Good Luck!
donderdag 20 november 2008 om 20:40
Hij had ook echt zin om te gaan hoor, ik had het hem gevraagd, of hij thuis wilde blijven, maar hij kon niet wachten om zijn laarsjes en rugzak aan te doen (of om). Nou ja, het is gebeurd. Nu slaapt mijn koortsvent. Ik denk dat ik in januari voor hem een extra onderzoek bij de Kinderarzt wil hebben. Kind heeft elke twee weken bronchitis, blaft de longen uit zijn lijf en heeft dan tegen de veertig graden koorts. Misschien maar eens naar een kno-arts oid.
donderdag 20 november 2008 om 20:45
Met ons samen is het goed, het gaat om werk. Ik heb al aantal keer aangegeven (en ik niet alleen) dat de werkdruk veel te hoog is. Had al steeds hoofdpijn maar die gaat nu bijna niet meer weg, pillen doen hun werk niet meer, heb last van hartkloppingen en gejaagdheid, denk op vrije dagen alleen maar wat ik de volgende dag op mijn werk moet doen, heb last van mijn darmen en nu sinds gisteravond ook van mijn maag en loop om het minste of geringste tegen Ceetje of Starman te schreeuwen en dat lijkt me niet helemaal de bedoeling
donderdag 20 november 2008 om 20:48
Gek Jin dat hij zo regelmatig ziek is. Geen slecht idee om na te laten kijken. Heb je iets voor de bronchitis?
Geen slechte moeder hoor, is mij ook weleens overkomen. 's Morgens zijn ze vaak nog op hun best en dan is het gewoon moeilijk inschatten.
Heeft een van jullie een oorthermometer? Welke is goed? Ik heb gewoon nog zo'n rectaal ding maar Mart schreeuwt het uit als ik hem gebruik.
Geen slechte moeder hoor, is mij ook weleens overkomen. 's Morgens zijn ze vaak nog op hun best en dan is het gewoon moeilijk inschatten.
Heeft een van jullie een oorthermometer? Welke is goed? Ik heb gewoon nog zo'n rectaal ding maar Mart schreeuwt het uit als ik hem gebruik.
donderdag 20 november 2008 om 20:52
donderdag 20 november 2008 om 21:04
Star, he wat naar nou! Hebben jullie geen bedrijfsarts waar je dit aan kunt geven? Even lekker rustig aan doen maar.
Juud, wij doen het gewoon rectaal. Hmmm klinkt een beetje raar zoals ik het zeg. Ik heb wel eens een oorthermometer gekocht maar die week steeds zo af. Niet heel betrouwbaar. Alleen die oorthermometers in het zkhs zijn echt goed heb ik wel eens gehoord.
Juud, wij doen het gewoon rectaal. Hmmm klinkt een beetje raar zoals ik het zeg. Ik heb wel eens een oorthermometer gekocht maar die week steeds zo af. Niet heel betrouwbaar. Alleen die oorthermometers in het zkhs zijn echt goed heb ik wel eens gehoord.
Stressed is just desserts spelled backwards
donderdag 20 november 2008 om 21:09
quote:Jinny schreef op 20 november 2008 @ 21:08:
Star, wat klote zeg. Heb je contact met de arbo-arts? Wat zei je huisarts?
Juud, ik heb niet zo´n ding, maar lijkt me wel veel handiger! En wat is niet betrouwbaar he?
Nou, die van ons geeft de ene keer 34.8 aan, doe je het meteen nog een keer is het 37.6, doe je het nog een keer is het 36.8
zo werkt het ongeveer
Star, wat klote zeg. Heb je contact met de arbo-arts? Wat zei je huisarts?
Juud, ik heb niet zo´n ding, maar lijkt me wel veel handiger! En wat is niet betrouwbaar he?
Nou, die van ons geeft de ene keer 34.8 aan, doe je het meteen nog een keer is het 37.6, doe je het nog een keer is het 36.8
zo werkt het ongeveer
donderdag 20 november 2008 om 21:15
Ik heb een afspraak met arbo arts aangevraagd inderdaad, kijken wat die erover te zeggen heeft.
Huisarts gaf ook wel aan dat het zo niet goed gaat natuurlijk en dat ik er met mijn werkgever (of arts) over moet praten, komt er van die kant geen sjoege, dan kan ik terug naar haar voor verdere hulp.
Huisarts van ons gebruikt ook oorthermometer, maar zal wel duur ding zijn.
Huisarts gaf ook wel aan dat het zo niet goed gaat natuurlijk en dat ik er met mijn werkgever (of arts) over moet praten, komt er van die kant geen sjoege, dan kan ik terug naar haar voor verdere hulp.
Huisarts van ons gebruikt ook oorthermometer, maar zal wel duur ding zijn.
donderdag 20 november 2008 om 21:43
donderdag 20 november 2008 om 21:47
Kun je hem niet iets in handen geven om mee te spelen? (ja ik weet niet of dat nog werkt bij jullie kids, hier werkt dat wel. de elektrische tandenborstel bijv aanzetten en geven) meestal zet ik pas het piepje aan als dat ding er al in zit. Want als hij eerst het piepje hoort en ik moet de thermometer er dan in wurmen gaat het ook niet.
donderdag 20 november 2008 om 21:51
quote:Maleficent schreef op 20 november 2008 @ 21:09:
zo werkt het ongeveer Oja, doet mijn weegschaal ook (staan alleen iets andere nummers op ) en dan neem ik het gemiddelde van die 3, ha ha!
zo werkt het ongeveer Oja, doet mijn weegschaal ook (staan alleen iets andere nummers op ) en dan neem ik het gemiddelde van die 3, ha ha!
donderdag 20 november 2008 om 21:53
Juud, ik hou het altijd voor gezien als Laurens zo in paniek raakt. Doet hetzelfde als Mart. Ik ga dan maar op m'n gevoel af of hij wel of geen koorts heeft. En soms, als ik denk dat het echt hoog is, hou ik hem onder zijn oksel en tel er een halve graad bij op. Niet echt betrouwbaar, maar als de koorts laag is maakt het toch niet zoveel uit, en als het hoog is, schiet ie bij de oksel ook wel hoog uit en weet je dat het dus nóg hoger is! Mss een tip tot de tijd dat je een goeie oortherm hebt.
donderdag 20 november 2008 om 22:00
Hallooooooo!
Huize Weltevree hier.
Hoe is het hier? Alleen op de laatste blz al een berg nieuws:
Mal wat goehoed!! Zo de weg op. Stoer man! Ga je vast super snel halen dat rijbewijs.
Star, agossie, meis. Das ook niet zo leuk. Neem maar lekker een beetje rust. Als je straks er echt aan onderdoor gaat ben je een stuk verder van huis. Is het nog een idee de arbo-arts in te schakelen? Om met je mee te denken in hoe je iets aan de situatie kan doen? Sterkte meis! Hoop iig dat je hoofdpijn nu dit weekend wat afneemt.
Ris, Cin, Enka, dank voor jullie kaartjes, leuk!
Juud, alle oorthermometers zijn onbetrouwbaar. Hier ook een schreeuwend kind maar dat is dan helaas even jammer. Ik heb wel een super snelle van Braun gekocht (rectaal in 10 seconden ongeveer). Gelukkig is Polletje weinig ziek
even wat verder terug...
Huize Weltevree hier.
Hoe is het hier? Alleen op de laatste blz al een berg nieuws:
Mal wat goehoed!! Zo de weg op. Stoer man! Ga je vast super snel halen dat rijbewijs.
Star, agossie, meis. Das ook niet zo leuk. Neem maar lekker een beetje rust. Als je straks er echt aan onderdoor gaat ben je een stuk verder van huis. Is het nog een idee de arbo-arts in te schakelen? Om met je mee te denken in hoe je iets aan de situatie kan doen? Sterkte meis! Hoop iig dat je hoofdpijn nu dit weekend wat afneemt.
Ris, Cin, Enka, dank voor jullie kaartjes, leuk!
Juud, alle oorthermometers zijn onbetrouwbaar. Hier ook een schreeuwend kind maar dat is dan helaas even jammer. Ik heb wel een super snelle van Braun gekocht (rectaal in 10 seconden ongeveer). Gelukkig is Polletje weinig ziek
even wat verder terug...
donderdag 20 november 2008 om 22:09
He jesses,
Ik zie toch weer een hoop zieke kotertjes: beterschap Mart, Jonathan, Max, Sam en Pamax! (en alle kindjes die ik vergeten ben natuurlijk...).
Hellus, zit jij ook lekker in je nwe paleis?? Ik ga je morgen eens bellen want je internet zal nog wel niet in orde zijn...
Kokos, wat fijn dat het (op een enkele inzinking na ) allemaal zo lekker gaat daar!
Enka, wat heerlijk dat de echo goed was. Je meisje (lucky guess, na al die jongens moet het bijna wel, ha ha ha) zit daar lekker.
ff verder terug
nog even terug....
Ik zie toch weer een hoop zieke kotertjes: beterschap Mart, Jonathan, Max, Sam en Pamax! (en alle kindjes die ik vergeten ben natuurlijk...).
Hellus, zit jij ook lekker in je nwe paleis?? Ik ga je morgen eens bellen want je internet zal nog wel niet in orde zijn...
Kokos, wat fijn dat het (op een enkele inzinking na ) allemaal zo lekker gaat daar!
Enka, wat heerlijk dat de echo goed was. Je meisje (lucky guess, na al die jongens moet het bijna wel, ha ha ha) zit daar lekker.
ff verder terug
nog even terug....
donderdag 20 november 2008 om 22:37
Suus, fijn dat je helemaal blij bent in je huisje!! Heb je je foto's nog bijgewerkt, ik ben wel erg benieuwd hoe jullie badkamer geworden is (en ook de rest natuurlijk, maar jullie badkamer lijkt qua ruimte en indeling op die van ons). Trusten!
Ik ga nog even op zoek naar een passend geschenk voor mijn lief. Ik wil graag een mooie stoere armband voor hem kopen. Even kijken of Esprit zoiets heeft en anders morgen bij de juwelier bij ons in de stad.
Star, wat naar al die werktrouble! Je had er al een paar keer wat over gezegd, maar ik wist niet dat het zo hoog zat. Waar ligt die werkdruk aan, zijn er gewoon te weinig mensen of zitten er bij die het werk liever doorschuiven dan het doen? Goed van je dat je aan de bel hebt getrokken en je ziek hebt gemeld, ik hoop dat dat ze eindelijk wakker schud!
Ik ga nog even op zoek naar een passend geschenk voor mijn lief. Ik wil graag een mooie stoere armband voor hem kopen. Even kijken of Esprit zoiets heeft en anders morgen bij de juwelier bij ons in de stad.
Star, wat naar al die werktrouble! Je had er al een paar keer wat over gezegd, maar ik wist niet dat het zo hoog zat. Waar ligt die werkdruk aan, zijn er gewoon te weinig mensen of zitten er bij die het werk liever doorschuiven dan het doen? Goed van je dat je aan de bel hebt getrokken en je ziek hebt gemeld, ik hoop dat dat ze eindelijk wakker schud!
donderdag 20 november 2008 om 23:41
Ik bedacht me net dat ik nog helemaal niet heb verteld hoe het in het Vu was. Eigenlijk weet ik ook nog niet veel meer, alleen dat ik een apart geval was (daar keek lief niet van op...). Ze heeft m'n baarmoedermond bekenen, die was wat kort, maar wel mooi stevig. Ook inwendig kon ze er niets bijzonders aan voelen. Tijdens de keizersnee is m'n baarmoeder nagevoeld, geen afwijkende vorm. Uitstrijkje van een paar maanden geleden was ook goed.
Ze gaat nu de informatie van het ziekenhuis in Compustad opvragen (met name de cervixlengte van de onderzoeken) en er is in het kader van een onderzoek van het Vu waar ik aan meewerk een inwendige echo met contrastvloeistof gemaakt in mei, dus die vraagt ze voor de zekerheid ook op en dan wordt ik besproken in een of ander overleg. Voor nu valt eigenlijk al een beetje af:
- hormonenkwestie, want dan wordt je ook niet snel zwanger
- verzwakte baarmoedermond, zie je eigenlijk altijd voor de 24 weken
- en ook dat het misschien al wat verzwakt was omdat ik al een keer eerder bevallen was is onwaarschijnlijk, meestal blijven 2e kindjes langer zitten (in het geval van een vroeggeboorte).
Ze belt me 3 december om te vertellen wat er uit dat overleg is gekomen en of we nog een afspraak maken of dat ik eerst nog wat moet 'doen'. Wat ik eventueel zou moeten doen weet ik neit, daar gaf ze nog geen antwoord op. Waarschijnlijk teveel mogelijkheden.
Zo, nu ga ik ook naar bed, welterusten!
Ze gaat nu de informatie van het ziekenhuis in Compustad opvragen (met name de cervixlengte van de onderzoeken) en er is in het kader van een onderzoek van het Vu waar ik aan meewerk een inwendige echo met contrastvloeistof gemaakt in mei, dus die vraagt ze voor de zekerheid ook op en dan wordt ik besproken in een of ander overleg. Voor nu valt eigenlijk al een beetje af:
- hormonenkwestie, want dan wordt je ook niet snel zwanger
- verzwakte baarmoedermond, zie je eigenlijk altijd voor de 24 weken
- en ook dat het misschien al wat verzwakt was omdat ik al een keer eerder bevallen was is onwaarschijnlijk, meestal blijven 2e kindjes langer zitten (in het geval van een vroeggeboorte).
Ze belt me 3 december om te vertellen wat er uit dat overleg is gekomen en of we nog een afspraak maken of dat ik eerst nog wat moet 'doen'. Wat ik eventueel zou moeten doen weet ik neit, daar gaf ze nog geen antwoord op. Waarschijnlijk teveel mogelijkheden.
Zo, nu ga ik ook naar bed, welterusten!
vrijdag 21 november 2008 om 09:06
Goedemorgen,
Juud: Hier ook een die het niet heel erg leuk vindt en ik wil ook overstappen op de oorthermometer. Ik moet alleen ffies nieuwe hoesjes halen want de thermometer zelf hebben we al.
Wat zijn jullie allemaal druk met de kerstdagen, volgens mij kom ik dit jaar goed weg. Al hebben wij hier wel de sinterklaas, maar goed ik heb besloten dat dat pannenkoeken worden
eerste kerstdag zijn we bij vrienden en 2de zijn wij volgens mij bij mijn schoonouders. en kerstavond doen we gewoon niks.
oud op nieuw nog niet bekend.
Suze: Fijn dat het allemaal goed gaat, wanneer hou je een house warming
Mamax: Hoe is het met je moeder?
Cd: Ben je wat tot rust gekomen? is er al actieondernomen inmiddels?
Juud: Hier ook een die het niet heel erg leuk vindt en ik wil ook overstappen op de oorthermometer. Ik moet alleen ffies nieuwe hoesjes halen want de thermometer zelf hebben we al.
Wat zijn jullie allemaal druk met de kerstdagen, volgens mij kom ik dit jaar goed weg. Al hebben wij hier wel de sinterklaas, maar goed ik heb besloten dat dat pannenkoeken worden
eerste kerstdag zijn we bij vrienden en 2de zijn wij volgens mij bij mijn schoonouders. en kerstavond doen we gewoon niks.
oud op nieuw nog niet bekend.
Suze: Fijn dat het allemaal goed gaat, wanneer hou je een house warming
Mamax: Hoe is het met je moeder?
Cd: Ben je wat tot rust gekomen? is er al actieondernomen inmiddels?
vrijdag 21 november 2008 om 09:43
Goedemorgen,
Nou Tobiasje is lekker thuis, niet naar het kdv. Gister belde ze dat hij 38.6 koorts had. Ik hem opgehaald, nou ik merkte niks aan hem, alleen dat hij inderdaad warm was.
Vanmorgen had hij geen koorts meer, maar wel erg verkouden. Dus vandaag lekker op de bank hangen, want morgen moeten we om 9.15 naar Sinterklaas kijken hier bij ons in het centrum.
Mamax, beetje jammer dat ze nu nog niks kunnen zeggen, maar wel fijn dat het toch een aantal dingen niet zijn. Spannend 3 dec!
Bam, lekker relaxt de kerstdagen dus. Maar Sinterklaas is bij jullie een groot feest zo te lezen.
Juud, hier ook een die het uitgilt als hij alleen maar de thermometer ziet. En dus ook bij paracetamol zetpillen, dus ik heb nu maar het sinaspril drankje gekocht. Gelukkig nog niet nodig gehad.
Naatieman begon gister ook over een oorthermometer, maar als ik dat zo lees, wordt dat ook niks.
Suze, fijn dat je het lekker hebt in je nieuwe huis!
Star niet leuk dat gedoe op het werk. Rustig aan meis.
Nou Tobiasje is lekker thuis, niet naar het kdv. Gister belde ze dat hij 38.6 koorts had. Ik hem opgehaald, nou ik merkte niks aan hem, alleen dat hij inderdaad warm was.
Vanmorgen had hij geen koorts meer, maar wel erg verkouden. Dus vandaag lekker op de bank hangen, want morgen moeten we om 9.15 naar Sinterklaas kijken hier bij ons in het centrum.
Mamax, beetje jammer dat ze nu nog niks kunnen zeggen, maar wel fijn dat het toch een aantal dingen niet zijn. Spannend 3 dec!
Bam, lekker relaxt de kerstdagen dus. Maar Sinterklaas is bij jullie een groot feest zo te lezen.
Juud, hier ook een die het uitgilt als hij alleen maar de thermometer ziet. En dus ook bij paracetamol zetpillen, dus ik heb nu maar het sinaspril drankje gekocht. Gelukkig nog niet nodig gehad.
Naatieman begon gister ook over een oorthermometer, maar als ik dat zo lees, wordt dat ook niks.
Suze, fijn dat je het lekker hebt in je nieuwe huis!
Star niet leuk dat gedoe op het werk. Rustig aan meis.