Iemand blijven helpen?

08-07-2016 01:36 97 berichten
Ik heb een neefje, mijn petekindje. Hij is 23 heeft een zoontje van 1 jaar. Hij werkt als bouwvakker, zijn vriendin via een uitzendbureau.

Altijd geld te kort. Nu ben ik als tante altijd bereid bij te springen, niet met geld maar wel met zaken als in de auto die gemaakt moet worden, tijden niet op vakantie geweest, ik boek dan een weekendje voor ze, als verassing.

Nu speelt er weer een geval bij ze van geen geld en hulp nodig. Mijn man vindt dat ik niet mag bijspringen, wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt het dat ze geld te kort komen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lastig.. als tante van deze jongeman voel je je schuldig..

Maar aan de andere kant.. hij is volwassen!

Ik zou er als partner ook niet gelukkig van worden als mn zuurverdiende geld naar een ander zouden gaan.

Wel top en respect dat je zoveel voor ze doet, maar ik kan soms ook tijden niet op vakantie wegens uitgaves aan huis en autos's..

Dus als je geld genoeg hebt en je jezelf er niet mee belemmerd dan doe wat je wil en help hem. Maar als je hierdoor op je vakantie pf levensstijl moet beknibbelen.. sorry.. dat zou ik niet doen
Waar hebben ze dit keer hulp voor nodig?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 juli 2016 @ 01:43:

Hoe komt het dat ze geld te kort komen?Dit dus ook
petekindje? een bouwvakker van 23 die al zelf een gezin heeft?
Wat is de reden dat ze structureel geld tekort komen? Kunnen ze daar, met moeite en inzet van hun kant, iets aan veranderen?

Hou je de situatie juist niet in stand door ze geregeld de hand boven het hoofd te houden? Dus dat het voor hen wel makkelijk is zo en de noodzaak om zaken te veranderen/ aan te pakken er nu niet zo is hierdoor?
Het zit me op dit moment zo hoog, sorry. Ik zie ook dat hij met zijn baan, hij werkt 40 uur en daarnaast ook nog behoorlijk veel overuren, niet alles kan betalen.

Ze wonen in een normale tussenwoning, wel een koophuis. En ik heb hem al tig keer ingefluisterd.. wat je niet kan dragen moet je verzekeren.. Maar hij luisterde toen vast niet.

Mijn broer (zijn vader) betaald vast nog meer voor hem als dat ik doe. Maar als ik even kijk wat ik de laatste maand heb betaald..

Waar hebben ze dit keer hulp voor nodig?Deze keer? dat is voor mij een beetje druppel .. weer de auto..
quote:S-Meds schreef op 08 juli 2016 @ 01:46:

petekindje? een bouwvakker van 23 die al zelf een gezin heeft?Klopt, niet getrouwd wel een koophuis wat ik een goede zet vind maar in mijn ogen zou je niet op je 22e aan kinderen moeten beginnen.. maar goed is gebeurd he
Ze hebben toch een hypotheek gebaseerd op hun inkomen? Doet hij de auto weg en koopt hij een scooter oid.
Wat dan als ik vragen mag?

Structureel geld doneren is volgens mij geen oplossing.
Hatsjikideee...
quote:strikjess schreef op 08 juli 2016 @ 01:55:

[...]

Klopt, niet getrouwd wel een koophuis wat ik een goede zet vind maar in mijn ogen zou je niet op je 22e aan kinderen moeten beginnen.. maar goed is gebeurd heJe had beter zijn condooms kunnen betalen .

Hoe komt het dat ze geld te kort komen?Structureel geld te kort, misschien ben ik ouderwets maar voor ik aan kinderen dacht had ik toch wel een behoorlijke spaarpot.
Hatsjikideee...
quote:strikjess schreef op 08 juli 2016 @ 01:57:

[...]

Structureel geld te kort, misschien ben ik ouderwets maar voor ik aan kinderen dacht had ik toch wel een behoorlijke spaarpot.Leer ze budgetteren. En geef ze goedkope recepten. En wijs ze de weg op Marktplaats waar ze hun auto op kunnen zetten.
quote:strikjess schreef op 08 juli 2016 @ 01:53:

Het zit me op dit moment zo hoog, sorry. Ik zie ook dat hij met zijn baan, hij werkt 40 uur en daarnaast ook nog behoorlijk veel overuren, niet alles kan betalen.

Ze wonen in een normale tussenwoning, wel een koophuis. En ik heb hem al tig keer ingefluisterd.. wat je niet kan dragen moet je verzekeren.. Maar hij luisterde toen vast niet.

Mijn broer (zijn vader) betaald vast nog meer voor hem als dat ik doe. Maar als ik even kijk wat ik de laatste maand heb betaald..Zo te lezen wordt het hoog tijd dat hij gewoon even op zijn bek gaat. Jij en je broer houden dit onvolwassen en onverantwoordelijke gedrag blijkbaar in stand, niet meer doen. Genoeg is genoeg.
Je bent een tante, geen ouder.

Hoeveel geef je hun dan, tientjeswerk of honderdjes?

Het feit dat je man begint te ageren zou wel een rode vlag moeten zijn.
Hatsjikideee...
quote:pausini schreef op 08 juli 2016 @ 02:00:

Je bent een tante, geen ouder.

Hoeveel geef je hun dan, tientjeswerk of honderdjes?

Het feit dat je man begint te ageren zou wel een rode vlag moeten zijn.Ik geef ze geen geld, nooit gedaan. Wat ik wel geef heeft een waarde van, als ik heel eerlijk ben honderden euro's.
quote:strikjess schreef op 08 juli 2016 @ 02:05:

[...]

Ik geef ze geen geld, nooit gedaan. Wat ik wel geef heeft een waarde van, als ik heel eerlijk ben honderden euro's.Zou hij je nog net zo leuk vinden als je niets zou geven?
kan een voorbeeld geven, ze hadden geen geld voor een autostoel, ik heb er een gekocht voor ze met een waarde van 300,-.
En waarom wil je man het niet meer?
quote:strikjess schreef op 08 juli 2016 @ 02:07:

kan een voorbeeld geven, ze hadden geen geld voor een autostoel, ik heb er een gekocht voor ze met een waarde van 300,-.Marktplaats was even leeg ?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 juli 2016 @ 02:07:

[...]

Zou hij je nog net zo leuk vinden als je niets zou geven?Ik wil niet dat hij me leuk vindt, ik zie wel dat mijn broer er ook een kopzorg aan heeft. Ik wil ze wel steunen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 juli 2016 @ 02:08:

[...]

Marktplaats was even leeg ?Inderdaad zeg, van pamperen leert hij niks.
Hatsjikideee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven