Superlekker maar niet meer te koop

13-03-2008 09:14 1706 berichten
De titel zegt het al....wat vond je "vroeger" superlekker en is nu nergens meer te krijgen??

Ik at vroeger ladingen kaasijsjes....waren roomijsjes op een stokje, in de vorm van een kaasblokje met een muis op de verpakking. Echt zo lekker, en dus nergens meer te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Poezelein schreef op 03 november 2008 @ 19:59:

choba

mix tussen chocolade pasta en roomboter, zag eruit als een pakje roomboter, zo lekker dat ik er plakjes van afsneed en zonder brood opat

Ik heb deze een jaar geleden nog gekocht, ligt gewoon bij de boter in het schap bij de supermarkt hoor!

Heerlijk spul
DTEEZ!
Winner Taco`s staan bij mij echt op 1!
Choba is idd gewoon te koop, het ligt waar de roomboter en de smeerboter kuipjes staan.
Heel erg bedankt voor de reacties! Weten jullie ook in welke supermarkt? Albert heijn heeft het niet (maar die lijken steeds minder variatie te hebben...)
Sorry, ik had het over de Choba!
@Poezelein: Volgens mij zag ik het bij de Jumbo liggen.
Kunnen jullie je "Jiffy" nog herinneren? Dat was een strooisel voor door de Yogurt. Je had in ieder geval aardbeien en banaan smaak. Maar er waren volgens mij wel 6 verschillende smaken. Het zat in een soort corn flakes achtige doos. Allemaal kleine zakjes met een soort poeder. Ik was er gek op. Uiteraard zaten er weer kankerverwekkende stoffen in *zucht* dus verdween het uit de handel.

Jaren later zag ik nog eens een doos in de etalage van een winkeltje staan (kan me niet meer herinneren waar; maar de zaak was gesloten op dat moment) en ik heb altijd spijt dat ik daar niet achteraan ben gegaan. Grrrr..
Mijn vriend is gek op beef jerky maar ik kan dat nergens vinden. Dit was een tijdje terug bij de Lidl te koop maar ik was natuurlijk net te laat.
Voor alle liefhebbers: zag pas nog in de Viva of Allerhande, dat de speculaaspasta voor op brood weer in de handel is (AH volgens mij).
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen maar vroeger had je ook milkshake in een pak (ik geloof van melkunie of zo) hmmm lekker was dat!

En Mexicano chips van Smiths, die hadden ze toen ook alleen bij de Makro, heeeeeerlijk was dat!
Ja die milkshake in pakken ken ik ook nog....heerlijk waren die, geloof ik ook in bananensmaak.
Gadogado saus van Conimex... dat zoekt mijn oma maar ze kan het nergens vinden. Ik ook niet trouwens, ook niet van een ander merk. Heeft iemand dit nog gespot?
quote:sprokkelientje schreef op 25 november 2008 @ 20:43:

Voor alle liefhebbers: zag pas nog in de Viva of Allerhande, dat de speculaaspasta voor op brood weer in de handel is (AH volgens mij).jumbo verkoopt het ook. hier in huis doen we gewoon speculaasjes op brood, lekker economisch!
Ja hoor mamalief, ik ook dat met die speculaasjes. Maar zag het een paar keer voorbij komen hier..vandaar.

@flooriane: misschien even een mail sturen naar conimex...misschien is het wel uit de handel gehaald.
Sinterklaastijd;

Die gevulde chocolade kikkers van vroeger. Gevulde kikkers bestaan nog wel maar smaken lang niet meer zo lekker.

Die chocolade sigaren, gevuld met advocaatmousse. Ohh wat waren die lekker!
Ooooh, allebei volmondig ja!

Klopt helemaal, die versies van vroeger waren het lekkerst!
Die sigaren heb ik nooit meer gezien, daar was ik, die niks om snoepgoed gaf zelfs verslaafd aan

Heb jij ze nog wel eens gezien Vinyl?
quote:sheann schreef op 25 november 2008 @ 19:42:

Mijn vriend is gek op beef jerky maar ik kan dat nergens vinden. Dit was een tijdje terug bij de Lidl te koop maar ik was natuurlijk net te laat.

De supermarkt op schiphol verkoopt het.

Maar ja dan moet je daar maar net in buurt wonen!
quote:kimm schreef op 26 november 2008 @ 16:43:

Die sigaren heb ik nooit meer gezien, daar was ik, die niks om snoepgoed gaf zelfs verslaafd aan

Heb jij ze nog wel eens gezien Vinyl?Nee, maar ik heb er ook nooit meer op gelet, er gaat nu gewoon een herinnerings-luikje open!
Weet je wat ik ook helemaal te gek lekker vond, de advocaat-repen van "de Heer"

Die kreeg ik heel soms van m'n vader omdat ze nogal duur waren maar zo lekker!!
Wie o wie kent er nog van die heerlijke chocolade boomschorsjes ? Het is een soort geschaafde chocolade die opgerold is tot een juist ja : boomschorsje .
quote:Stephanietje schreef op 03 oktober 2008 @ 20:36:

Oeh op dat plaatje, die onderste ijsjes, waterijsjes maar dan in andere vormen, donald duck enzo geloof ik.

Ik heb een hele lijst;

-Van die drakenei-kauwgom, smaakte erg naar kaneel

-Jive aardbeien (?)

-Mierenzeikers, vieze luiers etc.

-Een ijsje dat ik altijd in Portugal op het strand at maar in Nl was het er ook, een chocoladeijsje in de vorm van een split met nootjes erop en dan roomijs en in het midden nog een stuk pure chocolade, hmmmm...

-Ook uit Portugal; een groenig drankje met prik dat héél chemisch smaakte

-Rang

-Dropijsjes, ullie ofzo heette dat

-Zelfmaaksnoep

-Shuttles Pizza

-Benbits!

-Chicklets

-Ben&Jerry's met marshmallowiets.Zou Guarana kunnen zijn, frisdrank uit Brazilië en vast ook in Portugal te koop. Ook in NL overigens, voornamelijk in tropische winkels...
quote:ingmagh schreef op 06 oktober 2008 @ 15:19:

Oh, en wat wij vroeger na school wel eens bij de texaco gingen halen: van die zoete, harde repen met daarin poeder ofzo, dat dan een beetje zurig was. Die buitenkant leek wel een beetje op de roze dummies (die je ook niet meer ziet trouwens..)

De naam is me ontschoten maar ik weet welke je bedoelt.

Bij het horecacentrum hier vlakbij nog te koop, Den Haag, maar ze smaken niet meer zoals vroeger, zijn niet meer hard en de lekkerste smaak is er uit

Grootste gemis voor mij: pastrelli chips

Die zijn sinds enkele maanden nergens meer te krijgen en die mis ik echt enorm! Al is het ook wel goed voor de lijn, want dat was pure bodemdrift

Die choba boter ligt nu ook in mijn koelkast, ook verkrijgbaar bij de Hoogvliet
quote:kimm schreef op 26 november 2008 @ 16:36:

Sinterklaastijd;

Die gevulde chocolade kikkers van vroeger. Gevulde kikkers bestaan nog wel maar smaken lang niet meer zo lekker.

Ja vind ik ook. Erg vervelend dat eten in de loop der tijd altijd goedkoper geproduceerd moet worden. Uiteindelijk blijft er niets meer van de originele smaak over.
Ik weet niet of dit telt, maar bij de Mac verkochten ze vroeger McFlurry en dan de Cappucino smaak. Heerlijk vond ik die. Op een dag ging ik weer en toen zei ze die hebben we niet meer ..... Gut daar baalde ik echt heel erg van!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven