Napraattopic 60

10-05-2016 23:30 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Dormouse schreef op 24 mei 2016 @ 10:37:

[...]

Ja, dat kan, hoeft het niet eens een ernstige vorm voor te zijn. Het hele proces is zeg maar niet zo geautomatiseerd als bij mensen zonder dyslexie en het vraagt veel concentratie en tijd om dingen foutloos op papier/getypt te krijgen (maar is niet onmogelijk). In snelle reacties, onder tijdsdruk moeten werken, afgeleid zijn etc. kan dus makkelijk resulteren in het weglaten van letters (en dat niet zien) of zelfs hele woorden en er daarna gewoon overheen lezen omdat je zin in je hoofd wel klopte en het dan stomweg niet opvalt tenzij je echt zorgvuldig naleest. En dan nog zie je het soms gewoon stomweg niet.

Daarom liet ik mijn papers tot aan mijn afstudeer-scriptie altijd nalezen Snap ik, maar bij het specifieke topic heb ik niet het idee dat het alleen maar dyslexie is. Misschien is het inderdaad mijn beperkte beeld ervan, maar gevoelsmatig verklaart dat lang niet alles.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 24 mei 2016 @ 10:33:

[...]

Compleet weglaten van woorden valt ook onder dyslexie? Geen idee hoe extreem de ernstigste vorm van dyslexie is, maar kunnen mensen dan gewoon helemaal niet schrijven ofzo?Heb je de link geopend en gelezen?
Je bent zelf een theepot
quote:Hayek schreef op 24 mei 2016 @ 10:46:

[...]

Snap ik, maar bij het specifieke topic heb ik niet het idee dat het alleen maar dyslexie is. Misschien is het inderdaad mijn beperkte beeld ervan, maar gevoelsmatig verklaart dat lang niet alles.

Ik denk dat die TP juist een voorbeeld is van dat dyslexie niet alleen letters door elkaar husselen is, zie de link.

Daarbij wordt de tekst uit de TP wellicht negatief beinvloed door stress van het schrijven, iets dat je sowieso geregeld ziet: slordig geschreven TP's.
Je bent zelf een theepot
quote:Hayek schreef op 24 mei 2016 @ 10:33:

[...]

Compleet weglaten van woorden valt ook onder dyslexie? Geen idee hoe extreem de ernstigste vorm van dyslexie is, maar kunnen mensen dan gewoon helemaal niet schrijven ofzo?Klopt.Ik heb ooit een leerling gehad die niet eens zijn eigen naam foutloos kon schrijven (en dat was geen ingewikkelde naam). Lezen kon hij ook niet. Op zijn 14de hebben we hem van school laten gaan en een ander soort dagbesteding laten volgen.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Daarbij lezen mensen die moeite hebben met lezen nog letter voor letter of woord voor woord en hebben dus geen beeld bij de hele zin. En zien dan dus ook niet dat er woorden teveel of te weinig in staan.
quote:SuzanneSuus schreef op 24 mei 2016 @ 10:50:

[...]

Heb je de link geopend en gelezen?

Zeker. Met interesse gelezen, het heeft mij ook zeker mijn beeld van dyslexie doen bijstellen.

Maar hebben we het nou allemaal over het riool service topic?
Ik heb het over dyslexie, geen idee of het over een topic gaat
Ik had geen idee over welk topic het ging maar de post over of iets wel of geen dyslexie kan zijn kon ik niet lezen zonder te reageren
quote:Moirai schreef op 24 mei 2016 @ 10:56:

[...]

Klopt.Ik heb ooit een leerling gehad die niet eens zijn eigen naam foutloos kon schrijven (en dat was geen ingewikkelde naam). Lezen kon hij ook niet. Op zijn 14de hebben we hem van school laten gaan en een ander soort dagbesteding laten volgen.Maar is dat dan echt alleen maar dyslexie, of ook iets van een verstandelijke beperking?
Weer zo'n goor trampling verhaal.....

En als ik tieten plak wordt dat verwijderd.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Hayek schreef op 24 mei 2016 @ 11:03:

[...]

Maar is dat dan echt alleen maar dyslexie, of ook iets van een verstandelijke beperking?

Dyslexie.

Met een verstandelijke beperking (ligt er natuurlijk wel aan in welke mate) kan je prima leren lezen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 mei 2016 @ 11:08:

[afbeelding]Oh my, arme vrouw.
quote:Moirai schreef op 24 mei 2016 @ 11:09:

[...]

Oh my, arme vrouw.Ja. Geel is zoooo niet haar kleur.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En dan die roze lippenstift en dat roze strikje.

Dan sla je echt de plank mis hoor.
Zijn ze nou behalve opgepompt ook helemaal ingedeukt
quote:Moirai schreef op 24 mei 2016 @ 11:09:

[...]

Dyslexie.

Met een verstandelijke beperking (ligt er natuurlijk wel aan in welke mate) kan je prima leren lezen.

Ja, dat snap ik. Maar ik kan me voorstellen dat dyslexie in combinatie met een verstandelijke beperking het nog lastiger zou maken.

Maar dat dyslexie zulke extreme vormen kan aannemen, heb ik eigenlijk nooit geweten. Leer je nog eens wat op het vivaforum.
quote:Dormouse schreef op 24 mei 2016 @ 11:11:

Zijn ze nou behalve opgepompt ook helemaal ingedeukt Misschien lekt het ventieltje en lopen ze langzaam leeg.
Dyslexie bestaat niet.

Of is het toch een besmettelijke ziekte?
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
quote:ikbensnuffelbeertje schreef op 24 mei 2016 @ 11:16:

Dyslexie bestaat niet.

Of is het toch een besmettelijke ziekte?Vertel jij het maar. Blijkbaar heb jij er je wetenschappelijke carrière aan gewijd......
anoniem_271947 wijzigde dit bericht op 24-05-2016 11:25
Reden: Lijkt wel of ik ook dyslexie gekregen heb......
% gewijzigd
quote:Hayek schreef op 24 mei 2016 @ 10:58:

[...]

Zeker. Met interesse gelezen, het heeft mij ook zeker mijn beeld van dyslexie doen bijstellen.

Maar hebben we het nou allemaal over het riool service topic?We hebben het over dyslexie , nav dat topic denk ik
Je bent zelf een theepot
quote:Hayek schreef op 24 mei 2016 @ 11:15:

[...]

Ja, dat snap ik. Maar ik kan me voorstellen dat dyslexie in combinatie met een verstandelijke beperking het nog lastiger zou maken.

Maar dat dyslexie zulke extreme vormen kan aannemen, heb ik eigenlijk nooit geweten. Leer je nog eens wat op het vivaforum. De lagere school van mijn kinderen deed ooit mee aan een programma om vroegtijdig dyslexie op te sporen, daar hoorde ook veel informatie aan alle ouders bij. Sindsdien weet ik dat het vele vormen heeft. Extreem wil ik het niet eens noemen maar verschillend
Je bent zelf een theepot
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 mei 2016 @ 11:08:

[afbeelding]Die tieten gaan toch stuk als je daarop gaat staan?
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 24 mei 2016 @ 12:17:

[...]

De lagere school van mijn kinderen deed ooit mee aan een programma om vroegtijdig dyslexie op te sporen, daar hoorde ook veel informatie aan alle ouders bij. Sindsdien weet ik dat het vele vormen heeft. Extreem wil ik het niet eens noemen maar verschillend

Ja, als je nog nauwelijks onderwijs hebt gehad en lange teksten hebt gelezen zal je wel een label dyslexie krijgen.

Ik denk dat het een combinatie is van ontlezing, slecht onderwijs en kreten i.p.v. zinnen op sociale media. Begin eens met smartphones verbieden voor basisschoolkinderen. (En spellingscontrole, want die kent het woord ontlezing niet?)

Vele vormen...... Volksverlakkerij heeft vele vormen.
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
quote:Jonari schreef op 24 mei 2016 @ 01:11:

[...]

Geen idee.

Zwangerschapsverlof?
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:ikbensnuffelbeertje schreef op 24 mei 2016 @ 12:27:

[...]

Ja, als je nog nauwelijks onderwijs hebt gehad en lange teksten hebt gelezen zal je wel een label dyslexie krijgen.

Ik denk dat het een combinatie is van ontlezing, slecht onderwijs en kreten i.p.v. zinnen op sociale media. Begin eens met smartphones verbieden voor basisschoolkinderen. (En spellingscontrole, want die kent het woord ontlezing niet?)

Vele vormen...... Volksverlakkerij heeft vele vormen.

Oh kijk, een expert...

Vraagje: vind je toevallig ook dat adhd onzin is, en kinderen met die diagnose gewoon behoefte hebben aan meer regelmaat?
Slik die kikker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven