Gezellig kattenklets-topic
vrijdag 20 mei 2016 om 23:06
zondag 19 juni 2016 om 20:18
Zo leuk een kitten in huis. De eerste kerstboom met de onbreekbare ballen onderin of bij de eerste sneeuw ze op de arm nemen zodat ze naar buiten kunnen kijken naar de vallende vlokken en de moderne tijd natuurlijk door ze vogels en muizen te laten zien op you tube. Met eentje keek ik elke avond naar Animalplanet in bed, met haar in mijn armen, zo gezellig.
Naast de 5 katten krijg ik begin Juli een pup. En het is dat ik al zoveel heb maar dan denk ik wat zou het toch leuk zijn als pup met kitten kon opgroeien en spelen. Tot nu toe kan ik het tegenhouden maar man, wat zou dat leuk zijn.
Naast de 5 katten krijg ik begin Juli een pup. En het is dat ik al zoveel heb maar dan denk ik wat zou het toch leuk zijn als pup met kitten kon opgroeien en spelen. Tot nu toe kan ik het tegenhouden maar man, wat zou dat leuk zijn.
zondag 19 juni 2016 om 21:41
zondag 19 juni 2016 om 21:48
Mijn kat is dol op mijn dure speltbrood. Ze lust ook feta. En rauwe aardappelschijfjes. Gek beest heeft altijd honger, ik kan nog geen kruimel op het aanrecht laten liggen. Ze krijgt twee keer per dag net afgewogen porties brokjes, want in de eerste periode dat ik haar had en nog niet zo goed wist hoeveel eten ze nodig had, is ze in een jaar tijd 1,5 kilo aangekomen. Die zijn er nu weer netjes af gelukkig, maar we zijn dus nu wel heel voorzichtig in wat ze te eten krijgt.
zondag 19 juni 2016 om 22:06
Mijn kat houd van port salut. Hij vind het het lekkerst als er "toevallig" niemand kijkt.
Mijn andere kat vind vis heel lekker, vooral als hij het zelf uit de koelkast heeft gepakt (hoe hij dat voor elkaar krijgt is mij een groot raadsel).
Maar goed ik vind veel dingen ook veel lekkerder als het eigenlijk niet mag.
Mijn andere kat vind vis heel lekker, vooral als hij het zelf uit de koelkast heeft gepakt (hoe hij dat voor elkaar krijgt is mij een groot raadsel).
Maar goed ik vind veel dingen ook veel lekkerder als het eigenlijk niet mag.
zondag 19 juni 2016 om 22:32
Ja grappig dat ze allemaal een verschil in smaak hebben maar soms wel lastig met inkopen doen. Eentje lust geen blik waar lever in zit, de andere lust alleen merkproducten. Ik heb ook een die verzot is op kaas en toetjes en weer een geeft een kus voordat ze gaat eten. En de schildklierkat kan ontzettend zeuren en dreinen om eten vaak nog met de mond vol mauwend vragen om nog meer.
dinsdag 21 juni 2016 om 19:17
quote:miekemv schreef op 19 juni 2016 @ 22:32:
... En de schildklierkat kan ontzettend zeuren en dreinen om eten vaak nog met de mond vol mauwend vragen om nog meer.
Agos. Een niet te stillen honger?
Hier krijgen ze echt alleen maar kattenvoer. Goede brokken en per kat een kwart van een miniblikje Gourmet mousse per dag. Echt te verwaarlozen zo weinig.
Maar was wel reuze makkelijk toen ze beide aan de antibiotica zaten. Toen werden ze wel beide dikker ondanks dat ze ziek waren. 2x daags AB werd dus ook 2x daags vette mousse.
Ik kook wel af en toe een paar kipfilets. Die snij ik daarna ik blokjes en vries ik in bakjes in. Zo heb ik altijd verse snoepjes. Vinden ze echt zaaaalig.
Netjes naast elkaar in de vensterbank en om en om stop ik een stukje kipfilet in hun bekjes
Niks van wat wij zelf eten krijgen ze iets van mee. En ik heb nu mooi geen schooikatten. (in tegenstelling tot mijn vorige poezen die ik minder consequent had opgevoed)
... En de schildklierkat kan ontzettend zeuren en dreinen om eten vaak nog met de mond vol mauwend vragen om nog meer.
Agos. Een niet te stillen honger?
Hier krijgen ze echt alleen maar kattenvoer. Goede brokken en per kat een kwart van een miniblikje Gourmet mousse per dag. Echt te verwaarlozen zo weinig.
Maar was wel reuze makkelijk toen ze beide aan de antibiotica zaten. Toen werden ze wel beide dikker ondanks dat ze ziek waren. 2x daags AB werd dus ook 2x daags vette mousse.
Ik kook wel af en toe een paar kipfilets. Die snij ik daarna ik blokjes en vries ik in bakjes in. Zo heb ik altijd verse snoepjes. Vinden ze echt zaaaalig.
Netjes naast elkaar in de vensterbank en om en om stop ik een stukje kipfilet in hun bekjes
Niks van wat wij zelf eten krijgen ze iets van mee. En ik heb nu mooi geen schooikatten. (in tegenstelling tot mijn vorige poezen die ik minder consequent had opgevoed)
dinsdag 21 juni 2016 om 21:09
Wij hadden laatst wat snijafval van de kip. Ze hebben er wat van uit het bakje gevist maar om nou te zeggen dat ze er dol op waren. ...
Ook een restje gebakken vis (zonder zout of kruiden) werd alleen een beetje afgelikt.
Met het uitlikken van een toetjesbakje of de slagroomkom doe je ze wel een groot plezier (zéér incidenteel, idd om schooien te voorkomen).
Ook een restje gebakken vis (zonder zout of kruiden) werd alleen een beetje afgelikt.
Met het uitlikken van een toetjesbakje of de slagroomkom doe je ze wel een groot plezier (zéér incidenteel, idd om schooien te voorkomen).
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
In memoriam AnnA_C
dinsdag 21 juni 2016 om 21:57
Hier lust de oudste wel ham en kipfilet, maar dat krijgt ze eigenlijk nauwelijks.
Ze krijgt haar (senior)brokken, de kitten krijgt z'n juniorbrokken. Blijkbaar is de kitten een senior geworden en de senior een kitten. Ze aten uit elkaars bakjes. Dit is inmiddels weer afgeleerd (jeetje, dat heb ik snel gedaan).
Verder krijgen ze een keer per week nat voer. Verder 2x per dag brokken.
Ze krijgt haar (senior)brokken, de kitten krijgt z'n juniorbrokken. Blijkbaar is de kitten een senior geworden en de senior een kitten. Ze aten uit elkaars bakjes. Dit is inmiddels weer afgeleerd (jeetje, dat heb ik snel gedaan).
Verder krijgen ze een keer per week nat voer. Verder 2x per dag brokken.
dinsdag 21 juni 2016 om 22:55
Wij hebben wel een fijne grote tuin. Inclusief moestuin en kippen. Daar mogen ze gewoon wandelen maar liever niet buiten onze tuin. Ze worden zo snel mogelijk gecastreerd. Gaan ze dan niet ver van huis? Liefst gewoon in eigen tuin uiteraard. Verder ben ik een beetje zenuwachtig dat ik moet niezen van de poesjes.
dinsdag 21 juni 2016 om 23:12
quote:nijntje021 schreef op 21 juni 2016 @ 23:05:
wauw die van mij is echt verwend... meneer krijgt elke dag natvoer en brokjes vul ik 2x per week aan. toen hij net bij ons was kreeg hij 2x per dag nat voer (wist ik veel )
Zo raar is 1x daags toch niet?
Doe ik al 25 jaar zo. Gewoon kleine porties geven want echt nodig is het meestal niet (als ze gewoon nog een goed gebit hebben)
Ik vul dagelijks brokken bij en 2 x per dag een verse bak water.
De kat van mijn moeder krijgt 3 x daags een beetje zachtvoer. Hij gaat aan haar benen hangen als ze 'm negeert.
wauw die van mij is echt verwend... meneer krijgt elke dag natvoer en brokjes vul ik 2x per week aan. toen hij net bij ons was kreeg hij 2x per dag nat voer (wist ik veel )
Doe ik al 25 jaar zo. Gewoon kleine porties geven want echt nodig is het meestal niet (als ze gewoon nog een goed gebit hebben)
De kat van mijn moeder krijgt 3 x daags een beetje zachtvoer. Hij gaat aan haar benen hangen als ze 'm negeert.
dinsdag 21 juni 2016 om 23:18
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 21 juni 2016 @ 23:12:
[...]
ik heb echt geen idee, hij krijgt gewoon een heel zakje, en doet daar soms de hele dag mee.
haha die van mij krijst de boel bij elkaar, zodra ik opsta wilt meneer eten ook al ga ik even naar wc en is het 04.00 in de ochtend, een keer heeft hij het zo bont gemaakt dat hij 2x eten heeft gehad verwend kreng
[...]
ik heb echt geen idee, hij krijgt gewoon een heel zakje, en doet daar soms de hele dag mee.
haha die van mij krijst de boel bij elkaar, zodra ik opsta wilt meneer eten ook al ga ik even naar wc en is het 04.00 in de ochtend, een keer heeft hij het zo bont gemaakt dat hij 2x eten heeft gehad verwend kreng