Het stamcafé XV

03-06-2016 18:52 3089 berichten
En alweer een nieuw café, het gaat maar door en het gaat maar door. Dit keer heb ik heel ongeïnspireerd gekozen voor een oer-Hollandse locatie: Egmond aan Zee.

Zuigen graag, maar wel zand dus. Ik word helemaal gek van dat spul. En heel veel lieve groetjes van Leo, Yas, Star-nog-steeds-in-ruste en ikke.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, vogels worden best oud! M'n vader had een merel die jaren vrolijk met 'm meehipte terwijl 'ie het gras maaide.......
Oh dear, how sad, never mind.
Bij mij op m'n werk zitten heel veel scholeksters. Wij waren een poosje geleden verbaasd toen we hoorden dat het niet goed gaat met de scholekster in Nederland. Blijkt dat er heel veel exemplaren van >20 jaar zijn, maar onvoldoende nieuwe aanwas. Echt bizar!
quote:Hayek schreef op 09 juni 2016 @ 22:25:

Oh ja, vogels worden best oud! M'n vader had een merel die jaren vrolijk met 'm meehipte terwijl 'ie het gras maaide.......
quote:Hayek schreef op 09 juni 2016 @ 22:27:

Bij mij op m'n werk zitten heel veel scholeksters. Wij waren een poosje geleden verbaasd toen we hoorden dat het niet goed gaat met de scholekster in Nederland. Blijkt dat er heel veel exemplaren van >20 jaar zijn, maar onvoldoende nieuwe aanwas. Echt bizar!Echt zonde, zulke mooie vogels, maar die jongen halen t telkens niet.
Vanmorgen onderweg naar mijn werk zat er een ooievaar op een lantaarnpaal.

Hier helaas weinig vogels ivm de enorme hoeveelheid katten.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:AnneRoos74 schreef op 09 juni 2016 @ 21:52:

[...]

Hoop voor je dat het leuk klinkt hey Anne

hij kan zeker wel goed spelen hoor, gelukkig

Duurde niet lang, nu hoor ik alleen de vogels
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik wil meer vogels. Maar dan echte, geen stadsduiven of kauwen of zo.

In mijn wijk tegeltje iedereen de tuin dicht dus er is bijna niets over.

Ik heb van de winter echt een dansje gedaan toen we een roodborstje hadden dat dagelijks naar de voedertafel kwam.

Ik wil ook zo graag een nestje, nestkastjes is er maar de vogels willen niet :(
Hier vooral vogels, degene die harde muziek draaien zijn wij. Woon in een soort bejaarden flat
Hier stikt het van de kauwen. Maar gelukkig zijn er ook merels. Die zingen een stuk mooier!

(Vorig voorjaar was ik wel verlieft op Ka, een half tamme kauw die vaak kwam buurten)
Over vogels gesproken......

Een vriendin van me is getrouwd met iemand uit het oosten van het land en ze zijn hier aan de kust gaan wonen. Toen zijn oma voor het eerst daar kwam kijken, vroeg ze wat dat toch voor rare vogels waren. Meeuwen dus......

Ik kan me er echt niks bij voorstellen dat iemand die ongelooflijke rotbeesten nog nooit heeft gezien.
quote:Kittens schreef op 09 juni 2016 @ 22:34:

Hier stikt het van de kauwen. Maar gelukkig zijn er ook merels. Die zingen een stuk mooier!

(Vorig voorjaar was ik wel verlieft op Ka, een half tamme kauw die vaak kwam buurten)

Hier ook elk jaar meer kauwen. Helaas. Het lijkt erop dat ze de musjes verdringen.

Maar kauwen zijn echt ongelooflijk intelligente vogels. Wat dat betreft heb ik wel weer een zwak voor ze........
quote:linjmh schreef op 09 juni 2016 @ 22:31:

Ik wil meer vogels. Maar dan echte, geen stadsduiven of kauwen of zo.

In mijn wijk tegeltje iedereen de tuin dicht dus er is bijna niets over.

Ik heb van de winter echt een dansje gedaan toen we een roodborstje hadden dat dagelijks naar de voedertafel kwam.

Ik wil ook zo graag een nestje, nestkastjes is er maar de vogels willen niet :(Al eens een vetbol opgehangen? Hier zit het 's winters echt vol met kool- en pimpelmeesjes......
Nou, zelfs hier in Brabant stikt het van de meeuwen. Ze zijn nu wat verdrongen uit de tuinen door de kauwen, maar als we in de winter brood op het dak van het schuurtje gooiden, waren ze er als de kippen bij (weer andere vogels die onze buren sinds kort in de tuin hebben).
Meeuwen en duiven.

Kutbeesten.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Duiven zijn lief! Maar ik woon niet in de Randstad, dus de duiven die ik zie zijn overwegend torteltjes.........
Ik vind kauwen echt geweldig. Als kind had ik tamme kauwen.

En meeuwen vind ik imposant en heel erg mooi. Fantastische beesten. En ik hou een beetje extra van ze omdat mijn man ze niet leuk vindt. Op vakantie heb ik vaak wel een affaire met een of andere meeuw, serieus.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ka-tje schatje. Opeens was ie weg. Dood waarschijnlijk
En lelijk dat ie was
quote:feow schreef op 09 juni 2016 @ 22:46:

Ik vind kauwen echt geweldig. Als kind had ik tamme kauwen.

En meeuwen vind ik imposant en heel erg mooi. Fantastische beesten. En ik hou een beetje extra van ze omdat mijn man ze niet leuk vindt. Op vakantie heb ik vaak wel een affaire met een of andere meeuw, serieus.

Jij hebt duidelijk nog nooit tussen honderden meeuwenjongen gelopen terwijl tientallen ouders vanaf lantaarnpalen naar je zaten te loeren. Geloof me.....als je weet hoe ze zijn als ze broeden en jongen hebben en ooit eens hebt ervaren hoe dat is, ben je niet meer zo dol op meeuwen........

Overigens vind ik sterns wel weer fantastisch. Lijken op meeuwen, maar naar de visdiefjes die telkens zo schitterend in het water duiken, kan ik uren staan kijken!
Mijn lijf doet pijn en slapen lukt niet. Ik ga de kroeg maar vegen en de tap schoonmaken. Vast ontbijt voorbereiden, koffie zal ik nog maar niet zetten. Yas ik hoop dat jij rust kunt pakken en ik duimduimduim dat Kane naar boven geslopen is en comfortabel is. Dat het lieve oudje het virus verslaat en zijn plekje in zijn lieve thuis vindt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Oudblond schreef op 10 juni 2016 @ 01:28:

Mijn lijf doet pijn en slapen lukt niet. Ik ga de kroeg maar vegen en de tap schoonmaken. Vast ontbijt voorbereiden, koffie zal ik nog maar niet zetten. Yas ik hoop dat jij rust kunt pakken en ik duimduimduim dat Kane naar boven geslopen is en comfortabel is. Dat het lieve oudje het virus verslaat en zijn plekje in zijn lieve thuis vindt. Ik heb even gespiekt en het ontbijt ziet er heerlijk uit. Ik hoop dat je nu lekker ligt te slapen Blond
Goedemorgen, Blond bedankt voor het ontbijt, was lekker.

Fijne dag iedereen.
Goedemorgen. Ik ga maar eens aan dat lekkere ontbijtje beginnen
Ik heb honger dus ontbijt is welkom!

Lag om 1.00 uur in bed en ben alweer lang wakker helaas.
Ik hoop dat Yas gauw met een update komt......ik hoop echt dat we niet voor niks met z'n allen hebben zitten duimen!

Goedemorgen allemaal!

Ik heb zin om morgenochtend eens lekker uitgebreid te ontbijten. Doe ik eigenlijk nooit........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven