zomer2016

18-02-2016 08:15 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwe 'Zomer 2016' topic onder een algemene gebruikersnaam, het oude topic vind je hier.

De tabel is nu in twee delen gesplitst, eentje voor de meiden die nog proberen zwanger te worden en eentje voor de meiden die al geweldig nieuws hebben!

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer voor het echt?NODBijzonderhedenSwirls2729Mei 201602-04Onregelmatige cyclus, PCOSJuffert222625Mei 2016?Onregelmatig, vrij lange cyclusTeemo2633--Min. 1 jaar uitgesteld

Deze meiden zijn zwanger

NaamLeeftijdLeeftijd partnerUitgerekende datumGeslachtBijzonderhedenFleurdelis272723 december 2016Jongen Bevallen!MiAnoo243227 januari 2017Jongen 1 februari bevallen!Huisjebeestjekindje25272 maart 2017Jongen 14 februari bevallen!Sue-x272714 maart 2017 Derde kindje Natas-V2925 maart 2017JongenWhoopsadaisies30301 april 2017VerrassingBadedas28282 april 2017Gecko30303 mei 2017JongenSfietje89273130 mei 2017VerrassingMaisie30335 juni 2017Choccolientje252719 juni 2017 Tweede kindje Knotje272610 september 2017Verrassing 19-04 20-weken echoChantilly282819 september 2017 31-03 hartje luisteren

21-04 geslachtsbepalingDekentje2421 september 2017 05-04 geslachtsbepaling

Voor het aanpassen van de tabel:

Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.62% gewijzigd
Gefeliciteerd teemo! Fijn dat alles goed is !

Spannend juffert bij ons begon het toen ook zo. Toch weer een hele stap!
Wat spannend Juffert!

Ik ben begonnen met temperaturen, zodat ik inzage krijg in mijn (nog niet duidelijke) cyclus. Op de eerste dag mijn mijn ongesteldheid ( niet natuurlijk, want pilstrip afgemaakt en daarna ongesteld geworden) begonnen met temperaturen. Tot nu toe is het dagelijks dezelfde temperatuur, wanneer je ovuleert stijgt de temperatuur ineens. Nadeel daaraan is dat je eigenlijk net 'te laat' bent.

Vandaar de theorie dat je om de dag of 3x per week seks hebt, je een goede kans hebt op een zwangerschap.

Voor mij is het temperaturen voornamelijk om vast te stellen OF ik überhaupt wel ovuleer.

Enige nadeel, is dat ik iedere dag om 06.45 moet temperaturen, wil ik het goed bijhouden. Dat is doordeweeks niet zo erg, maar in het weekend of straks in de vakantie wel een nadeel. Maar goed, dat moet dan maar.
Is het echt noodzakelijk dat je dat soort dingen allemaal gaat bijhouden enzo? Of kan ik maandelijks een zwangerschapstest doen en het maar een beetje op zn beloop laten?
Lijkt me niet noodzakelijk Ik wil het graag, dat is het meer . Ipv straks iedere week een test te moeten halen Dat trek ik niet denk ik!

Maar ik kan me best voorstellen dat je geen zin hebt in dit 'gedoe' hoor..
Oh dat lijkt me lastig Juffert! Extra spannend misschien ook wel? Ik denk inderdaad maandelijks testen dat dat het enige is, want je 'nod' zou nu dan eigenlijk al geweest moeten zijn toch? Je kunt inderdaad gewoon zwanger worden voordat je ongesteld bent geworden, dan is het gewoon in een keer raak. Ik heb wel ergens gehoord dat als het lang duurt voor je ongesteld wordt (ik weet niet meer hoeveel weken of maanden) dat je dan meestal geen eisprong meer hebt. Maar laten we daar maar niet vanuit gaan

Ik hoop dat jij gewoon meteen zwanger bent, en anders snel ongesteld wordt, zodat je iig weet wat je cyclus is!

Temperaturen lijkt me ook veel werk, maar ik denk wel dat het super fijn is om in de gaten te houden Chantilly. Ik denk dat het fijn is om te weten inderdaad of je een eisprong hebt. Hoe komt het dat je net te laat bent als je het meet? Omdat de eisprong dan al eerder is geweest? Hoe zit dat? Wel respect dat je dan in het weekend ook zo vroeg op staat!

Ik dacht ik ga mijn gewicht elke dag invoeren, daar zou je het ook aan kunnen zien geloof ik. Maar ik ben niet zo goed in elke dag op dezelfde tijd dus ik ben bang dat het niet echt duidelijk wordt haha. (Vandaar dat temperaturen niets gaat worden bij mij). Al zie ik deze maand geloof ik wel (als ik mijn app moet geloven) dat het voor de eisprong netjes stabiel is, en daarna steeds wat wisselt, mogelijk is dat een teken? Ik heb gelukkig nog even om alles uit te vogelen, maar ik ben benieuwd of ik er wijzer van wordt.
Klopt Sfietje, als je temperatuur omhoog schiet ( tussen de 0,2 en de 0,5 graden) is je eisprong al geweest. Blijft die hogere temperatuur aan, dan wijst dat weer op een mogelijke zwangerschap.

Maar goed, ik weet dan wel dat ik een eisprong heb Verder gewoon regelmatig seks hebben en in een normale situatie moet het dan wel goed komen.

Het gaat mij er vooral om dat ik weet dat er daadwerkelijk iets gebeurd, want ik ga er ergens vanuit dat ik niet eind mei ongesteld wordt, zoals eigenlijk in een standaard cyclus zou moeten zijn. Dat temperaturen is dan mijn controlemiddel.
Ah oke! En als je niet zwanger bent zakt de temperatuur meteen daarna weer? Of duurt dat dan nog een paar dagen?

Ik vind het wel slim van je, dan weet je inderdaad wel hoe het zit en wat je kan verwachten:)
@Teemo: Proficiat!

@Temperaturen: te veel gedoe voor mij. Als je het goed bijhoudt geeft het wel veel nuttige info en moesten we na een lange tijd niet zwanger zijn, dan zou ik het wel proberen. ("een lange tijd" betekent nu voor mij een jaar maar ik denk dat als we een half jaar bezig zijn, ik het misschien ook al "lang" ga vinden.)

Ik weet ook niet hoe betrouwbaar het bij mij zou zijn aangezien je met twee kindjes in huis soms 's nachts wel eens uit je bed moet.

@Juffert: Eenmaal je een zicht hebt op je cyclus, ga je enkel testen als je overtijd bent maar zolang je totaal geen idee hebt van jouw cyclus is het natuurlijk wat zoeken. Temperaturen kan je dan wat meer inzicht geven.

Maar als je zwanger bent, kom je daar zonder testen en temperatuurcurves ooit ook wel achter (Al moet je daar wel wat meer geduld voor hebben ;) )

Wij gaan zeker het eerste half jaar voor de "go with the flow"-methode.

En dat eerste half jaar is zo ongeveer begonnen.

We twijfelden nog of we na deze pilstrip zouden stoppen of eentje later (half juni). Nu dacht ik "ik ga nog een laatste keer mijn pil eens doornemen. Voor die ene keer dat ik er nog eens zelf voor kan kiezen om niet ongesteld te worden!" ... Fout gedacht. Tussentijdse bloedingen en andere ongemakken. Mijn was van mening dat ik dan beter nu kon stoppen en zo geschiedde.

Gisteren halverwege mijn pilstrip gewoon gestopt. Ik heb dus totaal geen zicht op mijn cyclus want op dit moment is mijn lichaam een hormonaal rommeltje. Ik wacht mijn menstruatie af en zal dan wel een nod in de tabel zetten, maar echt correct zal die waarschijnlijk niet zijn.

Mijn man kreeg in één keer zo'n ingeving dat hij absoluut nog een derde kindje wil. Hij wil het nog eens meemaken en kan echt niet meer wachten. Ik vind het nu zo spannend dat ik al overwoog om nog een jaartje te wachten.

Ach, soms krijg je de illusie dat je een kindje kan plannen maar zo werkt dat niet. We zijn gestopt met anticonceptie en we zien wel.
Bedankt allemaal, ze is echt zo schattig

Wat leuk Juffert dat je vriend zo is omgeslagen, ik zou het inderdaad ook maar op zijn beloop laten, hopelijk is dit een echt begin voor jullie!

Sue-x, leuk dat jullie nu ook begonnen zijn. Die spanning snap ik wel, nu het allemaal echt wordt. Mij lijkt temperaturen ook een hoop gedoe, mijn plan is om in ieder geval het eerste half jaar het op zijn beloop te laten. Ik denk dat verhuizen wel zorgt voor een goede afleiding. Hierdoor hebben we de begindatum helaas niet meer helemaal vast staan, ik wil pas beginnen als we daadwerkelijk een huis gevonden hebben, om zo geen risico te hebben op hoogzwanger verhuizen. Maar vanaf augustus ga ik foliumzuur slikken en dan hoop ik dat we in september/oktober een mooi huis hebben gevonden.
Gefeliciteerd Teemo!

Superleuk!

Ik heb de eerste aankopen voor m'n nichtje(s)/neefje(s) gedaan van de week!

kriebeeels!!

Temperaturen is bij mij ook niet de bedoeling. Mits het indd te lang gaat duren. Ik heb het idee dat ik mijn eisprong duidelijk 'gevoeld' heb deze keer..

Iets in mij zegt dat ik zwanger ben..

Heel moe, vlagen van misselijkheid, rommelende darmen, hoofdpijn..

Maar misschien is mijn lichaam mij in de zeik aan het nemen..

Ik ga nog geen test doen tot volgende week (zaterdag) Vriend wil namelijk samen testen.. Ik sprak gisteren uit dat ik het wel spannend vind of ik woensdag ongesteld word of niet..

Vriend zei heel nuchter oh ik niet hoor, is toch juist leuk zo snel?

Ik hoop er niet teveel op dan kan t alleen maar meevallen haha

Fijn weekend meiden, geniet van het weer!!!
Spannend Huisjebeestjekindje, ik hoop dat de menstruatie weg blijft! Het is heel normaal om alles wat je voelt te analyseren, zelf hoop ik ook het geduld te hebben om pas na de NOD te testen...
Oeh wat spannend huisje! Zou wel heel leuk zijn, weer iemand die zo snel zwanger is! Knap hoor dat je pas zaterdag gaat testen! Wel slim want dan is de kans op positief testen groter natuurlijk als je nog niet ongesteld bent.

Sue, leuk dat jullie ook begonnen zijn!

Teemo lastig dat jullie de datum nog niet helemaal vast hebben staan. Hopelijk vinden jullie snel een mooi huis!
Fleur, wanneer heb je precies je echo? Spannend hoor! Dan wordt het heel echt ineens denk ik.
Volgend jaar zijn er waarschijnlijk al een aantal die hun eerste Moederdag mogen vieren!

Nog 3 weken en dan gaan wij ook starten! Spannend! Gister bij schoonouders kregen we weer de vraag wanneer er bij ons nou een baby komt. Vriend reageerde met de opmerking "over 2 jaar". Zo houden we ze nog even een beetje op afstand
@ knotje: hihi, wat zullen ze verrast zijn als er toch eerder een kleintje komt!
Hihi leuk!!

Wij hebben dat ook, op broer en schoonzus na weet niemand van onze plannen. En ik zeg ook altijd dat t nog wel ff duurt.. Vriend ook..

Leugentje om eigen bestwil
Wij zijn er wel vrij open over dat er "ooit een derde komt" en dat we "geen al te groot leeftijdsverschil willen met de tweede" maar niet iedereen heeft door dat dit betekent dat we graag dit jaar zwanger zouden worden.

Vandaag ongesteld geworden na mijn pilstop. Deze ms is natuurlijk nog eentje die door mijn pil gecreëerd is dus mijn nod bepalen is echt giswerk. Als ik uit ga van een cyclus van 28 dagen dan zou het 6 juni zijn. Hoe hebben jullie dat gedaan? Nod na 28 dagen of voor alle zekerheid voor een langere tijd gekozen?
Oh, ik zeg tegen iedereeen verder dat we nog geen idee hebben en dat het wel even duurt... Nou ja, 9 maanden is even .

Zelfs mijn moeder weet er niets van, al stond ik gisteren op het punt om het te vertellen.

Dat ik nu pilloos ben weet alleen man en mijn collega, verder niemand. En dat laat ik ook maar zo

Hier niet meer ongesteld dus we gaan nu echt 'beginnen' Spannend, onwerkelijk, angst of we het ECHT wel kunnen, alles vliegt door mijn hoofd. Met daarbij dan wel weer de gedachtes dat het niet per se direct hoeft, dat het leuk moet blijven en dat het vast wel goed gaat komen Als anderen het kunnen, in een minder 'goede' situatie, dan wij ook!
Gefeliciteerd Teemo! Wat een leuk nieuws!!

En jij natuurlijk ook Juffert, spannende tijden.

Spannend hoor Huisje!! Laat je het ons weten?

Ik heb niet getemperatuurd, dus helaas geen ervaring om te delen.

Morgen is de echo! Dus nog maar 1 nachtje in spanning!!
quote:Sue-x schreef op 09 mei 2016 @ 11:51:

Wij zijn er wel vrij open over dat er "ooit een derde komt" en dat we "geen al te groot leeftijdsverschil willen met de tweede" maar niet iedereen heeft door dat dit betekent dat we graag dit jaar zwanger zouden worden.

Vandaag ongesteld geworden na mijn pilstop. Deze ms is natuurlijk nog eentje die door mijn pil gecreëerd is dus mijn nod bepalen is echt giswerk. Als ik uit ga van een cyclus van 28 dagen dan zou het 6 juni zijn. Hoe hebben jullie dat gedaan? Nod na 28 dagen of voor alle zekerheid voor een langere tijd gekozen?Ik heb gewoon 28 dagen aangehouden. De eerste menstruatie kwam ook redelijk precies, dus dat was erg handig!
Zo spannend Fleur! Gaat je man mee?

Ik heb nu gewoon 28 dagen geteld en mijn nod toegevoegd aan de tabel. Vroeger was ik regelmatig dus hopelijk nu ook.
Spannend Fleur, hopelijk zie je een kloppend hartje morgen

Sue ik zou de NOD gewoon op 28 dagen zetten, maar er ondertussen wel rekening mee houden dat het wat meer kan zijn. Voor een eventuele 2e ronde zou ik het aantal dagen van de eerste ronde aanhouden.

Ik zeg ook altijd dat het nog wel even duurt, maar toen ik mijn nichtje vast had en aan mijn vriend vroeg of hij haar ook wilde vasthouden zei ik: "Vriend wil jij ook een baby?", dus dat was wel onhandig met schoonouders, -zus en -broer erbij.
Echt heel erg spannend allemaal! Hopelijk inderdaad een kloppend hartje. Ik denk dat dat voor mij ook iets zou zijn wat het toch ook net wat echter laat worden ofzo.

Nog een laatste week de pil slikken. Begin het steeds spannender te vinden en echter. Soms heb ik momenten dat ik het doodeng vind, maar de positieve kriebels hebben de overhand hoor ;)
Gefeliciteerd Teemo!

Tijdje iets meer meegekeken dan geschreven. Druk op werk en dit weekend verhuizen. Stress alom!

Ik herken het gevoel van het spannend vinden. Heeft ook even geduurd voordat ik de telefoon durfde te pakken om een afspraak te maken om mijn spiraal eruit te halen. Het weekend er veel over gehad en vandaag tijdens het file rijden de telefoon gepakt en ein-de-lijk gebeld. 19 mei gaat het er uit, dus wij beginnen ietsjes eerder dan 1 juni

De dag ervoor ben ik jarig en word ik 30, mooie datum!

Merk wel dat ik het nu wel echt super spannend vind en ben al de hele dag hyper
@ Natas-V: moment dat je besluit je spiraal eruit te laten halen is zeker heel spannend! Voor mij nog niet zo lang geleden ;). Nog eventjes wachten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven