Gezondheid alle pijlers

Eng

16-06-2016 23:02 29 berichten
Vanmorgen toen ik opstond had ik al een opgeblazen gevoel in mijn buik. Toen ik vanmiddag op het werk was begonnen de buikkrampen en gevoel alsof ik moest poepen, scheten laten die er niet uit wouden komen. Toen kreeg ik opeens hele hevige buikkrampen, kon amper lopen. Hebben me naar huis gestuurd. Ben gaan liggen en langzaam begonnen de scheten eruit te komen en de pijn minder te worden. Had ook wat maagzuur en oprispingen, boertjes. Erg goor dit maar iemand een idee wat the hell dit was. Het was zo heftig heb het nooit eerder gehad.
Heb je je huisarts gebeld? Lijkt me dat je daar beter je vraag neer kunt leggen. Vanachter een beeldscherm kan niemand zeggen wat het is. Naar de dokter dus.

En beterschap.
De pijn is helemaal over, heeft in totaal 6 uur geduurd. Ik ga hier echt niet mee naar de huisarts hoop op iemand hier die dit herkent.
Alle reacties Link kopieren
Die lucht moet een lange weg afleggen. En dat doet soms pijn als het ophoopt.

Een soort koliek.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Heb je misschien iets gegeten wat je maag/darmen niet gewend is. Omdat zowel jouw maag als darmen van streek waren. IK herken wel buikkrampen waar je amper van kan lopen. Maar niet in combinatie met maagklachten
De scheten niet ophouden, daar krijg je ook krampen van. Dus als je een scheet voelt aankomen op je werk of zo, ga dan naar de wc.
Niemand is onmisbaar
Teveel lucht naar binnen gehapt tijdens de maaltijd en daar kan je ook behoorlijk krampen van krijgen. En later loop je als een ballonnetje leeg met veel wind. En dan is het weer voorbij.
Zo eng dat je de dokter niet even belt?
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Je zat vol met lucht, niks aan 't handje. En dat kan door van alles komen. Verstopping, verkeerd gegeten, te snel gegeten, je scheten ophouden.
Lekker laten wapperen dus die lucht!
Scheetjesdag vandaag.

Niet fijn TO. Lijkt me niet raar om de dokter even te bellen als je 6 uur lang pijn hebt hoor.
Nog een scheetjestopic .

Als je echt pijn hebt moet je de dokter bellen. Wij kunnen wel zeggen dat het niks voorstelt, maar weten wij veel.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Teveel rottend eten gegeten misschien (voedselvergiftiging)? Zoals vlees, vis?
Och, mensen, bellen jullie werkelijk de dokter bij buikkrampen en winderigheid?
quote:vivamien schreef op 17 juni 2016 @ 00:41:

Och, mensen, bellen jullie werkelijk de dokter bij buikkrampen en winderigheid?

Dat vraag ik mij ook af.

Hallo dokter met Manji

Ik heb een vraag aan U.

Doker: Zeg het eens Manji.

Ik heb last van buikkrampen en winderigheid.

Kunt U me helpen?

Dokter:Jawel, die gaan vanzelf over als U gepoept hebt.

Ja maar dokter dat lukt mij nu niet.

Dokter:Aangezien het nu een tijdstip is dat de winkels niet open zijn,raad ik U aan om morgen peperkoek te halen en eet die in een keer op. Dan kunt U de buikkrampen en winderigheid er uit poepen en bent U overal van af.

Ik had 2 peperkoeken in huis en heb die al opgegeten maar het lukt echt niet dokter.

Dokter: Bel dan maar 112. Succes met poepen.
quote:sjampa schreef op 16 juni 2016 @ 23:12:

De pijn is helemaal over, heeft in totaal 6 uur geduurd. Ik ga hier echt niet mee naar de huisarts hoop op iemand hier die dit herkent.

Dit doet mij denken aan de vragenrubriek in de fancy van vroeger. Standaard werd elke vraag afgesloten met:

'Help mij want ik ga echt NIET naar de dokter!'

Maar even zonder gekheid.

Ik herken wat jij schrijft. Ik heb een spastische darm en als ik vet en teveel heb gegeten kan het binnen een uur feest zijn. Zo erg dat het zweet me uitbreekt en ik soms dubbelgeklapt op de bank zit. Lucht die ik kwijt moet maar niet kan ed. Het kan een tijdje duren maar dan ook helemaal over.

Ik herken dat omdat ik het al jaren heb zo af en toe maar ben er in het begin wel mee naar de dokter geweest. Dat is helemaal niet iets raars ofzo.
quote:miss_h schreef op 17 juni 2016 @ 01:34:

[...]

Dit doet mij denken aan de vragenrubriek in de fancy van vroeger. Standaard werd elke vraag afgesloten met:

'Help mij want ik ga echt NIET naar de dokter!'

Maar even zonder gekheid.

Ik herken wat jij schrijft. Ik heb een spastische darm en als ik vet en teveel heb gegeten kan het binnen een uur feest zijn. Zo erg dat het zweet me uitbreekt en ik soms dubbelgeklapt op de bank zit. Lucht die ik kwijt moet maar niet kan ed. Het kan een tijdje duren maar dan ook helemaal over.

Ik herken dat omdat ik het al jaren heb zo af en toe maar ben er in het begin wel mee naar de dokter geweest. Dat is helemaal niet iets raars ofzo.

Edit: je gaat natuurlijk niet voor een beetje winderigheid naar de dokter maar als het vaker voorkomt en met veel pijn, waarom dan niet eens gewoon op consult gaan.

Voor nu klinkt het inderdaad als een darmaanval en dat kan aan verschillende dingen hebben gelegen.
Ik herken het en heb dit wel vaker. Gewoon goed naar de wc gaan en dan is het weer over.
quote:vivamien schreef op 17 juni 2016 @ 00:41:

Och, mensen, bellen jullie werkelijk de dokter bij buikkrampen en winderigheid?Nee, maar dat is volgens viva het enige juiste antwoord op medische vragen.
Ik heb coeliakie. Als ik verkeerd gegeten heb duren mijn aanvallen 6 uur. Maar dat is dan compleet met braken, diarree en 'droge' krampen in de maag- en endeldarmstreek. Daarna is het pijnlijke en smerige deel grotendeels over.

Winderigheid is niet erg, wel vervelend. Wat eerder gezegd is, als je moet, even naar de wc en laat het los, veel gezonder!

Hou het wel in de gaten, gaat het regelmatiger terugkomen is het verstandig naar de huisarts re gaan. Die kan uitzoeken of er meer aan de hand is.
I don't know what that means.
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-06-2016 09:42
Reden: verwijderd ivm diagnose stellen
% gewijzigd
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
@sapsorrow Wat kan jij toch altijd ontzettende off-topic zwamverhalen typen en medische dingen roepen die niet kloppen!
anoniem_169818 wijzigde dit bericht op 17-06-2016 06:43
Reden: O
% gewijzigd
quote:SpringDing schreef op 17 juni 2016 @ 06:42:

@sapsorrow Wat kan jij toch altijd ontzettende off-topic zwamverhalen typen en medische dingen roepen die niet kloppen! Zeg dat wel!
Heb je niet gewoon wat verkeerds gegeten? Een lichte voedselvergiftiging of zo? En als je het nog steeds niet vertrouwd bel je toch ff de dokter?
Indigestie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven