Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.

Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.

Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen

Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'

En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!

(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Moon-Alisa wat vervelend van je darmklachten. Dat maakt een balans vinden nog moeilijker lijkt mij. En klopt hoor: het is enorm zoeken naar een goed en vol te houden eetpatroon. Ik weet er alles van, dus ik herken mij ook wel in wat je schrijft .

Buikvet is heeeeeeeeeel moeilijk om het er weer af te krijgen.... Zo vervelend hé . Maar bij de laatste meting (met een ander eetpatroon), was ik al 1 cm kwijt in een maand. Dus het kan wel...
Ja we zijn in NL toch wel erg van de boterhammen. Dus het is wel even uitproberen wat ik dan kan eten/meenemen.

1 cm buikvet kwijt in de maand is niet gek!
Je kunt méér.
Goed bezig allemaal dames!

Ik heb dubbele slingers; eentje voor dat ik mijn laatste tentamen vanochtend heb gemaakt (en hij best goed ging!) en de tweede voor pokemon go omdat het me in het weekend zo vaak naar buiten heeft gestuurd om ergens een beestje te zoeken dat ik echt ondertussen 10 kilometer heb gewandeld ofzo.
Lady ik wil ook spelen maar ik krijg het niet gedownload. even geduld dus. Gefeliciteerd met je laatste tentamen.
Ja, ik was er toevallig heel erg snel bij, maar het schijnt dat er nu voornamelijk links rondgaan met virussen en dergelijke... :(
Wat goed lapflop, dat lijkt me een fijn vooruitzicht!

Ik wil ook pokemon go, maar met mijn windowsphone lijkt me dat niet haalbaar

Een slinger, een ballon en wat confetti. Want heh wat ging het hardlopen lekker gisteren, laat op de avond, verder helemaal niemand tegenkomen, yes! Bovendien heb ik een oplossing om mijn hardloopangst (grote blaffende springende en narennende honden) te tackelen: een apparaatje dat met een druk op de knop een hoge toon uitzendt, wat de honden op afstand moet houden. Ben zeer benieuwd of het een beetje werkt!

Bovendien heb ik samen met mijn man besloten dat we ons alcoholgebruik drastisch gaan inperken. We houden beide wel van een wijntje, een biertje... En op de een of andere manier hebben we heel vaak 'iets te vieren', 'verdiend', 'zonde om te laten liggen'.... Waardoor we zo 4 a 5 avonden per week aan de alcohol zaten. En behalve dat dat absoluut niet helpt bij het afvallen, is het ook nog eens gewoon erg ongezond. Dus afgesproken dat we het beperken tot feesten en partijen. En stiekem vind ik dat besluit alleen al best knap van mezelf. Nu nog volhouden.

Shit, ik kijk op van mijn ipad en zie dat mijn allerliefste zoontje met kwast en verf in de weer is op mijn salontafel... Later dus meer!
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Ik denk dat jou zoontje wat slingers voor je aan het schilderen was.

Klinkt allemaal heel goed magneet. Wil je laten weten of dat apparaat werkt? Ik herken de angst.
Wat een goed besluit Magneet, van de alcohol. Zelf heb ik de regel dat ik niet thuis alleen drink, maar alleen bij sociale gelegenheden. Moet toegeven dat áls ik dan drink, het soms best veel kan worden.

Maar de meeste avonden drink ik niet.

Ik ben zelf ook wel een beetje bang van honden. Gelukkig meestal geen last van met hardlopen. Heb wel ooit een wandeltraining met bepakking gedaan en had allemaal touwtjes en riempjes aan mijn tas die ze heel erg interessant vonden... toen was het wel irritant.

Ik heb hardgelopen! Was eigenlijk heel moe omdat ik gisteravond een intensieve meeting had. Maar ik dacht, mijn hoofd is moe. Mijn lijf kan wel wat beweging gebruiken. En het was onderweg zoooo mooi.

Volgende keer doe ik misschien eerste paar km op de fiets tot ik de stad uit ben en ga dan mijn hele rondje in de natuur doen. Nu is het bijna zonde dat ik eerst 2 km door de bebouwing loop.
Je kunt méér.
Goed besluit Magneet , hopelijk valt het mee tot nu toe!

Slingers voor het hardlopen Moon-Alisa! In alleen natuur lopen lijkt me wel lekkerder ja...

Mijn behandeling vandaag viel niet echt mee. Ik begon er op zich heel goed mee, kon best iets vertellen maar klapte daarna enorm hard dicht tot het punt dat ik gewoon niet eens meer iets kón zeggen, want elke keer dat ik mijn mond open wilde doen kon ik echt alleen maar huilen. Geen idee waar het vandaan kwam. Het ging over de toekomst, en dat is wel iets waar ik behoorlijk bang voor ben. Thuis uiteindelijk nog wat harder ingestort; ik krijg van hele erge stress altijd lichamelijke klachten en nu lig ik dus ook met koorts in bed.. .

Maar; slingers omdat ik volgende week een behandeling alleen heb! Mijn groepsgenoot is dan toevallig op vakantie en dat vind ik dan weer helemaal niet erg (ook al is ze erg lief ). Dus dit lekker vergeten en volgende week weer opnieuw proberen!
Lieve Lady Grey, ook huilen is verwerken. Balon omdat je een hoop tranen dichter bij herstel bent.

Goed gedaan Moon alisa
en voor LG
Moon alisa lekker is dat he hardlopen in de natuur! Ik hoef hier maar het pleintje over, dijkje over, en ik ben in de natuur. Heerlijk.

Met de alcohol gaat het goed hoor! Mis er nog niks aan :-)

Lady grey klinkt juist als een goede sessie, het lijkt me ook wel de bedoeling dat er dingen loskomen zeg maar, anders kun je ze niet verwerken? Fijn dat je binnenkort alleen mag een keertje!

Gister weer lopend naar het winkelcentrum geweest, in totaal 2 uur gelopen, met kind op de rug en kind in de buggy :-) slinger voor mij!
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Lady Grey klinkt alsof er idd dingen loskomen. Slinger dus!

Magneet heerlijk zo lopend met de kinderen.

Ik ben op de fiets naar t werk. Meestal pak ik toch OV maar vandaag dus fiets. Is zo'n drie kwartier fietsen. Alleen omdat het buiten best warm is kwam ik beetje oververhit aan. Had ook beter iets luchtigers kunnen aantrekken.
Je kunt méér.
En dames, sportief bezig dit weekend?

Ik geef mijn benen een rustdagje. Gisteren bij het fietsen voelde ik beetje zeurende pijn, toch spierpijn van het hardlopen donderdag.
Je kunt méér.
Ja, zeker sportief bezig hier!

Gister halfuurtje hardlopen (les 14 van evy) en vandaag een uur gefietst met twee kinderen op de fiets (13km). Vind het dan ook wel weer mooi geweest voor vandaag, hardlopen komt morgen wel weer.

Spierpijn is goed toch? Geeft aan dat er iets gebeurt! :-)
Ja zeker! Maar ik roep altijd heel hard dat ik geen pijntjes heb bij de opbouw van Evy en had er ook een schepje bovenop gedaan.

Daarom nu toch maar wat strenger met de rustdagen. Want toch af en toe een pijntje
Je kunt méér.
Tot nu toe een lekker lui weekend.

Morgenvroeg weer in de sportschool aanwezig.
Goede ochtend om te sporten Giliath, maandagochtend.

Ik heb qua sport alleen nog maar wat oefeningen met de kettlebell gedaan vandaag.

Maar wel lekker bezig: Op zolder gekeken wat daar nog aan zomerkleding lag (is vorig jaar met de verhuizing die kant op gegaan) en met een schaar en wat oude broeken had ik zomaar weer wat leuke outfits erbij

En ik zag een leuke vacature die helaas net niet helemaal aansloot qua voorwaarden. Ik even gemaild met paar vragen zodat ik niet voor Jan Doedel evt een sollicitatiebrief zou schrijven. En ja... er valt over te praten en ze ontvangen graag een brief en CV.

Dus ik ga vanmiddag schrijven ipv zwemmen of hardlopen. Slinger voor mezelf
Je kunt méér.
Nou het was geen hele sportieve dag maar wel een nuttige. En morgen ga ik op de fiets naar het strand!

Heb wel voor tig dagen gezonde stamppot gekookt. Dat voorkomt dat het weer steeds kant-en-klaar spul of hier en daar een patatje wordt.
Je kunt méér.
Pfoe wat is het warm! Ik ben aan het opruimen maar het zweet breekt me echt aan alle kanten uit . Maar ik ben wél aan het opruimen!
Slinger daarvoor Lady Grey!

Ik heb opruimen voor morgenochtend op de planning. t Is verbazingwekkend hoe snel zich overal weer rommel verzamelt. Had t laatst helemaal netjes maar daar is niet veel meer van te zien
Je kunt méér.
Nou... Ik heb 4 afspraken gepland staan bij een revalidatiecentrum! Fysieke tests en controles, gesprek met een psych, uitslagen enzo. Ik hoor begin augustus of ze me kunnen helpen en wat het plan wordt.

Wat hebben jullie allemaal hard gesport ondertussen!
Wat goed Lapflop!

Lijkt me best een onderneming elke keer daarheen en met zo'n druk schema. Ik hoop echt dat ze iets voor je kunnen doen. En ja... dit is een slinger waard. Of eh... vier slingers
Je kunt méér.
Twee slingers voor mezelf!

De eerste omdat ik in mei heb besloten om geen suiker meer te eten en me daar sinds 9 mei ook aan houd. Geen drop, snoep, ijs, gebak en chocolade meer. Verder let ik er ook op dat ik producten als mayonaise geen suiker bevatten. Gevolg: ruim 6 kilo afgevallen en nog beter: geen eetbuien meer.

De tweede omdat ik vanochtend voor het eerst heb hardgelopen! Ik heb een beginnersschema en ben begonnen met 1 minuut hardlopen, 1 minuut wandelen en dat 10 keer herhaald. Het is de bedoeling dat ik 2 x per week ga lopen.
Lieve mooie inspirerende topvrouwen!

Ik heb hier al een tijdje niet meer meegeschreven. Ik heb een flinke terugval gehad

Getrouwd en veel feestjes gevierd. Alcohol, taart, borrelhapjes. En heel heel weinig gesport. Gevolg is +2kg

En dat terwijl ik zo trots was dat ik net onder mijn streefgewicht zat. Alsof ik na mijn trouwdag geen motivatie meer had!

Afgelopen weekend heb ik veel te veel chocola gegeten, maar nu ben ik er weer helemaal klaar mee.

Geen suiker meer, geen alcohol en gezond en niet te veel eten.

Helaas is de sportschool op dit moment te warm (geen airco of zonwering voor de ramen). Dan ga ik echt out. Maar ik probeer weer vaker naar mijn werk te fietsen (10 km).

Slingers: ik maak weer lekkere ontbijtjes met yoghurt en fruit, lunchsalades en vanochtend was het toch wel lekker op de fiets.

Ik laat mij weer inspireren door jullie doorzettingsvermogen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven