Postcrossing deel 12
dinsdag 16 februari 2016 om 09:41
Praat hier mee over postcrossing!
Hoe werkt het?
registreer je op de website en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
Hoe werkt het?
registreer je op de website en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
zondag 1 mei 2016 om 04:56
quote:Dreamer schreef op 30 april 2016 @ 22:08:
“Thank you very much for sending me a card from my favourites (always a special joy!) and also decorating it so beautifully!
On a rainy day finding such thoughtful mail in my mailbox gives quite a bit of extra happiness."
Hurray op de Fiep pauw.Det is a nais hoerree!!
“Thank you very much for sending me a card from my favourites (always a special joy!) and also decorating it so beautifully!
On a rainy day finding such thoughtful mail in my mailbox gives quite a bit of extra happiness."
Hurray op de Fiep pauw.Det is a nais hoerree!!
aan het typen...
zondag 1 mei 2016 om 08:07
Goedemorgen, een hurray gekregen uit Duitsland. Met alleen dank je wel voor je kaart. Hij heeft er 2 dagen over gedaan... vlotjes.
Rusland, usa, oekranine en china zijn onderweg... zo maar adresje vragen ben toch wakker
Rusland, usa, oekranine en china zijn onderweg... zo maar adresje vragen ben toch wakker
anoniem_6498993ebbce9 wijzigde dit bericht op 01-05-2016 08:08
Reden: schijffout
Reden: schijffout
% gewijzigd
zondag 1 mei 2016 om 12:13
Wat leuk dat de hurrays alweer binnenkomen bij jullie. Hier is het nog heel stil! Ik hoop dat er verandering in komt, vandaag ben ik druk dus heb niet zoveel tijd voor kaartjes schrijven maar komende week wel dus als er nu even een hurrayregen op gang komt ben ik tevreden. Ook omdat, als het niet gebeurt, ik sowieso voor 2 kaartjes erg begin t vrezen..... Heb er van de week ook een aantal op de post gedaan, daarvan hoop ik dat Frankrijk en Polen snel aankomen, de rest duurt vast wat langer.
maandag 2 mei 2016 om 10:54
Oeh, dat is wel een heel mooi dansje, Labellei, bedankt!
Ik ga woensdag met zoon de stad in. Hij moet een nieuwe bril. De brillenwinkel zit zo'n beetje náást de kaartenwinkel.. en tegenover een hobbywinkel, waar ik ook nog binnen wil. Arme zoon
(Hij is bijna 17, gaat gewoon naar huis als hij het zat is met z'n moeder mee te moeten hobbelen, maar misschien vindt hij het ook wel gezellig )
Ik ga woensdag met zoon de stad in. Hij moet een nieuwe bril. De brillenwinkel zit zo'n beetje náást de kaartenwinkel.. en tegenover een hobbywinkel, waar ik ook nog binnen wil. Arme zoon
(Hij is bijna 17, gaat gewoon naar huis als hij het zat is met z'n moeder mee te moeten hobbelen, maar misschien vindt hij het ook wel gezellig )
Later is nu
maandag 2 mei 2016 om 14:24
maandag 2 mei 2016 om 18:59
maandag 2 mei 2016 om 19:10
Sterkte met wachten Paulsje... en HappyOwl.
Ik had zojuist éindelijk een Hurray. Wat een opluchting! Helaas niet van één van mijn zorgenkindjes, maar mijn Salvador Dali roos was in Engeland aangekomen en ze was er blij mee.
Heb -uiteraard- meteen weer een nieuw adres aangevraagd. Ik had een Europees land verwacht, Duitsland ofzo, maar het werd Singapore.
Ze wil o.a. graag oude foto's van je stad, gebouwen, etc. Ze krijgt van mijn een oude foto van het station.
Ik had zojuist éindelijk een Hurray. Wat een opluchting! Helaas niet van één van mijn zorgenkindjes, maar mijn Salvador Dali roos was in Engeland aangekomen en ze was er blij mee.
Heb -uiteraard- meteen weer een nieuw adres aangevraagd. Ik had een Europees land verwacht, Duitsland ofzo, maar het werd Singapore.
Ze wil o.a. graag oude foto's van je stad, gebouwen, etc. Ze krijgt van mijn een oude foto van het station.
dinsdag 3 mei 2016 om 09:26
Oké, adressen getrokken. Één Russische spreekt/kent deze talen: ??????????,????????,??????? Iemand? Het profiel is in goed Engels, voor zover ik dat kan beoordelen. Verder geen dubbele landen (jeej) wel Duitsland, maar ook Indonesië en Roemenië, die komen bij mij niet zo vaak voor.
Schrijven doe ik morgen pas.
edit: oh.. dear, het vivaforum snapt ook niets van het cyrillisch schrift, begrijp ik
Schrijven doe ik morgen pas.
edit: oh.. dear, het vivaforum snapt ook niets van het cyrillisch schrift, begrijp ik
Later is nu