zomer2016

18-02-2016 08:15 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwe 'Zomer 2016' topic onder een algemene gebruikersnaam, het oude topic vind je hier.

De tabel is nu in twee delen gesplitst, eentje voor de meiden die nog proberen zwanger te worden en eentje voor de meiden die al geweldig nieuws hebben!

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer voor het echt?NODBijzonderhedenSwirls2729Mei 201602-04Onregelmatige cyclus, PCOSJuffert222625Mei 2016?Onregelmatig, vrij lange cyclusTeemo2633--Min. 1 jaar uitgesteld

Deze meiden zijn zwanger

NaamLeeftijdLeeftijd partnerUitgerekende datumGeslachtBijzonderhedenFleurdelis272723 december 2016Jongen Bevallen!MiAnoo243227 januari 2017Jongen 1 februari bevallen!Huisjebeestjekindje25272 maart 2017Jongen 14 februari bevallen!Sue-x272714 maart 2017 Derde kindje Natas-V2925 maart 2017JongenWhoopsadaisies30301 april 2017VerrassingBadedas28282 april 2017Gecko30303 mei 2017JongenSfietje89273130 mei 2017VerrassingMaisie30335 juni 2017Choccolientje252719 juni 2017 Tweede kindje Knotje272610 september 2017Verrassing 19-04 20-weken echoChantilly282819 september 2017 31-03 hartje luisteren

21-04 geslachtsbepalingDekentje2421 september 2017 05-04 geslachtsbepaling

Voor het aanpassen van de tabel:

Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.62% gewijzigd
9,5 week
Jammer Dekentje! Maar zo gaan we mooi gelijk op
En wat klinkt dat super fijn, Huisje!
Jaaaa huisje echt leuk voor je!
Wat fijn, huisje!

Gefeliciteerd, Chantilly!

Gisteren de eerste echo gehad. Alles zag er goed uit.

We hebben het hartje horen kloppen. Dat blijf ik toch nog steeds het meest bijzondere moment vinden.

We hebben ons kindje zelfs in 3D mogen bewonderen. Ik had nog nooit een 3D-echo zo vroeg in de zwangerschap. Echt een bijzonder beeld.

De gyn ging daarna nog "even kijken hoeveel kindjes hij zag". Toen stond mijn hart even stil, maar het is er toch echt maar eentje.
Gefeliciteerd met het kloppende hartje, Huisje! Lijkt me een heel bijzondere ervaring. Hoe gaat het verder met je? Last van kwaaltjes? Hebben jullie het al aan iemand verteld?

Chantilly, jij gefeliciteerd met je neefje! Zou zelf ook even wennen aan de naam, moet erg denken aan die zanger die een paar jaar geleden wat hits had. Ben je al op kraamvisite geweest?

Knotje en Dekentje, we gaan met z'n 3-en gelijk op! cyclusmaatjes

Wat fijn dat ook bij jou de echo goed is Sue! Haha, kan me voorstellen dat het zweet je wel even uitbreekt als de gyn dat zegt
Wat fijn Sue en Huisje! Beiden een goede echo gehad

Jep, al twee keer op visite geweest, direct in het ziekenhuis en gisteren even heel snel na het eten om het grote cadeau af te leveren.

We mogen komen wanener we willen.. Dat vind ik zelf ene beetje vervelend, dus we hebben afgesproken einde van de week nog ene keer langs te gaan en even te appen.

Heel leuk geboortekaartje gekregen en arme schoonzus was helemaal afgepeigerd vna alles. En zwager vond drie uur slaap wel erg weinig . Tja, je weet waar je aan begint

Echt een heel klein poppetje, heel fragiel om te zien. Valt wel teveel af, mocht hij vandaag nog meer afgevallen zijn, dan wordt het waarschijnlijk een ziekenhuisopname. Zo sneu! Ze zijn nu aan het vingervoeden, naast de borstvoeding die nog niet volledig op gang is gekomen.

@ Hier, vorige cyclus werd ik op dag 21 ongesteld, dat is het vandaag, maar nog geen tekenen te zien. Ik denk (hoop) dat we nu eindelijk naar een cyclus van rond de 28 dagen gaan. Dat zou ook kloppen met de positieve ovulatietest op dag 14.

En ik temperatuur sinds enige tijd, wat mij best wel geruststeld. Erg fijn! Zolang temp hoog blijft, zal een MS hoogstwaarschijnlijk uitblijven. Mocht de temp dalen, dan komt er een MS aan. Zo ben ik voorbereid
Huisje en Sue: wat fijn zeg, beiden een goede echo!

Chantilly: als je je neefje ziet, krijg je zelf dan niet ook extra kriebels? Kan ik me wel voorstellen... Gaat het vingervoeden wel goed? Ik hoop voor je dat je MS uitblijft!

Hier een beetje laks met ovulatietesten. Mis wel eens een dagje... Maar met de ovulatietesten die ik tot op heden heb gedaan nog geen eisprong kunnen ontdekken. Ook nog geen tekenen van een naderende MS. Ben bang dat het weer een lange lange cyclus gaat worden, zucht...
Haha, nee dat viel me echt reuze mee! Meer het besef dat er geen no way back is als je eenmaal een kind hebt en wat voor een verantwoordelijkheid er ineens op je rust Dat vind ik aan de ene kant best een beetje beangstigend. Niet dat ik niet graag zwanger wil zijn of een kind wil hebben hoor! Maar het zorgt wel voor wat rust en dat wanneer het deze maand niet lukt, volgende maand ook goed is.

Vingervoeden leek gisteren goed te gaan, schoonzusje is gewoon erg onzeker over haar productie, die echt achterblijft. Afgelopen nacht heeft ze de hele tijd baby aan de borst gehad, maar ze denkt zelf dat hij dan niets/weinig binnenkrijgt.

Vandaag horen we dus meer..
Hihihi cyclusmaatjes

Super fijn de positieve echo's!
Wat superfijn sue.

Ook fijn dat jullie het hartje al mochten horen!

Heel onze familie weet het, en wat naaste vrienden..

Allemaal erg leuk en blij natuurlijk. En er volgen er elke week weer wat meer

Hopen dat je neefje gewoon lekker thuis mag blijven chantilly.. Lijkt me andere zo'n gedoe als je op je roze wolk zit..(mét slapeloze nachten)
Ow prachtig suex! Haha kan me voorstellen dat je even een zweetmomentje had toen de gyn ging kijken hoeveel het er waren...

Ah chantilly vingervoeden: ik weet er alles van! Dat is zo intensief!! Kolven voeden en dan zullen ze hem ook wel om de 2 uur moeten voeden.... pff had iemand het over een roze wolk?? Die heb ik echt niet ervaren. Ik ben daar heel open over en hoor daardoor steeds vaker mensen die dat niet zo hebben ervaren. Maar er rust nog enigszins een taboe op.

Swirl wij mogen samen geduld hebben..... ik zit op dag 51 dat is voor mij ook wel een lange cyclus.laatste jaar niet gehad zolang Mijn man zegt: dan ben je vast al zwanger. Ik wacht rustig af...
Haha Maisie, cyclusmaatjes! Leuk!

Sue, fijn dat je echo goed was! Lijkt me zo bijzonder! Daar kan ik nu al echt naar uit kijken.

Chantilly, hopelijk gaat het voeden snel beter en mag je neefje gewoon lekker thuis blijven! Wel fijn dat je geen extreme kriebels hebt nu. Dan kun je ook gewoon relaxed blijven in jullie eigen proces.

Hier loopt m'n menstruatie op z'n eind. Dus ronde 3 kan van start! Vriend vraagt steeds wanneer ik vruchtbaar ben, zodat we een baby kunnen maken. Haha
Choccolientje: aaah tof kunnen we samen geduld hebben, haha .

Mijn vriend zei ook nog 'merk dat ik ook ongeduldig begin te worden, ik wil zo graag een kindje'. Dat doet me dan wel weer goed. Zou leuk zijn als je al zwanger bent!
Wat leuk, die reacties van jullie partners . Chantilly, hoe gaat het met je neefje? Hopelijk kan hij snel goed gaan drinken, lijkt me toch erg spannend allemaal met zo'n kleintje. Choccolientje wil je binnenkort gaan testen?

Hier alles goed, vind het alleen nog zo lang duren tot de 1e echo . Verder vooral druk bezig met werk, er is altijd wel genoeg te doen maar ik ben net het komende half jaar bij een aantal nieuwe projecten betrokken, erg leuk maar zeker nu wel vermoeiend.
happiness = reality - expectations
Met neefje lijkt het beter te gaan. In ieder geval gewoon thuis, dus za niet meer afgevallen zijn.

Hier heb ik nu officieel een langere cyclus van vorige keer. Normaal gesproken zou ik testen vandaag, maar gezien mijn positieve ovu, wil ik dit pas volgende week doen.. Temperatuur is nog steeds mooi hoog, dus ongesteld worden zal ik vandaag niet
Spannend, Chantilly! Wat zou je nod nu zijn als je 14 dagen telt na je positieve ovulatietest? Fijn dat je temperatuur nog hoog is. Hopelijk blijft dat zo! En heel fijn dat het met je neefje beter gaat en dat hij lekker thuis is
Oh, ik zie net dat je de tabel hebt aangepast. 10 augustus, nog even geduld dus!
Goedemorgen dames, hoe is het? Chocolientje en Chantilly, zitten jullie nog op het wachtbankje?

Ik heb af en toe wat last van mijn onderrug, beetje kramp zoals bij menstruatie, maar niet zo heftig. Misschien is de baarmoeder al wat aan het uitrekken of zo? Verder gelukkig weinig klachten .
happiness = reality - expectations
Jep, ik zit nog op het wachtbankje! Krampjes, rare hyperbuien, afgewisseld met emo-buien Mijn temperatuur had gisteren een klein dipje, dus ik had me al voorbereid op een MS, maar die is tot nu uitgebleven. En vandaag was mijn temperatuur weer hoger.. Kan een innestelingsdip zijn, kan ook een voorbode op een nog te komen MS zijn.

Echt afwachten nu! Ik vind het best spannend moet ik zeggen.. Zeker omdat mijn vorige cyclussen tussen de 21 en 23 dagen zaten en ik nu al op dag 25 zit.. Normaal gesproken had ik dan allang getest, maar omdat mijn ovulatie op dag 14 is, wil ik echt wachten tot donderdag.

Moet me wel een beetje bedwingen om morgen niet een kruitvat in te rennen om een earlytest te kopen Maar testen voor de NOD ga ik niet doen.. Zul je net zien dat je dan ongesteld wordt!

Wel fijn dat de klachten verder niet zo erg zijn Whoops

Ik mag straks mijn neefje voor het eerst vasthouden. Man en ik zijn denk ik de laatsten van de familie en vrienden. Wel een beetje raar natuurlijk, want man is gewoon de broer van en echte oom van neefje. Nou ja, we zien het wel
Spannend, Chantilly! Goed dat je probeert te wachten tot donderdag, maar kan me voorstellen dat het lastig is aangezien je vorige cycli korter waren. Hopelijk wordt het wachten dan beloond donderdag met een positieve test!

Leuk dat je je neefje eindelijk mag vasthouden! Wat is de reden dat jullie "de laatsten" zijn?

Hier gaat het goed. Als het goed is komende week m'n vruchtbare dagen en zaterdag m'n eisprong. Dus seks en relax geldt hier komende week haha
Nou chantilly dat is wel heel spannend! Knap dat je nog geen test heb gedaan! Word het gepland wie wanneer de baby vast mag houden? Bijzonder.... ik keek altijd gewoon hoe het uitkwam.

Succes knotje!

Ja hier ook nog steeds wachtende... dag 55. Hmm duurt wel lang.
We zijn nu 3x op bezoek geweesten telkens kwam het niet zo uit.

Maar, zwager vond nu toch wel dat we langs moesten komen om neefje vast te houden, want hij vond het stom dat vrienden en neven en nichten van hem al wel baby vast hebben mogen houden en zijn enige broer nog niet.

Nou, dus vanmiddag mogen we op komen draven

Valt me trouwens op dat ze al zoveel visite hebben gehad! Alleen de collega's nog, dan hebben ze alle vrienden ( 16 stuks), familie ( 26 stuks) en buren al op bezoek gehad. Precies een week geleden bevallen.

Ik weet niet of ik dat wel zo zou zien zitten eerlijk gezegd

Schoonzusje stopt nu met borstvoeding, ze moest 3x kolven voor 1 fles. Mika valt nog steeds af en ze voeden nu met de fles en kunstvoeding bij. Ze vindt het wel moeilijk.. Straks maar even een knuffel geven!
@ Chantilly; kan me voorstellen dat je schoonzusje het lastig vindt.... Een dikke knuffel geven maar zometeen!

@ Choccolientje: ik wacht ook nog steeds. Dag 34 ondertussen. Nog geen tekenen van eisprong of menstruatie of iets... Alsof er niks gebeurt binnenin dat lijf van mij. Frustrerend...
Dames, vandaag terug van vakantie en ik geef even een korte update. Morgen lees ik de rest even bij

toen we net op vakantie waren kreeg ik een bloeding en was ik natuurlijk meteen in de stress. In Oostenrijk naar het ziekenhuis gegaan aangezien ik dacht dat ik een vroege miskraam had. We wisten niet wat te doen en wilden wel het zekere voor het onzekere nemen. Hebben in het ziekenhuis 1,5 uur moeten wachten en ik bleef maar bloeden. De gyn had me na lang wachten eindelijk onderzocht en wat blijkt... m'n test is een valse positieve test geweest. Het bloed was gewoon menstruatiebloed en ze zag ook niks aan m'n baarmoeder dan een beginnende menstruatie... Ze hebben ook nog bloed geprikt en daaruit bleek ook dat ik niet zwanger ben geweest (veel te lage waardes daarvoor), maar dat de test dus echt gewoon fout was geweest. Ben een paar dagen van streek geweest, maar nu gaat het wel weer. De test was echter twee weken terug zo ontzettend positief dat ik niet nog een keer had getest. De volgende keer gaan we dat zeker wel doen, want dit viel wel even heel erg flink tegen..

Ik mag dus weer aangepast worden in de tabel. Ronde 3, NOD nu echt geen idee, want de vorige keer zat ik blijkbaar dus op 37 dagen. Durf het nu niet te zeggen. Ben weer wat positiever nu, dus op naar de volgende ronde!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven