Ugh babyduifjes

zaterdag 30 juli 2016 om 17:00
Ik heb een duivennest op mijn balkon (was er al voor dat ik hier 2 weken geleden kwam wonen) en de eieren zijn zojuist uitgekomen. Ik dacht het zal wel, maar nu leert Google mij dat dat best wel kut is, qua troep en toestanden. Tot overmaat van ramp komt over 2 weken een pup bij mij wonen en daarvoor wil ik een bak met kranten op het balkon zetten waar hij 's nachts een plas in kan doen. Kan dat met een duivennest, en kunnen honden daar niet ziek van worden, of de ouders de stuipen op het lijf jagen zodat die wegblijven en ik met het grut zit? Zo ja, hoe kom ik hier vanaf (zo mogelijk op duifwaardige wijze)?

zaterdag 30 juli 2016 om 17:11
quote:Murrmurr schreef op 30 juli 2016 @ 17:10:
Het is ook weer niet de bedoeling dat de poll afleidt van mijn hulpvraag.
Verwijderen mag dus niet:
Als er eenmaal een nest aanwezig is, is het nest verwijderen een goede oplossing. U moet dan wel een mondkap voordoen om inademing van schadelijke stoffen te vermijden en handschoenen dragen. Het verwijderen van nesten mag alleen na het uitvliegen van de jonge duiven te gebeuren, om te voorkomen dat er vogels dood gaan.
U kunt dit zelf doen, maar u kunt het ook aan ons vragen. Het verwijderen van nesten van andere vogels (dus ook andere duivensoorten) is wettelijk verboden. Ook moeten nesten met rust gelaten worden.
Het is ook weer niet de bedoeling dat de poll afleidt van mijn hulpvraag.
Verwijderen mag dus niet:
Als er eenmaal een nest aanwezig is, is het nest verwijderen een goede oplossing. U moet dan wel een mondkap voordoen om inademing van schadelijke stoffen te vermijden en handschoenen dragen. Het verwijderen van nesten mag alleen na het uitvliegen van de jonge duiven te gebeuren, om te voorkomen dat er vogels dood gaan.
U kunt dit zelf doen, maar u kunt het ook aan ons vragen. Het verwijderen van nesten van andere vogels (dus ook andere duivensoorten) is wettelijk verboden. Ook moeten nesten met rust gelaten worden.

zaterdag 30 juli 2016 om 17:13
Waarom een poll? Schijnbaar vliegen ze met 4 weken uit en kun je meteen daarna het nest opruimen. Dat zou ik zeker doen, want als ik de duiveninfo op de website van Adam lees
http://www.ggd.amsterdam. ... /overzicht-dieren/duiven/
zijn het een stel viespeuken.
Kun je die pup wat later halen, of van het balkon weghouden?
Kun je die pup wat later halen, of van het balkon weghouden?

zaterdag 30 juli 2016 om 17:14
quote:sandra1905 schreef op 30 juli 2016 @ 17:13:
Waarom een poll? Schijnbaar vliegen ze met 4 weken uit en kun je meteen daarna het nest opruimen. Dat zou ik zeker doen, want als ik de duiveninfo op de website van Adam lees
Kun je die pup wat later halen, of van het balkon weghouden?Nee niet echt, kan 2 weken thuis werken vanaf die datum en ik woon vrij hoog, dus 's nachts helemaal naar beneden gaan we niet halen...
Kun je die pup wat later halen, of van het balkon weghouden?Nee niet echt, kan 2 weken thuis werken vanaf die datum en ik woon vrij hoog, dus 's nachts helemaal naar beneden gaan we niet halen...

zaterdag 30 juli 2016 om 17:17
Duivenpoep (en geloof me over een week zie je her beton van je balkon niet meer door alle poep) is heel schadelijk voor je gezondheid.
Dus op het balkon zitten zou ik voorlopig uit je hoofd zetten.
Duiven komen trouwens altijd terug naar hun vertrouwde broedplaats.
Ik hoop dat je hond zorgt dat ze wegblijven want het is echt ellende.
Ik hoop dat je hond zorgt dat ze wegblijven want het is echt ellende.

zaterdag 30 juli 2016 om 17:17
quote:sandra1905 schreef op 30 juli 2016 @ 17:16:
Nest duifwaardig verplaatsen gaat ook niet, volgens de duiveninfo. Kun je een deel van het balkon afschermen zodat pup en duiven niet bij elkaar kunnen komen, en de duiven het pup-gedeelte niet kunnen bevuilen?Goeie, hier ga ik even op broeden . Het is maar een klein balkon, maar pups heeft ook maar een hoek nodig.
Nest duifwaardig verplaatsen gaat ook niet, volgens de duiveninfo. Kun je een deel van het balkon afschermen zodat pup en duiven niet bij elkaar kunnen komen, en de duiven het pup-gedeelte niet kunnen bevuilen?Goeie, hier ga ik even op broeden . Het is maar een klein balkon, maar pups heeft ook maar een hoek nodig.

zaterdag 30 juli 2016 om 17:19
quote:granny71 schreef op 30 juli 2016 @ 17:17:
Duivenpoep (en geloof me over een week zie je her beton van je balkon niet meer door alle poep) is heel schadelijk voor je gezondheid.
Ik hoop dat je hond zorgt dat ze wegblijven want het is echt ellende.Ik had me hier eerder in moeten verdiepen. Er was een klusjesman die de eieren weg wilde halen maar ik vond dat zielig.
Ik hoop dat je hond zorgt dat ze wegblijven want het is echt ellende.Ik had me hier eerder in moeten verdiepen. Er was een klusjesman die de eieren weg wilde halen maar ik vond dat zielig.