Partner biecht op...

18-04-2016 15:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuwe nick aangemaakt.

Gisteren kreeg ik schokkend nieuws.

Mijn man was opvallend stil, ik vroeg wat er was, hij wilde boven met me praten.

(De kinderen waren beneden, 2 jongens, puberleeftijd)

Veel schuldbewust slikken, geprevel, maar het hoge woord kwam eruit.

Hij biechtte op dat hij wrs genitale wratten had. Hij ging ermee naar de dokter. De kans bestond dat ik het ook had. Hij was in december naar de hoeren geweest, handwerk met pijpen, weliswaar met condooms, maar hij had al gegoogled en genitale wratten konden ook doorgegeven worden buiten de randen van het condoom. Mss via haar handen of besmet met een vieze handdoek.

Hij blijkt in de afgelopen 10 jaar totaal 4x naar de hoeren geweest te zijn, waarvan altijd met condoom, 1x geneukt, rest pijpen/handwerk. *EDIT: Inmiddels heeft hij opgebiecht dat het om ongeveer 25x gaat.* Daarnaast is hij elke keer voorafgaand aan zo'n bezoekje een keer of 4 a 5 er gaan 'kijken', in die wijk waar de prostituees zitten. Voorpret. Ofzoiets.

Ik ben ongelooflijk in de war. We zijn al 20 jaar bij elkaar. We hadden -zo dacht ik- een prima relatie, een goed sex leven, (min. 1x p wk, en altijd bevredigend). En, dit vind ik het ergste, we hadden (dacht ik) altijd een open relatie waarin alles bespreekbaar was.

Nu ineens is alles veranderd.

Hij liegt dus al zeker 10 jaar.

Is niet trouw.

Hoe kun je dit jarenlang vóór je houden? Terwijl we intieme gesprekken hadden over geheime fantasieën, heb het hem wel eens speels gevraagd; zou je niet eens naar een parenavond willen? Of een prostituee? Lijkt je dat spannend? Maar dan zoende hij me innig, en zweerde dat ik de enige voor hem was, hij zou het niet eens KUNNEN met een ander...

Ik voel me zo'n SUKKEL dat ik het geloofde. Schaam me...

Voel me eenzaam, met dit geheim. Ik kan/wil er met niemand over praten. Weet ook niet hoe ik nu verder moet. Hij vroeg me huilend of ik het wel goed vond dat hij naast me sliep, gisteravond. En ik zei verbaasd van 'ja, natuurlijk, waar moet je anders slapen?'

Verdoofd.

Ik heb geen passende emoties, kan het niet overzien. Weet niet of ik boos ben, verdrietig, of wat dan ook. Ik heb hem ook gezegd dat ik niet weet wat ik ermee moet. Dat het tijd nodig heeft.

Hoe kan ik hem nog ooit vertrouwen?

Hoe kan ik ooit nog sex met hem hebben? Ik walg als ik nu aan zijn lichaam denk.

Het was geen eenmalig slippertje, in een dronken bui.

Hij heeft dus de afgelopen 10 jaar zeker 25x daar rondgelopen, zijn fantasie gevoed, tot hij aan zijn lust toegaf. Daarna voelde hij zich schuldig en vies, zegt hij, en was 'de behoefte' weer een tijd weg.

Pffff. Wat moet ik hiermee?

Door op dit forum te schrijven, hoop ik het wat beter te kunnen plaatsen. Van me af te kunnen schrijven. Mss dat ik dan ontdek wat ik voel, vind, denk. Ben benieuwd naar de mening van anderen. Want IK weet het ff niet.
Het gaat toch niet alleen om grenzen aangeven? Communiceren over wat je wilt en hoe je dingen ervaart en graag ziet. Het is geen harde grens, maar een gewenste omgangsvorm. Van hoe te handelen, maar ook van vanzelfsprekendheden die op losse schroeven staan. Lijkt mij juist heel goed om dat te doen.

En met het aangeven hoe je dingen ervaart en graag ziet ontstaan uiteindelijk ook grenzen. En contact. En begrip. En daarmee zorg je volgens mij juist goed voor jezelf.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:

Dat ik NIET wilde zeiken, maar dat ik hem wilde horen vragen of dat ook oké was voor MIJ.

Hij zei dat hij dat wel begreep. Dat hij er niet bij stil had gestaan. Excuses. En of het oké was.

(Ja)

Komt mss over als een klein dingetje. Maar voor mij voelde het als belangrijk. Om even aan te geven dat ... De vanzelfsprekendheid weg is. Ofzo. Dat alles nu anders is.

Ik deed dit niet als machtsspel. Het voelde ongemakkelijk, maar vond wel dat ik dit moest zeggen. Ben blij dat ik dat gezegd heb.

En hij dit leek op te pikken.

--------

Niet bij stil gestaan? Na alles wat er is gebeurd?

Hoezo begrip, hoezo respect?

Zelf zou ik dat absoluut NIET natúúrlijk en/of vanzelfsprekend vinden.

Dus hij doet, in deze situatie, een flauw -achteraf- excuusje "omdat het moet" en alles gaat toch gewoon verder volgens zijn!! plan?

En zo gaat dat dus ook weer bij de volgende gebeurtenis?

Ik zou eigenhandig datzelfde bed weer van zolder halen en verslepen naar de logeerkamer: voor mezelf deze keer!

Als het niet zou lukken met sjouwen, dan sliep ik wel op de zolder.

En wanneer het logeerbed toch niet zo lekker ligt? Dan bestel ik "morgen" een nieuw matras!

Maar je mag toch wel érgens een keer je punt maken; dat je íets in te brengen en te willen hebt (anders dan het achteraf toestemming "mogen" geven nadat je een flauw excuus hebt aangehoord?

Wanneer was hij van plan om wél een keer "stil te staan" bij wat jij wil?
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 april 2016 @ 20:23:

[...]

Als jij je grens wilt aangeven dan geef je hem toch aan? Nee ik wil niet dat je hier gaat liggen of ja kom hier maar liggen. Het punt is dat je juist geen enkele grens aangeeft. Je legt het bij hem neer, je laat hem weten dat je het niet vanzelfsprekend vindt maar verbindt er geen enkele consequentie aan. Jij wilt dat er iets bij hem gebeurt, maar jij moet voor je eigen grenzen gaan staan.Zo je bent weer flink op dreef. Doen ze het niet goed?
quote:Antoon69 schreef op 27 april 2016 @ 21:06:

[...]

Zo je bent weer flink op dreef. Doen ze het niet goed?waar lees je dat?
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 april 2016 @ 21:08:

[...]

waar lees je dat?Ik lees al weer om geen angst voor de angst te hebben en te denken vanuit haar eigen belang. En dat jij je met je bekende agenda inmiddels vast aan het bijten bent in dit topic.
quote:Antoon69 schreef op 27 april 2016 @ 21:11:

[...]

Ik lees al weer om geen angst voor de angst te hebben en te denken vanuit haar eigen belang. En dat jij je met je bekende agenda inmiddels vast aan het bijten bent in dit topic.word je daar angstig van?
TO rekening houden met je angsten is doorgaans vrij normaal. Het is pas een probleem als die angsten irreeel zijn. En in dit geval lijkt me dat er aardig wat op het spel staat. Ik hoop dat je nog steeds je eiegen weg hierin zult gaan.
quote:Gebruna schreef op 27 april 2016 @ 20:58:

Wanneer was hij van plan om wél een keer "stil te staan" bij wat jij wil?

Zoals iemand anders ook schreef, denk ik dat to beter de verwachting dat hij op een of andere manier helpt het wat dragelijker te maken, los te laten. Tot nu toe doet ie iig steeds het tegenovergestelde.

TO, naast het hele prostitutie gebeuren, komt je man verder ook tamelijk zelfgericht, weinig empathisch over. Ik kan me niet voorstellen dat dat niet eerder in jullie relatie naar voren is gekomen. Hoe ben je/zijn jullie daar tot nu toe mee om gegaan?
quote:Antoon69 schreef op 27 april 2016 @ 21:16:

TO rekening houden met je angsten is doorgaans vrij normaal. Het is pas een probleem als die angsten irreeel zijn. En in dit geval lijkt me dat er aardig wat op het spel staat. Ik hoop dat je nog steeds je eiegen weg hierin zult gaan.Dat je in de steek gelaten kan worden is heel realistisch, de kans dat je ooit alleen komt te staan in je leven is vrij groot, als je maar oud genoeg wordt. Maar waarom zou je er bang voor zijn? Wat is er zo erg aan? En dus: is die angst wel reeel?
quote:Zeeland1970 schreef op 27 april 2016 @ 20:17:

Dat zie ik toch anders.

Dat van dat je je niet moet laten leiden door je angst begrijp ik, en dat is ook een hele relevante opmerking. Dat is nl een mogelijke valkuil, gezien mijn angst om afgewezen te worden.

Maar dat ik aangaf dat het niet zomaar 'logisch' zonder overleg bij me terug kan gaan liggen wanneer het enkel HEM uitkomt, dat vond ik belangrijk. Hij mag zijn grens aangeven, zijn gevoel volgen, maar IK dus ook.

Ik was blij dat ik me hiervan bewust was, dat ik dit zo voelde/vond, en het ook nog op een zuivere manier terug kon geven. Voelde goed. Niet 'lekker-puh', maar gewoon, normaal, goed.

En, het ging niet over of hij nou wel of niet naast me ligt, daar had ik al eerder bij stilgestaan, en dat maakte me niet zoveel uit. (Al raakte zijn weglopen, dat idee dat hij me verliet, me wel even) Het gingen om het vanzelfsprekende; dat hij dit alléén besloot en die vrijheid gewoon nam.

Alsof hij zelf hier de deur uit besluit te stappen, het koud krijgt, en dan weer rustig terug binnen wandelt op het punt dat hij kiest, zonder even aan te bellen eerst. Zo werkt dat niet. Even aankloppen en checken of hij terug kan komen is wel het minste. (En, ja, wat mij betreft is het dan goed.)

Ik snap wel wat je bedoelt, dit is ook een grens aangeven! Hij moet gewoon rekening houden met jou!! Door dan te zeggen: "nee je mag niet meer bij mij in bed" terwijl je dat eigenlijk niet echt meent, juist dan maak je er een macht gebeuren van.

Ik vind dat je hierin nu goed een grens hebt aangegeven!
quote:ilja77 schreef op 27 april 2016 @ 21:27:

[...]

Ik snap wel wat je bedoelt, dit is ook een grens aangeven! Hij moet gewoon rekening houden met jou!! Door dan te zeggen: "nee je mag niet meer bij mij in bed" terwijl je dat eigenlijk niet echt meent, juist dan maak je er een macht gebeuren van.

Ik vind dat je hierin nu goed een grens hebt aangegeven!Ik ook!
zeeland ik stuur je een pb.
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 april 2016 @ 20:23:

[...]

Als jij je grens wilt aangeven dan geef je hem toch aan? Nee ik wil niet dat je hier gaat liggen of ja kom hier maar liggen. Het punt is dat je juist geen enkele grens aangeeft. Je legt het bij hem neer, je laat hem weten dat je het niet vanzelfsprekend vindt maar verbindt er geen enkele consequentie aan. Jij wilt dat er iets bij hem gebeurt, maar jij moet voor je eigen grenzen gaan staan.

Ja, en dat DEED ik dus ook.

Ik legde hem uit WAT het in me opriep, (dat ik me niet gehoord voelde en dat hij over mijn grens ging nu), en ik heb hem ook concreet aangegeven wat ik nodig had van hem om te horen. (Dat hij dat aan me VRAAGT, en het niet zomaar aanneemt)

Ik heb hem dit uitgelegd op een rustige, zuivere manier, en hem laten voelen dat het me NIET ging om hem door het stof te laten kruipen, maar dat ik het WEL nodig heb dat hij dat vraagt. En dat voelde wat onwennig, maar ook goed.
quote:Zeeland1970 schreef op 27 april 2016 @ 22:01:

[...]

Ja, en dat DEED ik dus ook.

Ik legde hem uit WAT het in me opriep, (dat ik me niet gehoord voelde en dat hij over mijn grens ging nu), en ik heb hem ook concreet aangegeven wat ik nodig had van hem om te horen. (Dat hij dat aan me VRAAGT, en het niet zomaar aanneemt)

Ik heb hem dit uitgelegd op een rustige, zuivere manier, en hem laten voelen dat het me NIET ging om hem door het stof te laten kruipen, maar dat ik het WEL nodig heb dat hij dat vraagt. En dat voelde wat onwennig, maar ook goed.nu gaat het over dat slapen maar stel dat hij weer naar de hoeren zou gaan wat dan? stel dat hij je een klap geeft wat dan? of is de ene grens de andere niet? Of was dit eigenlijk nog geen grens? mijn punt is dat hij over je grens gaat en jouw reactie is dat je zegt dat je dat vervelend vindt. En dan? Dan zegt hij sorry? En dan?
Ik vind dat je het goed doet. Wel vind ik het vreemd van je man dat hij eerst naar de logeerkamer gaat omdat er weinig verbondenheid is. En als het matras dan niet lekker ligt, is dat principe of die reden nergens meer te bekennen. Dan wil hij ineens wel naast je liggen. Ik vind dat niet eerlijk. Ik zou het vreselijk vinden als mijn man eigenlijk niet naast me wil liggen, maar ja het matras op de logeerkamer ligt niet lekker, dan toch maar......
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 april 2016 @ 22:05:

[...]

nu gaat het over dat slapen maar stel dat hij weer naar de hoeren zou gaan wat dan? stel dat hij je een klap geeft wat dan? of is de ene grens de andere niet? Of was dit eigenlijk nog geen grens? mijn punt is dat hij over je grens gaat en jouw reactie is dat je zegt dat je dat vervelend vindt. En dan? Dan zegt hij sorry? En dan?

Het was niet nodig om er een 'consequentie' aan te hangen. Het kwam bij hem binnen.

Mss komt het zwakjes op jou over, maar het was imo precies het goede 'volume' om de boodschap aan te laten komen.

(En hij heeft me nog nooit geslagen)
Het lijkt me doodnormaal dat jij heel boos bent, maar voor hem is het natuurlijk niet fijn om al een week een boze vrouw te hebben (maarja, op de blaren zitten enzo, echter, toch niet fijn, blaren). En dan beide in de stress en te weinig geslapen. Dus dat er wat frictie ontstaat in jullie wegen (in de post dat je schrijft dat het niet helpend was dat jij zo boos doet) is best wel logisch.

==maar==

Die heeel lange post waar de link uit dat boek vandaan kwam, daarin werd ook duidelijk aangegeven dat kleine attenties naar elkaar toe zo van belang zijn.

Een poosje later komt jouw post, dat hij je vroeg of je thee wilde, dat je even zijn hand vasthield.

Ik denk dat jullie daar belangrijke dingen doen om elkaar niet kwijt te raken op dit moment.

Misschien kan je zoiets af en toe even actief doen (ookal snap ik dat je geen zin hebt in verplicht aardig doen, wellicht helpt het wel om jullie omgang nu fijner/minder rot te houden)
quote:Zeeland1970 schreef op 27 april 2016 @ 22:15:

[...]

Het was niet nodig om er een 'consequentie' aan te hangen. Het kwam bij hem binnen.

Mss komt het zwakjes op jou over, maar het was imo precies het goede 'volume' om de boodschap aan te laten komen.

(En hij heeft me nog nooit geslagen)je hoeft je niet te verantwoorden maar ik denk dat je er vooral over zou moeten nadenken.
quote:Rasonkel schreef op 27 april 2016 @ 22:06:

Ik vind dat je het goed doet. Wel vind ik het vreemd van je man dat hij eerst naar de logeerkamer gaat omdat er weinig verbondenheid is. En als het matras dan niet lekker ligt, is dat principe of die reden nergens meer te bekennen. Dan wil hij ineens wel naast je liggen. Ik vind dat niet eerlijk. Ik zou het vreselijk vinden als mijn man eigenlijk niet naast me wil liggen, maar ja het matras op de logeerkamer ligt niet lekker, dan toch maar......wat vind je eigenlijk hier van?
quote:Zeeland1970 schreef op 27 april 2016 @ 18:44:

Vanmiddag allebei in huis. Wat klusjes doen. Kinderen weg. Tussendoor een paar mooie momentjes. Klein, maar toch. Hij, die vraagt of ik een kop thee lust. Die zwijgend samen leegdrinken, naast elkaar. De stilte was vreemd.

Ik legde mijn hand op die van hem. Hij begon te huilen. Heftig. We hebben wel een uur zo gezeten.

Toen weer verder met de dag.

Wat het betekent weet ik niet. Wil het niet stuk analyseren. Het was wat het was.

Mijn hand even in die van hem. Wat verder niet wil zeggen dat als nu 'over' is ofzo.Mooi hoe je dit beschrijft.. Maar toch die "schaduw" die over zo'n moment hangt lijkt me erg zwaar en tegenstrijdig.. Nog n voor je!
Dankje peaches100.

Rrinkje je hebt pb terug

Rasonkel, hij gaf aan dat bij nader inzien toch het logeerbed geen uitkomst bood. Het 'voelde toch niet goed'. (Ik weet niet of het specifiek om het niet lekker liggend matras ging, of dat hij de grotere afstand niet de oplossing vond. Niet op doorgevraagd.)
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 april 2016 @ 22:17:

[...]

je hoeft je niet te verantwoorden maar ik denk dat je er vooral over zou moeten nadenken.Ik denk tegenwoordig OVERAL over na
quote:Rasonkel schreef op 27 april 2016 @ 22:06:

Ik vind dat je het goed doet. Wel vind ik het vreemd van je man dat hij eerst naar de logeerkamer gaat omdat er weinig verbondenheid is. En als het matras dan niet lekker ligt, is dat principe of die reden nergens meer te bekennen. Dan wil hij ineens wel naast je liggen. Ik vind dat niet eerlijk. Ik zou het vreselijk vinden als mijn man eigenlijk niet naast me wil liggen, maar ja het matras op de logeerkamer ligt niet lekker, dan toch maar......

....nou ja, dan gebruikt hij gewoon (?) de opmerking van TO tégen haar: zij gaf aan dat zij het vervelend vond dat hij zomaar vertrok, dat dit haar het gevoel gaf verlaten te worden.

Dus waarschijnlijk vertaalt híj het (nu dat logeerbed toch niet zo lekker blijkt te liggen) zo dat hij haar eigenlijk een groot plezier doet door weer terug te komen.

De grens die TO nu heeft aangegeven is:

dat zij hardop heeft uitgesproken dat zij liever had gezien dat hij zoiets als dit tevoren even tegen haar gezegd had.

Maar ach, dat wuift hij weg met een "o ja, even niet aan gedacht".

Voor mij zou de grens bereikt zijn: ik zou zijn houding en gedrag ervaren als sollen met mijn gevoelens/belangen en ik zou een statement maken (zie boven).
Tja we kunnen hier met zijn allen nog lang en kort praten, maar zoals ik het zie zit TO in onmogelijke spagaat.

Ze is intens verdrietig. En bij wie kon ze daarmee terecht als ze zich kut voelde of een knuffel nodig had? Haar man. Lijkt me dat je daar wil schuilen als je je naar voelt. Alleen nu is hij degene die de pijn heeft veroorzaakt. Dus zit je in een soort circeltje. Houden van, zijn armen om je heen nodig hebben maar ze tegelijkertijd verafschuwen.

Nu nog uitzoeken wat zwaarder weegt.

Dat gedoe rond dat logeerbed en dat handje vasthouden bij een kopje thee, ik kon tot een zekere hoogte je nog wel volgen maar ik begin je nu een beetje kwijt te raken in de zin dat ik je nog maar moeilijk kan snappen. Je hebt verlatingsangst, dat snap ik, maar je lijkt geen benedengrens te hebben waarbij je denkt "dit slaat nergens meer op, het interesseert hem helemaal niets wat het met mij doet". Hij voert van alle kanten een toneelstukje op, dat gedoe rond dat logeerbed is wel het duidelijkst, dat boven op die stapel "dingetjes" die hij je al geflikt heeft is voor jou nog geen reden om hem een enorme trap onder zijn reet te geven.

Als een vrouw in een gewelddadige relatie zit blijven ze uit angst, zijn gehersenspoeld en al zo geïsoleerd van hun familie en vrienden dat ze het gevoel hebben geen kant meer op te kunnen. Dat kan ik me zo voorstellen. Wat ik bij jou moeilijk vindt is dat jij jezelf in die situatie plaatst. Je isoleert je van je familie en vrienden, laat je kleineren en kijkt gewoon de andere kant uit bij alles wat ie flikt onder het mom van jouw proces. Dit klinkt niet aardig maar wat is er met je aan de hand dat je dit vrijwillig je aan laat doen door je man? Voor je kinderen blijven is geen excuus meer, dit komt ooit een keer uit, al zijn ze volwassen, dan heb je ze zelf alles geleerd over zelfrespect maar je laat je wel zo behandelen. Schaamte, angst voor de toekomst, je droom vaarwel zeggen, intrinsiek zou er toch iets in je moeten zitten die snapt dat er niet eens meer een basis is die je nodig hebt in een huwelijk?

Behalve dat ie huilt, heeft ie tot nu toe elke dag een verrassing voor je gehad waaruit blijkt dat hij volledig maling heeft aan jou en dat alles om hem draait. Hij vertrekt naar de logeerkamer vanwege.......? maar duikt weer zonder woorden in jullie bed want het is te hobbelig want dat is te veel lijden!!!!! Ik zou je door elkaar kunnen schudden om je wakker te maken. je huis staat in brand en jij blijft zitten omdat je denkt dat het vanzelf wel dooft als je stil blijft zitten. Sorry dat dit heftig klinkt maar het is moeilijk om te lezen dat je geen moer geeft om je zelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven