Het stamcafé XV

03-06-2016 18:52 3089 berichten
En alweer een nieuw café, het gaat maar door en het gaat maar door. Dit keer heb ik heel ongeïnspireerd gekozen voor een oer-Hollandse locatie: Egmond aan Zee.

Zuigen graag, maar wel zand dus. Ik word helemaal gek van dat spul. En heel veel lieve groetjes van Leo, Yas, Star-nog-steeds-in-ruste en ikke.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 20 juni 2016 @ 14:02:

Hoe heet dat ook alweer?

Als iemand verkeerd een conclusie trekt:

Alle albinovogels hebben witte veren - alle vogels met witte veren zijn Albinovogels.Een ongeldig syllogisme?
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 20 juni 2016 @ 14:12:

[...]

Volgens mij wel. Maar ik weet het niet Heb je het ergens voor nodig om het te weten? Kun je het googelen?
quote:Hayek schreef op 20 juni 2016 @ 14:17:

[...]

Een ongeldig syllogisme?Dat bedoelde ik! Mooi woord voor scrabble.
quote:fietsie schreef op 20 juni 2016 @ 14:18:

[...]

Heb je het ergens voor nodig om het te weten? Kun je het googelen?Nee, nergens voor nodig. Iemand gebruikte vandaag zo'n ongeldige redenering en ik vroeg me af wat de naam daarvan is.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 20 juni 2016 @ 14:20:

[...]

Nee, nergens voor nodig. Iemand gebruikte vandaag zo'n ongeldige redenering en ik vroeg me af wat de naam daarvan is.Je kon niet gewoon zeggen 'doe niet zo dom'?
Wet van de communicerende vaten?

Andere bol. Is een Barometer, maar dan ... kijk zelf maar.

Holle vaten klinken het hardst?

Nee, ik ga leuke dingen doen. Als het af is dan is het leuk. Het waait hier hard en de luchtdruk is laag?
quote:Star schreef op 20 juni 2016 @ 14:20:

[...]

Je kon niet gewoon zeggen 'doe niet zo dom'? Ik zeg meestal gewoon "jij lult toch ook naar dat je verstand hebt hè".
Nou, het ging om een conclusie die iemand trok over een aandoening waar ik dan wel aan zou lijden. Ik was not amused en dat heb ik wel laten weten.

Zo van Pietje heeft misschien XX. Want Pietje heeft bepaalde eigenschappen die daar op kunnen wijzen. Jij deelt sommige eigenschappen met Pietje. Goh, misschien heb jij ook wel XX.

Pleurt op zeg!

Maar toen baalde ik dat ik de term voor zo'n foutieve redenering niet wist.
quote:Hayek schreef op 20 juni 2016 @ 14:22:

[...]

Ik zeg meestal gewoon "jij lult toch ook naar dat je verstand hebt hè". Dan gaan er weer een paar grienen hier als ik dat doe
Drogreden is vaak ook wel te gebruiken.
Iets met causaliteit in het woord.

Zonder vieze verza.
quote:Star schreef op 20 juni 2016 @ 14:25:

[...]

Dan gaan er weer een paar grienen hier als ik dat doe Ik ben blij dat ik in een wat minder softe omgeving werk.
Oei. Lees dit eens: https://nl.wikipedia.org/ ... rwaarden_voor_causaliteit
Oh, wat leuk, hier staan er een heleboel.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 20 juni 2016 @ 14:29:

Oh, wat leuk, hier staan er een heleboel.

https://nl.wikipedia.org/wiki/DrogredenLeer ze uit je hoofd en gebruik er af en toe eentje. Uren plezier in discussies die je liever niet zou willen voeren!
quote:Hayek schreef op 20 juni 2016 @ 14:33:

[...]

Leer ze uit je hoofd en gebruik er af en toe eentje. Uren plezier in discussies die je liever niet zou willen voeren!

Dat is een goed plan

Ik werk in het onderwijs, zit ook al te broeden op een mooie manier om hiermee mijn leerlingen hoofdpijn te bezorgen iets te leren.
quote:Hayek schreef op 20 juni 2016 @ 14:27:

[...]

Ik ben blij dat ik in een wat minder softe omgeving werk. Valt wel mee hoor, ik heb alleen een paar huilies in mijn team.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 20 juni 2016 @ 14:38:

[...]

Dat is een goed plan

Ik werk in het onderwijs, zit ook al te broeden op een mooie manier om hiermee mijn leerlingen hoofdpijn te bezorgen iets te leren. Ik pas onjuiste redeneringen weleens toe om iemand te testen als ik denk dat diegene niet snapt waar hij/zij het over heeft.
quote:Star schreef op 20 juni 2016 @ 14:44:

[...]

Valt wel mee hoor, ik heb alleen een paar huilies in mijn team.Huilies zouden hier hun proeftijd niet volhouden........
Ik was vandaag op reis naar het verdergelegen veendorp M. Nou kom ik daar meestal maar voor twee zaken, mijn garage en mijn tandarts, dus echt leuk vind ik het over het algemeen niet. Maar er is een ding echt meesterlijk aan M. De mannen die daar Gronings praten, praten heel anders dan de mannen in mijn mondaine T. Ze hebben al zo'n Oost-Gronings accent met heftige t-aspiratie en dat klinkt zo schattig, verwijfd en bijzonder. De taalkunde ligt echt op straat!
quote:Hayek schreef op 20 juni 2016 @ 14:45:

[...]

Ik pas onjuiste redeneringen weleens toe om iemand te testen als ik denk dat diegene niet snapt waar hij/zij het over heeft. Evil, I like it.
quote:barbaracartland schreef op 20 juni 2016 @ 14:46:

Ik was vandaag op reis naar het verdergelegen veendorp M. Nou kom ik daar meestal maar voor twee zaken, mijn garage en mijn tandarts, dus echt leuk vind ik het over het algemeen niet. Maar er is een ding echt meesterlijk aan M. De mannen die daar Gronings praten, praten heel anders dan de mannen in mijn mondaine T. Ze hebben al zo'n Oost-Gronings accent met heftige t-aspiratie en dat klinkt zo schattig, verwijfd en bijzonder. De taalkunde ligt echt op straat!waap ff op dan!
quote:Bugs_Bunny schreef op 20 juni 2016 @ 14:50:

[...]

waap ff op dan!Gwapjas
quote:barbaracartland schreef op 20 juni 2016 @ 14:54:

[...]

Gwapjas
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 20 juni 2016 @ 14:48:

[...]

Evil, I like it.Ik heb zo'n collega die vaak meepraat over onderwerpen en op den duur wéét je gewoon dat het alleen maar meelullen is. Dan ruik ik bloed..........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven