Voor alle moeders!!!!
zondag 23 november 2008 om 14:56
Waarom heb jij je kind of kinderen een bepaalde naam gegeven?
Ik heb wat suggesties
Deikwoonindebijlmernaam:
Cheyenne, Romano, Myron, Jahmal
Deikwooninamsterdamzuidnaam:
Roderick, Mees, Anne-Fleur
Deikdoenietmeemetdegekkenamentrendnaam:
Kees, Karel, Jan
Deikkomuitfrieslandnaam:
Jildou, Jelle
Deiknoemmijnkinderennaarovergrootmoedernaam:
Hendrika,Wilhelmina,
Deikwileenapartenaamdienognooitiemandheeftgehoordnaam:
Gras,Zee,Storm, Splinter
Deikwoonindevolksbuurtnaam:
Joey, Jeffrey, Jerry, Lesley
Deikkannietsverzinnennaam
Lars, Tom, Martine
Deiknoemhetnaareenbekendenederlandernaam:
Sem, Sem, Sem
Deikkiesuitdetop10naam:
Sanne,Tim, Daan
Deikbenzoalternatiefnaam:
Keetje, Fientje, Catootje,Mensje
Deikganugauwwegvluchtennaamwantditwordmijnietindankafgenomennaam:
Nolet
Ik heb wat suggesties
Deikwoonindebijlmernaam:
Cheyenne, Romano, Myron, Jahmal
Deikwooninamsterdamzuidnaam:
Roderick, Mees, Anne-Fleur
Deikdoenietmeemetdegekkenamentrendnaam:
Kees, Karel, Jan
Deikkomuitfrieslandnaam:
Jildou, Jelle
Deiknoemmijnkinderennaarovergrootmoedernaam:
Hendrika,Wilhelmina,
Deikwileenapartenaamdienognooitiemandheeftgehoordnaam:
Gras,Zee,Storm, Splinter
Deikwoonindevolksbuurtnaam:
Joey, Jeffrey, Jerry, Lesley
Deikkannietsverzinnennaam
Lars, Tom, Martine
Deiknoemhetnaareenbekendenederlandernaam:
Sem, Sem, Sem
Deikkiesuitdetop10naam:
Sanne,Tim, Daan
Deikbenzoalternatiefnaam:
Keetje, Fientje, Catootje,Mensje
Deikganugauwwegvluchtennaamwantditwordmijnietindankafgenomennaam:
Nolet
maandag 24 november 2008 om 10:57
Ik heb zelf zo'n: wemoetenvernoemenmaaroma'snaamishettochniethelemaalduswekiezenmaareenverbasteringnaam.
Hoe vaak mijn eigen naam al niet verkeerd geschreven/geroepen is.
Dochter heeft een: wenoemenwatbloemenopendaarzatdenaamtussennaam. Zit helaas sinds vorig jaar in de categorie: leukeentoptwintignaammoetjealtijddeachternaamnoemenindeklasomdatheterzoveelzijn.
Als tweede en derde naam wel een vernoemde naam, naar de oma's. Het stijlverschil was goed te zien op het geboortekaartje.
Hoe vaak mijn eigen naam al niet verkeerd geschreven/geroepen is.
Dochter heeft een: wenoemenwatbloemenopendaarzatdenaamtussennaam. Zit helaas sinds vorig jaar in de categorie: leukeentoptwintignaammoetjealtijddeachternaamnoemenindeklasomdatheterzoveelzijn.
Als tweede en derde naam wel een vernoemde naam, naar de oma's. Het stijlverschil was goed te zien op het geboortekaartje.
maandag 24 november 2008 om 11:14
Hee, ik mis het hokje; Wevernoemenonskindnaareenbekendebuitenlandseartiestzijnachternaamnaam
Daar valt ie van ons dus onder, met allebei zijn namen...
En tegelijkertijd is het een;
Deikwileenapartedienognooitiemandheeftgehoordnaam.
of was het, inmiddels ben ik er al wel weer een paar tegengekomen...maar gelukkig dan weer niet in mijn nabije omgeving.
Daar valt ie van ons dus onder, met allebei zijn namen...
En tegelijkertijd is het een;
Deikwileenapartedienognooitiemandheeftgehoordnaam.
of was het, inmiddels ben ik er al wel weer een paar tegengekomen...maar gelukkig dan weer niet in mijn nabije omgeving.
maandag 24 november 2008 om 11:25
quote:Eowynn_ schreef op 23 november 2008 @ 16:49:
Nou ja, érgens heeft ze natuurlijk wel gelijk
Als ik hoor dat iemand zijn kind Frits-Willem heeft genoemd denk ik níet aan een Tokkie in de bijlmer, en als ik hoor dat er een Destunie geroepen wordt ga ik er meestal niet vanuit dat dat kind bij een hartchirurg hoort
Overigens heeft mijn dochter een 'latenweeenslekkerapartdoenwantniemandheeftditooitgehoord'naam en mijn zoon een 'weliependoordeikea'naam.
Nanoe, heb je het topic gelezen? TO zegt dat haar kind zelf een A'dam Zuid naam heeft. Beetje zelfspot endezo.
Nou ja, érgens heeft ze natuurlijk wel gelijk
Als ik hoor dat iemand zijn kind Frits-Willem heeft genoemd denk ik níet aan een Tokkie in de bijlmer, en als ik hoor dat er een Destunie geroepen wordt ga ik er meestal niet vanuit dat dat kind bij een hartchirurg hoort
Overigens heeft mijn dochter een 'latenweeenslekkerapartdoenwantniemandheeftditooitgehoord'naam en mijn zoon een 'weliependoordeikea'naam.
Nanoe, heb je het topic gelezen? TO zegt dat haar kind zelf een A'dam Zuid naam heeft. Beetje zelfspot endezo.
maandag 24 november 2008 om 11:27
quote:Digitalis schreef op 23 november 2008 @ 17:17:
Hahaha Lente! Nee, mijn echte favoriet is Alexej. Dat vind ik zó mooi! Augustine of Natalya vind ik heel mooi voor een meisje. Natalya, sja, gewoon omdat ik dat mooi vind, en Augustine gek genoeg door een boek van Marquis de Sade.
Elle vind ik ook mooi, Helene of Helena, Alexandra, Alexander/Aleksandr...Maar Stanislav vind ik heel lelijk.Geen Vlad dus Digi?
Hahaha Lente! Nee, mijn echte favoriet is Alexej. Dat vind ik zó mooi! Augustine of Natalya vind ik heel mooi voor een meisje. Natalya, sja, gewoon omdat ik dat mooi vind, en Augustine gek genoeg door een boek van Marquis de Sade.
Elle vind ik ook mooi, Helene of Helena, Alexandra, Alexander/Aleksandr...Maar Stanislav vind ik heel lelijk.Geen Vlad dus Digi?
maandag 24 november 2008 om 12:35
maandag 24 november 2008 om 12:57
Sommige Friese namen zijn inderdaad een beetje eh..apart.
Zoals Seike of Popke. Jouw Friese naam vind ik wel mooi, Intiem. Ik had vroeger een vriendin die ook zo heette. En vroeger had ik een Jildou in de klas. Dat vind ik ook nog wel een leuke naam. En lijkend op dildo? Mwaoh, dat kan beter. Ik ontmoette een keer een buitenlandse jongen die Dildár heette.
Zoals Seike of Popke. Jouw Friese naam vind ik wel mooi, Intiem. Ik had vroeger een vriendin die ook zo heette. En vroeger had ik een Jildou in de klas. Dat vind ik ook nog wel een leuke naam. En lijkend op dildo? Mwaoh, dat kan beter. Ik ontmoette een keer een buitenlandse jongen die Dildár heette.
Het is mij: shaHla
(Iranian version)
maandag 24 november 2008 om 13:03
quote:Nastik schreef op 24 november 2008 @ 12:35:
Ah, leuk, die van mij heeft een combi van deiknoemmijnkindnaargrootmoedernaam en deikbenzoalternatiefnaam!
Haar naam is Josefiene en we noemen haar Fiene.
De volgende wordt een Auguste of een Geraldine. Ook naar grootmoeder. Over de alto-benaming moet ik nog even nadenken.Ik ken een Gusta, leuke naam!
Ah, leuk, die van mij heeft een combi van deiknoemmijnkindnaargrootmoedernaam en deikbenzoalternatiefnaam!
De volgende wordt een Auguste of een Geraldine. Ook naar grootmoeder. Over de alto-benaming moet ik nog even nadenken.Ik ken een Gusta, leuke naam!
maandag 24 november 2008 om 13:19
De oudste heeft een dezeroepnaamkomtnietzoveelvoormaarjeechtevoornaamwel-roepnaam. Hij heet Ian.
De tweede heeft een hoeheetjekunjedatspellenroepnaamdiemaardrielettersheeftdushelemaalnietmoeilijkis-roepnaam. Hij heet Des.
De derde heeft een zeertoepasselijkopditknulletjemaartochwelaandepopulairekant-naam. Hij heet Max en is heel erg groot vandaar zeer toepasselijk.
De vierde heeft een toepasselijkebetekenisnaamdiesteedspopulairderbeginttewordenmaardiewevooralgewoonmooivonden-naam. Ze heet Tessa. Afgeleid van het van het Griekse woord voor vier of als vierde geboren.
De tweede heeft een hoeheetjekunjedatspellenroepnaamdiemaardrielettersheeftdushelemaalnietmoeilijkis-roepnaam. Hij heet Des.
De derde heeft een zeertoepasselijkopditknulletjemaartochwelaandepopulairekant-naam. Hij heet Max en is heel erg groot vandaar zeer toepasselijk.
De vierde heeft een toepasselijkebetekenisnaamdiesteedspopulairderbeginttewordenmaardiewevooralgewoonmooivonden-naam. Ze heet Tessa. Afgeleid van het van het Griekse woord voor vier of als vierde geboren.
maandag 24 november 2008 om 13:21
dinsdag 25 november 2008 om 00:39
quote:Nastik schreef op 24 november 2008 @ 12:35:
Ehm... Fiene een alternatieve naam?
Sla op een willekeurige zaterdag het NRC Handelsblad open en de Fiene's (en Feline's) stralen je in veelvoud tegemoet. 't Is een echte modenaam.
Ehm... Fiene een alternatieve naam?
Sla op een willekeurige zaterdag het NRC Handelsblad open en de Fiene's (en Feline's) stralen je in veelvoud tegemoet. 't Is een echte modenaam.
dinsdag 25 november 2008 om 01:26
Mijn dochter heeft een weverzinnenzelfwelietspastgoed bij-deachternaamnaam. Kwam ook in geen één nederlands namenboek voor. Blijkt het een inbelgiëwelenigszinsbekendenaam te zijn. En inmiddels staat de naam in het voornamenboek. Maar gelukkig nog niet veel gegeven.
Mijn dochter heeft een voornaam/tweede naam/achternaam combinatie waar iedere ballerina of andere artiest jaloers op zou zijn.
Mijn dochter heeft een voornaam/tweede naam/achternaam combinatie waar iedere ballerina of andere artiest jaloers op zou zijn.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
dinsdag 25 november 2008 om 05:31
Wat een geinig topic!!!
Volgens mij verschillen de "hokjesnamen" wel per deel van Nederland (tja....Zuid-Limburg he)...hier leveren de Bijlmernamen toch nog altijd Daimian en Delano op (meisjes Nikita en tja, dan toch Cheyenne).
Ik mis trouwens de ikkeekinmijnzwangerschaptijdenshetstofzuigennaarbenedennaam: Rowenta. Zo heet kindje bij mijn zoon in de klas en moeder vertelde me heel trots dat ze zo aan haar naam was gekomen.
PS Onze zonen heten "gewoon" Bob, Jack en Scott.
Bob vonden we allebei al voordat we elkaar kende een supernaam en heeeeeel toevallig ging ons allereerste gesprek over Bob Ross (julliewetenweldieschilderdiealtijdvrolijkisenhappythingstekentdienietvooraantezienzijnmetdiegroteboshaar). Geen idee meer hoe we daar op kwamen tijdens onze heel romantische ontmoeting.
Jack heet naar Jack Bauer van 24 (fout fout fout, ik weet het een kind naar een tv-serie vernoemen) en Scott vonden we gewoon bij de rest passen.
O ja, voor meisjes stonden Kate en Sue hoog op de verlanglijstjes. Ook omdat ze bij de rest pasten.
Volgens mij verschillen de "hokjesnamen" wel per deel van Nederland (tja....Zuid-Limburg he)...hier leveren de Bijlmernamen toch nog altijd Daimian en Delano op (meisjes Nikita en tja, dan toch Cheyenne).
Ik mis trouwens de ikkeekinmijnzwangerschaptijdenshetstofzuigennaarbenedennaam: Rowenta. Zo heet kindje bij mijn zoon in de klas en moeder vertelde me heel trots dat ze zo aan haar naam was gekomen.
PS Onze zonen heten "gewoon" Bob, Jack en Scott.
Bob vonden we allebei al voordat we elkaar kende een supernaam en heeeeeel toevallig ging ons allereerste gesprek over Bob Ross (julliewetenweldieschilderdiealtijdvrolijkisenhappythingstekentdienietvooraantezienzijnmetdiegroteboshaar). Geen idee meer hoe we daar op kwamen tijdens onze heel romantische ontmoeting.
Jack heet naar Jack Bauer van 24 (fout fout fout, ik weet het een kind naar een tv-serie vernoemen) en Scott vonden we gewoon bij de rest passen.
O ja, voor meisjes stonden Kate en Sue hoog op de verlanglijstjes. Ook omdat ze bij de rest pasten.
nellebelletje wijzigde dit bericht op 25-11-2008 05:32
Reden: typervautje...krijg je met die lange woorden
Reden: typervautje...krijg je met die lange woorden
% gewijzigd