Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?

Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
Alle reacties Link kopieren
Goh wat ben ik een vetkledder als ik dit zo lees ... :-)
Ik vind dit zo'n bijzonder topic. Ik heb me nog nooit geërgerd aan iemand anders' huishouden. Misschien dat ik hooguit eens iets merkwaardig heb gevonden. Vermoedelijk zouden wel een hoop mensen uit dit topic zich aan mijn huishouden ergeren, zo schoon is het echt niet en het maakt me niets uit.
quote:Yggdrasil- schreef op 12 mei 2016 @ 17:59:

[...]

Jij laat je bezoek serieus bij je douchen?

Douchen is dat zo raar? Als iemand dat ff wilt geen probleem mi casa su casa.

Ik leef denk ik anders met mijn vriendinnen dan de mensen hier. Komt ook vaak voor dat ik bij andere thuis ben en opsta en vraag of ze nog wat drinken willen, gebeurd bij mij ook wel eens. Heerlijk als je bezoek zn gang gaat en zich thuis voelt om iets lekkers of wat drinken te passen niet allemaal dat ongastvrije. Doe lekker je ding en voel je op je gemak.
quote:nlies schreef op 12 mei 2016 @ 18:16:

[...]

En meteen ook schoonmaakdoekjes en allesreiniger + chloor om de boel daarna schoon te maken, of laat jij ze met hun frisse voeten alleen beneden zitten en ga jij eerst de badkamer poetsen voor ze koffie krijgen?Nee poetsen doe ik als ze de deur uit gaan. Nee vraag meteen of ze wat drinken willen.. en ik installeer mezelf op de bank of ga strijken ofzo.
quote:divadevil schreef op 12 mei 2016 @ 19:26:

[...]

Ik leef denk ik anders met mijn vriendinnen dan de mensen hier. Komt ook vaak voor dat ik bij andere thuis ben en opsta en vraag of ze nog wat drinken willen, gebeurd bij mij ook wel eens. Heerlijk als je bezoek zn gang gaat en zich thuis voelt om iets lekkers of wat drinken te passen niet allemaal dat ongastvrije. Doe lekker je ding en voel je op je gemak.Maar dan zou ik me dus totaal niet op mijn gemak voelen. Jouw definitie van gastvrij is namelijk totaal anders dan die van mij.
quote:ikbenleaf schreef op 12 mei 2016 @ 19:18:

[...]

Uh nooit gehoord van plastic zakje/afvalzakje?

Ik was laatst bij een vriendin logeren, ze had wel een prullenbakje maar dus zonder vuilniszakje, volgens haar geen probleem om mijn 'afval' daarin te gooien.. Dat vond ik toch niet zo fris.. Voor haar dan

Wel van gehoord maar sorry ga niet een prullenbakje neer zetten daar, gaat ook stinken vind het smerig puur omdat iemand anders zn snee bloed.

Pleur maar in de vuilnisbak in de keuken die leeg ik toch optijd om stank te voorkomen.
quote:ikbenleaf schreef op 12 mei 2016 @ 19:20:

[...]

Dat vraag ik me dus ook af.

Ik ken wel van die mensen met zo'n desinfecterend flesje op zak. En als ze die grbruikt hebben krijg ik de vraag 'wil je ook wat?' uuuh neh

Haha ik heb ook altijd zo'n flesje bij. Als ik in de stad iets wil eten. Nee maar t idee dat iemand iets aanraakt wat jij ook aanraakt die zn handen niet wast na een toiletbezoek.

Mijn huis schoon en opgeruimd geeft mij een rustig gevoel en vind ik fijn. Zo raak ik mijn spullen ook niet kwijt. Als het een rommel is word ik chaotisch
quote:divadevil schreef op 12 mei 2016 @ 19:26:

[...]

Ik leef denk ik anders met mijn vriendinnen dan de mensen hier. Komt ook vaak voor dat ik bij andere thuis ben en opsta en vraag of ze nog wat drinken willen, gebeurd bij mij ook wel eens. Heerlijk als je bezoek zn gang gaat en zich thuis voelt om iets lekkers of wat drinken te passen niet allemaal dat ongastvrije. Doe lekker je ding en voel je op je gemak.

Het is meer de reden waarom haar visite moest douchen. Namelijk omdat ze hun schoenen uit moeten doen en dan aangeven dat ze wat viezig voeten hebben.

Dus visite, geen logees maar iemand die even op de koffie komt.
quote:iris1969 schreef op 12 mei 2016 @ 19:29:

[...]

Maar dan zou ik me dus totaal niet op mijn gemak voelen. Jouw definitie van gastvrij is namelijk totaal anders dan die van mij.

Ja iedereen heeft een andere definitie daarbij. Maar ik ga met de mensen om die een beetje hetzelfde idee erbij hebben. Komt misschien ook omdat ik de mensen al lang ken of heel veel zie.

Als iemand regelmatig bij je slaapt snap ik wel dat t opbegevemoment fijn is dat diegene zn eigen ding doet en je die persoon geen heel weekend hoeft te vermaken en constant moet vragen of ze nog iets willen.
quote:Yggdrasil- schreef op 12 mei 2016 @ 17:59:

[...]

Jij laat je bezoek serieus bij je douchen?

Ja doe jij dat nooit ?

Ik altijd hoor als ik viezige voeten heb ofzo

Douche alleen bij mensen als ik blijf slapen maar echt niet als ik een bakkie ga doen ofzo
quote:divadevil schreef op 12 mei 2016 @ 19:35:

[...]

Als iemand regelmatig bij je slaapt snap ik wel dat t opbegevemoment fijn is dat diegene zn eigen ding doet en je die persoon geen heel weekend hoeft te vermaken en constant moet vragen of ze nog iets willen.

Klopt dat is bij mij thuis ook zo.

Maar de vraag over dat douchen ging over iemand die visite onder de douche zet als hun voeten niet zo fris zijn.
Nog weer even een vraagje voor de wat schonere medemens: hoe doen jullie dat in hemelsnaam met seks en pijpen enzo? Dat stikt toch ook van de "vieze" bacteriën? Of tellen die bacteriën dan niet omdat je de persoon in kwestie goed kent?

Echt ik probeer het te begrijpen, maar het komt allemaal zo willekeurig op mij over.
Dat is het gekke, ik wil wel een fris gewassen piemel voor de seks. Haha. Maar dat heeft met smaak te maken en geur, en blaasontsteking.
quote:Dubbz schreef op 12 mei 2016 @ 19:53:

Dat is het gekke, ik wil wel een fris gewassen piemel voor de seks. Haha. Maar dat heeft met smaak te maken en geur, en blaasontsteking.Ja dat is wel lekkerder, maar hoeveel bacteriën zitten er wel niet in sperma?
Ik erger me aan mensen die geen respect hebben voor bezoek. Ging ooit chocoladefondue doen bij oude kennissen en zij waren alvast begonnen. Prima, maar wij kregen de oude stukjes fruit en zij pakten voor zichzelf verse. Toen hoefde ik al niet meer. En als je al iets te drinken kreeg dan kreeg je oude restjes uit een pak zonder glas en voor zichzelf namen ze wel verse.

Een bank hadden ze niet alleen zitzakken en op een aangegeven moment toen ik daar was geweest dacht ik: wat stinkt mijn broek toch. Had ik midden in een opgedroogde plas kattenurine gezeten. Bah!

Of als ik ergens kom en ik krijg niets te drinken aangeboden. Ik bied mensen altijd meteen te drinken aan als ze komen.

Een wc-pot met gele vlekken aan de rand daar ga ik ook van over mijn nek.

Of als je een kattenbak ruikt. En ja wij hebben zelf een kat maar de kattenbak wordt goed schoon gehouden.

Botol cebok had mijn oma. Ik spring na grote boodschap of tijdens menstruatie liever even extra onder de douchestraal om mezelf van onderen te wassen.

En ik kan niet tegen kruimels op een aanrecht, brrrrr.
Katja Schuurman in Katja's bodyscan op 31 maart jl liet mooi zien wat er zich op je handen afspeelt als je ze een week niet wast. Er zaten bitter weinig ziekteverwekkende bacteriën op haar handen omdat de laag eigen beschermende bacteriën aangroeide.

Dit gaat op voor gewone huis-tuin-en keuken situaties, niet voor het ziekenhuis.
Ik heb vier wc's en we gebruiken ze gewoon allemaal. Hoe het uitkomt. Elke dag even een doekje erover en dan 2x per week komt housekeeping.

Ik besteed de grote poetsklussen gewoon uit.
quote:Marie89 schreef op 12 mei 2016 @ 19:25:

Ik vind dit zo'n bijzonder topic. Ik heb me nog nooit geërgerd aan iemand anders' huishouden. Misschien dat ik hooguit eens iets merkwaardig heb gevonden. Vermoedelijk zouden wel een hoop mensen uit dit topic zich aan mijn huishouden ergeren, zo schoon is het echt niet en het maakt me niets uit.

Raar topic, he ?

Ik snap wel dat je je kunt ergeren als je onder de haren zit als je zelf geen huisdieren hebt, oid. Maar waarom je verder last zou hebben van iemand zijn vieze of schone ramen , dat snap ik ook niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:iris1969 schreef op 12 mei 2016 @ 19:42:

Nog weer even een vraagje voor de wat schonere medemens: hoe doen jullie dat in hemelsnaam met seks en pijpen enzo? Dat stikt toch ook van de "vieze" bacteriën? Of tellen die bacteriën dan niet omdat je de persoon in kwestie goed kent?

Echt ik probeer het te begrijpen, maar het komt allemaal zo willekeurig op mij over.

Eerst ontsmetten

Nou.. vooraf douchen en anders niet.
Heel veel schoonmaken, vind ik voor de dommen. Voor mensen die de leegte in hun leven proberen op te vullen met zogenaamd hele belangrijke dingen. Ik maak schoon, als de dingen zichtbaar vies zijn. Alles dus. Weet je hoeveel tijd ik aan het huishouden besteed? Een paar uur per week, en dan ben ik de was aan het doen ofzo. Ik ben nooit lichamelijk ziek, griep krijg ik wel maar nooit zo erg dat ik niet meer kan functioneren. Allergieen heb ik niet en ik heb vier diersoorten. En we leven allemaal in dezelfde ruimte. Honden in bed, katten in bed, op het aanrecht. Ik lik gerust mijn vingers af nadat mijn hond er iets af heeft gelikt. Op de grond gevallen eten, eet ik gewoon op. Zand schuurt de maag, zei mijn oma dan.

Ik heb niks met hygiene. Ik vind het een suffe trend, voor vrouwen die veel betere dingen zouden kunnen doen met hun tijd. Al die onzinnige argumenten. Ik beoordeel mensen niet op hoe schoon ze hun huis houden. Wat een onzin. Als ik dat zou doen, zou ik misschien hele bijzondere mensen nooit ontmoeten. Ik beoordeel mensen wel op wat ze met hun leven doen. En vrouwen hebben helaas een obsessie met bacterieen, ipv met carriere maken of glazen plafonds doorstoten. Zo jammer.

Vuil is zo ontzettend bijzaak, sinds de wat was het, 18e eeuw? Dat we zeep en antibiotica uitvonden? Zo lang al maken vrouwen zichzelf wijs dat ze elke dag moeten schoonmaken. Ik heb betere en nuttigere dingen te doen zoals voor mijn dieren zorgen, mezelf ontwikkelen, creatief bezig zijn, nieuwe dingen leren, goeie discussies hebben met veel mensen, zingen, dansen en mezelf verwennen, tijd besteden aan mijn relatie verbeteren, tijd besteden aan mijn sexleven verbeteren. Veel belangrijker en nuttiger dan schoonmaken.

Nu gaat natuurlijk iedereen roepen dat zij dat ook doen, en daarnaast nog genoeg tijd overhouden om schoon te maken. Ook om aandacht aan je kinderen en man te besteden, of zijn die bijzaak voor je? Je kunt niet alles he er zitten maar 24 uur in een dag en ik kan ook tellen.

Schrap tijd die je gebruikt om schoon te maken en vul je leegte op een andere manier op. Bv een manier die je man en kinderen kunnen waarderen, ipv de visite, volgens mij zijn de eerstgenoemde iets belangrijker namelijk. Maak een lange wandeling met ze, door het park ofzo. Ga naar de duinen of het strand of het bos. Praat eens over wat anders dan huishoudelijke mededelingen aan je man. Ga gewoon eens neuken ipv schoonmaken, volgens mij word je daar veel vrolijker van!
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
quote:ambra schreef op 12 mei 2016 @ 20:33:

Katja Schuurman in Katja's bodyscan op 31 maart jl liet mooi zien wat er zich op je handen afspeelt als je ze een week niet wast. Er zaten bitter weinig ziekteverwekkende bacteriën op haar handen omdat de laag eigen beschermende bacteriën aangroeide.

Dit gaat op voor gewone huis-tuin-en keuken situaties, niet voor het ziekenhuis.Precies, je kunt beter minder vaak je handen wassen, en aan bacterieën gewend zijn, de mensen die vaak buikloop hebben zijn vaak de mensen die overdreven schoon zijn, is wat mij opvalt in ieder geval.
quote:Sapsorrow schreef op 12 mei 2016 @ 21:26:

Heel veel schoonmaken, vind ik voor de dommen. Voor mensen die de leegte in hun leven proberen op te vullen met zogenaamd hele belangrijke dingen. Ik maak schoon, als de dingen zichtbaar vies zijn. Alles dus. Weet je hoeveel tijd ik aan het huishouden besteed? Een paar uur per week, en dan ben ik de was aan het doen ofzo. Ik ben nooit lichamelijk ziek, griep krijg ik wel maar nooit zo erg dat ik niet meer kan functioneren. Allergieen heb ik niet en ik heb vier diersoorten. En we leven allemaal in dezelfde ruimte. Honden in bed, katten in bed, op het aanrecht. Ik lik gerust mijn vingers af nadat mijn hond er iets af heeft gelikt. Op de grond gevallen eten, eet ik gewoon op. Zand schuurt de maag, zei mijn oma dan. Tsja. Zo zijn er ook mensen die hun hele leven roken en toch 100 worden en jonge mensen die nog nooit gerookt hebben die longkanker krijgen...
quote:ambra schreef op 12 mei 2016 @ 20:33:

Dit gaat op voor gewone huis-tuin-en keuken situaties, niet voor het ziekenhuis.Interessant, dat ga ik eens terugkijken
Wil je poetsen ... poets dan. En indien niet : laat het dan. Waarom die ergernis over de anderen ? Ik trek een slechte broek aan als ik naar vrienden ga die dieren binnen hebben. En verder: hun huis hun regels. Ik hoef er niet te wonen.

Wel onder invloed van dit topic vandaag plichtsbewust het handdoekje op wc vervangen en het prullenbakje geleegd (vergeet ik altijd). Mijn gasten zijn weer veilig
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
quote:schaapjes schreef op 12 mei 2016 @ 22:51:

Tsja. Zo zijn er ook mensen die hun hele leven roken en toch 100 worden en jonge mensen die nog nooit gerookt hebben die longkanker krijgen...Onzin. Het is gewoon wetenschappelijk bewezen dat mensen die met meer bacteriën in aanraking komen minder snel ziek worden. Je bouwt immers weerstand op. Als je elke bacterie panisch uitroeit met Dettol en chloor gun je je lichaam geen kans om weerstand op te bouwen (en je verziekt er ook nog eens je huid en het milieu mee)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven