Slechte uitslag combinatietest

11-05-2016 21:12 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang proberen en uiteindelijk een ICSI behandeling ben ik nu eindelijk zwanger van onze eerste (13wk). Helaas heb ik gisteren 'slecht' nieuws gekregen: uit de combinatietest bleek dat er een verhoogde kans is dat ons kindje trisomie 13, 18 of 21 heeft. Ik weet dat de kans verreweg het grootst is dat er uiteindelijk helemaal niets aan de hand is, maar de uitslagen die wij kregen waren toch wel flink verhoogd (Down 1:32, Edwards 1:85, Patau 1:92). Schrikken dus... We kunnen nu alleen maar afwachten op de volgende test (NIPT) en hopen dat het loos alarm was, maar helaas duurt dat best lang (nog 3-4 weken). Ik zoek dames die hier ook mee te maken hebben gehad. Ik ben benieuwd hoe jullie er mee om zijn gegaan, wat jullie uitslagen waren, of er ook daadwerkelijk iets mis was en hoe jullie verder zijn gegaan.
Na lange tijd in onzekerheid bleek ons zoontje meerdere genetische afwijkingen te hebben. We hebben het moeilijke besluit moeten nemen om de zwangerschap af te breken. Een paar dagen later werd ik opgenomen in het VUmc om te bevallen. Na ongeveer 30 uur werd ons prachtige kleine zoontje levenloos geboren, alles er op en er aan. Twintig centimeter groot. Stichting Still heeft prachtige foto's voor ons gemaakt. Na alle ellende konden we in september eindelijk weer verder met de volgende poging om onze kinderwens te realiseren. De eerste cryo werd terug geplaatst en dat ging goed. De teruggeplaatste cryo is groeide uit tot een zwangerschap, het zat op de goede plek, het hartje klopte en het groeide netjes op schema. Maar helaas werd bij ruim 10 weken op de echo is ineens een flinke afwijking gezien (hygroma colli). Het vruchtje liep ook wat achter op de groei en het hartje klopte nu veel sneller dan zou moeten (ook een aanwijzing voor een chrom. afwijking). We moesten twee weken afwachten tot we een vlokkentest konden doen. Na een week bleek de hoeveelheid vocht alleen nog maar verder te zijn toegenomen, geen goed teken. Bij de echo voorafgaand aan de vlokkentest bleek het hartje van het kindje niet meer te kloppen. Het was over. Het kindje was tot ongeveer 12 weken doorgegroeid. De miskraam werd in het ziekenhuis opgewekt met medicatie, daarna moest ik helaas alsnog een curettage ondergaan om placentaresten te verwijderen. Bijna 2 maanden na de miskraam kregen we eindelijk een uitslag: Turner syndroom... Daarna is chromosomenonderzoek ingezet bij flipman en mijzelf, maar daar kwamen geen bijzonderheden uit.

We zijn sinds februari weer in de running, en mogen weer een cryo laten terugplaatsen. Helaas werkte mijn lichaam niet mee, en ging de tp niet door. Een maand en vele extra echo-onderzoeken later hebben we gelukkig wel een tp gehad. Bij het ontdooien is 1 embryo gesneuveld, maar een tweede embryo kon wel goed ontdooid worden. Helaas ben ik daarvan niet zwanger geworden. In mei gaan we weer verder.

(https://wensmama.wordpress.com)
flipje2 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 12:06
8.30% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Heel veel sterkte Flipje
Lieve Flipje wat ben je toch ontzettend sterk. Ik denk aan je.
Hee Flipje, misschien kun je de komende uren wat slapen... ik hoop het.

Zet em op iig! Ik denk aan jullie!
Hoop dat je de komende uren goed door komt! Fijn dat de prik zijn uit werking heeft... Liefs Baggal
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
quote:balpen schreef op 11 juni 2016 @ 22:39:

Als er nog maar weinig verschil is volgens je gyn.... Hopelojk krijg je iets waardoor je een paar uurtjes lekker diep kunt slapen. De dag die komen gaat zal je waarsch nog zo veel energie kosten....

Maar dit kan letterlijk in 1 minuut veranderen... net even mijn ogen dicht gehad. Heb ook wat lichte koorts maar dat schijnt er bij te horen. Niet echt last van dus dat heeft ook niet.

Nu even pinkpop aan op televisie.
Tot nu toe gaat het nog goed.

Corina, ik zou echt die ruggenprik laten zetten als je die mag!! Het scheelt zo ontzettend veel, zowel pijn als stress.

Er zat bij mij wel meer dan 1,5 uur tussen dat de anesthesioloog werd opgeroepen en dat ze kon komen (weekenddienst, ze was op de OK nodig) dus vraag hem op tijd. Beter wat te vroeg dan te laat!
Ik kwam nog even kijken hoe het gaat, Flipje.

Hopelijk kun je wat slapen zo of wie weet zet de bevalling ineens door. Fijn dat je een ruggeprik hebt. Het is allemaal al pijnlijk en emotioneel genoeg, dus fijn als je wat pijnstilling hebt.

Ik denk aan je en aan jullie mooie kleintje
Veel sterkte! Ook voor je man aan de zijlijn...
Heel veel sterkte, hopelijk is alles snel voorbij.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ach Flip, uit de meeleesmodus een dikke dikke knuffel. Wat een sterke vrouw.
Jappeta jappeta jippie ja jee, joepeti joepeti jep jep jahoe
Hoe gaat het nu meis? Hoop dat jullie je ogen even kunnen sluiten.

Ben je alleen met je man of heb je naaste in de buurt voor extra steun?

Ook voor je man veel sterkte, is voor hem ook moeilijk jou zo te zien..

Sterkte aan jullie vannacht
Hoop dat je de nacht redelijk goed bent doorgekomen Lieve Flip! X
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Heel benieuwd hoe het nu met je is flipje, je doet het zo goed!!
We denken aan jullie!
Even rust gehad vannacht, nu weer wachten op de eerste medicatie van vandaag. Lig er nog steeds goed bij, die verdoving is een zegen.
Goed te horen dat je een rustige nacht hebt gehad. Jij was vanmorgen het eerste waar ik aan dacht bij het opstaan. Zo veel respect voor jou! xx
Fijn dat die verdoving zoveel verlichting brengt!

Fijn dat je een goede nacht hebt gehad. Ook hier wordt nog steeds aan je gedacht.
Lieve Flipje,

Ook voor vandaag heel veel sterkte en succes. Ik wens je toch een spoedige bevalling toe zodat je daarna met je man dit alles kunt gaan verwerken. Heel veel kracht gewenst.
Fijn dat je even hebt kunnen rusten vannacht. Ook hier dacht ik gelijk aan je, zodra ik wakker werd...

Wat klink je in alle berichtjes sterk en rustig!

Sterkte voor vandaag
Ik denk dat ik zeker voor de ruggeprik ook ga...het is al stressvol genoeg allemaal en als me dat er n klein beetje doorheen kan slepen ga ik daar ook voor Flipje...

Ik hoop dat je je er vandaag nog n beetje doorheen kunt slaan...ik denk aan je

X
Ik kon gisteren niet op internet, maar moest steeds aan je denken.

Je klinkt heel rustig en sterk!
Lieve lieve flip ik hoop dat je nu snel he zoontje in je armen kunt houden. Ik vroeg me af: gaan jullie hem een naam geven?
Meid wat ben je sterk!! Terwijl je ligt te wachten ben je ook nog instaat om te reageren op het goede nieuws van iemand anders!! Knap zeg!! En ben benieuwd hoe je er nu voor staat!! Succes en sterkte!! Dikke

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven