waardeloos leven
woensdag 26 november 2008 om 22:35
ik ben al 2x begonnen met een zinnetje.....
ik heb een hele leuke vriend, maar...
ik hou van mijn kereltje. maar......
eigenlijk heb ik geen leuk leven.....
weet me geen raad, heb me altijd aangepast aan vriendje en ben het zat!!!!
eten staat eten klaar op fornuis, hoeft ie alleen maar op te warmen en wat doet meneer............... demonstratief een zak chips uit de kast trekken..... we gaan niet eten hé,
nu 22.30 uur en gewoon naar bed gaan en morgen-ochtend zeggen....heb geen eten gehad..
nee.... je heb geen eten gehad en waarom? om dat je het verdomd om zelf eten op te warmen!!!
je kookt zelf niet.....omdat je altijd iemand (moeder)had die dat deed.
moeilijk hè...voor jezelf zorgen!!!!!
eten staat eten klaar op fornuis, hoeft ie alleen maar op te warmen en wat doet meneer............... demonstratief een zak chips uit de kast trekken..... we gaan niet eten hé,
nu 22.30 uur en gewoon naar bed gaan en morgen-ochtend zeggen....heb geen eten gehad..
nee.... je heb geen eten gehad en waarom? om dat je het verdomd om zelf eten op te warmen!!!
moeilijk hè...voor jezelf zorgen!!!!!

woensdag 26 november 2008 om 23:16
quote:twinkle777 schreef op 26 november 2008 @ 22:35:
moeilijk hè...voor jezelf zorgen!!!!!Hé, dat is passieve agressie en deze vorm van agressie leeft bij gratie van een schuldbewust respons. Passieve agressie is bijna niet af te leren omdat het heel weinig moeite kost, low-risk is en veel resultaat geeft (schuldgevoel van de partner waardoor die zich gaat gedragen zoals HIJ wil). Niets is zo fnuikend voor een relatie en zo ziekmakend. Laat je geen schuldgevoel opdringen en maak de rekening van deze relatie op. De kans dat hij deze karaktereigenschap gaat veranderen is zeer gering, bij de minste tegenslag zal hij terugvallen in dit oude ingesleten patroon van de emotionele manipulatie.
moeilijk hè...voor jezelf zorgen!!!!!Hé, dat is passieve agressie en deze vorm van agressie leeft bij gratie van een schuldbewust respons. Passieve agressie is bijna niet af te leren omdat het heel weinig moeite kost, low-risk is en veel resultaat geeft (schuldgevoel van de partner waardoor die zich gaat gedragen zoals HIJ wil). Niets is zo fnuikend voor een relatie en zo ziekmakend. Laat je geen schuldgevoel opdringen en maak de rekening van deze relatie op. De kans dat hij deze karaktereigenschap gaat veranderen is zeer gering, bij de minste tegenslag zal hij terugvallen in dit oude ingesleten patroon van de emotionele manipulatie.
woensdag 26 november 2008 om 23:20
quote:Groll schreef op 26 november 2008 @ 23:16:
[...]
Hé, dat is passieve agressie en deze vorm van agressie leeft bij gratie van een schuldbewust respons. Passieve agressie is bijna niet af te leren omdat het heel weinig moeite kost, low-risk is en veel resultaat geeft (schuldgevoel van de partner waardoor die zich gaat gedragen zoals HIJ wil). Niets is zo fnuikend voor een relatie en zo ziekmakend. Laat je geen schuldgevoel opdringen en maak de rekening van deze relatie op. De kans dat hij deze karaktereigenschap gaat veranderen is zeer gering, bij de minste tegenslag zal hij terugvallen in dit oude ingesleten patroon van de emotionele manipulatie.
Ook eens een goed boek gelezen ??
Maar je vindt "meneer/kereltje/vriendje " dus een passief-agressief-typje , begrijp ik ? Met manipulerende trekken die al lang bestaan ? Knap hoor , op basis van één berichtje .
[...]
Hé, dat is passieve agressie en deze vorm van agressie leeft bij gratie van een schuldbewust respons. Passieve agressie is bijna niet af te leren omdat het heel weinig moeite kost, low-risk is en veel resultaat geeft (schuldgevoel van de partner waardoor die zich gaat gedragen zoals HIJ wil). Niets is zo fnuikend voor een relatie en zo ziekmakend. Laat je geen schuldgevoel opdringen en maak de rekening van deze relatie op. De kans dat hij deze karaktereigenschap gaat veranderen is zeer gering, bij de minste tegenslag zal hij terugvallen in dit oude ingesleten patroon van de emotionele manipulatie.
Ook eens een goed boek gelezen ??
Maar je vindt "meneer/kereltje/vriendje " dus een passief-agressief-typje , begrijp ik ? Met manipulerende trekken die al lang bestaan ? Knap hoor , op basis van één berichtje .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 26 november 2008 om 23:30

woensdag 26 november 2008 om 23:40
quote:Groll schreef op 26 november 2008 @ 23:30:
Ach je maakt eens wat mee en leest dan daarover, bianca. Ik reageerde op deze zinsnee:
"demonstratief een zak chips uit de kast trekken.....
we gaan niet eten hé, Deze zin is mij niet duidelijk , Jou ? Zegt iemand dat , constateert ze dat , wat ? En wat " we " ? Zij heeft toch al gegeten neem ik aan ?
nu 22.30 uur en gewoon naar bed gaan en morgen-ochtend zeggen....heb geen eten gehad.."Nou ja , hij heeft wel gelijk ....hij heeft niks gehad . Is niet veel aan gelogen natuurlijk .....
Ach je maakt eens wat mee en leest dan daarover, bianca. Ik reageerde op deze zinsnee:
"demonstratief een zak chips uit de kast trekken.....
we gaan niet eten hé, Deze zin is mij niet duidelijk , Jou ? Zegt iemand dat , constateert ze dat , wat ? En wat " we " ? Zij heeft toch al gegeten neem ik aan ?
nu 22.30 uur en gewoon naar bed gaan en morgen-ochtend zeggen....heb geen eten gehad.."Nou ja , hij heeft wel gelijk ....hij heeft niks gehad . Is niet veel aan gelogen natuurlijk .....
woensdag 26 november 2008 om 23:42

woensdag 26 november 2008 om 23:44
Ooit aan gedacht om pas te gaan koken als hij ook thuis is. Elke avond een opgewarmde prak uit de magnetron zou ik ook niet zo heel fijn vinden eerlijk gezegt. Of is het maar een incident? Ik heb ooit 1 week gekookt voor mijn vriend, de 1e week dat we samen woonde. Toen bleek dat meneer lang niet elke dag om 6 uur thuis was en ik met verpieterd eten zat te wachten Sindsdien koken we als we beide thuis zijn, hebben we dat probleem in ieder geval niet meer. En degene die als 1e thuis is kookt, de ander ruimt de keuken op.
woensdag 26 november 2008 om 23:44
quote:twijfelvrouwtje22 schreef op 26 november 2008 @ 23:42:
[...]
gaan wij medelijden met hem hebben of wat? volgens mij was dat niet helemaal de bedoeling?
Wij ?
Ik volg altijd mijn eigen plan , hoor !
Maar follow the leader , zou ik zeggen
Ik heb trouwens medelijden met iedereen die in een niet-leuke relatie zijn leven zit uit te zitten .
[...]
gaan wij medelijden met hem hebben of wat? volgens mij was dat niet helemaal de bedoeling?
Wij ?
Ik heb trouwens medelijden met iedereen die in een niet-leuke relatie zijn leven zit uit te zitten .

woensdag 26 november 2008 om 23:45
quote:twinkle777 schreef op 26 november 2008 @ 23:33:
ff een klein beetje ons leven:
ma/di/wo/do.....20.00 uur in bed... gtst kijken en daarna csi oid.kijken .....that's it.....,
mijn leven houd op na 20.00 'savonds
mijn leven begint "s morgens om 6 uur'" weer
Waarom ga je om 20.00 uur al naar bed als je dat niet leuk vind?
Je klinkt heel zielig maar volgens mij kun je er zelf heel wat aan verbeteren.
Vaag allemaal hoor
ff een klein beetje ons leven:
ma/di/wo/do.....20.00 uur in bed... gtst kijken en daarna csi oid.kijken .....that's it.....,
mijn leven houd op na 20.00 'savonds
mijn leven begint "s morgens om 6 uur'" weer
Waarom ga je om 20.00 uur al naar bed als je dat niet leuk vind?
Je klinkt heel zielig maar volgens mij kun je er zelf heel wat aan verbeteren.
Vaag allemaal hoor
woensdag 26 november 2008 om 23:47
Hoe moet je ruzie met hem ( het ???????? ben jij wel helemaal lekker om je partner zo te noemen ? Of heeft hij ook van die liefkozende woorden voor jou ? ) krijgen als hij slaapt ?
Ga je hem wakker maken om te narren dan ?
Klauwhameralert !!!!!!!!!!!!!!!!!
Ga je hem wakker maken om te narren dan ?
Klauwhameralert !!!!!!!!!!!!!!!!!
woensdag 26 november 2008 om 23:50
Er is niks mis met GTST, maar alleen maar als je daar zelf voor kiest
Ik denk dat je het zelf al weet, je wil dit leven niet en beter zit er vermoedelijk niet in met hem. Je hoeft hem niet ineens los te laten als je dat eng vindt, je kan ook beginnen enige uren van de dag voor jezelf te reserveren en dan langzamer afwennen. Je bent helemaal vrij om te doen wat je wilt.
Ik denk dat je het zelf al weet, je wil dit leven niet en beter zit er vermoedelijk niet in met hem. Je hoeft hem niet ineens los te laten als je dat eng vindt, je kan ook beginnen enige uren van de dag voor jezelf te reserveren en dan langzamer afwennen. Je bent helemaal vrij om te doen wat je wilt.
donderdag 27 november 2008 om 00:04
donderdag 27 november 2008 om 00:06
donderdag 27 november 2008 om 00:10
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 november 2008 @ 23:44:
[...]
Wij ?
@ blijfbianca "" Wij""Maak je geen zorgen , "wij"" is tussen haakjes, ik volg tevens mijn eigen plan en af en toe met neus stoten
but that's all in the game , called LIFE
Vond jou opmerking een beetje grappig, maar die maak je vaker , cynische humor van jou is af en toe idd grappig haha
[...]
Wij ?
@ blijfbianca "" Wij""Maak je geen zorgen , "wij"" is tussen haakjes, ik volg tevens mijn eigen plan en af en toe met neus stoten

Vond jou opmerking een beetje grappig, maar die maak je vaker , cynische humor van jou is af en toe idd grappig haha