Mode & Beauty alle pijlers

Maxirok op het werk

09-05-2016 15:09 129 berichten
Jeej het is (nog heel even) zomerweer! Al mijn maxirokken dus weer uit de kast. Ik woon erin. Nu heb ik er vandaag een aan en liep net naar de wc op werk (die delen wij met andere kantoren) en zei iemand: ooo wat een leuke outfit heb jij aan, ik ben echt jaloers! Een maxirok kan écht niet naar mijn werk. Zelf liep ze in een spijkerbroek met een t-shirt erop.

Los van het feit dat ik mijn outfit veeeeel mooier vind vraag ik me nu af: kan een maxirok niet naar werk? Ik bedoel, niet in een mantelpakjescultuur en smart casual-cultuur, dat snap ik ook wel, maar gewoon, in een casual cultuur, waar je in je t-shirt (of je maxirok) naar werk gaat? Heb ik iets gemist? Op mijn werk maakt het dus niet uit, maar vraag me gewoon af waarom het 'niet kan', ik vind het namelijk juist vaak heel mooi staan.

Ik draag ze zelf vaak zo:

Of nu het dan warm is zo:

(alleen ik heb geen knalgele en ik draag geen blouse met polkadots vandaag, maar wel zelfde idee, voor thuis/vakantie draag ik ze vaak met alleen een tanktop)

Is dat te casual?
Alle reacties Link kopieren
Ik draag heel vaak maxijurken en maxirokken. Heerlijke dracht. Ben 50+ en werk in het onderwijs, nog nooit gehoord of gedacht dat dit een probleem zou zijn

Ik vind een kortere rok met blote benen juist veel minder snel kunnen. Maar ook dat hier volop om me heen. Maxirok tekent net zo veel of net zo weinig als een midi- of kortere rok toch?
2e nick na 16 jaar
quote:MirandaGoesViva schreef op 09 mei 2016 @ 16:00:

[...]

Oké, even samenvatten waar dit topic over gaat. Iemand maakt je een compliment. Misschien wat onhandig geformuleerd, misschien ook ingegeven door het feit dat zij werk doet waarbij een maxirok niet praktisch zou zijn, of op een werkplek met een duidelijke dresscode. Maak allemaal niet uit: zij maakt je een compliment.

Vervolgens ga jij haar woorden op je eigen goudschaaltje wegen en je afvragen of er iets mis is met je outfit. Daarbij ga je zelfs zo ver dat je piekert of je baas misschien niet assertief genoeg is om te zeggen dat er iets mis is.

En dat allemaal omdat je een compliment hebt gekregen.

Ik zeg: cursusje mindfulness, tegen het piekeren. fair point en ik ben trouwens serieus in therapie tegen piekeren (voor iets anders weliswaar )
Ik zou niet weten wat er mis is met een maxirok. Kan juist heel gekleed zijn, in elk geval geen grote stukken bloot. En veelal stukken netter dan de combi jeans en shirt.

Slippers en flipflops vind ik op het randje, maar dat is meer omdat in dit land veel mensen gewoon hun voeten niet verzorgen. Zowel mannen als vrouwen. Niks ranziger dan onverzorgde horrelvoeten met kalknagels en schrale eelthielen in slippers.
quote:lux. schreef op 09 mei 2016 @ 15:49:

[...]

Nee hoor, daar heb ik helemaal geen last van. Ik zou het alleen vervelend vinden als ik iets ongepasts zou dragen en mijn baas zou daar niets van durven te zeggen, dus ik dacht ik peil eens hier naar aanleiding van de opmerking van die vrouw. Ben er nu nog steeds niet helemaal uit

Deze opmerking kan ik niet serieus nemen als je eerst vertelt dat de baas korte broek met gympen aan heeft,

Ik vind een maxirok of -jurk op het werk prima kunnen, mits niet gecombineerd met blote top en slippers. Qua dresscode kun je bij ons heel casual komen, maar wat niet mag zijn spaghettibandjes, veel decolleté, blote buiken, korte broeken en rokken boven de knie en slippers of sandalen die erg bloot zijn. Vind ik persoonlijk prima, zulke voorschriften, zeker nadat ik vorig jaar op een warme dag wel heel korte en strakke (en doorzichtige) zomerjurkjes voorbij zag komen.

Ik kas ergens hier een opmerking om vooral onopvallend te kleden op het werk. Die snap ik dan weer niet. Ik breng een groot deel van mijn tijd op het werk door, no way dat ik daar als een grijze muis op wil gaan in de massa.
Zoals op de plaatjes is het super leuk. In mijn werk alleen totaal niet praktisch. Als je werk en je figuur het toelaten: why not?
quote:Loppke schreef op 09 mei 2016 @ 16:00:

Ik draag heel vaak maxijurken en maxirokken. Heerlijke dracht. Ben 50+ en werk in het onderwijs, nog nooit gehoord of gedacht dat dit een probleem zou zijn

Ik vind een kortere rok met blote benen juist veel minder snel kunnen. Maar ook dat hier volop om me heen. Maxirok tekent net zo veel of net zo weinig als een midi- of kortere rok toch?Nou, je hebt gewoon strakke maxirokken en van die maxirokken van zo'n satijnachtig stofje heel dun stofje zijn, die zijn niet zo forgiving en hebben de neiging om heel erg te tekenen. Kan bijvoorbeeld een dunne kokerrok ook heel erg hebben, of zo'n kort fladderrokje dat als het ware aan je benen gaat 'kleven'.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 09 mei 2016 @ 16:04:

(...)

Slippers en flipflops vind ik op het randje, maar dat is meer omdat in dit land veel mensen gewoon hun voeten niet verzorgen. Zowel mannen als vrouwen. Niks ranziger dan onverzorgde horrelvoeten met kalknagels en schrale eelthielen in slippers.Oh man, moet ik behalve mijn benen scheren ook eerst met een slijptol aan de gang voor mijn hielen als ik effies op mijn slippers boodschappen ga doen.
quote:eva-luna schreef op 09 mei 2016 @ 16:05:

[...]

Deze opmerking kan ik niet serieus nemen als je eerst vertelt dat de baas korte broek met gympen aan heeft,

Ik vind een maxirok of -jurk op het werk prima kunnen, mits niet gecombineerd met blote top en slippers. Qua dresscode kun je bij ons heel casual komen, maar wat niet mag zijn spaghettibandjes, veel decolleté, blote buiken, korte broeken en rokken boven de knie en slippers of sandalen die erg bloot zijn. Vind ik persoonlijk prima, zulke voorschriften, zeker nadat ik vorig jaar op een warme dag wel heel korte en strakke (en doorzichtige) zomerjurkjes voorbij zag komen.

Ik kas ergens hier een opmerking om vooral onopvallend te kleden op het werk. Die snap ik dan weer niet. Ik breng een groot deel van mijn tijd op het werk door, no way dat ik daar als een grijze muis op wil gaan in de massa.Wat betreft dat laatste: ik werk in de psychiatrie met overwegend mannen met een criminele achtergrond. Hoewel ik prima overwicht heb en zeer ervaren ben, zie ik er jonger uit dan ik ben en ondanks dat ik mezelf niet mega lekker vind, weet ik dat ik er -zeker voor deze doelgroep- als snel een beetje te leuk uitzie. Ik kleed me graag vrouwelijk, maar op m'n werk hou ik het echt heel simpel, omdat ik mezelf daar veel prettiger in voel.
quote:eva-luna schreef op 09 mei 2016 @ 16:05:

[...]

Ik kas ergens hier een opmerking om vooral onopvallend te kleden op het werk. Die snap ik dan weer niet. Ik breng een groot deel van mijn tijd op het werk door, no way dat ik daar als een grijze muis op wil gaan in de massa.

Het was misschien een wat verregaande gedachtekronkel Het was denk ik meer dat ik me nooit eerder heb afgevraagd of hier iets wel of niet kon, juist omdat iedereen gewoon draagt waar hij zich lekker in voelt en daar totaal niet moeilijk over gedaan wordt. En door haar opmerking dacht ik opeens van: shit, misschien vinden ze mij dan ook wel te casual. Maar in retrospectief moet ik me daar idd misschien geen zorgen om maken

Het is niet alsof de rest er in pak bij zit ofzo
quote:nessemeisje schreef op 09 mei 2016 @ 16:07:

[...]

Oh man, moet ik behalve mijn benen scheren ook eerst met een slijptol aan de gang voor mijn hielen als ik effies op mijn slippers boodschappen ga doen. Nee joh, daar heb je speciale crèmes en voetenbadjes voor. Heerlijk hoor, na je werk met je voetjes in zo'n badje.
quote:lux. schreef op 09 mei 2016 @ 16:06:

[...]

Nou, je hebt gewoon strakke maxirokken en van die maxirokken van zo'n satijnachtig stofje heel dun stofje zijn, die zijn niet zo forgiving en hebben de neiging om heel erg te tekenen. Kan bijvoorbeeld een dunne kokerrok ook heel erg hebben, of zo'n kort fladderrokje dat als het ware aan je benen gaat 'kleven'.Maar volgens mij geldt dit voor alle rokken (gemaakt van de "verkeerde" stof).
2e nick na 16 jaar
quote:mienbillekesjeuken schreef op 09 mei 2016 @ 16:11:

[...]

Nee joh, daar heb je speciale crèmes en voetenbadjes voor. Heerlijk hoor, na je werk met je voetjes in zo'n badje.Ja Nederlandse voeten zijn wel echt een ding. Maarrrr als ik dan even een lans mag breken voor Nederlandse voeten zijn Nederlandse pedicures ook wel echt zwaar onbetaalbaar
quote:lux. schreef op 09 mei 2016 @ 16:12:

[...]

Ja Nederlandse voeten zijn wel echt een ding. Maarrrr als ik dan even een lans mag breken voor Nederlandse voeten zijn Nederlandse pedicures ook wel echt zwaar onbetaalbaar Ben nog nooit naar een pedicure geweest, tenzij je probleemvoeten hebt, kun je dat allemaal zelf.
Wat een onzin. Heeft niets met "Nederlandse" te maken. Ik zie in het buitenland vaker "slecht onderhouden" voeten...

Ik vind de pedicure overigens helemaal niet duur!
2e nick na 16 jaar
Maxirok of jurk, ik draag ze graag naar kantoor als het warm is, en gelukkig kan dat ook.

Vandaag heb ik een maxijurk aan met slippers, het voelt heerlijk luchtig, niet strak en knellend, maar gewoon vrij.

Ik ben vandaag alleen op kantoor, dus de slippers heb ik uitgedaan en wrijf nu met mijn blote voeten over het tapijt onder mijn bureau
quote:Loppke schreef op 09 mei 2016 @ 16:14:

Wat een onzin. Heeft niets met "Nederlandse" te maken. Ik zie in het buitenland vaker "slecht onderhouden" voeten...

Ik vind de pedicure overigens helemaal niet duur!Nou 35 euro per keer toen in Amerika woonde betaalde ik 15 dollar.
Dat hangt echt helemaal af van het bedrijf waar je werkt en welke clutuur daar heerst.

Op mijn werk kan ik hier prima mee aankomen, maar ook met hotpants, te korte rokjes, slippers, hempjes, topjes alles kan en mag. De directeur komt zelfs op mijn slippers en korte broek binnen en in de winter komt hij ook nog wel eens gerust in zijn "nette"joggingbroek.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 09 mei 2016 @ 16:13:

[...]

Ben nog nooit naar een pedicure geweest, tenzij je probleemvoeten hebt, kun je dat allemaal zelf.Ik ben gewoon heel verwend na Amerika ik laat het ongeveer eens per 6 weken 'goed' doen en hou het dan zelf bij.
quote:Orphan_Black schreef op 09 mei 2016 @ 16:16:

Dat hangt echt helemaal af van het bedrijf waar je werkt en welke clutuur daar heerst.

Op mijn werk kan ik hier prima mee aankomen, maar ook met hotpants, te korte rokjes, slippers, hempjes, topjes alles kan en mag. De directeur komt zelfs op mijn slippers en korte broek binnen en in de winter komt hij ook nog wel eens gerust in zijn "nette"joggingbroek.Dat is wel héél persoonlijk, inderdaad
quote:lionlily schreef op 09 mei 2016 @ 16:19:

[...]

Dat is wel héél persoonlijk, inderdaad
quote:MirandaGoesViva schreef op 09 mei 2016 @ 15:37:

Misschien is het een generatiedingetje. Ik ben een veertiger en begrijp de aversie op dit forum tegen spijkerbroeken totaal niet. Een nette spijkerbroek kan mijns inziens prima, behalve op werkplekken waar het extreem om uiterlijk vertoon draait zoals de Zuidas.

De kleding uit de OP vind ik echter geen werkkleding maar strandkleding.

Zou ik zelf geen bezwaar tegen hebben op kantoor, maar ik kan me wel voorstellen dat het als te casual wordt beschouwd. Sowieso is opvallend uiterlijk vertoon weinig professioneel, vind ik. Dus honderd maal liever een onopvallende jeans of zelfs een nette joggingbroek dan een outfit die zo uit een modeblad lijkt te komen. Je komt om te werken, niet om de show te stelen en de aandacht van je collega's af te leiden van hun werk.

Maar ook dat is misschien wel een generatiedingetje, als ik zie wat voor opzichtige kleding hier op het forum soms representatief wordt gevonden.Ik denk eerder een smaak en wat je gewend bent dingetje.
quote:lux. schreef op 09 mei 2016 @ 16:19:

[...]

Ik ben gewoon heel verwend na Amerika ik laat het ongeveer eens per 6 weken 'goed' doen en hou het dan zelf bij.Kan ik me voorstellen, dat soort dingen is in Amerika inderdaad veel goedkoper. Maar hier doe ik qua budget zoveel mogelijk zelf, van haar verven tot pony knippen en trimmen tot pedicure tot manicure tot waxen en epileren en huid mooi schoonhouden en stomen. Scheelt zoveel geld! (En YouTube is je vriend)
quote:lionlily schreef op 09 mei 2016 @ 16:19:

[...]

Dat is wel héél persoonlijk, inderdaad Ow hahahaha nou ja oke niet mijn slippers.......iets met 6 maten groter.....zijn slippers natuurlijk.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 09 mei 2016 @ 16:23:

[...]

Kan ik me voorstellen, dat soort dingen is in Amerika inderdaad veel goedkoper. Maar hier doe ik qua budget zoveel mogelijk zelf, van haar verven tot pony knippen en trimmen tot pedicure tot manicure tot waxen en epileren en huid mooi schoonhouden en stomen. Scheelt zoveel geld! (En YouTube is je vriend)Ja echt jammer dat dat hier zoveel duurder is. Vraag me af of ze er nou ook echt meer mee verdienen dan. In Amerika gaat zo ongeveer iedereen wekelijks, dat is hier toch niet omdat het zo duur is. Epileren doe ik wel zelf omdat ik nooit tevreden ben als een ander het doet, maar bikini en bovenlip waxen besteed ik wel uit, dat kan ik niet aan zelf manicure doe ik ook meestal wel zelf. Soms doe ik een gellakje, maar dat kan je tegenwoordig ook voor thuis kopen
quote:mienbillekesjeuken schreef op 09 mei 2016 @ 16:23:

[...]

Kan ik me voorstellen, dat soort dingen is in Amerika inderdaad veel goedkoper. Maar hier doe ik qua budget zoveel mogelijk zelf, van haar verven tot pony knippen en trimmen tot pedicure tot manicure tot waxen en epileren en huid mooi schoonhouden en stomen. Scheelt zoveel geld! (En YouTube is je vriend)

Ja vind ik ook. En ik vind het ook leuk om te doen. Vroeger met vriendinnen zo'n beauty dag. Nu las ik om de week een beauty zondagmiddag of avond in.

Vooraf kijk ik al naar YouTube filmpjes of struin ik het internet af. Vooral home made maskers van bijvoorbeeld Yoghurt en honing vind ik leuk om te maken en op te doen.

Wat betreft maxi rok. Ik vind sommige maxi rokken juist heel sjiek, vooral in egale kleur. Met mooie blouse erop (erin ).

Spijkerbroek moet je goed zitten (niet te strak of los, gaten) anders vind ik het niet wat voor kantoor. Maar ik ben dan ook bevooroordeeld.. Ik vind ze niet mooi. Ik heb dan ook geen spijkerbroek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven