Verder na bedrog, hoe?

13-05-2016 07:48 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het "partner biecht op...' topic

Partner biecht op...

In dit topic hoop ik mensen te spreken die weten wat het is om verder te leven nadat je vertrouwen geschonden is in je relatie. Wat is de impact op je relatie, als je hoort dat je partner je bedrogen heeft?

Vreemdgaan, hoerenbezoek, een eenmalig slippertje, een langdurig dubbelleven.?

Waar ga je doorheen, en wat doet je beslissen om weg te gaan of toch te blijven?

In het vorige topic liepen de emoties vaak hoog op. Dat is logisch.

Toch werd er (meestal) vanuit respect gereageerd, en dat was helpend.

Dus geef gerust je mening, alle standpunten zijn welkom, maar spreek elkaar aan zoals je zelf ook aangesproken zou willen worden.

Mijn achtergrond:

Ik hoorde 3 weken geleden dat mijn man al zeker 15 jaar van ons 20 jarige huwelijk af en toe naar de hoeren gaat. Ons huwelijk was verder goed. Twee (puber)zoons. Niemand weet dit nog, en dat valt me zwaar. Hij is totaal ongeveer 25x geweest. En dan nog 3 a 4x zoveel keer om te 'kijken' in die hoeren straat. Om de kick vd spanning.

Vroeger riep ik van: 'Als mijn vriend/man ooit vreemd zou gaan, dan schop ik hem er uit!

Geen twijfel mogelijk. 'Zoiets PIK je toch zeker niet?'

Maar nu, in de situatie, een situatie die ik nooit aan heb zien komen, voelt alles anders.

Niet meer duidelijk, maar vol twijfels en pijn. Hoe kan het dat ik dit nooit gemerkt heb? Waren er dan geen enkele signalen? Wat zegt dat over mij? Heb ik dan zo'n plank voor mijn kop? Of is hij zo'n briljant leugenaar? Was alles een leugen? Ook die mooie, liefdevolle intieme momenten? Ik kijk naar de scherven van mijn huwelijk en weet niet of ik dit nog kan lijmen. We kunnen 'door', maar kan ik hem ooit nog vertrouwen?

Ik word heen en weer geslingerd tussen woede, machteloosheid en verdriet. Alles waar ik in geloofde is onzeker geworden.

Ik hoop hier mensen te 'spreken ' die ook ooit bedrogen zijn. Ik ben benieuwd hoe die het hebben aangepakt. Ik wil nu -voorlopig- 'door'. Alles staat in de 'pauze-stand'. Hij woont hier in huis, slaapt apart. Als de emotionele rollercoaster wat vaart vermindert, het stof wat optrekt, dan hoop ik dat ik zie (voel? ) hoe de toekomst er uit ziet.

Hij gaat binnenkort hulp krijgen bij Rodersana, (ambulant, gesprekken,) om zijn seksverslaving aan te pakken. Ik heb nu 3x een gesprek gehad met mijn huisarts om even te kunnen ventileren.

Alle mensen die ik ken, staan of te ver weg van me, of te dichtbij, om dit tegen te kunnen vertellen.

De jongens mogen dit niet te weten komen; hoe erg ik dit ook vind, hij is een geweldige vader voor ze en dat beeld wil ik ze niet ontnemen.

Ben nu aan het zoeken naar een 'luisterend oor' in de hulpverlening.

Een gespreksgroep v lotgenoten ofzo. Partners van seksverslaafden. Partners van 'cheaters'. Zoiets. Maar ben nog niets tegengekomen. (Niet iets zonder een bepaalde religie.)

Want ik vraag me af hoe je omgaat met deze wisselende buien. Het ene moment zie ik geen enkele mogelijkheid meer, het volgende moment voel ik nog steeds die band, die liefde, (ookal haat ik hem tegelijkertijd).

Vraag me af of het mogelijk is om dat vertrouwen terug te krijgen.

En of jou dat dus gelukt is. Of niet. En hoe dat ging.
Ik vind jullie beide lieverd en van jullie beide ken ik de achtergrond wat betreft relatiegezeik en zou het naar vinden als jullie mot met elkaar krijgen want jullie hebben beide op je eigen manier een klote tijd achter de rug. Ik denk omdat juist te veel mensen dit gevoel van verraad en ontrouw kennen reactie soms onbedoeld scherpe kantjes krijgt.""

Thanks Geronimo . En nee hoor, geen mot wat mij betreft, wel verschillende meningen. Dat is juist prima lijkt mij.

Vooral lijkt het me fijn als hier alles gezegd kan worden vanuit die verschillende achtergronden en inzichten.

Zo ken ik t VF ....
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
quote:Wilhelmina82 schreef op 19 juli 2016 @ 11:34:

[...]

Amen! Alleen....een inhoudelijke reactie ga je niet krijgen van TO helaas.

Ik bespeur ook nergens een gevoel van gelijkwaardigheid in de relatie obv de posts van TO. TO bepaalt alles en oordeelt, man van TO durft/kan zich niet uiten. Niet heel gek ook als er steeds meteen geoordeeld wordt.Had je dat dan verwacht na zo'n ingrijpende mededeling van mijnheer Zeeland? Gelijkwaardigheid? Hij voelt zich ""veroordeeld" door iedereen vanwege zijn bekentenis omtrent het hoerenbezoek. Zeeland zelf maakt kennis met een kant van haar man die zij niet kende en eigenlijk helemaal niet wil kennen. Alles is sinds kort in een ander daglicht komen te staan binnen hun relatie, dan kun je toch geen gelijkwaardigheid/evenwicht/stabiliteit verwachten?
Het gaat niet alleen om nu, het gaat ook om het verleden. Afgezien van deze gebeurtenissen bespeur ik sowieso weinig gelijkwaardigheid, zeker ook door hetgeen mijnheer Zeeland eerder heeft gemeld over het verbaal ondergeschikt voelen. Dat moet ergens vandaan komen, bijvoorbeeld doordat er wellicht altijd oordelend op wordt/werd gereageerd...
quote:Geronimo2 schreef op 19 juli 2016 @ 11:13:

Geronimo2 schreef op 18 juli 2016 @ 08:40:

(...)Sommige mensen, en zeker mensen die graag "in controle" zijn accepteren een "mislukking" niet. (...)TO is heel goed in het wegkijken van verantwoordelijkheden. Er is wat haar betreft gewoon een probleem en dat moet gefixt worden. Ik in therapie, jij in therapie en daarna vegen we het onder het tapijt. De diepere laag (...) wordt niet aangeraakt. Voor de buitenwereld is alles nog pais en vree en dat is voor TO genoeg.

Tjonge wat een aannames weer Geronimo2. ..wegkijken v verantwoordelijkheid, alleen maar geven om het plaatje vd buitenwereld, teveel controle, als we in therapie gaan dan heet dat wegvegen onder tapijt, Pfff. ..ik krijg v jou echt wel héél veel negatieve interpretaties v alles wat ik doe, laat of zeg. Ik herken me er steeds minder in. Sorrie.

(...)Blind doordenderen (...).

(...) 2 Topics vol hoe TO zelf ook de boel hier manipuleert en kritiek altijd negeert of kritische vragen gewoon van hand wijst.

manipuleren? Kritiek negeren? Vragen vd hand wijzen? Hoeveel negativiteit en kun je in één zin proppen? Ga jij irl ook zo uit v het slechtste in mensen?

automatisch denken we al snel dat iemand die bedrogen is ook meteen een soort heilige is maar ik denk toch echt dat het één volledig los staat van het andere.

Huh? WIE ziet een bedrogene in hemelsnaam als 'heilige'..?

Ik denk niemand, ikzelf in de laatste plaats...

maar ik ga vanaf nu niet meer op jouw posts reageren Geronimo2, want ik word veel te defensief van al jou negatieve aannames. ....

Ik heb mijn eigen post er even bij gepakt om het nog eens na te lezen maar je weet iets wel uit zijn verband te trekken zeg. De strekking is gewoon dat jij weigert om te zien wat er onder je neus zich afspeelt, wie je zelf bent en dat je coute que coute getrouwd wil blijven. Maakt mij niet uit maar als je dat wil zet je zelf dan niet constant neer als een slachtoffer maar blijf dan bij hem en zeur er dan ook verder niet over wat een zak hij is.

Ik wil je nog even vrijblijvend informeren dat fanatieke sporters tot het uiterste gaan, echte sporters hebben pas het uiterste gedaan als ze verrekken van de pijn. Als de ander dan bijna kotst van ellende is dat een overwinning. Er is allang wetenschappelijk onderzoek gedaan dat mannen een ander gevoel voor humor onderling hebben dan vrouwen. Mannen lachen ook keihard als de ander bijna zijn nek breekt na een stunt terwijl vrouwen juist medelijden voelen.

Het is net als je post waarin je schreef:"Hij zegt dat hij zich zwak voelt, of degene die inlevert. Dat hij moeite heeft met assertiviteit. Maar hij zorgt eigenlijk (wat ik ervan zie) juist heel goed voor zichzelf. Hij is erg zorgvuldig mbt wat hij eet, weegt porties af om te zien of iets wel voldoet aan de richtlijnen v het voedingscentrum. Oh ja, en koopt veel gadgets voor zichzelf.

Ook zo'n voorbeeld waaruit blijkt dat je geen benul hebt hoe je het gedrag van je man moet interpreteren maar ondertussen wel kritiek levert op hem.

Ik zou me als ik jou was zorgen maken over het feit dat hei zei dat hij het niet pikte dat hij door iedereen veroordeelt wordt. Als jij getrouwd wil blijven met hem dan kun je beter geen gedrag vertonen wat perfect aansluit op wat hij in therapie leert, namelijk waar komen die triggers vandaan. Je stelde namelijk niet de vraag waarom het zo grappig is als de ander bijna kotst van vermoeidheid maar je had je oordeel al klaar namelijk en had weer kritiek.

En dat was precies wat ik bedoelde met het negatieve mechanisme tussen jullie wat volgens jou niet bestaat. Als je niet serieus met elkaar praat zoals ik uitlegde in mijn post over mechanismen dan heb je nog steeds geen idee wat er precies in hem speelt en hij niet in jou en dus blijf je vooroordelen hebben over elkaars gedrag.

Ik heb er totaal geen belang bij of jouw huwelijk wel of niet lukt, ik zou het alleen wel oprecht lullig voor je vinden als hij het initiatief neemt om te scheiden omdat jij een ander beeld voor je hebt over hoe het moet lopen. In mijn ogen (maar dat is persoonlijk) zit je op het totaal verkeerde pad omdat jij alles afwijst als kritiek en dat is heel jammer want je vraagt wel om input.Wederom mooie en ik geloof op basis van wat TO allemaal omschrijft hier, goede analyse.
Zodra mijn man komt mekkeren over het feit dat ik verbaal zo veel vaardiger ben dan hij is lach ik hem vierkant uit. Hij mekkert daar namelijk alleen over als hij de verbale strijd niet kan winnen omdat ik simpelweg gelijk heb.

Zeeman heeft de afgelopen jaren goed voor zichzelf gezorgd, ook al ging dat ten koste van anderen en zette hij daarmee het geluk van zijn opgroeiende kinderen mee op het spel.

En iedereen veroordeeld hem? Knulletje toch, je vrouw zit alleen met haar verdriet en vernedering omdat ze hem (eigenlijk de kinderen) tegen de veroordeling van anderen (inclusief kinderen) beschermt. Ik vind het verbaal heel vaardig om de boel zo te verdraaien.

Zeeland, dit lijkt me niet het moment voor koesjiekoetsjie, maar wel het moment om te laten zien hoe je verder wilt. Niet met een pruilende verantwoordelijkheidontlopende en afschuivende droeftoeter, maar met een man die aanspreekbaar is en doet wat hij moet doen. Hij heeft de hele dag om dat stuk van zichzelf weer terug te vinden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Geronimo2 schreef op 19 juli 2016 @ 11:22:

[...]

Ik vind jullie beide lieverd en van jullie beide ken ik de achtergrond wat betreft relatiegezeik en zou het naar vinden als jullie mot met elkaar krijgen want jullie hebben beide op je eigen manier een klote tijd achter de rug. Ik denk omdat juist te veel mensen dit gevoel van verraad en ontrouw kennen reactie soms onbedoeld scherpe kantjes krijgt.

Het verschilt denk ik per persoon en in hoeverre je in je rouwproces bent wat je visie is op zoiets als dit. Werd je zelf voor het blok gezet of nam je zelf het initiatief. Daarnaast verschilt het ook per persoon wat je verwachtingen en ideeën zijn van en over een relatie.

Jij bent ook een schat Geronimo, ook al zitten we hier in dit topic niet op een lijn.

Nu al stellen dat de teerling geworpen is lijkt me gewoon wat vroeg.

De mogelijkheid dat meneer Zeeland de stekker er uit trekt wordt in de stellige vaststellingen omtrent de toekomst al weinig meegerekend valt mij op.

Want ook dát kan nog.

Dat ging bij mij zo.

We hadden een vertrouwenscrisis, ik besloot niet meteen te scheiden, in therapie te gaan samen en dat ging warempel goed.

Het werd nooit meer zo onbevangen en grenzeloos vertrouwd als het was maar er was een sterk fundament en een hoop inzet.

Ik dacht dat met het overwinnen van deze crisis we samen oud zouden worden en hopla, pats, ineens was daar vier jaar later een andere vrouw en een maand later was ik alleen.

Er kan echt nog zo veel gebeuren.

Lijkt me zinnig de uitkomst van deze relatiecrisis open te laten en vooral in het nu en de nabije toekomst te blijven.
Ff pauze v m'n werk; dankjewel voor alle reacties weer, er is veel geschreven.

Feow; dit omschrijft idd mijn gevoel van gisteravond. Dat gevoel dat hij de verantwoordelijkheid af probeert te schuiven en in een slachtoffer rol kruipt. Het irriteerde me. Het was goed dat ik hem ff heb gelaten. Naar bed ben gegaan. Even afstand nemen.

Vanmorgen ook bewust geen app initiatief genomen.

Dat deed hij.

Hij klonk weer wat 'steviger', niet zoals gisteravond. Vandaag is het hem vlgs mij gelukt zich bij elkaar te rapen. Mooi.

Want vandaag staat jongste centraal, met een grote voorstelling op school, waar ze al een half jaar aan aan het werken zijn.

Ik wil voorkomen dat zo'n bijzonder moment overschaduwd zou worden door 'gedoe' tussen papa en mama.
Zeeland, er spelen meer dingen door elkaar volgens mij in de dingen die je beschrijft.

Mannen zijn inderdaad anders/harder met sport en competitie. Kan zijn dat deze vriend Zeemans reactie heel anders zou ervaren. Maar het punt is volgens mij dat jij nu ervaart dat je man 'gemeen' is en dat je dat heel naar vindt. Mogelijk zag je dat eerst niet if je ervaart het nu sterker door je gevoeligheid op dit moment. Punt is dat je deze trek van hem vervelend mag vinden, je mag dat teruggeven. Hij kan dan kiezen of hij daar iets mee wil doen of niet. En daar mag jij weer jouw eigen conclusies aan verbinden. Nu is het allemaal echter nog erg gevoelig en schiet hij meteen in de 'jullie veroordelen mij' modus. Ik denk dat dit iets is voor de relatietherapie. Hoe ga jij het beste om met die modus?

Hetzelfde eigenlijk bij het organiseren. Hij moet het doen maar gaat dingen aan jou vragen en daarna mokken en boos doen. Helemaal zijn valkuil. Hij wil daar wel uit maar dat lukt duidelijk nog niet.

Eerste punt daar is denk ik geen verantwoordelijkheid accepteren voor zijn gevoel en ook niet voor zijn acties. Dus als het fout gaat vandaag: jammer maar jij lost het niet op en accepteert ook geen schuld.

Ook een situatie voor relatietherapie lijkt mij.

Daarnaast kan het zijn dat je ontdekt dat je hem minder leuk/lief vindt dan je dacht. Dat kan en dat mag. Ook zonder onmiddellijke conclusie.

Waren deze momenten er eerder ook al en ervaarde je ze toen anders? Of is dit helemaal nieuw?
Het is zoals het is
Crosspost!

Dat deed hij, verantwoordelijkheid afschuiven op jou. Goed dat je daar nu irritatie bij voelt! Heel gezond!

Werkze nog!
Het is zoals het is
quote:Deadpool schreef op 19 juli 2016 @ 08:10:

(...)

En sorry sporten is leuk maar iemand zo over de kling jagen dat diegene staat te kotsen ???!?

(

Ik twijfel dus tussen dit, en wat iemand anders hier postte, over dat dat een mannen-dingetje zou zijn. Competitie, haantjesgedrag, andere humor onderling tussen mannen.

Tja, ik ben dus idd geen man, dus kan alleen zeggen hoe dit op mij overkwam. Ik vond het redelijk 'naa-naa-nana-naah' overkomen. Ten koste vd ander. Vind ik persoonlijk niet sportief.

Maar mss ben ik hier idd te gevoelig in, want ik kan die filmpjes met vallende kinderen/volwassenen bij funniest home video's etc ook nooit aanzien.
Crosspost Youk, moet weer beginnen nu, thanx v je reactie!
quote:feow schreef op 19 juli 2016 @ 12:55:

Zodra mijn man komt mekkeren over het feit dat ik verbaal zo veel vaardiger ben dan hij is lach ik hem vierkant uit. Hij mekkert daar namelijk alleen over als hij de verbale strijd niet kan winnen omdat ik simpelweg gelijk heb.

Zeeman heeft de afgelopen jaren goed voor zichzelf gezorgd, ook al ging dat ten koste van anderen en zette hij daarmee het geluk van zijn opgroeiende kinderen mee op het spel.

En iedereen veroordeeld hem? Knulletje toch, je vrouw zit alleen met haar verdriet en vernedering omdat ze hem (eigenlijk de kinderen) tegen de veroordeling van anderen (inclusief kinderen) beschermt. Ik vind het verbaal heel vaardig om de boel zo te verdraaien.

Zeeland, dit lijkt me niet het moment voor koesjiekoetsjie, maar wel het moment om te laten zien hoe je verder wilt. Niet met een pruilende verantwoordelijkheidontlopende en afschuivende droeftoeter, maar met een man die aanspreekbaar is en doet wat hij moet doen. Hij heeft de hele dag om dat stuk van zichzelf weer terug te vinden.

Het is alleen niet jouw man...

Nogmaals, los van wat hij gedaan heeft; ik zie de gelijkwaardigheid niet die een relatie zou moeten hebben en ik vraag me af of ze die nu opeens wel gaan vinden.
Z'n sportmaatje gaat zelf zover dat hij bijna moet kotsen. Dat doet Zeeman niet. Zijn reactie erop kun je inderdaad onprettig vinden. Grote kans dat zijn sportmaatje het minder erg vindt dan jij.

Maar volgens mij zie je nu karakter fouten bij hem die je eerder niet zag en dat is wel heel erg van belang. Ook al vinden mannen het normaal, dan nog mag jij het niet willen bij jou thuis. Maar hij doet dat dus wel. Naast 'gemeen' is het volgens mij vooral onzeker. Ook niet altijd aantrekkelijk.
Het is zoals het is
Soms, Geronimo, soms zeg je hele rake dingen.

Je trekt het in mijn ogen in eerdere posts een beetje te ver door, als je TO afschildert als dominant en manipulatief. Maar een keer nadenken en doorvragen over waarom die man zich niet gehoord voelt is wel iets om over na te denken. Daar vraagt op dit moment alleen wel erg veel van TO, vermoed ik. Je kan gaat jarenlang naar de hoeren en vervolgens moet zij haar gedrag onder de loep nemen. Daar zou ik ook moeite mee hebben denk ik.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Als het goed is hoeven we elkaars posts niet te beoordelen op juistheid of in hoeverre we het ermee eens zijn.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
quote:misia schreef op 19 juli 2016 @ 16:35:

Als het goed is hoeven we elkaars posts niet te beoordelen op juistheid of in hoeverre we het ermee eens zijn. Zeg je dat nou tegen mij?
quote:Eleonora-1 schreef op 19 juli 2016 @ 13:04:

[...]

Jij bent ook een schat Geronimo, ook al zitten we hier in dit topic niet op een lijn.

Nu al stellen dat de teerling geworpen is lijkt me gewoon wat vroeg.

De mogelijkheid dat meneer Zeeland de stekker er uit trekt wordt in de stellige vaststellingen omtrent de toekomst al weinig meegerekend valt mij op.

Want ook dát kan nog.

Dat ging bij mij zo.

We hadden een vertrouwenscrisis, ik besloot niet meteen te scheiden, in therapie te gaan samen en dat ging warempel goed.

Het werd nooit meer zo onbevangen en grenzeloos vertrouwd als het was maar er was een sterk fundament en een hoop inzet.

Ik dacht dat met het overwinnen van deze crisis we samen oud zouden worden en hopla, pats, ineens was daar vier jaar later een andere vrouw en een maand later was ik alleen.

Er kan echt nog zo veel gebeuren.

Lijkt me zinnig de uitkomst van deze relatiecrisis open te laten en vooral in het nu en de nabije toekomst te blijven.

En welk advies geef jij dan op basis van je eigen geschiedenis? Ik zou zeggen: een mens kan je niet veranderen, ga voor je eigen emotionele veiligheid en welbevinden en bewaar je zelfrespect. Gá als iemand je besodemietert.

Maar jij adviseert helen en groeien enzo... Terwijl die keuze voor jou toch niet de meest pijnvrije is gebleken. Ik begrijp dan niet dat je zo zalvend kan praten over de situatie van TO.
quote:bloemetje77 schreef op 19 juli 2016 @ 16:51:

[...]

En welk advies geef jij dan op basis van je eigen geschiedenis? Ik zou zeggen: een mens kan je niet veranderen, ga voor je eigen emotionele veiligheid en welbevinden en bewaar je zelfrespect. Gá als iemand je besodemietert.

Maar jij adviseert helen en groeien enzo... Terwijl die keuze voor jou toch niet de meest pijnvrije is gebleken. Ik begrijp dan niet dat je zo zalvend kan praten over de situatie van TO.

Blijf je nou zuigen?

Zalvend praten als je iemand steunt in háár keuze, betreffende haar huwelijk en haar leven.

Sure.

Ik ben bij mijn ex man ook niet meteen weggerend nee, ook wel eens wel gedaan trouwens. Bij een andere ex.

Het heeft beide z'n voors en tegens zullen we maar zeggen.
quote:BWitched schreef op 19 juli 2016 @ 16:43:

[...]

Zeg je dat nou tegen mij?

Nee, in het algemeen, maar....

Ligt het aan mij dat die toon van je vraag gelijk weer zo vijandig is ? Zo van nou, he, heb je ut tegen mij; da's niet terecht.... Zucht, word er moe van. Iedereen vindt wat anders, en iedereen mag wat anders vinden. Graag zelfs, lijkt mij. Het heeft weinig zin inhoudelijk elkaars posts op allerlei (in je eigen ogen) 'onjuistheden' te zitten beoordelen. Iedereen vindt wat ie vindt. En heel stellig beweren dat TO vooral alle opties open moet mogen houden is niet minder stellig al lijkt dat even zo...... - bovendien is er niemand die dat tegen spreekt. Wat mensen hier met hun eigen visie en in alle oprechtheid schrijven en vinden lijkt mij gewoon welkom. Zo ken ik het VF in ieder geval. Dat maakt het zo leerzaam, cq daar had IK tenminste het meeste aan toen ik in de relatieprut zat.

(en nu ga ik weer on-topic, sorry voor detour)
Natuurlijk is dat niet hetzelfde.

Stellig beweren zéker te weten dat TO niet gaat scheiden en dat zelfs op een briefje willen geven is precies het tegenóvergestelde van de keuze van Zeeland respecteren als de hare en in die richting meedenken.

Dat snap je zelf ook wel neem ik aan.
quote:misia schreef op 19 juli 2016 @ 18:00:

[...]

Nee, in het algemeen, maar....

Ligt het aan mij dat die toon van je vraag gelijk weer zo vijandig is ? Zo van nou, he, heb je ut tegen mij; da's niet terecht...

Nou eeeh, nee. Ik begreep je niet een vroeg me af of dat tegen mij was, want dan zou ik vragen wat je bedoelde. Ik ben doorgaans niet zo agressief.

. Zucht, word er moe van. Iedereen vindt wat anders, en iedereen mag wat anders vinden. Graag zelfs, lijkt mij. Het heeft weinig zin inhoudelijk elkaars posts op allerlei (in je eigen ogen) 'onjuistheden' te zitten beoordelen. Iedereen vindt wat ie vindt. En heel stellig beweren dat TO vooral alle opties open moet mogen houden is niet minder stellig al lijkt dat even zo...... - bovendien is er niemand die dat tegen spreekt. Wat mensen hier met hun eigen visie en in alle oprechtheid schrijven en vinden lijkt mij gewoon welkom. Zo ken ik het VF in ieder geval. Dat maakt het zo leerzaam, cq daar had IK tenminste het meeste aan toen ik in de relatieprut zat.

(en nu ga ik weer on-topic, sorry voor detour)
Is het de hitte ???

We weten niet wat er (wanneer) gaat gebeuren en we weten ook niet precies hoe het zit.

In de tussentijd wisselen we van gedachten hier

Is de rest van de dag wel beter verlopen zeeland?
Razend drukke dag, Kiki, lange dag werk, meteen na het werk weg moeten scheuren, winkel inrennen, broodje kopen, doorrijden naar huis, daar het broodje staand aan het aanrecht in mond proppen, snel me even opfrissen (van 8.00-18.00 uur werken in temperatuur v 32 graden, dus was nodig; leek me wel zo aardig voor mijn buurman in de theaterzaal ) daarna dus halve familie ontvangen, beleefd mee praten, voorstelling van zoon bejubelen (wat deed hij het goed!!), daarna met halve familie naborrelen, taart, bier, ik dacht dat ze nooooit meer weggingen , heb n lieve familie maar ik SNAKTE inmiddels naar n douche en mijn te strakke schoenen uit kunnen doen, scheten kunnen laten en scheef op de bank hangen .

Dus...het was n drukke vermoeiende dag, maar jongste was het stralende middelpunt, en dat was prachtig om te zien..!

En nu....lekker slapen...! (Morgen 35 graden, zeggen ze..! )
Hoera voor je jongste! En je schrijft het heel leuk. Zat te glimlachen bij de scheten

Heeft je man alle regelldingen voor elkaar gekregen?
Het is zoals het is
Goed om te horen over de jongste Zeeland!! Hopelijk is er vandaag wat meer ontspanning voor jezelf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven