Goedkope boeken?

22-05-2016 12:08 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik ben een echte boekenfanaat. Ik lees dagelijks Engelse boeken op mijn iPad/iPhone. Ik weet dat heel wat mensen dit niet prettig vinden maar dit lukt me perfect. Meestal koop ik mijn boeken via IBooks. Aangezien ik meestal boeken lees van niet echt bekende auteurs (in Nederland) kost dit me max. 2,99 euro.

Als ik op vakantie ga, lees ik echter niet graag via mijn iPad. Is gewoon super onhandig aan het zwembad. Elk jaar opnieuw heb ik wat ebooks gekocht en uiteindelijk eindig ik in het winkeltje van het hotel om wat papieren boeken. Die meestal verschrikkelijk zijn trouwens :(. Dit jaar wil ik voorbereid vertrekken, en dus hier al wat boeken kopen. Ik heb Google al eens ingeschakeld maar blijkbaar betaal je dan €15 voor een boek. Vind ik in verhouding met de ebook (0,99 - 2,99 euro) vrij veel. Zeker omdat ik (zeker op vakantie!) ongeveer 4 à 5 boeken uitlees op 14 dagen.

Mijn vraag is dus of jullie ergens een plaats (geografisch of op het internet) weten waar je aan relatief goedkope prijzen boeken kunt kopen? Beetje zoals in boekenvoordeel. Daar kan ik jammer genoeg niet terecht aangezien ik enkel in het Engels lees.

Alvast bedankt
Via mp. Of ander een ereader kopen.
Al gekeken bij een kringloopwinkel? Hier bij de kringloopwinkel staan z'n 25 boekenkasten vol met best wel heel recente titels in allerlei verschillende talen. Geloof dat ik vaak 2-2,50 per boek betaal.
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Uhm, tweedehands? Via bol.com of mp bijvoorbeeld?
De bieb? Of is dat heel raar gedacht... En marktplaats inderdaad. Als iets tweedehands vaak prima is dan zijn het boeken.
Ik zou ook gaan voor een e-reader. Die lezen prima buiten. En binnen. En als je twee tientjes extra investeert, ook in het donker. En als je nog een paar tientjes extra investeert is ie zelfs waterdicht.

Anders inderdaad de kringloopwinkel of marktplaats.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Toen ik nog papieren boeken kocht, deed ik dat bij Bookdepository.co.uk. Gratis verzending, en ze hebben een sectie met 'koopjes', of anders fiction-viewall- en dan sorteren op prijs.
laatst bij de kringloop gekocht, 1 euro per boek.
In de IJhallen (A'dam) wordt binnenkort een boekenmarkt gehouden. Op de normale rommelmarkt in de IJhallen liggen ook veel boeken, vaak voor een euro per stuk.
.
Kringloop, megaveel. Soms maar €0,25 per stuk.
In de buurt waar ik woon zijn verschillende cafés met een boekenkastje waar je boeken die je niet meer hoeft in kunt zetten, gratis meenemen. Het café hier op de hoek heeft die boekenkast buiten staan, helemaal handig.

En het is niet zo dat je er alleen boeken uit het jaar nul kunt vinden.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
E-reader! Ik heb het heel lang afgehouden, maar ben er zó blij mee. Juist voor op vakantie, zomerdagen aan het strand of in de tuin enz.

Hier in de buurt zijn trouwens wat minibibliotheekjes. Het is een kastje aan een muur (buiten) en je kunt boeken eruit halen en zelf boeken erin leggen. Erg leuk! En je kunt natuurlijk bij de bieb boeken lenen voor tijdens vakantie of bij de kringloop halen of tweedehandsboekenwinkels.
quote:gsleutel schreef op 22 mei 2016 @ 12:14:

De bieb? Of is dat heel raar gedacht... En marktplaats inderdaad. Als iets tweedehands vaak prima is dan zijn het boeken.

Helemaal niet gek gedacht, bij de (meeste?) bibliotheek kunnen leden gratis e-books lenen en er is een ruime keuze uit titels.

bibliotheek e-books
quote:Velma schreef op 22 mei 2016 @ 12:25:

[...]

Helemaal niet gek gedacht, bij de (meeste?) bibliotheek kunnen leden gratis e-books lenen en er is een ruime keuze uit titels.

bibliotheek e-booksMaar TO wil papieren boeken, in het Engels.
Book depository inderdaad

of het boekenfestijn als dat nog ergens plaatsvindt voor je vakantie
quote:nephthys schreef op 22 mei 2016 @ 12:26:

[...]

Maar TO wil papieren boeken, in het Engels.Oh, overheen gelezen
Bieb, hebben ze ook engelse boeken. Je kan vaak titels zoeken online en reserveren. Voor de vakantie kan je dan 10 boeken 6 weken houden. Dus je zoekt wat engelse boeken, reserveert ze nu alvast voor die periode en klaar.
Gratis boeken via Boekspots.

En boeken die je zelf niet meer leest kun je achterlaten voor een ander. Ik kom zelf in Utrecht op Hoog Catharijne. Maar op de site Boekspots.nl staan andere locaties

Openingstijden Boekspot Hoog Catharijne:

Maandag 8.00-18.00u

Dinsdag 8.00-18.00u

Woensdag 8.00-18.00u

Donderdag 8.00-21.00u

Vrijdag 8.00-18.00u

Zaterdag 9.00-18.00u

Zondag 10.00-17.00u
Boekwinkeltjes.nl heeft ook enorm veel. Daar kocht ik m'n literatuurlijsten voor de universiteit altijd bij elkaar.
Bij Bol.com hebben ze enkel de ebook versie van de boeken en auteurs die ik wil :/ Vandaar dat ik denk dat internationale website beter zou zijn.

Bieb/tweedehands/kringloopwinkel: Ben laatst naar de bieb geweest met een nichtje en heb daar eens gekeken. Maar aangezien ik vooral onbekende auteurs lees heb ik daar geen boeken van hen gevonden. Vrees hetzelfde in een kringloopwinkel. Wil best wel eens proberen.

Ereader: heb ik ook wel eens aanzitten denken. Maar papieren boeken heeft ook z'n charme. Ereader zal waarschijnlijk de allerlaatste stap zijn. Toch nog eventjes zoeken of ik nergens de papieren exemplaren kan vinden.

Ideeën mogen altijd hier achtergelaten worden
Wat voor boeken/auteurs wil je?
quote:nephthys schreef op 22 mei 2016 @ 12:38:

Wat voor boeken/auteurs wil je?

J.S Cooper, Brooke Cumberlands, Aurora Rose Reynolds, Monica Murphy, Lauren Layne, J. Daniels, M. Leighton, Pepper Winters, Nina Lane. Deze auteurs heb ik de laatste weken/maanden vooral gelezen.

Novels zijn mijn guilty pleasure
Het Boekenfestijn! Daar hebben ze geel veel Engelse boeken, en allemaal papier.

Andere tip is om eens in de bieb in de dichtstbijzijnde grote plaats te kijken, die hebben vaak meer Engelse boeken. Of de catalogus van die bieb eens door te spitten. Wat er staat is niet altijd dat wat ze hebben!

Derde optie, iets prijziger vaak, zijn Waterstones en The Amercan Book Centre. Zitten in Amsterdam, tussen Spui en Rokin.
https://www.bookdepository.com/
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
quote:violetskies schreef op 22 mei 2016 @ 12:54:

https://www.bookdepository.com/

Denk inderdaad dat het deze website zal worden! Bedankt, ook aan de andere mensen die deze website aanraadde.

Alle andere mensen, ook heel erg bedankt voor de ideeën!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven