dagen. Het is er druk maar als je je goed inleest kan je er hele leuke dingen doen en bijv heerlijk eten. Ik heb er dit jaar in een restaurant in Chaweng gegeten waar al het voedsel biologisch is. Dit klinkt vrij geitenwollensok maar het is echt een prachtige zaak met het heerlijkste (niet heel goedkoop) eten dat je je voor kan stellen.

Daarna neem je de boot naar Phangan. Hier kan je bijv naar het noordoosten gaan. Wij zaten op een prachtig strand waar enkele leuke tentjes zaten, reggae muziek en voetjes in het zand. Het Thailand van vroeger.

Zee is heerlijk maar snorkelen niet heel mooi.

Daarom neem je daarna de boot naar Koh Tao. Dat was 10 jaar geleden een paradijs en is nu ook een stuk drukker.

Maar wel een hele gezellige drukte vond ik de laatste keer (4 jaar geleden). Hier ga je lekker snorkelen of duiken.

Ik duik niet maar heb meerdere malen een weekje op Tao gezeten. Voordeel van niet duiken is dat het strand overdag heerlijk rustig is. Iedereen is weg. Sá vonds wordt het er heel gezellig.

Daarna neem je de boot naar of Samui om terug te vliegen naar BKK of naar het vaste land en neem je de trein terug naar BKK.

Dat zou voor mij als ik voor het eerst ging de ideale strand vakantie zijn.
Dank je wel voor jullie reacties. Ik vind het heel moeilijk kiezen, juist omdat de reisbrochures alles afschilderen als prachtig maar ik hier ook heel andere dingen lees.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven