Gezellig kattenklets-topic

20-05-2016 23:06 277 berichten
Ooit, voor het viva-forum ge-update werd, was er een katten-klets-topic. Hier wisselden we verhalen uit over onze poezels, gaven we antwoord op vragen en vertelden welke speeltjes en snoepjes top of flop waren.

Wie doet er mee met een herstart?

Wees welkom mede-katten-eigenarendinaren!
Zo leuk een kitten in huis. De eerste kerstboom met de onbreekbare ballen onderin of bij de eerste sneeuw ze op de arm nemen zodat ze naar buiten kunnen kijken naar de vallende vlokken en de moderne tijd natuurlijk door ze vogels en muizen te laten zien op you tube. Met eentje keek ik elke avond naar Animalplanet in bed, met haar in mijn armen, zo gezellig.

Naast de 5 katten krijg ik begin Juli een pup. En het is dat ik al zoveel heb maar dan denk ik wat zou het toch leuk zijn als pup met kitten kon opgroeien en spelen. Tot nu toe kan ik het tegenhouden maar man, wat zou dat leuk zijn.
Oh de kerstboom..... Altijd leuk. Ik hang mijn mooie kerstballen-in-unieke-kleur inderdaad boven in de boom. Gelukkig klimmen die van ons niet. Cadeautjes neerleggen gaat niet. Onze kater is verzot op lintjes en glitter .
quote:Peacy schreef op 19 juni 2016 @ 16:51:

[...]

Nee, je moet een vogel,muis of wat ze ook vangen eten. Is veel gezonder voor je.

Dat brood is alleen maar slecht .Is wel puur natuur natuurlijk, maar toch ga ik liever voor een lekkere boterham. Glibberende kikkers in m'n mond, brrrr
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat is dol op mijn dure speltbrood. Ze lust ook feta. En rauwe aardappelschijfjes. Gek beest heeft altijd honger, ik kan nog geen kruimel op het aanrecht laten liggen. Ze krijgt twee keer per dag net afgewogen porties brokjes, want in de eerste periode dat ik haar had en nog niet zo goed wist hoeveel eten ze nodig had, is ze in een jaar tijd 1,5 kilo aangekomen. Die zijn er nu weer netjes af gelukkig, maar we zijn dus nu wel heel voorzichtig in wat ze te eten krijgt.
Mijn kat houd van port salut. Hij vind het het lekkerst als er "toevallig" niemand kijkt.

Mijn andere kat vind vis heel lekker, vooral als hij het zelf uit de koelkast heeft gepakt (hoe hij dat voor elkaar krijgt is mij een groot raadsel).

Maar goed ik vind veel dingen ook veel lekkerder als het eigenlijk niet mag.
Ja grappig dat ze allemaal een verschil in smaak hebben maar soms wel lastig met inkopen doen. Eentje lust geen blik waar lever in zit, de andere lust alleen merkproducten. Ik heb ook een die verzot is op kaas en toetjes en weer een geeft een kus voordat ze gaat eten. En de schildklierkat kan ontzettend zeuren en dreinen om eten vaak nog met de mond vol mauwend vragen om nog meer.
mijn kat zat vanmiddag serieus bijna de kaas van me cracker weg te kijken, hij dook er nog net niet boven op. tonijn kipfilet vind hij wel lekker en als er witvis wordt gemaakt moet hij echt opgesloten, pikt het zo van het hete fornuis af
Mijn schuwe kat komt alleen op schoot als ik chips eet. Dan eet ze alle kruimels van mijn buik
de katten van me schoonmoeder kregen wel is rauwe kipfilet stukjes en ei, de oudste at zelfs slagroom

vraag me wel is af of katten dat wel allemaal mogen
quote:miekemv schreef op 19 juni 2016 @ 22:32:

... En de schildklierkat kan ontzettend zeuren en dreinen om eten vaak nog met de mond vol mauwend vragen om nog meer.

Agos. Een niet te stillen honger?

Hier krijgen ze echt alleen maar kattenvoer. Goede brokken en per kat een kwart van een miniblikje Gourmet mousse per dag. Echt te verwaarlozen zo weinig.

Maar was wel reuze makkelijk toen ze beide aan de antibiotica zaten. Toen werden ze wel beide dikker ondanks dat ze ziek waren. 2x daags AB werd dus ook 2x daags vette mousse.

Ik kook wel af en toe een paar kipfilets. Die snij ik daarna ik blokjes en vries ik in bakjes in. Zo heb ik altijd verse snoepjes. Vinden ze echt zaaaalig.

Netjes naast elkaar in de vensterbank en om en om stop ik een stukje kipfilet in hun bekjes

Niks van wat wij zelf eten krijgen ze iets van mee. En ik heb nu mooi geen schooikatten. (in tegenstelling tot mijn vorige poezen die ik minder consequent had opgevoed)
Wij hadden laatst wat snijafval van de kip. Ze hebben er wat van uit het bakje gevist maar om nou te zeggen dat ze er dol op waren. ...

Ook een restje gebakken vis (zonder zout of kruiden) werd alleen een beetje afgelikt.

Met het uitlikken van een toetjesbakje of de slagroomkom doe je ze wel een groot plezier (zéér incidenteel, idd om schooien te voorkomen).
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Mijn kat lust geen surimi. Daar stond ik dus laatst ook even van te kijken. Ik dacht: dat is vis dus dat vinden alle katten lekker. Nou niet dus.
ik was gister kip aan het maken, en zodra ik het uit het pak haalde was hij niet bij me weg te slaan, en normaal na 3 stukjes heeft meneer genoeg maar hij bleef maar bedelen
Hier lust de oudste wel ham en kipfilet, maar dat krijgt ze eigenlijk nauwelijks.

Ze krijgt haar (senior)brokken, de kitten krijgt z'n juniorbrokken. Blijkbaar is de kitten een senior geworden en de senior een kitten. Ze aten uit elkaars bakjes. Dit is inmiddels weer afgeleerd (jeetje, dat heb ik snel gedaan).

Verder krijgen ze een keer per week nat voer. Verder 2x per dag brokken.
Hier ook een dag per week natvoer voor de lekker, rest van de tijd brokjes.
Hoeveel cm kattenbak korrels poezen vrouwen? En buiten laten? Tuin is inmiddels bekleed met gaas en schrikdraad. Ze mogen straks echt niet weg. Wij wonen helaas wel vlakbij de A58. Dus uit de tuin gaan mag echt niet.
3 cm doe ik meestal in de bak.

Eerst in huis wennen, dan buiten. Hier komen ze echt alleen op het balkon.

A58 is inderdaad een enge weg. Liep er veel langs met de hond. Enige plek waar hij aangelijnd moest
Wij hebben wel een fijne grote tuin. Inclusief moestuin en kippen. Daar mogen ze gewoon wandelen maar liever niet buiten onze tuin. Ze worden zo snel mogelijk gecastreerd. Gaan ze dan niet ver van huis? Liefst gewoon in eigen tuin uiteraard. Verder ben ik een beetje zenuwachtig dat ik moet niezen van de poesjes.
Castreren voorkomt dat ze gaan sjouwen op zoek naar krolse poezen dus sowieso goed maar of je ze er mee binnen je tuin houdt betwijfel ik.

Sommige katten zijn sjouwers en hebben een groot territorium En sommige maken maar kleine rondjes en vinden dat prima.
Maar als je alles goed afgesloten hebt zou het goed moeten gaan toch. Als ze er niet uit kunnen hoef je je geen zorgen te maken.
wauw die van mij is echt verwend... meneer krijgt elke dag natvoer en brokjes vul ik 2x per week aan. toen hij net bij ons was kreeg hij 2x per dag nat voer (wist ik veel )
quote:nijntje021 schreef op 21 juni 2016 @ 23:05:

wauw die van mij is echt verwend... meneer krijgt elke dag natvoer en brokjes vul ik 2x per week aan. toen hij net bij ons was kreeg hij 2x per dag nat voer (wist ik veel )

Zo raar is 1x daags toch niet?

Doe ik al 25 jaar zo. Gewoon kleine porties geven want echt nodig is het meestal niet (als ze gewoon nog een goed gebit hebben)

Ik vul dagelijks brokken bij en 2 x per dag een verse bak water.

De kat van mijn moeder krijgt 3 x daags een beetje zachtvoer. Hij gaat aan haar benen hangen als ze 'm negeert.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 21 juni 2016 @ 23:12:

[...]

Zo raar is 1x daags toch niet?

Doe ik al 25 jaar zo. Gewoon kleine porties geven want echt nodig is het meestal niet (als ze gewoon nog een goed gebit hebben)

Ik vul dagelijks brokken bij en 2 x per dag een verse bak water.

De kat van mijn moeder krijgt 3 x daags een beetje zachtvoer. Hij gaat aan haar benen hangen als ze 'm negeert.

ik heb echt geen idee, hij krijgt gewoon een heel zakje, en doet daar soms de hele dag mee.

haha die van mij krijst de boel bij elkaar, zodra ik opsta wilt meneer eten ook al ga ik even naar wc en is het 04.00 in de ochtend, een keer heeft hij het zo bont gemaakt dat hij 2x eten heeft gehad verwend kreng
Een heel zakje vind ik wel erg veel. Deden bij mij 3 katten mee.

En kijk je uit met het warme weer (en in de winter net zo met de kachel aan)

Als hij het niet in 1x opeet kan het rap bederven.
Hier kreeg oudste kat ook 1 zakje. Voor een hele dag.

Nu deelt ze met jongste.

Is dat echt veel? Want als dat zo is, dan ga ik dat verminderen. Oudste is trouwens wel flink aangekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven