Envelopje bruiloft
maandag 2 mei 2016 om 15:50
Mijn man en ik zijn beide uitgenodigd op de bruiloft van een vriendin van mij. We zijn uitgenodigd voor receptie en feest en ze willen graag het envelopje als kadotip. Ik was zelf van plan om 50 euro te geven als stel. Is dat een reeel bedrag? Mijn man zou nl eerder voor 25 gaan, maar dat lijkt mij wat weinig (het zijn overigens eerder kennissen dan vrienden, dat maakt misschien nog wat uit?) wat zouden jullie doen?
maandag 2 mei 2016 om 15:58
Voor receptie en feest zou ik minimaal 50 geven. 25 is bij ons meer een reguliere verjaardag of in geval van een bruiloft enkel de receptie. Wij geven wanneer we als receptie + avondgast zijn uitgenodigd meestal rond de 75€, goede vrienden meer.
Als we dag gast zijn is dit meestal tussen de 100 en 200€ afhankelijk van de cadeauwens en de relatie tot het bruidspaar.
Als we dag gast zijn is dit meestal tussen de 100 en 200€ afhankelijk van de cadeauwens en de relatie tot het bruidspaar.
maandag 2 mei 2016 om 16:02
hoe kunnen wij nu zeggen wat goed is en wat niet? We kennen jullie financiele situatie niet en ook niet die van het bruidspaar.
Zijn jullie allemaal goed verdienende mensen en is het een super feest met een duur diner en goed band/dj dan is €50 misschien wel aan de lage kant. Zijn jullie allemaal nog student, of hebben een uitkering of het financieel gewoon zwaar, dan is is €25 echt te veel.
Zijn jullie allemaal goed verdienende mensen en is het een super feest met een duur diner en goed band/dj dan is €50 misschien wel aan de lage kant. Zijn jullie allemaal nog student, of hebben een uitkering of het financieel gewoon zwaar, dan is is €25 echt te veel.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
maandag 2 mei 2016 om 16:05
Als man en ik worden uitgenodigd voor een standaard avondbruiloft/feest van kennissen, buren, collega's etc. dan doen we 50,- als stel.
Voor een receptie 30,- als stel ( nog maar een enkele keer meegemaakt, aan recepties doet men hier niet echt ).
Voor een dagbruiloft tussen de 100,- en 200,-, afhankelijk van de band met het koppel dat trouwt.
Voor een receptie 30,- als stel ( nog maar een enkele keer meegemaakt, aan recepties doet men hier niet echt ).
Voor een dagbruiloft tussen de 100,- en 200,-, afhankelijk van de band met het koppel dat trouwt.
maandag 2 mei 2016 om 16:07
Dat vind ik heel erg van jullie financiële situatie afhangen. Gewoon doen wat je kan missen en al helemaal geen 'ruzie' gaan maken met je vriend over zoiets onbenulligs. Als hij minder wil, dan doe gewoon minder. Toen wij trouwden, wilde ik echt niet een minimaal bedrag van mensen. We openden samen de envelopjes en hebben alles op een stapel gelegd. Ik zou niet meer weten wat ik van wie heb gehad. Op de 20 euro van mijn (rijke) oma na dan... Die was een beetje jammer.
Wat ik zou doen als ik lekker rond kan komen die maand: 50 euro samen. Ik geef al gauw 25 euro uit aan een verjaardag, dus ik zou wat hoger gaan zitten als ik het kan missen.
Wat ik zou doen als ik lekker rond kan komen die maand: 50 euro samen. Ik geef al gauw 25 euro uit aan een verjaardag, dus ik zou wat hoger gaan zitten als ik het kan missen.
maandag 2 mei 2016 om 16:07
maandag 2 mei 2016 om 16:11
Ik zou €50 doen. €25 is een beetje aan de lage kant.
Aan de andere kant, zou het mij een zorg zijn wat ik zou krijgen op mijn bruiloft. Toen wij trouwden, kregen we ook €10 van iemand en een bosje supermarktrozen. Dat vond ik net zo leuk als de envelop met €100. Gewoon, omdat ze er waren, op een voor ons bijzondere dag.
Aan de andere kant, zou het mij een zorg zijn wat ik zou krijgen op mijn bruiloft. Toen wij trouwden, kregen we ook €10 van iemand en een bosje supermarktrozen. Dat vond ik net zo leuk als de envelop met €100. Gewoon, omdat ze er waren, op een voor ons bijzondere dag.
Remember me with smiles and laughter, for that is how I will remember you all. If you can only remember me with tears, then don't remember me at all
maandag 2 mei 2016 om 16:12
maandag 2 mei 2016 om 16:17
Ik ga 50 euro geven aan mijn zus, waar we uiteraard voor de hele dag zijn uitgenodigd. Eigenlijk ben ik 'tegen' geld geven, maar bij je zus kom je er moeilijk onderuit als dat is wat ze wil.
Er komt wel een cadeautje 'omheen'. Zij denkt dat ik euromunten in een gipsen konijn van 50 kilo ga gieten, maar het wordt iets anders
Voor kennissen zou ik 15 euro doen, of gewoon een cadeautje, en vrienden (als ik die zou hebben) misschien 25.
Er komt wel een cadeautje 'omheen'. Zij denkt dat ik euromunten in een gipsen konijn van 50 kilo ga gieten, maar het wordt iets anders
Voor kennissen zou ik 15 euro doen, of gewoon een cadeautje, en vrienden (als ik die zou hebben) misschien 25.
maandag 2 mei 2016 om 16:20
quote:my-little-appletree schreef op 02 mei 2016 @ 16:12:
50, ik vind 25 een bedragoed wat je als stel op een verjaardag al geeft. Een bruiloft denken ik eerder aan 25 op en dus 50 samen, maar als jullie het financieel niet makkelijk hebben is 25 natuurlijk prima. Als ik zou trouwen zou ik niet willen dat mensen met moeite 50 geven omdat dat zo hoort..
25 euro voor een normale verjaardag vind ik veel geld.
Ik geef hooguit 15 euro aan vrienden en wat verdere familie.
Ouders/broers/zussen geef ik wel meer.
25 euro voor kennissen vind ik prima.
50-75 euro zou ik aan goede vrienden geven.
Broers/zussen wellicht rond de 100 euro.
50, ik vind 25 een bedragoed wat je als stel op een verjaardag al geeft. Een bruiloft denken ik eerder aan 25 op en dus 50 samen, maar als jullie het financieel niet makkelijk hebben is 25 natuurlijk prima. Als ik zou trouwen zou ik niet willen dat mensen met moeite 50 geven omdat dat zo hoort..
25 euro voor een normale verjaardag vind ik veel geld.
Ik geef hooguit 15 euro aan vrienden en wat verdere familie.
Ouders/broers/zussen geef ik wel meer.
25 euro voor kennissen vind ik prima.
50-75 euro zou ik aan goede vrienden geven.
Broers/zussen wellicht rond de 100 euro.
maandag 2 mei 2016 om 16:21
quote:MinkeDeWit schreef op 02 mei 2016 @ 16:19:
Bij mij is er overigens geen relatie tussen de grootte van het cadeau en de 'status' als gast. Ik zie mijn cadeau ook niet als bijdrage in de kosten van het eten. Heel eigenaardig vind ik dat altijd.
Dat laatste ben ik met je eens.
Ik ben er als gast niet om de kosten eruit te halen hoop ik.
Dat eerste ben ik niet met je eens. Het zal wel totaal niet horen, maar een goede vriendin of een zus gun ik meer dan een kennis.
Bij mij is er overigens geen relatie tussen de grootte van het cadeau en de 'status' als gast. Ik zie mijn cadeau ook niet als bijdrage in de kosten van het eten. Heel eigenaardig vind ik dat altijd.
Dat laatste ben ik met je eens.
Ik ben er als gast niet om de kosten eruit te halen hoop ik.
Dat eerste ben ik niet met je eens. Het zal wel totaal niet horen, maar een goede vriendin of een zus gun ik meer dan een kennis.