Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Wij hebben trouwens een nieuwe deur gekregen en nu hebben we geen brievenbus Man en ik zijn ervan overtuigd dat we 1 besteld hadden met gleuf, maar dat is ruim een half jaar terug en sja.. zeker weten doen we het dus niet. Nu komt er morgen, als het goed is, zo'n losse voor aan de muur. Maar raar hoor.. zou de postbode aanbellen als hij een kaartje heeft?
Later is nu
Ohnee een deur zonder brievenbus!

Denk het wel hoor. Mijn ouders hebben laatst de voordeur geverfd en dasrbij de brievenbus afgeplakt en toen belde de postbode ook gewoon netjes aan.
De krantenbezorger belde gelukkig niet aan die hoor ik zaterdagsmorgens om 6 uur altijd. Hij heeft de krant tussen de deurkruk gefrommeld, maar had 'm ook heel Amerikaans op de mat kunnen leggen

Man en ik zagen het al voor ons, hoe hij/zij vanmorgen enigszins verbijsterd voor de deur stond rond te kijken van en nu??
Later is nu
We hebben weer een brievenbus

(moet alleen nog opgehangen worden)

Door de bezorger kwamen we erachter dat we ook geen bel meer hebben
Later is nu
Een deur zonder brievenbus... wow....das pas lef hebben voor een postcrosser!! Haha. Gelukkig probleem opgelost.

Vandaag de 3 russen op de bus gedaan. Een kaartje met coffee is the anser. Een achterkantje van een volkswagen.eendje en een jaren.60? Stellentje die in een auto zitten op een wolk. De auto zelf zie je niet alleen het stuur. Ben benieuwd wat ze er van vinden.

Nu even rust hoop ik..
Gelukkig dreamer!

Hier is het rustig. Geen hurrays en ook geen kaartjes in de brievenbus.

Over 1 en 4 dagen zijn er 2 kaartjes expired:(

Hopelijk gebeurd er nog een wonder.
Brievenbus hangt, maar daarvoor was de postbode al langsgeweest. Die was inderdaad even in de war maar we konden er om lachen.

De kinderen kwamen erachter dat de bel het doet als je de 2 losse draadjes tegen elkaar aandrukt. Ook lekker slim dat ze dat proberen, met blote handen, zonder te weten wat voor stroom daar eigenlijk op staat, maar goed. Bezoekers proberen dat vast niet
Later is nu
OH.. en ik had nog 2 kaartjes. 1 van een BelaRus in een envelop met een sticker erbij. Het kaartje is een gescande ansicht en dat weer uitgeprint. Ik ben gematigd enthousiast of eigenlijk helemaal niet. De ander is uit Spanje met alleen 'ik ben xxx uit xxx hoop dat je de kaart leuk vindt'.. Ook niet zo bijzonder dus.
Later is nu
Goedemorgen!

Hier ben ik weer. Ik was gisteren zo duf als een konijn (de warmte?) en had dus ook geen puf om te forummen. Maar ben nu weer helemaal bijgelezen.

Oh wat fijn Dreamer dat jullie weer een brievenbus hebben. Hopelijk is de nieuwe een xxl-model zodat ie ook grote bulken kaartjes aankan.

En bedankt voor het meedenken mbt het kaartje voor mijn brandweerman. Dat gouden-boekjes-kaartje is ook wel heel erg leuk! Maar ik heb gisteren al een brandweer-kaartje voor hem gevonden en geschreven. Het bleek dat ik die nog gewoon in huis had. (al moest ik wel diep graven voordat ik 'm vond )

Ik had 'm ooit gekocht voor een andere Postcrossende brandweerman. Maar heb 'm toen niet verstuurd omdat ik de tekst "sterkte" niet zo leuk vond. Maar ik ach, ik had er wel meteen een verhaal bij met uitleg over waar de betreffende brand was enzo (in onze stad).

Dus nu toch maar verstuurd.

Ik had gisteren één kaartje in de brievenbus uit Taiwan.

En ik had 2 hele blije Hurrays : van de nouvelles images kaart (Duitsland) en een schoolplaat van Koekkoek (India).

Inmiddels heb ik ook weer wat extra adressen aangevraagd (ondanks dat ik alweer over mijn eigen limiet zat) , dus er gaan weer heel wat kaartjes de deur uit. 6 in totaal, waaronder 3 kattenkaartjes. (ik moet nog 3 kaartjes schrijven, dus dat hoop ik zo even te doen.)

Goede zondag allemaal!
Ohja.. dat kaartje heb ik ook wel eens gezien (in de boekwinkel ) maar omdat ik me niet voor kon stellen daar ooit een profiel bij te vinden, heb ik 'm laten liggen. Zo zie je maar. Als ik die kaartjes zie, trouwens, vind ik het al bijzonder dat bij dergelijke gelegenheden ooit foto's gemaakt zijn, maar dat is een ander verhaal.

Hier geen activiteit. De brievenbus hangt zo hoog dat ik er niet even in kan kijken om te zien of er post is. Moet ik echt met sleuteltje aan de slag. Niet handig. En dat terwijl m'n dochter m'n man geholpen heeft, zij is net zo groot klein als ik.

Ik zal de kaartjes van gisteren nog even registreren.
Later is nu
Oh.. ik zie nu dat de Belarus-sticker uit de tijd van de USSR stamt, van de kaas. Toch wel leuk.
Later is nu
Terwijl ik van plan was te gaan registreren, krijg ik nog een blije hurray uit Duitsland op mijn art deco kaart.
Later is nu
Leuk blije hurrays op de zondag ochtend...

Hier rustig. Niks ontvangen in welke vorm.dan ook.

Vraagje ik zou graag leuke postzegels willen versturen. Bestellen deze wel eens? Niet alles is internationaal. Maar dan kan ik wel bij plakken..er staat vaak 1 op...

Moet ik wel de link opplakken....

http://collectclub.postnl.nl/postzegels.html?p=2
Ik bestel bij postzegelsmetkorting, Zomerelfje
Later is nu
Oke ja daar zitten ook wel leuke bij idd.

Bij postnl hebben ze net weer andere... die ik ook leuk vind... lastig!
IK zie nu pas je link. Ik heb laatst bij de collectclub gekeken voor de speciale postcrossingzegels, maar die bleken dus duurder dan pmk. Bij pmk krijg je een setje en moet je 4 zegels plakken, dat is soms wel veel, maar je krijgt wel hele leuke postzegels.
Later is nu
http://collectclub.postnl.nl/

Deze bedoelde ik.
Ja de link was ik daarnet vergeten. Oke. Dus duurder...mmh. zit ook net te bedenken misschien dat ik mijn vader soms een kaartje.kan sturen hihi..ook leuk.best wel jammer dat mensen zo weinig kaartjes versturen..zeker nu in de vakantie periode...
Ben ik met je eens! Gelukkig kreeg ik van de week wel een kaartje van mijn nichtje uit Italië. Maar zij weet natuurlijk dat ik dat leuk vind én ik stuur m'n zus, waar ze nog woont, ook altijd een kaartje. Moet er maar aan denken dat ik haar, als ze uit huis is, ook nog stuur,
Later is nu
Hier een rustige zondag, geen hurrays:(

Ik wil toch wel weer eens een kaartje sturen!
Hopelijk krijg je snel een Hurray nurse! Het is inderdaad erg irritant wanneer je niets kan versturen. Je geduld wordt soms zwaar op de proef gesteld.

@zomerelfje: ik heb in het verleden ook regelmatig bij de collectclub besteld. Dat was destijds een dure business, want dan bestelde ik voornamelijk velletjes met nationale zegels waarvan ik er dus 2 op één kaartje moest plakken. Maar de verleiding om daar te bestellen was gewoon te groot. En soms waren er wel acties, met gratis (mooie) postzegels en/of kaarten.

Bij postzegelsmetkorting krijg je altijd een verrassingspakket met vele verschillende mooie postzegels. Ook erg leuk. En het is het goedkoopst. (nog goedkoper dan los internationale zegels kopen).

Hier geen Hurrays meer. Ik heb gisteren nog wel weer een adresje aangevraagd. Werd wederom Taiwan. Ze wilde graag illustraties en sprookjes, en ze krijgt een illustratie van Duimelijntje. En ze is gek op stickers, dus ik heb er ook een aantal Eftelingstickers op geplakt.

Een goede week allemaal, met hopelijk veel Hurrays.
Ik kreeg net een hurray uit Taiwan. 19 dagen deed het kaartje erover!
Later is nu
Ohh ben wel een beetje jaloers! Mijn kaartje naar Taiwan is net expired.

Mocht daarom wel weer een nieuw adres trekken.

Nu gaat er een kaartjec naar China.
Taiwan hier ook richting de verloop datum...

Hier geen kaartjes of hurrays gekregen. Zal binnenkort wel weer wat binnenkrijgen van hurrays . Wachten rustig af.

Krijg net een hurray binnen vanuit belarus. Kaartje van de kinderdijk had ze gekregen. Dank je wel voor de mooie kaart..
Dag allemaal!

Ik was even een weekje afwezig, iets met een wandelevenement in Nijmegen... . Gelukkig is postcrossen niet vermoeiend voor de voeten (nou ja, niet voor die van mij in ieder geval; de postbode zal er wellicht anders over denken ), dus ik kon dit weekend weer even aan de slag.

Bij thuiskomst zeven kaartjes in de bus. Helaas geen exotische bestemmingen: drie keer Rusland, twee keer Duitsland en twee direct swaps uit Frankrijk en USA. Eén kaartje uit Rusland was een mooie zwart-wit portretfoto van een jonge soldaat. De andere kaartjes waren eigenlijk niet zo boeiend allemaal. Verder had ik in de loop van de week wat hurrays verzameld, dus dit weekend ook weer lekker zitten schrijven:

- naar Frankrijk gaan zonnebloemen

- naar Belarus een molen

- naar Ukraine een vintage kaart van de film Gone with the wind

- een Tsjechische postbode had via zijn baan het postcrossen ontdekt en vroeg om 'postgerelateerde' kaarten: brievenbussen, postbodes, e.d. Had wel een paar leuke brievenbuskaarten op voorraad, maar die had hij allemaal al ontvangen. Er is nu een postzegelkaart op weg, met op de achterkant natuurlijk ook een paar mooie postzegels.

- tot slot naar Estland een portret van Beatrix in haar jonge jaren

Verder heb ik mijn profiel vandaag op non-actief gezet. Ik vertrek morgen voor 4,5 week naar Brazilië en zal dan dus geen kaarten kunnen registreren. Waarschijnlijk zullen er nog wel een aantal binnenkomen die al onderweg zijn, maar dan blijft de schade in ieder geval beperkt. Ik kan wel gewoon kaartjes blijven sturen (zodra ik weer "ruimte vrij" heb), dus wie weet dat er vanuit Rio nog wel een en ander op de post gaat.

Voor jullie alvast een fijne zomer allemaal, ik meld me over een week of vijf weer!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven