Napraattopic 60
dinsdag 10 mei 2016 om 23:30
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
woensdag 25 mei 2016 om 12:58
De andere kleuren zie ik als (hoeden)dozen.
Gelukkig heb ik lekker ontbeten.
Ik ga straks weer een komkommersmoothie maken. Dan gaat het lekker zonder aardbeien.
Smurfbeien zijn bramen die zijn paars.
Alles met zoveel mogelijk kleuren en natuurlijke kleuren. Daar geniet ik van. Gewoon lekkere koffie, thee en chocolade. Kruidenthee is ook zo lekker. Limonade kan je ook met kruiden maken.
Suikerarme limonade met baking soda.
Ik ga straks weer een komkommersmoothie maken. Dan gaat het lekker zonder aardbeien.
Alles met zoveel mogelijk kleuren en natuurlijke kleuren. Daar geniet ik van. Gewoon lekkere koffie, thee en chocolade. Kruidenthee is ook zo lekker. Limonade kan je ook met kruiden maken.
Suikerarme limonade met baking soda.
woensdag 25 mei 2016 om 13:02
quote:Pumps_italiaans schreef op 25 mei 2016 @ 12:58:
Suikerarme limonade met baking soda. Ik moet ff doen met een broodje en een banaan. Pff
Suikerarme limonade met baking soda. Ik moet ff doen met een broodje en een banaan. Pff
woensdag 25 mei 2016 om 13:05
quote:Ikhierhuh schreef op 25 mei 2016 @ 13:00:
[...]
Ja, maar na al de chocolade te hebben opgegeten.
Chocolade zonder teveel suiker is het heerlijk en heb je aan één stukje genoeg. Van de suiker blijf je eten.
Van chocolade ga je lekker zitten en van die lekkere smaak genieten.
Die test in de laatste Margriet was best wel leerzaam.
[...]
Ja, maar na al de chocolade te hebben opgegeten.
Chocolade zonder teveel suiker is het heerlijk en heb je aan één stukje genoeg. Van de suiker blijf je eten.
Die test in de laatste Margriet was best wel leerzaam.
woensdag 25 mei 2016 om 13:07
quote:Pumps_italiaans schreef op 25 mei 2016 @ 13:05:
[...]
Die test in de laatste Margriet was best wel leerzaam.Ik hou juist van die chocolade met veel suiker.
[...]
Die test in de laatste Margriet was best wel leerzaam.Ik hou juist van die chocolade met veel suiker.
woensdag 25 mei 2016 om 13:09
quote:Ikhierhuh schreef op 25 mei 2016 @ 13:02:
[...]
Ik moet ff doen met een broodje en een banaan. Pff
O, lekker! Banaan op de boterham als beleg. Heerlijk.
Ik heb er hier nog 4 liggen. Vroeger mocht ik koekjes op het brood eten (speculaas is ook zo lekker op brood, maar vierkant). Alles om maar brood te eten. Beschuit wilde ik wel. Zit suiker in.
Dus een beschuitje met fruit (aardbeien ) dun laagje boter en ZONDER suiker. Jammer van de aardbeien. Die proef je veel minder.
Smakelijk!
[...]
Ik moet ff doen met een broodje en een banaan. Pff
Ik heb er hier nog 4 liggen. Vroeger mocht ik koekjes op het brood eten (speculaas is ook zo lekker op brood, maar vierkant). Alles om maar brood te eten. Beschuit wilde ik wel. Zit suiker in.
Dus een beschuitje met fruit (aardbeien ) dun laagje boter en ZONDER suiker. Jammer van de aardbeien. Die proef je veel minder.
Smakelijk!
woensdag 25 mei 2016 om 13:10
quote:Pumps_italiaans schreef op 25 mei 2016 @ 13:09:
[...]
Smakelijk! Dank je wel!
[...]
Smakelijk! Dank je wel!
woensdag 25 mei 2016 om 13:12
quote:Ikhierhuh schreef op 25 mei 2016 @ 13:07:
[...]
Ik hou juist van die chocolade met veel suiker.
Veel fruit kan ook en is veel lekkerder, vind ik. Maar smaken verschillen.
Rietsuiker schijnt minder slecht en af en toe veel suiker. Slaap je goed van.
De variatie is de leuk maker. Vind ik.
Have much FUN vandaag!
[...]
Ik hou juist van die chocolade met veel suiker.
Have much FUN vandaag!
woensdag 25 mei 2016 om 13:15
quote:Pumps_italiaans schreef op 25 mei 2016 @ 13:12:
[...]
Have much FUN vandaag!
Ik eet ook heel veel fruit, suiker zo min mogelijk.
Ja, ik ga zo wat doen, mijn lui moment is alweer op. Dam!
Thanks en ook een fijne dag voor je.
[...]
Have much FUN vandaag!
Ik eet ook heel veel fruit, suiker zo min mogelijk.
Ja, ik ga zo wat doen, mijn lui moment is alweer op. Dam!
Thanks en ook een fijne dag voor je.
woensdag 25 mei 2016 om 14:05
quote:Het-groepje schreef op 25 mei 2016 @ 11:28:
[...]
Dat is een reden waarom ik ooit van nkck ben veranderd: Als je reageert en ook nog staft met resultaat, dan is de jacht geopend.
En om nu op een forum waar ik voor de lol kom ook nog op de beauty pijler achtervolgd te worden door die kutracisten, echt niet leuk meer.
Ik weet precies wie het zijn en mijd ze als de pest. Laatst nog wel eentje aangesproken die op een andere pijler begon, optieven.
Idioot dat dit soort lui hier wordt getolereerd. Er zijn er wiens posts echt vaak worden gegumd maar posten vrolijk door. Geen enkele consequentie, niet eens een ban.
Dus ik post daar zeer selectief en heb de pijler op negeer.
Alle lof voor fashionvictim bijv, als je ziet wat die voor stront over zich heen heeft gekregen van mensen die daar geen enkele consequentie van ondervinden.O dat zal waarschijnlijk P geweest zijn. Die deed dat ook altijd bij mij
[...]
Dat is een reden waarom ik ooit van nkck ben veranderd: Als je reageert en ook nog staft met resultaat, dan is de jacht geopend.
En om nu op een forum waar ik voor de lol kom ook nog op de beauty pijler achtervolgd te worden door die kutracisten, echt niet leuk meer.
Ik weet precies wie het zijn en mijd ze als de pest. Laatst nog wel eentje aangesproken die op een andere pijler begon, optieven.
Idioot dat dit soort lui hier wordt getolereerd. Er zijn er wiens posts echt vaak worden gegumd maar posten vrolijk door. Geen enkele consequentie, niet eens een ban.
Dus ik post daar zeer selectief en heb de pijler op negeer.
Alle lof voor fashionvictim bijv, als je ziet wat die voor stront over zich heen heeft gekregen van mensen die daar geen enkele consequentie van ondervinden.O dat zal waarschijnlijk P geweest zijn. Die deed dat ook altijd bij mij
woensdag 25 mei 2016 om 14:10
quote:Ttass28 schreef op 25 mei 2016 @ 14:09:
[...]
Als ze blank geweest was had ze ook geen strontkar over zich heen gekregen.
Al was ze paars geweest, boeit mij het.
Wat ik bedoel is dat bijna iedereen afkomst/huidskleur benoemt.
Ik moet daar op mijn werk ook altijd zo om grinniken.
[...]
Als ze blank geweest was had ze ook geen strontkar over zich heen gekregen.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
woensdag 25 mei 2016 om 14:12
woensdag 25 mei 2016 om 14:14
quote:Moirai schreef op 25 mei 2016 @ 14:02:
Grappig dat er dan wel de nadruk op huidskleur gelegd mag worden.
Ik ben geen fan maar die vrouw heeft wel meer ondergaan dan 'nadruk'. Complete racistische scheldkanonnades, en sylvana uit haar eigen land weg willen sturen is niet eens iets genants meer om te zeggen.
Ik heb uit haar mond nog niks onfatsoenlijks gehoord. (ook weinig spannends of vernieuwends maar dat is weer een andere discussie).
Grappig dat er dan wel de nadruk op huidskleur gelegd mag worden.
Ik ben geen fan maar die vrouw heeft wel meer ondergaan dan 'nadruk'. Complete racistische scheldkanonnades, en sylvana uit haar eigen land weg willen sturen is niet eens iets genants meer om te zeggen.
Ik heb uit haar mond nog niks onfatsoenlijks gehoord. (ook weinig spannends of vernieuwends maar dat is weer een andere discussie).
woensdag 25 mei 2016 om 14:16
quote:Moirai schreef op 25 mei 2016 @ 14:10:
[...]
Je hebt gewoon gelijk. Ik doe dat zelf heel vaak die is donker of die is licht. Maar toch onbewust doe je het.
Ik moet daar ook gewoon mee ophouden.
[...]
Je hebt gewoon gelijk. Ik doe dat zelf heel vaak die is donker of die is licht. Maar toch onbewust doe je het.
Ik moet daar ook gewoon mee ophouden.
woensdag 25 mei 2016 om 14:17
quote:Het-groepje schreef op 25 mei 2016 @ 14:14:
[...]
Ik zeg werkelijk helemaal niets over die vrouw en ik vind ook niets van die vrouw.
Het valt me gewoon op hoe ontzettend vaak mensen afkomst en huidskleur moeten benoemen. Daar zeg ik wat van.
En zolang we/ze dat blijven doen, zal het altijd een issue blijven.
[...]
Ik zeg werkelijk helemaal niets over die vrouw en ik vind ook niets van die vrouw.
Het valt me gewoon op hoe ontzettend vaak mensen afkomst en huidskleur moeten benoemen. Daar zeg ik wat van.
woensdag 25 mei 2016 om 14:29
quote:Moirai schreef op 25 mei 2016 @ 14:17:
[...]
Goed punt dan.
Ik had het er laatst nog over met een collega. Wij hebben op het werk alle culturen en het viel ons op dat het idd altijd wordt benoemd.
'turkyem united' over een groepje, kookbeurt op nationaliteit, etc.
Allochtonen doen dat zelf ook, zijn kind zit ook op een gemengde school. Daar was het ook bij feestjes op school ' anti's laat je horen' en dan alle caribische kinderen en ouders een dansje, marokko idem etc.
Hij had dus met een andere ouder een mix bedacht, dus een turks gerecht en dan met surinaamse invloeden.
Omdat het hem ook opviel dat die kinderen elkaars dansjes of liedjes gewoon meededen, dus de ouders braaf op nationaliteit joelen en de kinderen deden alles gewoon mee.
Achterhaald.
Helemaal omdat er ook veel gemengde koppels zijn dus dan liepen er bijv toch surinamers mee te hupsen met de turken ofzoiets.
Er iets van zeggen steeds helpt dan idd ook.
[...]
Goed punt dan.
Ik had het er laatst nog over met een collega. Wij hebben op het werk alle culturen en het viel ons op dat het idd altijd wordt benoemd.
'turkyem united' over een groepje, kookbeurt op nationaliteit, etc.
Allochtonen doen dat zelf ook, zijn kind zit ook op een gemengde school. Daar was het ook bij feestjes op school ' anti's laat je horen' en dan alle caribische kinderen en ouders een dansje, marokko idem etc.
Hij had dus met een andere ouder een mix bedacht, dus een turks gerecht en dan met surinaamse invloeden.
Omdat het hem ook opviel dat die kinderen elkaars dansjes of liedjes gewoon meededen, dus de ouders braaf op nationaliteit joelen en de kinderen deden alles gewoon mee.
Achterhaald.
Helemaal omdat er ook veel gemengde koppels zijn dus dan liepen er bijv toch surinamers mee te hupsen met de turken ofzoiets.
Er iets van zeggen steeds helpt dan idd ook.
woensdag 25 mei 2016 om 14:34
De eerste vraag die ik op mijn werk bijna altijd krijg:" Wat is uw nationaliteit."
Daar word ik ook keihard op uitgescholden, net als op vrouw zijn trouwens.
Afkomst is zo'n enorm ding.
Misschien ben ik wel de bevoorrechte blanke die in een blank dorp is opgegroeid en weet ik er wel helemaal niets van af. Maar feit is wel dat afkomst me geen ruk interesseert. Gedrag wel.
Daar word ik ook keihard op uitgescholden, net als op vrouw zijn trouwens.
Afkomst is zo'n enorm ding.
Misschien ben ik wel de bevoorrechte blanke die in een blank dorp is opgegroeid en weet ik er wel helemaal niets van af. Maar feit is wel dat afkomst me geen ruk interesseert. Gedrag wel.
woensdag 25 mei 2016 om 15:24
quote:Pumps_italiaans schreef op 25 mei 2016 @ 12:39:
Ach, mijn pot is lekker schoon. Ik vond gebitsreiniger minder en niet alleen vanwege de spam en de incontinetie-luiers en Tena Lena aanbiedingen...
Ik bak ze wel weer bruin. Je kan met baking soda ook koeken bakken.
Bij de Jumbo is het wel iets goedkoper dan elders.
Heerlijk, straks spam met leuke plaatjes van taarten en limonade.
Ik gebruik baking soda ook in de huishouding, als schoonmaakmiddel, ben geen kokkin/bakker.
Zelfs een vierkante wasbak lijkt me niks.
Ach, mijn pot is lekker schoon. Ik vond gebitsreiniger minder en niet alleen vanwege de spam en de incontinetie-luiers en Tena Lena aanbiedingen...
Ik bak ze wel weer bruin. Je kan met baking soda ook koeken bakken.
Bij de Jumbo is het wel iets goedkoper dan elders.
Heerlijk, straks spam met leuke plaatjes van taarten en limonade.
Ik gebruik baking soda ook in de huishouding, als schoonmaakmiddel, ben geen kokkin/bakker.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
woensdag 25 mei 2016 om 16:10
quote:simbalabimba schreef op 25 mei 2016 @ 15:24:
[...]
Nee, die heb ik dan weer niet. Die zijn weer te duur.
Ik heb nog een defecte elektrische tandenborstel. Een baby tandenborstel is ook klein.
Kan ik die als steel misbruiken met een oude opzetborstel en wat tandpasta om het wit te poetsen.
Ik kwam wel een recept tegen voor citroenlimonade. Is echt zo'n Amerikaans ding. In films stonden ze vroeger altijd en verkochten ze dat. Het wordt ook gebruikt als gist. Vooral in de Aziatische keuken. Ik vraag me af of die potjes niet hetzelfde zijn. Dat waar veel mensen allergisch voor zijn.
Het neemt geurtjes in elk geval wel weg.
Hier is het nog ouderwets gezellig.
Icetea met prik kan je ook met baking soda maken. Kan er minder suiker in. Zitten 28 klontjes in zo'n. Ik vind 1 klontje ook meer dan genoeg per fles. Als je weinig suiker gebruikt - maar je hebt wel energie nodig - dan proef je zelfs het kleinste korreltje.
Een lekker aardbei in icetea... Bestaat dat al? Is zomaar een die ik mezelf stel.
Misschien dat iemand een leuk topic wil openen van zomerdrankjes zonder teveel suiker.
Maar ik moet andere dingen doen. Jammer van Paniekpietje en Eric Muiswinkel... Die zijn zo leuk met kinderen. Zonder fout te zijn.
Maar als smeerKees Flodder ook mee mag spelen... Ja, dan is het misschien erg verwarrend voor de kijkertjes.
Wat bedoelt ze met kijkertjes? Sommige bedoelen kindertjes en anderen oogjes. Klein zijn ze allebei. Details in een groter geheel.
Hoe groot maken ze het?
Ach, ik verheug me al op het eten.
Ik heb net verse gember gekocht. Dat kan je invriezen, maar ik moet nog even kijken via AHA/een.be of zoiets hoe ook alweer. Ik dacht gepureerd in ijsklont vorm.
Have nogmaals en nog meer FUN hier op het forum!!! (Gisteren jurken weg gehaald, omdat er iets niet goed ging bij de selectie. Krijg je ook problemen mee. Zelf op zo'n site kijken is dan toch beter voor als je een bruiloft hebt.)
Oooooooooooo, hier flikkert heel veel reclame. Is een nieuwe versie en zonder adblock.
[...]
Nee, die heb ik dan weer niet. Die zijn weer te duur.
Ik heb nog een defecte elektrische tandenborstel. Een baby tandenborstel is ook klein.
Kan ik die als steel misbruiken met een oude opzetborstel en wat tandpasta om het wit te poetsen.
Ik kwam wel een recept tegen voor citroenlimonade. Is echt zo'n Amerikaans ding. In films stonden ze vroeger altijd en verkochten ze dat. Het wordt ook gebruikt als gist. Vooral in de Aziatische keuken. Ik vraag me af of die potjes niet hetzelfde zijn. Dat waar veel mensen allergisch voor zijn.
Het neemt geurtjes in elk geval wel weg.
Hier is het nog ouderwets gezellig.
Icetea met prik kan je ook met baking soda maken. Kan er minder suiker in. Zitten 28 klontjes in zo'n. Ik vind 1 klontje ook meer dan genoeg per fles. Als je weinig suiker gebruikt - maar je hebt wel energie nodig - dan proef je zelfs het kleinste korreltje.
Een lekker aardbei in icetea... Bestaat dat al? Is zomaar een die ik mezelf stel.
Misschien dat iemand een leuk topic wil openen van zomerdrankjes zonder teveel suiker.
Maar ik moet andere dingen doen. Jammer van Paniekpietje en Eric Muiswinkel... Die zijn zo leuk met kinderen. Zonder fout te zijn.
Maar als smeerKees Flodder ook mee mag spelen... Ja, dan is het misschien erg verwarrend voor de kijkertjes.
Wat bedoelt ze met kijkertjes? Sommige bedoelen kindertjes en anderen oogjes. Klein zijn ze allebei. Details in een groter geheel.
Hoe groot maken ze het?
Ach, ik verheug me al op het eten.
Ik heb net verse gember gekocht. Dat kan je invriezen, maar ik moet nog even kijken via AHA/een.be of zoiets hoe ook alweer. Ik dacht gepureerd in ijsklont vorm.
Have nogmaals en nog meer FUN hier op het forum!!! (Gisteren jurken weg gehaald, omdat er iets niet goed ging bij de selectie. Krijg je ook problemen mee. Zelf op zo'n site kijken is dan toch beter voor als je een bruiloft hebt.)
Oooooooooooo, hier flikkert heel veel reclame. Is een nieuwe versie en zonder adblock.