Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Langs de kaakchirurg Zomerelfje? Oei, sterkte.. voor jou en diegene. Gelukkig een lekkere afsluiting vandaag

Een 'bijzonder kaartje' inderdaad, Snorhaar! Haar wall van verzonden kaartjes bekijkend, komt er 1 vraag bij mij op: waarom krijgen 1 of 2 ontvangers andere kaartjes???

Afijn.. ik denk dat ik morgen wel een kaartje verstuur. Mag er alweer 1
Later is nu
Muur behangen met kaartjes, Zomerelfje? En die hurray kun je misschien door google translate halen?

Dreamer, dat was precies wat ik ook dacht, hebben die postcrossers een bepaald woord genoemd in hun profiel?
Nee niet met kaartjes..gewoon behang is het.ja google is gelukt..er was geschreven bedankt voor de leuke wenskaart.

Maar dan denk ik. Als je.geen engels schrijf/ begrijpt/ leest dan is het toch niet handig om je op de pc te schrijven...
Je zou haar haast een pb sturen Snorhaar

Ik denk dat men in zo'n geval beter een standaardtekstje kan kopieren, Zomerelfje. Wel zonde dat je zo je best voor een leuk verhaal doet.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 17 juli 2016 @ 16:30:

Jeetje Snorhaar, dat die Chinees niet minstens een hint gaf van het spreekwoord. Misschien is het een hele banale, die we alláng kennen.

En je krijgt nog gelijk ook

Mijn collegaatje schrijft: "The direct translation will be : Reading ten thousand books is not as good as traveling ten thousand miles,

or: It is better to travel ten thousand miles than to read ten thousand books."
Later is nu
Ik had vandaag 2 kaartjes in mijn brievenbus. Uit Rusland en een kitten uit Duitsland. De Duitser had zijn kaartje helemaal volgeschreven. Maar in een bijna onleesbaar handschrift. Voordat ik de Hurray schreef heb ik een uitgebreide studie verricht om het te ontcijferen. Dat is gedeeltelijk gelukt. Denk ik. Ik hoop nu dat mijn Hurray in Steinkohle Deutsch ergens op slaat.

Ik had vanmiddag ook nog een leuke Hurray uit Spanje.

Inmiddels heb ik ook weer puf om een adres te trekken. Er gaat een Nouvelles Images naar Duitsland. Ze houdt ook heel erg van zonnebloemen dus ik wil de schrijfkant gaan versieren (volkladderen) met zonnebloemen. Heb dus weer een crea projectje voor vanavond.
Ik kreeg gisteren een kaartje uit Tokyo, weer met zo'n mooi handschrift. Klein maar toch extreem leesbaar. Alsof het gedrukt is, maar dat is het niet. Knap hoor! Leuk verhaaltje er ook op dat ze een stickertje van onze vlag op het kaartje wilde plakken, maar dat die vlag van Luxemburg bleek te zijn Ik snap de vergissing. Nu vindt ze dat ze Europa moet bezoeken, want ze weet zo weinig van onze landen. Alsof ik meer weet van Japan dan dat ze er veel kerncentrales hebben, die niet altijd aardbevingsbestendig zijn.

Ja, en dat ze bonsai hebben, maar dat zal ook niet elke Japanner doen

Uit Amerika kreeg ik een heeeeele blije hurray op het Monty Python kaartje. Ze is echt heel erg fan en heeft zelfs een citaat van hen op haar kentekenplaat staat

Dus.. ik mag 2 adressen trekken, ga ik vanmiddag even voor zitten. Verder moet ik aan de voorkant alles voor de ramen weghalen, want we krijgen morgen en overmorgen nieuwe kozijnen. Jeej.. eindelijk ramen, die 's nachts open kunnen blijven zonder dat er muggen binnenkomen, doordat er gaas voor zit Oh..en de hond moet voor z'n jaarlijkse check-up naar de dierenarts.
Later is nu
Hee allemaal! Bedankt voor jullie woorden voor de kat. Het gaat eigenlijk wel goed met hem! De pillen die hij heeft gekregen werken als een tierelier, hij is er weer helemaal bij. Helaas is hij nu sinds zaterdag in mijn huis aan plassen in plaats van in de kattenbak. Zo huppen we lekker van het ene probleem naar het andere. Ik ben gisteren weer naar de dierenarts geweest. Het hartje klinkt nog net zo, maar ze was verder wel erg tevreden over het herstel. Verder een antibiotica prik en pijnmedicatie gekregen voor waarschijnlijk een blaasontsteking. Hierdoor zou het overal-in-huis-plassen-probleem ook weer opgelost moeten worden.

Ik ben deze week en vorige week niet aan het schrijven van kaartjes toegekomen. Hopelijk heb ik hier vrijdag wat tijd voor. En dankzij mijn nieuwe schema zou ik dan eventueel 10 kaartjes mogen schrijven!

Afgelopen week is er wel een kaart van mij aangekomen in Florida. Deze kaart besloot dat zelf zwemmen leuker is dan met een vliegtuig en was daardoor 76 dagen onderweg. Welk cool dat hij aangekomen is!
It ain't me
Wat fijn Cocomo! Jippie voor de kat

Ik hoorde van de week in de stad 2 meisjes tegen elkaar zeggen "Ik ga zo naar Cocomo" en dacht echt even dat ze het over jou hadden Geen idee wat ze dan wel bedoelden, trouwens.

Wow.. 10kaarten, ben je wel even bezig
Later is nu
Ben blij te lezen dat het met de kat beter gaat cocomo! Nu duimen dat overal het plassen.overgaat/ stopt...

Zwemmend kaartje....ppff waar.die zin in had....al hoewel het is lekker weer ervoor...

Gisteren 2 usa kaartjes binnen gekregen. 1 daarvan zat in een envelope dus mooie zegeltjes ( vlinders!) Voor mijn vader.?

Ik heb nu 1 adresje op gevraagd. Die gaat naar Rusland toe. Welk kaartje ik ga sturen weet ik nog niet.. houd van theater enz.. heb daar geen kaartje van...
@dreamer in de stad zit een nachtclub/kroeg/cafe/bar iets dat Kokomo heet.
It ain't me
Ah. vandaar.. ik was te lui om te googlen. Bedankt
Later is nu
Wat fijn dat het weer beter gaat met Cocomo Cocomo! Hopelijk herstelt hij nu snel van de blaasontsteking.

Hier verder geen nieuws. Ik heb gisteravond dus nog wat zonnebloemen getekend op mijn kaartje naar Duitsland. Je kunt zien dat het bloemen zijn, en aan de kleuren kun je zien dat het zonnebloemen zijn. Mijn gele glitterpen geeft wel weer een leuk effect.

Goede dag verder allemaal. Stay cool!
Stay cool? Hoe dan? Heb je nog tips?
It ain't me
Ik kreeg vandaag gewoon 7 kaartjes! 1 iot Oostenrijk, 2 uit Finland en de rest uit (zuid) Duitsland. Stond ik net voor met verzonden kaartjes
Later is nu
In de schaduw met je voeten in een bak koud water, Cocomo. Zo kwam ik de hittegolf tijdens mijn zwangerschap door
Later is nu
quote:Cocomo schreef op 20 juli 2016 @ 11:59:

Stay cool? Hoe dan? Heb je nog tips?

Nou helaas, weinig tips.

Niet te veel doen in ieder geval, maar ik moet vanmiddag werken, dus dat gaat mij vandaag al niet lukken.

Misschien verder veel in de supermarkt rondhangen?

Polsen regelmatig onder de koudwaterkraan houden....
Ik sta ook altijd achter met verzonden kaartjes, dus ik heb het plan opgevat om wat meer gespreid te gaan registeren. Dus zodat het gelijk is +1. zodat als er een nieuw kaartje van mij aankomt ik er niet gelijk een nieuwe voor krijg. Dan kan ik dan gelijk weer 1 registeren die ik nog heb liggen wachten enz. enz... Misschien dat ik het daarmee weer wat gelijk kan trekken.

Schaduw en koud water wil helaas niet op kantoor. 28 graden hier ondertussen.
It ain't me
Potver berichtje opgesnoept..

Hier ook warmpjes. Mag werken van 14/9.00 met 1 collega minder.... ja beetje jammer maar goed.

Heb nu totaal 3 kaartjes getrokken allen naar Rusland toe.. die daarvoor ook al.. jammer succes allen.
Wow dat zijn wel erg veel kaarten naar Rusland zomerelfje.

Ik had zojuist een personal message van de Duitser die mij een kaartje had gestuurd met moeilijk te ontcijferen handschrift.

Maar blijkbaar had ik het uiteindelijk toch wel goed begrepen dat hij schreef over een foto die hij had gemaakt van een tijger in een dierentuin. En nu heeft hij mij een link van die foto gemaild. Maar ik zie geen foto, op mijn telefoon.

Vraagje aan jullie... zien jullie wél een tijger? Of ligt het aan mijn telefoon?

tijger?
Hoi hoi!

Hier na 10 dagen op het zonnige Kreta te hebben doorgebracht, weer in Nederland.

Er zijn tijdens mijn vakantie 5 kaartjes aangekomen en heb er ook 5 mogen ontvangen.

Morgen maar eens nieuwe adressen trekken en de kaartjes registeren. Daar heb ik nu geen puf meer voor.

Helaas zijn mijn kaartjes naar Taiwan en Belarus al 57 en 52 dagen onderweg. Hopelijk komen deze nog optijd aan anders worden dit mijn eerste twee expired kaartjes.

Op Kreta wel 4 kaartjes gekocht. Niet om te versturen maar op zelf op te hangen in de wc, hihi
Ohh en ik zie geen tijger hoor, helemaal geen foto.
quote:labellei schreef op 20 juli 2016 @ 20:20:

Wow dat zijn wel erg veel kaarten naar Rusland zomerelfje.

Ik had zojuist een personal message van de Duitser die mij een kaartje had gestuurd met moeilijk te ontcijferen handschrift.

Maar blijkbaar had ik het uiteindelijk toch wel goed begrepen dat hij schreef over een foto die hij had gemaakt van een tijger in een dierentuin. En nu heeft hij mij een link van die foto gemaild. Maar ik zie geen foto, op mijn telefoon.

Vraagje aan jullie... zien jullie wél een tijger? Of ligt het aan mijn telefoon?

tijger?

Ik kom terecht in een mapje, waarin 4 foto's zitten. Zal ik ze hier plaatsen? Zijn erg slechte foto's, trouwens.

(was fijn geweest als het toestel de tijger scherp gesteld had ipv het hekwerk)

Wel mooi, maar ik zou inzoomen naar alleen de kop)

(kijk, weer een hekwerk met een gestreepte vlek erachter.. oh wacht.. dat is een tijger )
Later is nu
Lekker Nurse, Kreta! Nu onze kinderen niet meer meegaan met vakantie zit ik ook over dat soort oorden te denken, voor volgend jaar dan. Vliegen beviel wel goed
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven