Slechte uitslag combinatietest

11-05-2016 21:12 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang proberen en uiteindelijk een ICSI behandeling ben ik nu eindelijk zwanger van onze eerste (13wk). Helaas heb ik gisteren 'slecht' nieuws gekregen: uit de combinatietest bleek dat er een verhoogde kans is dat ons kindje trisomie 13, 18 of 21 heeft. Ik weet dat de kans verreweg het grootst is dat er uiteindelijk helemaal niets aan de hand is, maar de uitslagen die wij kregen waren toch wel flink verhoogd (Down 1:32, Edwards 1:85, Patau 1:92). Schrikken dus... We kunnen nu alleen maar afwachten op de volgende test (NIPT) en hopen dat het loos alarm was, maar helaas duurt dat best lang (nog 3-4 weken). Ik zoek dames die hier ook mee te maken hebben gehad. Ik ben benieuwd hoe jullie er mee om zijn gegaan, wat jullie uitslagen waren, of er ook daadwerkelijk iets mis was en hoe jullie verder zijn gegaan.
Na lange tijd in onzekerheid bleek ons zoontje meerdere genetische afwijkingen te hebben. We hebben het moeilijke besluit moeten nemen om de zwangerschap af te breken. Een paar dagen later werd ik opgenomen in het VUmc om te bevallen. Na ongeveer 30 uur werd ons prachtige kleine zoontje levenloos geboren, alles er op en er aan. Twintig centimeter groot. Stichting Still heeft prachtige foto's voor ons gemaakt. Na alle ellende konden we in september eindelijk weer verder met de volgende poging om onze kinderwens te realiseren. De eerste cryo werd terug geplaatst en dat ging goed. De teruggeplaatste cryo is groeide uit tot een zwangerschap, het zat op de goede plek, het hartje klopte en het groeide netjes op schema. Maar helaas werd bij ruim 10 weken op de echo is ineens een flinke afwijking gezien (hygroma colli). Het vruchtje liep ook wat achter op de groei en het hartje klopte nu veel sneller dan zou moeten (ook een aanwijzing voor een chrom. afwijking). We moesten twee weken afwachten tot we een vlokkentest konden doen. Na een week bleek de hoeveelheid vocht alleen nog maar verder te zijn toegenomen, geen goed teken. Bij de echo voorafgaand aan de vlokkentest bleek het hartje van het kindje niet meer te kloppen. Het was over. Het kindje was tot ongeveer 12 weken doorgegroeid. De miskraam werd in het ziekenhuis opgewekt met medicatie, daarna moest ik helaas alsnog een curettage ondergaan om placentaresten te verwijderen. Bijna 2 maanden na de miskraam kregen we eindelijk een uitslag: Turner syndroom... Daarna is chromosomenonderzoek ingezet bij flipman en mijzelf, maar daar kwamen geen bijzonderheden uit.

We zijn sinds februari weer in de running, en mogen weer een cryo laten terugplaatsen. Helaas werkte mijn lichaam niet mee, en ging de tp niet door. Een maand en vele extra echo-onderzoeken later hebben we gelukkig wel een tp gehad. Bij het ontdooien is 1 embryo gesneuveld, maar een tweede embryo kon wel goed ontdooid worden. Helaas ben ik daarvan niet zwanger geworden. In mei gaan we weer verder.

(https://wensmama.wordpress.com)
flipje2 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 12:06
8.30% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Saliethee helpt goed, maar je kunt ook naar de huisarts en medicijnen krijgen, misschien dat dat sneller werkt
Ik heb vanavond flink wat verse salie door de pastasaus gegooid (10x zoveel als in het recept stond hahaha) en van de overgebleven takjes ben ik toch maar sterke thee gaan trekken.

De medicijnen heb ik wisselende verhalen over gehoord, die schijnen behoorlijk pittige bijwerkingen te hebben. Als het zo blijft houd ik even de kiezen op elkaar, als het nog erger wordt zal ik de huisarts wel bellen.

Zij stond hier eergisteren onverwachts op de stoep, zo lief! Ze was ingelicht door het ziekenhuis en kwam even kijken of alles goed ging en of we nog hulp nodig hadden. Dus mocht het nodig zijn kan ik daar zeker terecht.

Vandaag wel weer een goede dag gehad, behalve toen ik over de muziek voor de crematie na moest gaan denken....

We hebben vanmiddag aangifte gedaan van de geboorte en het overlijden, dus nu bestaat F. ook officieel!
Flipje wat stuwing betreft, je zou koolbladeren kunnen gebruiken dat verlicht. Je hebt ook van die borstcompressen, die borstvoedinggevende vrouwen gebruiken voor in de bh. Die kun je in het water leggen en dan in de vriezer. Dat schijnt ook fijn te zijn. En een strakke bh.

Sterkte.
Mijn kraamzorg pakte een groot kraamverband, knipte het in 2, maakte het nat en legde het over een brood (voor de vorm) in de vriezer. Daarna een washandje erom en als kompres gebruiken. Goedkoop en doeltreffend.

Wat fijn dat jullie je mooie mannetje zo fijn dicht bij jullie hebben nu. Zo kun je op je eigen manier toch mama en papa zijn voor jullie zoontje.

Neem lekker afscheid op jullie manier. Sterkte!
Ik zal ook een donatie doen in naam van baby F.

Corina, ik denk ook aan jou
Fijn dat je huisarts even bij je kwam kijken Flipje! Kom je de nacht een beetje door?

Corina hoe gaat het met jou?, vandaag afspraak in het zkhuis toch? Heel erg veel sterkte! Zal aan je denken
Slapen gaat nog best goed, waarschijnlijk omdat de dagen ook gewoon erg vermoeiend zijn.

Corina, heel veel sterkte vandaag, dit is zo niet leuk...
Corina, heel veel sterkte vandaag
Corina veel sterkte vandaag.

Flip wat ben je toch een krachtige vrouw als ik dit zo lees! Je wilt helemaal niet over de muziek na willen denken Veel sterkte morgen. En jullie hebben een prachtig kistje boor F. uitgekozen!
Blof - Zo mooi

Ik kende het niet, maar die fantastische Melanie van stichting Still wees me hierop. Toen ze ook nog eens aanbod om een fotopresentatie met muziek voor ons in elkaar te zetten. Wat een geweldig persoon..

Ze vertelde me dat er inmiddels al meer dan €300 aan kleine donaties is binnen gekomen. Dus jullie zijn ook ongelofelijke toppers!
Corina, heel veel sterkte. Ook aan jou word gedacht!
I may be young, but I'm not dumb.
Ik zit nu telkens aan corina te denken.. Weet iemand hoe laat ze de afspraak had? Zal enorm confronterend zijn geweest voor haar om hier te lezen de afgelopen dagen..

Flipje hoe was het met je schoonouders gister?
Wat een zware tijd voor jullie. "Gelukkig" mochten jullie de kleine man nog een paar dagen mee nemen om definitief afscheid te kunnen nemen. Wat een prachtig kistje hebben jullie voor hem uitgezocht. Dat was bij ons destijds echt heel anders.

Ik wil jullie heel veel sterkte toewensen vandaag en de komende tijd.
Ik heb om half 2 mijn afspraak, laatste dagen ging het niet zo goed met me...

Aan de ene kant is het fijn om te lezen wat me n beetje te wachten staat...

En aan de andere kant heel moeilijk om te lezen, probeer me n beetje door de dagen heen te slaan maar is soms erg lastig...

Ik ben benieuwd wat ze straks allemaal te vertellen hebben en wanneer de datum ingepland word..mss geeft me dat ook n beetje rust als ik weet waar ik aan toe ben..

Iedereen bedankt voor de steun en lieve woorden, dat sleept me er n beetje doorheen
Sterkte Corina!
Corina36: Ook jij en je man heel veel sterkte toegewenst met alles wat jullie te wachten staat. Zo oneerlijk allemaal, ook jouw/jullie kindje is zo welkom , zo gewenst en dan op deze harde manier tegelijk weer afscheid moeten nemen van het meest dierbare wat een mens ooit kan krijgen.

Ik denk aan je en hoop dat ook jij en je man op een waardige manier afscheid kunnen nemen van jullie kindje
Sterkte Corina
quote:flipje2 schreef op 16 juni 2016 @ 09:43:

Ze vertelde me dat er inmiddels al meer dan €300 aan kleine donaties is binnen gekomen. Dus jullie zijn ook ongelofelijke toppers! Wat goed, leuk te horen! Hopelijk kunnen ze daar weer een aantal rapportages uit financieren.
Corina, heel veel sterkte!
Corina Sterkte zodadelijk, hopelijk kan er meer duidelijkheid gegeven worden over hoe het de komende dagen zal gaan.
Ontzettend veel sterkte corina! Zal aan je denken
Ik denk ook aan je Corina...ben een meelezer..

Flipje wat een prachtig kistje...of eigenlijk bedje..sterkte
Sterkte corina
Voor jou Corina
Corina sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven