Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Gevonden! Was niet zo moeilijk, haha! Heb je Nijntje even gefavoriet, kun je mij ook vinden. Ik heb gewoon mijn voornaam plus eerst letter achternaam, niet zo moeilijk :p
Oh en verder geen spannend nieuws hoor, geen enkele hurray! Wel maar liefst 5 kaartjes in de bus, had ik dat al gezegd? Geen idee! En een mailtje van postcrossing, dus ik dacht yes, een hurray. Maar ze hadden het ontbrekende id nummer gevonden van kaartje wat ik uit Frankrijk kreeg. Toch leuk want dan kan ik die registreren (moet dat nog doen, ineens had ik het heel druk) en toen weer een mailtje van postcrossing, dus dacht weer yes een hurray. Maar nee, iemand had weer een heel verhaal gereageerd op een hurray.

Moet dus nog 6 kaartjes registreren morgen. Vanavond ging ik met vriendinnen een pinata knutselen, wat een succes Morgenochtend weer naar t ziekenhuis maar hopelijk heb ik dan echt, eindelijk, mijn langverwachte hurraystorm zodat ik heel veel nieuwe kaartjes kan schrijven. Ze moeten toch een keer aankomen?!?!?!??
quote:Zomerelfje schreef op 03 mei 2016 @ 20:01:

Mijn naam is het zelfde als hier alleen in het Engels. hihi.

Weten jullie ook gelijk hoe ik er uit zie..Ik vind niks onder Summerelve summerelf summer elf of summer elve
aan het typen...
Elf is fairy in t Engels, probeer t nog maar eens
Ooowja hahaha
aan het typen...
Gevonden en Nijntje geliked
aan het typen...
Hihi Nijntje is wel in trek lees ik. Leuk hoor!

fijn dat de vermiste id nummer gevonden is! Nu heb je weer genoeg te doen versturen enz. Zal duimen voor je kaartjesstorm! Het zou leuk zijn als kaartjes op de plaats van bestemming komen...
Goedemorgen!

Mijn Rietveldhuis kreeg een "enthousiast" Thank you. Er had meer ingezeten, vind ikzelf, maar goed, ik had dus weer een hurray Gisteren 3 gekregen, nadat ik de adressen uitgeprint had.

Vandaag dus met zoon naar Stad. Ik had gedacht hartstikke duf te zijn vandaag, want 2 korte nachten door leuke activiteiten in de avond, maar IK zit al beneden en hij ligt nog in bed. Sjaa.. hond moest eruit, anders lag ik waarschijnlijk ook nog, zo eerlijk ben ik dan ook wel weer. Maar.. ik heb dus tijd voor kaartjes. Ga ik zo maar doen!
Later is nu
Ooh ik ben blij, want ik heb weer 2 Hurrays! Gisteravond uit Frankrijk en zojuist uit Zuid-Afrika, van een zorgenkindje. Vooral die laatste vind ik erg fijn.

Nog 3 zorgenkindjes te gaan....

Ik ga geen nieuwe adressen aanvragen, want ik heb verder toch geen tijd vandaag.

Tot later!
Ik kwam zojuist nog het onderstaande weerbericht tegen. Klinkt heftig!

VoorjaarsHurrayenstorm raast over Zwolle

Woensdag 4 mei 2016 17:42

Zwolle - Sinds vanmiddag raast er een voorjaarsHurrayenstorm over Zwolle. De storm, die met zware windstoten gepaard gaat, zorgt in heel Nederland voor overlast op luchthavens, wegen en spoor, maar met name de stad Zwolle wordt getroffen door sterke windstoten met lange, enthousiaste Hurrayen. De wind komt werkelijk uit alle richtingen.

In Zwolle geldt volgens het KNMI een Code Geel voor Gevaarlijk Weer. De storm zal waarschijnlijk het komende etmaal nog in kracht toenemen; Code Rood wordt daarom niet uitgesloten.
Hahaha Labellei! Ik zie al hoe HappyOwl haar huis barricadeert, met alleen nog een gleufje voor de brievenbus open, zodat de evt binnenkomende waaiende kaaren er nog in kunnen.

Hopelijk heeft ze al genoeg kaarten ingeslagen om te kunnen schrijven tijdens de hurrayenstorm, want het huis uit gaan zit er voorlopig niet meer in natuurlijk.
Ik kreeg gisteren nog een blije hurray uit Duitsland. Daar was een filmposter naartoe gegaan waar ik een bakrecept op had geschreven. Ze wilde hem meteen uit gaan proberen en had daar een goede gelegenheid voor, dus erg leuk om te horen!
quote:labellei schreef op 04 mei 2016 @ 10:28:

Zwolle - Sinds vanmiddag raast er een voorjaarsHurrayenstorm over Zwolle. De storm, die met zware windstoten gepaard gaat, zorgt in heel Nederland voor overlast op luchthavens, wegen en spoor, maar met name de stad Zwolle wordt getroffen door sterke windstoten met lange, enthousiaste Hurrayen. De wind komt werkelijk uit alle richtingen.

In Zwolle geldt volgens het KNMI een Code Geel voor Gevaarlijk Weer. De storm zal waarschijnlijk het komende etmaal nog in kracht toenemen; Code Rood wordt daarom niet uitgesloten. Mooie toekomstvoorspelling!! Hopelijk raast de storm ook eind van de middag over Zuid-Holland heen...
quote:labellei schreef op 04 mei 2016 @ 10:28:

.Ooeee wat ik eng vind is het feit dat dit bericht uit de toekomst komt ;)
aan het typen...
Hallooooo!

Ik ben weer terug uit het zonnige Porto. Heerlijke vakantie gehad, helaas geen kaartjes gescoord (ook niet echt naar gezocht, te druk met op het terras zitten ). In de tussentijd wel drie hurrays ontvangen, waarvan twee zorgenkindjes die gelukkig zijn aangekomen. een kaartje naar Duitsland is naar 40 dagen aangekomen, de ontvanger was helemaal blij met de "greetings from..." kaart. Een ander kaartje heeft na 41 dagen eindelijk Brazilië bereikt. Komende zomer ga ik daar 4,5 week heen: 2 weken vrijwilligerswerk doen bij de Olympische spelen en daarna nog 2,5 week rondreizen door het land. Ik had dus gevraagd om tips voor de rondreis. Helaas kwam de ontvanger niet verder dan: "Brasil is a beautiful country. You should really visit Rio de Janeiro." Ehmmmm ja.... dat zat dus sowieso al in de planning . Een ook mijn kaartje dat ik vanuit Genua naar Canada had verstuurd is aangekomen, ondanks dat ik er (per ongeluk) te weinig postzegels op had geplakt. Fijn!

Bij thuiskomst vier kaartjes in de bus: Wit-Rusland, Rusland, Duitsland en Hong Kong. Geen heel bijzondere exemplaren, maar kaartjes in de bus zijn altijd leuk natuurlijk! Verder ontving ik net nog een verzoekje voor een direct swap van een Engelse. Ze had op mijn profiel gelezen dat ik unicolour kaarten vraag om er een "regenboogmuur" van te maken. Dat vond ze zo'n leuk idee dat ze dat ook gaat doen en nu stelde ze voor alvast een kaartje te swappen. Leuk, ik ga vanmiddag een mooi kaartje voor haar uitzoeken.

Veel kaartenplezier allemaal!
quote:rozea schreef op 04 mei 2016 @ 11:07:

[...]

Ooeee wat ik eng vind is het feit dat dit bericht uit de toekomst komt ;)Hahaha ja ik had een écht bericht van internet gekopieerd, heb nog wel van zomerstorm voorjaarsstorm gemaakt en de datum aangepast maar ik had geen zin om van middag ochtend te maken, dus heb ik het tijdstip maar laten staan.

En zo kan HappyOwl, als ze het nog vóór vanmiddag leest, zich in ieder geval nog wel tijdig voorbereiden. Hamsteren enzo.
En ik ben natuurlijk szowieszo erg van de .

Wat een leuke swap neliba!
Wat gaaf dat je bezig bent met een regenboogmuur, neliba! Ben je er al aan begonnen?
https://www.postcrossing.com/blog

Het verhaal van Corry is heel tof! Leuk om te zien dat postcrossing iets voor alle leeftijden is. Ik ga haar een kaartje sturen aan het eind van de maand (ze is 25e jarig).
Ja, die zag ik al, dat blog!

Bij Pipo's hebben ze ook washitape. Leuk washitape

En ik heb het niet gekocht

Ik heb óók geen kaartjes gekocht
Later is nu
Hahahaha, ik ben pas net terug uit Utrecht, moet tegenwoordig daar naar t ziekenhuis dus lange dagen....

Maar net voor de storm binnen, het is zo 17.42 Heb genoeg kaartjes in huis hoor, laat de storm maar komen! Eerst even een uurtje mn bed in want ben gesloopt, daarna alle tijd! (Moet ook nog al mijn kaartjes registreren, die mensen zitten ook t wachten.... Maar ben echt even helemaal op...)

Overigens, tot nu toe nog steeds geen hurrays. Raar he, heb 12 kaartjes onderweg en al een week geen hurray meer gekregen. Maar goed, de storm begint over 12 minuten dus jullie horen t vast snel!
Ik zou maar diep onder mijn dekbed kruipen HappyOwl, met dat noodweer. Ik hoop dat je mailbox overloopt van de Hurrays, wanneer je weer wakker wordt en de storm is gaan liggen....

Hier geen kaartjes in de brievenbus, wel weer een Hurray: uit India.
IK heb gewoon wéér 2 kaartjes ontvangen!

Een mooi landschap uit China (ze studeert Russisch) en een getekend vosje uit Japan, een folklore vosje, die wel tot 7 staarten kan krijgen. Jaja.
Later is nu
Oh.. en ik heb een hurray uit Finland

Nog geen kaartjes geschreven.
Later is nu
Hurray, er is een aangekomen. En als bonus als ik inlog op het VF lees ik al jullie gezellige verhalen en grapjes. Je pakket klinkt erg leuk snorhaar, wat fijn dat iemand extra aandacht besteed aan haar post en dat jij dan de ontvanger mag zijn.

Ook labellei heel veel post ontvangen lees ik, en neliba fijn uitgerust van vakantie. Happyowl veel beterschap gewenst en lekker uitrusten hopelijk met veel kaartjes als afleiding.

Ga ik nu weer een nieuw adres trekken en mijn brievenbus in de gaten houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven