Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
quote:ippy schreef op 18 mei 2016 @ 19:07:

Even een check. Zouden jullie de voorletters R.T.L. een ding vinden?

Nee hoor waarom

Mijn ex had als letters J.V.C Hoorde ik ineens ook oh dat is een tv merk maar eerder zelf nooit over gedacht hihi
Tralalalala
Dank, krullen-bol. Ik heb mijn twijfels, maar de eerste en derde naam staan vast, ook in die volgorde, en ik wil zooo graag de tweede naam

Even een check. Zouden jullie de voorletters R.T.L. een ding vinden?Geen écht probleem, maar als het even kan zou ik het anders doen. Is RLT een optie?
quote:Trijntje84 schreef op 18 mei 2016 @ 14:51:

Wat vinden jullie van de naam Judith? En we willen graag vernoemen dus voluit zou het dan Judith Mathilda Evelien worden.

Amèlie vinden we ook leuk, maar is in combinatie met de achternaam wat te chique of zo.

Judith: leuk! Beetje jaren-80, maar dat vind ik dan weer geen enkel probleem. Dat zijn naar mijn mening over het algemeen leukere namen dan de 'nieuwe namen'.

Mathilda en Evelien ook mooi! Leuke combinatie met Judith ook.

Nee, geen probleem. RTL is ook niet iets heel vervelends of zo.

Ik zou alleen afkortingen als SS, WC, SM en dergelijke vermijden

Ik zou het zelf niet doen. Ook al is rtl niks geks, het is wel een afkorting die iedereen kent. Als ik het van iemand op papier zou zien staan, zou ik denken dat die ouders niet goed hadden nagedacht over de initialen.

Kan je de t en de l niet omwisselen? Of gooi er nog een naam tussen
Wij twijfelen nog tussen 3 namen:

- June (Nederlandse uitspraak)

-Ize/Ise

- Fem

Wat vinden jullie? Of iemand nog leuke namen, we houden van korte Nederlandse namen.
Julie2016;

Ik had al in je topic gereageerd. Ik vind June het mooist. Misschien om verwarring over de uitspraak te voorkomen; yune of yuna een optie (alhoewel je dan wel weer kunt kiezen voor uitspraak juuna of joena)

Andere ideeën;

Livia

Ilva

Iva

Ziva

Chloë

Liv

Tess

Vita

Vieve

Ava

Evie

Livia

Flore

Suus

Saar

Thirza

Dana

Lara

Nika

Lea
quote:marielle8484 schreef op 17 mei 2016 @ 16:08:

Ik vind Hanna mooier.

Vind ik er wat stoerder uitzien. Hannah wat klassieker.Dito, lichte voorkeur voor Hanna. Maar Hannah ook mooi .
Judith ben ik niet echt fan van, maar is ook niks mis mee. Past mooi bij Mathilda en Evelien!

RTL zou ik niet doen, ik zou de namen omgooien, rlt, of anders lrt oid.

June: heel mooi!! Ook Fem en Ise vind ik mooi. Voorkeur voor June.
quote:Juli2016 schreef op 18 mei 2016 @ 21:17:

-Ize/Ise

- Fem

Wat vinden jullie? Of iemand nog leuke namen, we houden van korte Nederlandse namen.Ik vind June en Ize fantastische namen!
quote:Trijntje84 schreef op 18 mei 2016 @ 14:51:

Wat vinden jullie van de naam Judith? En we willen graag vernoemen dus voluit zou het dan Judith Mathilda Evelien worden.

Amèlie vinden we ook leuk, maar is in combinatie met de achternaam wat te chique of zo.Mooie lieve naam. Heeft ook bij ons op het lijstje gestaan voor onze dochter. Doen!
quote:Juli2016 schreef op 18 mei 2016 @ 21:17:

-Ize/Ise

- Fem

Wat vinden jullie? Of iemand nog leuke namen, we houden van korte Nederlandse namen.

Sam

Liz

Tess

Lynn

Suus

Saar

Floor

Jet

Roos

Fien

Pip

Puk

Kris

Maud

Pleun

Fenne

Lenne

Femme

Dijn

Lois
Ik vind June het leukst. Fem klinkt voor mij wat onaf. Alsof er eigenlijk Femke had horen te staan of zo.

R.T.L. zou ik gewoon doen. Als ik dat in combinatie met een achternaam lees, zou ik daar geen rare associatie bij hebben of zo.

Dank jullie voor de reacties op Judith. Het is inderdaad een naam die in de jaren 80 populair is, daarom twijfelde ik eerst ook een beetje. Maar hoe langer ik erover nadenk, hoe mooier ik de naam vind. En het is ook een naam waar je niet mee 'voor schut' loopt. Verder hebben we ook een oerhollandse achternaam, dus dat past ook wel aardig.
@trijntje niks mis mee met Judith, inderdaad alleen zoals gezegd wat ouderwets, maar als het voor jullie de naam is, waarom niet?

Ik zou RTL gewoon doen, ze zal toch meestal alleen de letter R gebruiken en de anderen op papier....

Ik vind June het leukst, daarna Fem en daarna Ise.
Dank jullie wel voor de RTL feedback
RTL gewoon doen!

Judith vind ik leuk maar ik zou mijn kind ook gerust Daniëlle, Mariëlle of Suzanne noemen. Is ook "gedateerd" maar vind een wat oudere, langere naam vaak heel leuk juist. Judith dus prima!
Laatst plaaste ik hier Lotte, Flore en Sofie. Alledrie vinden we die namen nog steeds prachtig maar er springt er geeneen uit. Hebben jullie suggesties?
RTL zou ik zeker niet doen, RLT is dan beter
Joosje: Sofie vind ik de mooiste van die drie. Lotte kan ik maar niet zien als naam voor een volwassene, hoewel ik wel (jong)volwassenen ken met die naam. Flore vind ik niet lelijk, ook niet supermooi.

Andere namen in die stijl:

Ellen

Norah

Selah

Freija

Julie

Jolien

Hanna

Sanne

Eva

Fenna

Isa

Veerle

Evie

Lenne

Leah

Merle

Mirthe

Suze

Nina

Lisa

Roos

Sarah

Nadia

Julin

Mara

Emma

Viënna

Benthe

Livia

Julot

Leona

Yenthe

Vera
quote:joosje1 schreef op 19 mei 2016 @ 20:59:

Laatst plaaste ik hier Lotte, Flore en Sofie. Alledrie vinden we die namen nog steeds prachtig maar er springt er geeneen uit. Hebben jullie suggesties?Ik vind Flore het leukste, misschien nog Fiore (vind ik nog leuker), Sare, Leanne, Lieke, Minthe, Ella, Lotta, Sterre, Fenne, Vieve, Yfke, Hanne, Jonne, Lauren, Lizzy
Fiore vind ik een paardennaam, sorry :-)

Roos, Hannah, lieke, Bente, nina, norah vind ik mooi, maar haalt de top 3 nog niet in
Joosje, wellicht:

Nienke

Imke

Tessa

Stella

Saar

Nova

Emma

Lana

Amy

Jessie

Linde

Fay

Isabel

Iris

Amber
Sofie vind ik het mooiste, dan Lotte en dan Flore.

Nog een paar suggesties;

Nine

Linde

Anna

Milou

Esmée

Mare

Lina

Fiene
1. Lotte! Zo leuk!

2. Flore, lieve klank, mooie naam.

3. Sophie, al veel te veel Sophietjes geboren de laatste jaren. Wel een mooie naam hoor, maar ook erg gekleurd door de meisjes die ik ken en zo heten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven