Boodschappenlijstjetopic

07-10-2008 17:39 2297 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oude topic

naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen

2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind

1 kat en 1 hond ¤ 194,93

bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99

bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78

bd ¤20,00

bd= buiten de deur eten

Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic

December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic

Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic

april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
Vanmorgen weer eens even de auto volgeladen bij de Dirk van de Broek en AH. Voor de liefhebbers van de lijsten, hier komtie :

Dirk

toiletpapier (12 rollen)

1 cola zero (6 blik)

1 fles cola zero

2 limonade siroop

2 optimel vanille yoghurt

1 optimel vruchten youghurt

1 optimel kwark (ahum, de optimel is in de aanbieding )

1 vuilniszakken

1 afwasmiddel

8 blikken Whiskas

1 pak droge kattenbrokken

3 doperwten/wortelen

3 doperwten

1 sperziebonen

1 tomatensoep

1 champignonsoep

1 kruidkoek

1 citroen thee

4 'nep' evergreen

2 zakken appels

1 wc blokje

1 pedaalemmerzakken

1 doos kiwi's

¤ 42,77

AH:

sv drop (500 gr)

3 maal vegaburgers (6 in totaal)

¤ 12,12

Totaal in november ¤ 126,30
Wat maaltijden betreft, ik ben voornamelijk van de groente met een vegaburger en daarna een toetje als yoghurt of kwark en/of vers fruit. Lekker en snel klaar . Ik haal de 200 gram groente per dag dan ook wel. Soms pasta of rijst met saus, tortilla's of een ovenschotel. Gekookte aardappels heb ik denk ik nog nooit klaar gemaakt, dat vind ik echt niet lekker. Behalve door stamppot. Vlees en vis eet ik niet, dus bij mij geen kiloknallers. Wel heb ik de diepvries vol liggen met vegaburgers.

Friet halen of eten laten bezorgen doe ik zelden tot nooit, maar ik ga wel graag uit eten, haha.
Gister magnetron maaltijd macaroni gegeten van de plus voor ¤2,60 (niet echt lekker maar wel handig even snel voor het sporten)

Maandag bij de bakker ¤1,70 aan krentenbollen uitgegeven

Bij de plus maandag kaas, champignons, kip kerrie salade, 3 kiwi's en brood gekocht voor ¤7,20

Gister bij de Plus 1x fruityoghurt, 3 mandarijnen, 1 kiwi en broccoli gekocht. Schade ¤4,70

Schade boodschappen November zit nu op ¤ 41,20. Valt erg mee omdat ik mijn voorraad een beetje aan het opmaken ben en vriendlief de wc-rollen en al dat soort dingen betaald.

Verder heb ik vorige wk donderdag buiten de deur gegeten en heb ik zondag vriendlief uit eten genomen. In totaal koste me dat ¤66,00
AH 15,99

drie pizza's, cakemix, pindakaas, scharrelei, aardappelsalade, roomboter, twee halfjes brood, kalkoensalami.
Sprokkelman bij de plus:

2 blikjes cherry coke

1 oerbrood

1 blok beemsterkaas

1 zakje voorgesneden snijbonen.

EUR 12,47.

Bij de Surinaamse Toko: 3 pakken bakkeljauwfilet

EUR 12
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Vandaag bij Plus:

Rundergehakt

Groente voor spagetti

Mona toetje

Chocoladereep wit

Spagetti

Gepelde tomaten in blik

Tomatenpuree

Tomatensoep

Chips bolognese

spekreepjes

geraspte kaas

mentos

eur 12.46
Ook weer even updaten hier

Coop:

- 2 cordon blue, 1.39

- zilvervliesrijst, 0.99

- doperwtjes/worteltjes, 0.65

- rode kool, 0.49

- borrelnoten, 0.99

- draagtas, 0.20

- kipfilet, 1.22

- bananen, 0.76

- spekreepjes, 1.79

- pizza hawaii, 2.29

- pizza pollo, 2.29

- vanille yoghurt, 1.09

en Grrrr de pizza was in de aanbieding maar ik zie net op de bon dat dat dus niet aangeslagen is!

Totaal dus 14.12

AH:

- Draagtas, 0.20

- Elstar appels, 1.29

- vruchtenyoghurt, 1.39

- Evergreen rozijnen, 1.11

- tomaten, 0.68

- rookvlees, 1.80

Totaal 6.49

Helemaal totaal: 20.61

Dingen als pasta en aardappels heb ik meestal wel in huis.. en vlees/vis bouw ik regelmatig voorraad in op voor de vriezer.

Wat ik de laatste dagen gegeten heb?

Vrijdag ambachtelijke hutspot van de ah,

Zaterdag boerenkool,

Zondag gekruide kippenvleugeltjes met doperwtjes, worteltjes, gemengde salade en rijst,

Maandag steak du beuf met rode kool en aardappelpuree,

Dinsdag bij mn ouders stamppot van waterkers met varkenshaasjes,

Woensdag/vanavond wordt het pizza.
Voor mij vandaag bij AH:

paprika mix

gurosreepjes

optimel

mango

winterpeen

¤7,66

Maakt totaal voor mij: ¤18,91

Wat betreft maaltijden voor mij: ik eet veel groenten en fruit.

Savonds groenten/aardappeltjes/vlees of vis, tortilla's, pasta of rijst gerechten enz...Vanavond alleen een broodje dan.

Verder ga ik binnenkort weer een aantal keer uit eten, maar ik haal eigenlijk nooit wat.
40,51 bij de AH

bananen

3 zakken chips

appels

filet american

oude / jonge kaas

brood

stokbrood

vers sap

dropjes

optimel

krabsalade

mozzerella

kaasburgers

rosbief

aardappelsalade

cole slaw

cocosmelk

IK had lekkere trek tijdens het boodschappen doen, moet ik niet meer doen, eigenlijk moet ik net als de AH reclame doen, me volstoppen voor ik boodschappen ga doen.

vergeet vast nog iets, bon wederom vergeten maar bedrag vergeet ik nooit
Lijstje van vandaag kreeg een mee-eter

1 komkommer

Doos kiwi's.

Zak pepernoten.

Doos witte druive.

Sinasmarmalade.

Paprika ribbel chips.

Draagtas(weer vergeten met m'n stomme kop

zak bugles.

Roggenbrood.

Doosje champignons.

Basmati rijst.

Natrena zoetjes.

Nivea creme.

Bieflapjes.

Knoflook.

Roerbakgroenten.

Honing.

Totaal: 25,22.
Komt nog 6,15 bij voor toiletpapier, koffiemelk en mandarijnen. En chococreeps.
Vandaag bij de AH: 8,42

'Verse' kipnuggets,

2 liter hv melk

Zak party afbakbroodjes

3 doosjes thee (bonus)

Totaal November: ¤ 144,34

Morgen eten we de kipnuggets, met gekookte wortels aardappelschijfjes en puddinkjes als toetje. Op de kipnuggets na had ik alles nog in huis.
Weer naar de Jumbo geweest. Ben het bonnetje kwijt maar moest ¤ 21,71 afrekenen.

Totaal nu dus : ¤ 211,86
26,35 bij de plus:

aardappels

2x mandarijnen

brood

2x kipkerrie

rundertartaartjes

vis

magere spekreepjes

doucheschuim

tandpasta

aardappelpuree

hutspotspul (zak met wortels en uien)

ijsbergsla

geitenkaas

Mona pudding

Totaal nu dus: 164,93
En weer wat erbij. Heb espressoapparaat gekocht en daar horen natuurlijk ook wat nieuwe boodschappen bij.

AH

broodjes

spinazie a la creme

kauwgom

cappuccinomelk

JUMBO

toetje (overigens niet lekker, banaan-sinaasappelyoghurt)

smeerkaas

LIDL

koffiepads

kaas

rookwaar

Subtotaal: 12,70

Totaal: 108,15

Ik heb mezelf als doel gesteld 50,00 per week op te maken aan boodschappen en rookwaar. Op zich zit ik nog redelijk op dat bedrag. Maar vind dat ik vergeleken met anderen toch wel veel uitgeef.

En wat ik gegeten heb?

gisteren een eergisteren zelfgemaakte pompoensoep. Vanavond denk ik pasta met spinazie a la creme, morgen denk weer (vind ik erg lekker), zondag feestje plus eten en zaterdag weet ik nog niet.

Voor de pompoensoep had ik kookroom gekocht. Een klein scheutje uit gebruikt en zit nu dus met een flesje waar ik verder niks meer mee doen. Dat soort dingen heb ik wel vaker. Zonde eigenlijk.

En Flinterke: top dat je de lijsten heel de tijd bijwerkt!

groetjes,

Marah
Vandaag weer een hele shopronde achter de rug. Behalve boodschappen ook nog Sinterklaaskadootjes en wat dingen voor in huis; al met al een dure ochtend!!

Slager (flink ingeslagen, dus een groot deel zit in de diepvries):

rundergehakt

hacheepakket

varkenshaas in bospaddenstoelenmarinade (leuk scrabblewoord)

bouillonsalade

filet americain

pikante paté

achterham

zelfg. boterhamworst

salami

ontbijtspek

gebraden gehakt

Totaal ¤ 39,95

Ook nog bij de Plus geweest:

stuk overjarige kaas

gevulde brie

peren

bananen

melk

combipak zalm/paling

vissticks

2 chocomel

evergreen

vl. frituurvet

knackebrod

6-pk Spa Blauw

Totaal: ¤ 36,20

Zit ik zo'n beetje op 240 Euro op de helft van de maand; scheelt toch aanmerkelijk met de vorige (verjaardags)maand!!
Gister gehaald:

ijsbergslamix

hutspot (zak met peen en ui)

kilo rundergehakt

tartaartjes

hutspotkruiden

riblappen

azijn

bananen

sigaretten

pizza texas

pizza california

Totaal ¤ 25,34

En nog wat vandaag bij de C1000

aardappelen

edet easy pull

chocomel

geschilde aardappelen

druiven

ham kaasbroodjes

¤ 10,38
Shit happens
Vandaag even bij Jumbo geweest:

Wasmiddel

5x douchegel (voorraad was op)

bananen

chocomelk

yoghurt stracciatella

peperkoek

lasagne

boterhamworst

eierkoeken

eur 22.38
goh wat hebben veel mensen een bescheiden bedragen.

Wij winkelen altijd erg onnozel, zou veel beter kunnen. Een aantal merken zijn volgens ons gewoon beter maar er zijn zat producten die in de goedkopere uitvoering ook heel prima zijn. En hoewel ik niet krap bij kas zit, vind ik het best prettig om wat minder kwijt te zijn aan boodschappen.

We roken niet en drinken beiden geen alcohol:

2 volwassenen boodschappen p week: 150,-

4 konijnen (aan droogvoer en groenvoer) p week 25,-

1 kat (aan premium brokjes en in weekend vlees) p week 15,-

Dus p week 190,- en p maand 760,-

.... kolere zeg dat heb ik me nooit zo gerealiseerd! Wat veel!!

Pfff schrik er eigenlijk van wat een geld voor vreetspul.

Lekkere kaasjes en bijzondere broodjes, lekker vlees etc tikt natuurlijk ook wel aan.

En de konijnen eten ook wel prijzig: Iedere dag krijgen ze 4 soorten groente (de knijnen wegen 8kg per knijn, een kat weegt 5kg ter vergelijking). Dus een bakje met wat wortel, koolrabi, witlof en aardbei. Of bleekselderij, andijvie, frambozenblaadjes en boerenkool. De kat eet voer dat pas geleden net zo goed getest is als het 80% goedkopere C1000voer (grom! denk je wat bijzonders te doen voor poesvoeding).

Maar goed.. ik vind het toch wel erg veel per maand. Ik bedoel er zit geen wijn of peukie bij. Even in de lijst kijken of ik erg afwijk tov het gemiddelde hier.
Vandaag even naar AH geweest voor spekreepjes en lenzenvloeistof, maar kwam toch weer met meer thuis:

1/2 zaanse snijder 0.64

Stegeman franse worstjes 1.79 -35% korting

4 tartaartjes 3,15 - 0.80 bonus -35% korting (gaan in de vriezer)

1/2 tijgerwit 0.64

AH lenzenvloeistof 2.99

Euroshopper spekreepjes 0.85

totaal 7.80
quote:twompie schreef op 13 november 2008 @ 19:51:

goh wat hebben veel mensen een bescheiden bedragen.

Wij winkelen altijd erg onnozel, zou veel beter kunnen. Een aantal merken zijn volgens ons gewoon beter maar er zijn zat producten die in de goedkopere uitvoering ook heel prima zijn. En hoewel ik niet krap bij kas zit, vind ik het best prettig om wat minder kwijt te zijn aan boodschappen.

We roken niet en drinken beiden geen alcohol:

2 volwassenen boodschappen p week: 150,-

4 konijnen (aan droogvoer en groenvoer) p week 25,-

1 kat (aan premium brokjes en in weekend vlees) p week 15,-

Dus p week 190,- en p maand 760,-

.... kolere zeg dat heb ik me nooit zo gerealiseerd! Wat veel!!

Pfff schrik er eigenlijk van wat een geld voor vreetspul.

Lekkere kaasjes en bijzondere broodjes, lekker vlees etc tikt natuurlijk ook wel aan.

En de konijnen eten ook wel prijzig: Iedere dag krijgen ze 4 soorten groente (de knijnen wegen 8kg per knijn, een kat weegt 5kg ter vergelijking). Dus een bakje met wat wortel, koolrabi, witlof en aardbei. Of bleekselderij, andijvie, frambozenblaadjes en boerenkool. De kat eet voer dat pas geleden net zo goed getest is als het 80% goedkopere C1000voer (grom! denk je wat bijzonders te doen voor poesvoeding).

Maar goed.. ik vind het toch wel erg veel per maand. Ik bedoel er zit geen wijn of peukie bij. Even in de lijst kijken of ik erg afwijk tov het gemiddelde hier.

Misschien een rare vraag hoor, maar waarom eten je konijnen zo duur? Geef je ze niet het groente afval? Andijvie en boerenkool kost toch bijna niets, deze tijd van het jaar? Waarom eten ze worteltjes, en aardbei?

Ik heb geen verstand van konijnen, dus misschien vraag ik domme dingen hoor.

Wat ik wel weet is, dat je bij de Aldi en de Lidle heel lekkere snaaidingen zoals kaasjes, afbakbroodjes, zalm, paling, salades etc kunt kopen. Wat veel goedkoper is dan bij de AH. Misschien daar eens inslaan? Hoef je het niet minder te doen, maar ben je wel minder geld kwijt.
Gisteren bij de snackbar friet gehaald voor eur 20,00.
Ik ben het met Twompie eens dat in lekkere kaasjes, goed en lekker vlees, lekker(e) brood(jes) etc veel geld gaat zitten.

Ook ik geef daar (relatief) veel geld aan uit.

Maar om nu te stellen dat je voor dat soort dingen net zo goed en veel voordeliger uit kunt zijn bij Lidl / Aldi gaat mijn inziens totaal niet op.

Fabriekskazen van de Lidl of van welke winkel dan ook, zijn qua smaak niet te vergelijken met de boerenkazen uit de speciaalzaak, afbakbroodjes niet met broodjes van de warme bakker en goed (biologisch) vlees al helemaal niet met bio-industrie vlees etc.

Ik weet dat wij ver(ge)end zijn met / aan de betere producten; maar zolang we ons dit kunnen permitteren zal ik daar zeker niet op gaan bezuinigen.

Maar ik begrijp heel goed dat als je wel moet letten op wat je uitgeeft dit de eerste dingen zijn waar je snel een boel resultaat kunt halen.
quote:Pauline65 schreef op 14 november 2008 @ 09:49:

Ik ben het met Twompie eens dat in lekkere kaasjes, goed en lekker vlees, lekker(e) brood(jes) etc veel geld gaat zitten.

Ook ik geef daar (relatief) veel geld aan uit.

Maar om nu te stellen dat je voor dat soort dingen net zo goed en veel voordeliger uit kunt zijn bij Lidl / Aldi gaat mijn inziens totaal niet op.

Fabriekskazen van de Lidl of van welke winkel dan ook, zijn qua smaak niet te vergelijken met de boerenkazen uit de speciaalzaak, afbakbroodjes niet met broodjes van de warme bakker en goed (biologisch) vlees al helemaal niet met bio-industrie vlees etc.

Ik weet dat wij ver(ge)end zijn met / aan de betere producten; maar zolang we ons dit kunnen permitteren zal ik daar zeker niet op gaan bezuinigen.

Maar ik begrijp heel goed dat als je wel moet letten op wat je uitgeeft dit de eerste dingen zijn waar je snel een boel resultaat kunt halen.

Je hebt helemaal gelijk. Maar Twompie gaf aan dat ze vond dat ze te veel uit gaf. Dan zijn kaasjes of droge worst van de Aldi een goed alternatief. Misschien iets minder lekker, maar toch wel lekker (vind ik dan).

Je kan natuurlijk ook zeggen, alleen het beste of helemaal niets. Maar die laatste optie vind ik dan ook weer zo ongezellig.

Op het gebied van ijs doen we dat wel. Of Ben & Jerry's, of geen ijs. Het komt er dan op neer dat er maar weinig ijs wordt gekocht. Maar als we het wel in huis hebben is het ook echt lekker.
Vandaag bij de AH,

3x tomaatblokjes in blik, 4x tomatenpuree, perzik in blik, ringelings, 2 muffins, minikriel, liga, slagroom, 3x groente thee, spekjes, kipkerrie salade 2x, wokgroente, biskwietjes, bio bananen, rambol, roomboter, scheergel, chocolaatjes, bio melk, toast

= 30,57

Slager:

grilworst, 2x rundersteak, 3x pizzaburger

= 7,10

Totaal november: 130,29

Moet ik morgen of vanavond nog naar de Bio groenteboer voor de groentes.

Ik ga hier deze week van eten:

Vanavond: verse pasta + zalm + wokgroentes (zalm en pasta op voorraad)

Zaterdag: uit eten

Zondag: spareribs (voorraad)

Maandag: broccoli pasta (op voorraad: pasta, knoflook, worst)

Dinsdag: Spagetti met zelfgemaakte saus met veel prei en ui en spekjes (ui, spagetti op voorraad)

Woensdag: Pilav met champignons, paprika, perzik en kip (kip en rijst op voorraad)

Donderdag: doperwtjes + worteltjes + krieltjes + rundersteaks (dop en wortels op voorraad)
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven