zomer2016

18-02-2016 08:15 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwe 'Zomer 2016' topic onder een algemene gebruikersnaam, het oude topic vind je hier.

De tabel is nu in twee delen gesplitst, eentje voor de meiden die nog proberen zwanger te worden en eentje voor de meiden die al geweldig nieuws hebben!

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer voor het echt?NODBijzonderhedenSwirls2729Mei 201602-04Onregelmatige cyclus, PCOSJuffert222625Mei 2016?Onregelmatig, vrij lange cyclusTeemo2633--Min. 1 jaar uitgesteld

Deze meiden zijn zwanger

NaamLeeftijdLeeftijd partnerUitgerekende datumGeslachtBijzonderhedenFleurdelis272723 december 2016Jongen Bevallen!MiAnoo243227 januari 2017Jongen 1 februari bevallen!Huisjebeestjekindje25272 maart 2017Jongen 14 februari bevallen!Sue-x272714 maart 2017 Derde kindje Natas-V2925 maart 2017JongenWhoopsadaisies30301 april 2017VerrassingBadedas28282 april 2017Gecko30303 mei 2017JongenSfietje89273130 mei 2017VerrassingMaisie30335 juni 2017Choccolientje252719 juni 2017 Tweede kindje Knotje272610 september 2017Verrassing 19-04 20-weken echoChantilly282819 september 2017 31-03 hartje luisteren

21-04 geslachtsbepalingDekentje2421 september 2017 05-04 geslachtsbepaling

Voor het aanpassen van de tabel:

Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.62% gewijzigd
Even een vraagje van een meelezer: mijn gevoel vliegt van een intens verlangen naar een kind en de volgende stap in mijn relatie naar enorme angst over of ik wel een goede moeder zou zijn (hello perfectionisme...). Dus: hebben jullie eigenlijk ook al nagedacht over de opvoeding? Met je vriend/man? Of denken jullie wat komt dat komt? Soms lees ik op de kinderpijler over opvoedingsissues en dan heb ik toch geen idee hoe ik het zelf zou aanpakken..
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Spannend Fleur!! Lijkt me zo bijzonder de eerste keer!

Ik laat het jullie weten.. Net even met vriend over gehad dat ik misschien niet kan wachten tot zaterdag en of hij dat erg vind.. Hij zei dat ie het leuk zou vinden zo samen, maar dat ik het zelf mag weten,

Leek hem alleen zo raar als ik helemaal blij was en hij dan op werk is haha

@monatala

Vriend en ik zitten erg op 1 lijn en zijn denk ik niet zo bang voor wat komen gaat.

Iedereen doet het op z'n eigen manier en niemand is perfect.

Zo zien wij veel verschillende methodes om ons heen waar wij allebei goede en slechte kanten in zien..

Denk dat het allemaal wel vanzelf komt. Zolang liefde maar bovenaan staat.. Want dat heb ik (vriend gelukkig niet) wel wat gemist vroeger..
@ fleurdelis: spannend zeg! Hopelijk is alles goed!
Oh wat spannend Fleur! Dan is het helemala 'echt'

@ Monatala, mijn man en ik hebben al best uitvoerig over bepaalde opvoedkunige zaken gesproken.

Hoe dat in de praktijk zal gaan, moet zich natuurlijk nog uitwijzen.

Maar op dit moment zitten we voor de 'grote' dingen op 1 lijn.

Zolang je geen onenigheid hebt in het bijzijn van de kinderen, kom je al een heel eind.

Ik weet zeker dat mijn ouders het echt niet altijd met elkaar eens waren, maar dat heb ik als kind zijnde nooit gemerkt.

Toch denk ik wel dat, wanneer je over grote zaken ( en dan niet of je via een methode eten aan gaat bieden) hetzelfde denkt.

Ik ben zelf niet zo van 'opvoeden volgens methodes' zoals Triple P of opvoeden zonder straffen en belonen. Als man dat heel ijverig zou aanhangen, dan waren dat toch wel wat discussiepuntjes. Gezond verstand gebruiken, je kinderen kennen en je komt een heel end is mijn insteek Gelukkig die van man ook.

Ik vind het prettig dat man een dag minder wil werken, om ook voor zijn kind te zorgen, ik vind het fijn dat we nu al weten dat we ons kind niet laten dopen, ik vind het fijn dat de dingen die hij heeft meegekregen vanuit huis, ook terugkomen in wat ik van huis uit heb meegekregen.

En nee, niet elke opvoeding zal voor elk kind werken, maar dat is iets waar je vanzelf achterkomt.
Spannend fleur en Huisje haha, hoop dat je het kan volhouden om samen te testen lijkt me toch wel een bijzonder moment

Wanneer merkten jullie al "iets" aan je lichaam? denk niet dat het hier raak is nl, Normaal voel en merk ik mijn eisprong zo duidelijk. Nu bijna niks gemerkt echt heel raar. alsof mijn lichaam het wist.

@Monatale, Oh ja ik maak me er wel vaak zorgen over. vooral omdat ik denk dat ik een strenge (misschien wel té) moeder zal zijn.

Maar aan de andere kant denk ik dat iedereen daar wel bang voor is en dat het vanzelf wel goed komt.

Niemand doet het perfect en zolang je je aan bepaalde normen , waarden houd zal het wel goed komen.
Test er niemand van jullie alleen dan?

Hoe deed jij dat Fleur?

Om nou gelijk met vriend sochtends heel vroeg te testen..

Dan moet ik daar m'n bed voor uit..
@Huisje:Ik test alleen omdat ik van zodra mijn nod eraan zit te komen ik al ongeduldig word. Vaak komt mijn ms pas later door omwille van de stress. Bij mij helpt het om op mijn nod te testen (gelukkig zijn de testjes van de axion niet duur). Ik test dan met het idee "Het zal negatief zijn, en dan kan ik rustig mijn ms afwachten". Voor mij werkt dat. Ik denk niet dat mijn man erop zit te wachten om daar iedere keer bij te zijn.

Als de test positief is, roep ik mijn man er wel direct bij. Wij staan steeds samen op en ik test 's ochtends.

Al lijkt het me wel leuk om het hem te vertellen bij een lekker etentje en met een klein cadeautje.

@opvoeding: Samen opvoeden is niet altijd evident.Wij zaten op één lijn toen we spraken over opvoeding voordat we kinderen hadden. In de praktijk blijkt dat we het toch niet altijd eens zijn, maar wij bespreken die zaken dan wanneer de kindjes in bed liggen en zoeken naar een compromis. Als je relatie goed zit, dan loopt dat volgens mij ook wel los. Je kan je niet op alle mogelijke situaties voorbereiden.

@Fleur: Hoe was het? Spannend!

Een beetje frustratie: Mijn jongste is nu heel erg ziek. Al een hele week slapeloze nachten. Ik ben kapot. De ene collega die weet dat wij graag een derde willen, zei daarop "Misschien toch nog maar eens twee keer nadenken over die derde". Het zal vast aan mijn slaaptekort liggen, maar dat raakte me wel. Soms is het gewoon zwaar en druk, en ja we hebben er zelf voor gekozen, en ik doe het met liefde en plezier, maar dat wil toch niet zeggen dat ik af en toe niet eens moe mag zijn. Ach, we slepen ons door de dag. Hopelijk straks een beetje slapen.
kwa opvoeden laten wij het op ons af komen.

ik denk dat elk kind ook zijn eigen soort opvoeding vereist en straks heb je een heel plan maar past dat helemaal niet bij je kind.

testen doen wij altijd samen, gewoon in de middag omdat de testen tegenwoordig niet meer per-se met ochtendurine hoeven.
@monatala: het is wel herkenbaar hoor, het ene moment heel enthousiast zijn en het volgende moment stressen over hoe je het moet aanpakken en wat het met je relatie zal gaan doen. Dat zijn wel dingen om met elkaar te bespreken voordat je er echt voor gaat (al heb ik dat nog niet gedaan, maar heb nog 2 maanden ).

Het is ook wel een sprong in het diepe denk ik, zoals hierboven al gezegd, je kunt een plan maken van tevoren maar het zal in de praktijk wel anders lopen. Probeer te blijven praten, zou ik zeggen.
happiness = reality - expectations
Kan me voorstellen dat je die opmerking niet leuk vond Sue!

wij kregen laatst ook de opmerking "oh wacht nog maar even met kinderen hoor!"

Tja viel op dat moment ook gewoon in het verkeerde keelgat, waar bemoeien mensen zich toch mee...

Fleur hoe was het? ben benieuwd

@Aanoniemous, is alles nu weer goed tussen jou en je vriend?
Oh, herkenbaar Sue, dat je dat soort opmerkingen niet leuk vind..

Wat MiAnoo ook al aangeeft, dat soort opmerkingen krijg ik ook wel eens ( mijn moeder zelfs nog afgelopen weekend :-D).

Ik weet dat het niet kwaad bedoeld is en dat ze het beste met ons voor heeft. Ze wil me behoeden voor van alles, maar op een gegeven moment zullen we toch echt zelf moeten ervaren hoe het leven is en loopt.

Ik doe gewoon alsof het inderdaad nog maaaaaanden gaat duren en mocht het zover zijn, dan weet ik zeker dat ze de leukste, liefste, fijnste oma is voor mijn kind
@huisje vroeg vriend net of hij samen wilde testen zijn antwoord : verras me maar.

Niet verwacht haha dus hier ga ik dan waarschijnlijk alleen testen. Nu nog een leuke manier verzinnen om het te vertellen ????
quote:Huisjebeestjekindje schreef op 10 mei 2016 @ 10:29:

Test er niemand van jullie alleen dan?

Hoe deed jij dat Fleur?

Om nou gelijk met vriend sochtends heel vroeg te testen..

Dan moet ik daar m'n bed voor uit.. Ik heb de test in de ochtend(en) gedaan, samen met vriend. Maar dat kwam voor ons handig uit, omdat we dezelfde tijden opstaan. Misschien kun je wachten tot je zeker overtijd bent? Dan is de kans groot dat je ook maar 1 test moet doen om het te weten en dan is 1x vroeg opstaan minder erg, haha!
De echo was goed!! De baby is 7weken en 5 dagen, precies zoals ik zelf had uitgerekend. Het was erg leuk om te zien! Het hartje klopte al flink, maar verder was het nog wel een beetje een "vlekje" met weinig herkenbare vormen. We kregen 5 foto's mee, heel leuk! Verder nog wat extra info en een persoonlijk stappenplan boekje waar we het eea in kunnen vullen. Over 2 weken de termijnecho.

Stomme opmerking Sue! Soms begrijpen mensen het echt niet, jammer. Sterkte deze dagen en hopelijk is je kleintje snel beter!
Fleurdelis; wat ontzettend leuk! Whiehoe!
quote:MiAnoo schreef op 10 mei 2016 @ 14:50:

@Aanoniemous, is alles nu weer goed tussen jou en je vriend?

het gaat aan de ene kant veel beter. de tussenpozen dat het goed gaat zijn langer.

Maar de ruzies die wel mis gaan lijken ook weer erger. alsof er dan meer frustratie uit moet.

Maar we zijn er beide wel van overtuigd dat we voor elkaar gemaakt zijn en samen verder moeten. En zolang dat in stand blijft denk ik dat het nog steeds goed is

@Sue

kan me voorstellen dat hij rot over komt ja.

maar hij zal vast niet slecht bedoeld zijn lijkt me

@fleurdelis

wat heerlijk zeg dat je het al echt hebben kunnen zien enzo!
Wat super gaaf fleurdelis!
Wat fijn Fleur! Wat vond je vriend van de echo?

Wat een vervelende opmerking Sue, waarschijnlijk bedoelde je collega niet zo negatief.

Fijn dat jullie relatie beter gaat Aanoniemous, en dat jullie er aan blijven werken! Wanneer weten jullie of het nieuwbouwproject doorgaat?
Die opmerking was vast en zeker niet zo negatief bedoeld. Die slapeloze nachten en het ontroostbare gehuil van mijn kleintje maakten me een beetje overgevoelig.

Geen idee waarom ik dit hier typ maar ik moet het gewoon even kwijt.

Familielid (waarbij het zwanger worden na jaren proberen incl. alle mogelijke medische hulp waarover ik hier al eerder schreef) belde me gisteren op. Ze had het heel moeilijk. De angst om nooit een kindje te kunnen krijgen... en dan iedereen rondom je zwanger zien, alle facebookposts over moederdag, mama's die hun hart eens luchten over de vermoeiende kant van het ouderschap, ... Ze is begripvol, ze is blij voor haar vrienden, maar natuurlijk doet het ook pijn. Het is zo oneerlijk.

Ik ga mij zo schuldig voelen als ik straks weer vlot zwanger word. Zij gunt het ons, maar het moet toch ook erg pijnlijk voor haar zijn.

Eén ding is zeker. Zwanger mogen worden, een kindje mogen krijgen, het is een wonder. Het lijkt vaak vanzelfsprekend. Mijn zwangerschappen nam ik "even mee door" in de drukte van alledag. Dat ga ik , als het mij nog één keer gegund is, echt niet meer doen.

@Aanoniemous: Fijn dat jullie er allebei aan willen werken en erin geloven.

@Fleur: Wat een heerlijk nieuws! Dat hartje zien kloppen, dat is echt ongelooflijk. Nu is het echter dan echt. Proficiat!

Tipje: Die echo's direct in een fotoalbum of een zwangerschapsboek kleven. Bij mijn eerste nam ik daar de tijd voor om die in te kleven en kort onze ervaring, ons gevoel van het moment op te schrijven. Bij de jongste schreef ik het snel op de achterzijde van de echo en die moeten nog steeds ingeplakt worden. Na je bevalling heb je daar niet zoveel tijd voor, heb ik nu ontdekt.
Wat heftig voor je familielid, Sue! Lijkt me zo erg als je zo graag een kindje wil en het lukt niet en iedereen om je heen wordt zwanger.

@Fleurdelis, wat fijn dat de echo goed! Vast een heel speciaal moment!

Over de opvoeding hebben wij het regelmatig aan de hand van situaties op m'n werk of die we van anderen horen. En dan zitten we bijna altijd op één lijn en anders kunnen we het ook wel goed in elkaars standpunten vinden, dus verwacht dat het wel goed komt tegen die tijd.
Oh wat geweldig Fleur! Wat lijkt me dat fijn, een kloppend hartje zien Al enig idee of je verder nog tests uit laat voeren of is het goed zo?

@ Knotje, toch handig, werksituaties kunnen gebruiken in gesprekken met je vriend over opvoeding, kinderen etc.

Ik merk dat ik best beinvloed ben door mijn moeder, een rasechtekleuterjuf qua opvoeding. Rust, regelmaat, reinheid. En verder vertrouwen op je gezond boeren verstand.. Joh, als ik soms zie welke mensen kinderen hebben en hoe die kinderen toch leuk terecht komen, denk ik dat het ons allemaal ook echt wel gaat lukken hoor
Fleur, wat fijn dat de echo goed was!!

Sue, vervelend van die opmerking en wat naar van je familielid. Het is zeker zo dat kinderen krijgen niet vanzelfsprekend is.

Huisje, hoe is het? Lukt het om nog niet te testen?

Over opvoeding : ik heb het het daar ook regelmatig met vriend over. Daarnaast hebben wij onze hond ook opgevoed en zagen we dat we daarin goed consequent konden zijn. Dat vond ik ook fijn om te zien, ook al is dat heel anders natuurlijk dan een kind, maar toch fijn om te zien dat dit alvast gelukt is

We hebben het ook over foliumzuur gehad en daar ga ik na mijn vakantie, begin augustus mee beginnen. 4 weken later is dan de bruiloft en dan gaan we echt van start! Voelt toch alweer dichterbij komen ofzo door ook een datum te hebben wanneer we starten met foliumzuur.
Ik heb nog niet getest hoor meiden.

Heb al een paar dagen last van witte vloed (sorry) en gisteravond dacht ik ineens neeee ik word ongesteld.. Écht ik dacht het voor 1000%

Menstruatie krampen/pijn gevoel. Nu nog steeds een beetje..

Alleen het gekke... Er is nergens bloed of iets te bekennen..

Ik maak mezelf wel gek.. Maar ga express niet testen. Heb het idee dat het ieder moment door drukt
Jeee, Fleur! Gefeliciteerd met het kloppende hartje!

Hoe voel je je verder? Al wat meer kwaaltjes, of valt het mee?

@huisje: ik ga alleen testen. Vind het leuker om mijn man te verrassen met de positieve test. Heb ook al bedacht hoe ik dat ga doen Maarja, wie weet vind ik het tegen die tijd wel veel leuker om samen te testen en gaat mijn hele plan niet door.

@opvoeding: daar hebben we het af en toe over, maar ik merk dat we het allebei lastig vinden om daar heel concreet over te denken/praten. Je weet natuurlijk nooit wat voor situaties je tegen gaat komen en wat voor een kind je krijgt.

Moest gisteren wel even om mezelf lachen. Daar waar ik vroeger altijd baalde van ongesteld worden, was ik nu blij dat ik ongesteld werd Het was ongeveer 14dgn na wat ik dacht dat mijn eisprong was, dus die lijkt ik aardig te kunnen vinden en het betekent dat we weer een maand dichter bij de start zijn Waar je allemaal wel niet blij mee kan zijn
Huisje, ik zeg testen! Klinkt toch wel als of je zwanger zou kunnen zijn. *duim, duim*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven