0804-0904

24-03-2007 13:10 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bel snel: tips en trucks voor uw -bijna- schoolgaande kinderen.
Wat denk je na 16 weken rust .

Fijn dat het goed gaat. Houd je nu nog rust of ga je langzamerhand weer aan het werk?
Morrie, ik ben in principe deze week weer begonnen (hoefde maar één dagje, donderdag), maar een hele dag op zijn en energiek zijn/doen was toch een stuk zwaarder dan ik verwachtte, dus ik ben halverwege de dag al naar huis gegaan.

Heheh, ik mag toch hopen dat jij geen 16 weken op bed hebt gelegen de afgelopen tijd ?

Maar lukt het al een beetje om een nieuw ritme te vinden? Lijkt me wel zwaar hoor, zo snel weer aan de slag..

Ik ben nu al 2 keer een half jaar thuis kunnen blijven (alle beschikbare verlofsoorten achter elkaar opgenomen), en ik hoop van harte dat dat straks ook weer lukt. Toen kinderen nog full time aan de borst hingen, vond ik het wel prima om nog niet al te veel verplichtingen buitenshuis te hebben (zowel qua vermoeidheid als qua planning).
Hier een koter die van buik op rug draait en daardoor elk uur wakker was, want hij kan nog niet van rug op buik. Grmblll. Gelukkig heb ik ook een bijzondere verlofsoort: werkeloos en toch geld . Ga nu solliciteren, dat dan weer wel.

Probeer maar lekker relaxed te blijven Koek, halve dagen klinkt in elk geval alsof je jezelf in acht neemt.
Alles goed Koek?
Ik voel me vandaag niet super, maar het gaat op zich wel goed. Ben gisteren op controle geweest en alles was in orde, dus da's erg fijn.

Morgen gaat Koekie met zijn klas naar het huis van Sinterklaas. Op zich hartstikke leuk natuurlijk, maar het is in een andere stad, en ze gaan er met de trein naartoe(!). Eerst een stuk lopen naar het station en dan met al die kleuters het perron op en de trein in, en daar dus weer uitstappen en lopen naar het Huis van de Sint...

Ik zag het eerst helemaal niet zitten, maar koekie verheugt zich er natuurlijk heel erg op, dus ik wil het hem ook absoluut niet aandoen dat hij dan als één van de weinigen niet meegaat. Koekpa kan echt geen vrij nemen en ik mag nog geen fysieke inspanningen doen, dus de hele dag op stap met een stel kleuters is geen optie.

Enfin, ik heb de juf laten weten dat ik bezorgd ben, en ik kreeg te horen dat ze alles wel heel goed heeft voorbereid: voldoende begeleiding (6 volwassenen op 22 kindjes), coupé gereserveerd enzo. Komt dus allemaal wel goed, maar zal toch blij zijn als hij weer veilig thuis is..
Dat betekent 4 kinderen per volwassene. Lijkt me wel te doen. Ik ken mensen die hebben zelf 4 kinderen, of zelfs nog meer . Daarbij bedenk ik me altijd maar dat mensen op andermans kinderen altijd nóg beter opletten dan op hun eigen kinderen. Tenminste, ik merk bij mezelf dat als er een vriendje komt spelen en we lopen naar huis, ik echt als een kloek over die kinderen waak. Die mogen niet bij me weglopen, moeten de kinderwagen vasthouden, enz. Terwijl Schorrie zo ongeveer in zijn eentje al naar huis gefietst is in die tussentijd.

Komt vast goed Koeka, het grote loslaten is begonnen......

Fijn dat alles op de controle goed was. Doe maar lekker rustig aan.
anoniem_30416 wijzigde dit bericht op 19-11-2008 20:46
Reden: woordje vergeten
% gewijzigd
Ik weet het Morrie.

Ik ben op zich de afgelopen maanden ook al behoorlijk "gehard" want dit is al de zesde uitstap sinds het begin van het schooljaar (dus in minder dan 3 maanden)! Koekie heeft een supergemotiveerde en enthousiaste kleuterjuf (begin 20, dit is haar 2e jaar voor de klas) die constant nieuwe projecten ontwikkelt en elke 2 weken rondom een ander thema werkt. Bij elk thema probeert ze ook een leuk/educatief uitstapje te regelen. Voor de kinderen helemaal super natuurlijk, maar ik moest echt wel even wennen aan het idee. De school is natuurlijk ook gelegen in een superdrukke wijk in een grote stad, dus ik vond/vind het vaak best eng dat ze dan weer op stap ging met die hele sliert kleuters in dat superdrukke verkeer (gevaarlijke weg over, overvolle tram in,...).

Ook al let je heel goed op, dan nog is het door de drukte soms heel moeilijk om het overzicht te houden. Ik ben vorig jaar een paar keer als begeleider meegeweest en dat was best stressy.

Ik heb in ieder geval dit jaar echt gezeurd over het feit dat ze voor voldoende begeleiding moeten zorgen (heb het vorig jaar een keer mee gemaakt dat we met 4 volwassenen voor 2 klassen- bijna 50 kleuters- waren, en dat vond ik echt niet verantwoord. Dat was wel alleen maar naar het theater in de buurt, maar de wandeling erheen was ook 2 keer 20 minuten en toen was het een hele opgave om iedereen steeds veilig op de stoep te houden). Deze juf zorgt er gelukkig wel voor dat er voldoende vw worden gecharterd, en als ze geen/niet voldoende ouders kan vinden, trommelt ze gewoon haar eigen ouders op!

(Morgen zijn de papa en mama van de juf er dus ook bij, en dat vinden de kinderen natuurlijk helemáál bijzonder :-)!)
Ik zou het ook doodeng vinden hoor. Ik zeg meestal op alles heel enthousiast ja, maar als ik er dan over na ga denken vind ik het maar eng. Zo zou Schorrie een paar maanden terug met de creche gaan spelen bij een crecheklasgenootje in de grote achtertuin. Maar, ze moesten daar wel met de auto heen. Vond ik ook eng, ik had eigenlijk spijt dat ik ja gezegd had. Straks krijgen ze een ongeluk, enz...... Ik was blij dat het die dag regende en het niet doorging .
Ja, ik kan echt helemaal in de stress schieten als ik eraan denk wat er allemaal zou kunnen gebeuren.

Maar goed, het alternatief is zeggen dat hij niet mee mag, omdat ik hem echt nog wat te klein vind voor zulke verre reizen, en hem een dagje thuis houden (dat zou de juf waarschijnlijk ook wel begrijpen). Maar dan mist hij dus wel een uitje waar hij zich op verheugt en waar natuurlijk de dagen daarna ook nog enthousiast door de andere kinderen over wordt gesproken. Da's natuurlijk ook hartstikke zielig.

Dus ik moet er gewoon maar aan geloven, aan dat grote loslaten. En hopen dat ze morgen niet al te laat weer veilig terug zijn op school.. (En dat ik vannacht nog een beetje rustig kan slapen )
We hebben deze week eindelijk een winterjas en winterschoenen voor koekie gekocht. Welke schoenmaat hebben jullie jongens inmiddels?

Koekies nieuwe schoenen zijn maat....30!! 29 had ook gepast, misschien zelfs iets beter, maar daar zou hij over 1 a 2 maanden waarschijnlijk wel al uit zijn, dus dat vond ik geen goed idee. Nu dus maat 30 (voor het moment maar even met een inlegzooltje) en daar komt hij hopelijk het komende half jaar wel mee door.

Dure grap trouwens, vanaf maat 30 zijn die schoenen ineens 15 a 20 euro duurder! Nu hoefden we ze gelukkig niet te betalen, want een cadeaubon gekregen omdat koekie model had gestaan voor de najaarscampagne van dit betrefende schoenenmerk, maar toch.. Bon was 100 euro en dat was maar nét genoeg.
30? Zo, das best groot. Schorrie heeft 28. Tenminste, dat had hij toen ik schoenen met hem kocht een maand of 2 geleden. Een winterjas moet hij ook nog. Hij loopt nog steeds in zijn jas van vorig jaar, maat 104 maar dat was een lange jas en lijkt nu net een gewone jas. Ziet er eigenlijk niet uit maar ik kom er maar niet aan toe een jas voor hem te kopen, arm joch .
Ja, heel groot.

Eigenlijk iets te groot, denk ik nu. Ze zijn halfhoog en zonder het ritsje open te doen of de veters los te maken, kun je ze met wat kracht uittrekken (ik dan, koek zelf niet). Op de voetmeter zat hij op een grote 29 en met passen lukte dat ook nog, maar dan had hij nauwlijks groeiruimte meer, en ik vind het nogal zonde om schoenen te kopen die al heel snel te klein zijn. Voor een paar All Stars voor erbij vind ik dat niet zo erg, maar de echte dure winterschoenen, moeten wat mij betreft wel het hele seizoen meekunnen.

Maar ja, wat als zijn voeten nu ineens helemaal niet meer zo snel groeien, bedenk ik nu? Dan passen ze pas goed tegen volgend jaar zomer ofzo. Daar zit hij dan met zijn stoere winterschoenen met 30 graden celsius..
Schorrie had zijn vorige schoenen met een zooltje om dezelfde reden als Koekie nu. Hij zou anders zo uit de schoenen gegroeid zijn. Het rare is, ik heb het zooltje ook echt maar heel kort hoeven te gebruiken, zijn voeten groeide ook echt heel snel.
Die uitstapjes... ja, dochter ging destijds 2 weken na start school van Amsterdam met de bus naar Julianatoren in Apeldoorn (dat ik dat goed heb gevonden begrijp ik niet meer, maar het is gelukkig ook goed gegaan). Ook met de NSO met de bus naar het centrum en daar naar de bioscoop op de Munt. Ze vertelde vol trots dat ze vanaf de bioscoop over een groot plein waar kermis was naar het station waren gelopen. Kan je voorstellen? Dat plein was gewoon de Dam en verder dus over Kalverstraat en Damrak.... Ze hadden oliebollen gegeten bij de kermis en ik zou echt never nooit met zo'n groep kleuters op de Dam naar een oliebollen kraam gaan, maar het is goed gegaan.

Fijn dat alles goed was Koeka! Geeft toch ook weer beetje rust.

Kiloknaller heeft ook maat 30 en ik denk dat hij inmiddels meer weegt dan zijn zus.
Koek heeft de uitstap weer overleefd hoor. Of beter gezegd: uitstappen, want de dag na "het huis van sinterklaas" gingen ze naar het theater... Dat was niet helemaal gepland, 2 schooluitjes in 2 dagen, maar het ene was een klasuitstapje, georganiseerd door koekies juf, en het theaterbezoek was met alle kleuterklassen, en dus centraal vanuit school geregeld. Enfin, koekie vond het natuurlijk geweldig leuk, en is veilig thuis gekomen, dus al met al toch een groot succes.

Morgen een weekendje weg. T.m. maandagochtend zitten we met de hele familie van koekpa in landalhuisjes op de Veluwe. Gelukkig hebben we met zijn vieren een eigen huisje, dus dan hoef ik tijdens nachtelijke misselijkheid of slapeloosheid van mijzelf of gespook van de kinderen tenminste niet gezellig te doen tegen een of andere zwager of schoonzus .

Verder gaat het gelukkig steeds beter. Fysiek gaat het best goed, dus daarover heb ik eigenlijk nauwelijks zorgen meer. Voel me psychisch gelukkig ook wat sterker. Ik slaap stukken beter dan een paar weken geleden en hormonaal is alles inmiddels natuurlijk ook wel wat gestabiliseerd, en dat is een duidelijk verschil. De ergste pieken (of beter gezegd: de ergste dalen ), zijn daardoor afgenomen/beter te controleren en dat maakt het een stuk beter te hanteren.

Hormonen zijn bij mij echter niet de oorzaak, maar eerder de katalysator geweest voor bepaalde problemen, dus de lucht is nog steeds wel wat bewolkt. Daarom ga ik voorlopig wel door met psychotherapie (wat hier helaas niet door de ziekteverzekering wordt vergoed, alleen wanneer er sprake is van een ernstige psychiatrische stoornis, en daar is gelukkig geen sprake van :-)), in de hoop dat ik hier op termijn toch wat sterker uit kan komen.

Lien, hoe gaat het met de banenjacht?
We zijn weer thuis. Het was een leuk weekend, maar helaas is biscuit haar pop de laatste ochtend kwijtgeraakt. Ze had hem zelf vast toen we weggingen en normaliter controleer ik altijd of ze haar pop bij heeft, maar nu waren we bij vertrek de sleutels van het huisje kwijt en moesten we de al helemaal ingepakte auto eerst nazoeken, waardoor het een beetje een chaotischj vertrek was. Waarschijnlijk ligt ze daar nu dus ergens op het terrein in de modder. Zo zielig.

Nu zijn we thuis, is biscuitje notabene ook nog eens ziek (oorpijn en koorts) en zielig en mist ze haar pop dus helemaal erg. Ik heb al 5 keer naar Landal gebeld, maar de pop is nog steeds niet gevonden.
Alleen even teken van leven, lees later bij en reageer dan ook!
He gets, pop weer terug? Was het hier in de buurt? Anders wil ik zo in de auto stappen om nog een doos met gevonden voorwerpen door te spitten hoor.

Hier pieken en dalen. Wil nog wel even tegen Koeka zeggen dat je echt rustig aan moet doen nu (en de komende maanden!). De treurnis van laatste weken heeft me weer doen inzien dat je echt prioriteiten moet proberen te stellen in het leven.
En banenjacht; deze week maar weer drie brieven de deur uitgegooid. Dacht echt dat de 3 procedures (waar ik sinds 1 november al mee bezig ben...) wat op zouden leveren, maar het duurt maar en het duurt maar... dat is doorgaans geen goed teken. Nu dus maar weer nieuwe ronde nieuwe kansen en tegelijkertijd hopen dat ik alsnog een baan overhoudt aan de inspanningen van afgelopen maand.

Koek, balen dat psychotherapie niet vergoed wordt, maar wel gewoon doen hoor. Het is zo belangrijk dingen in perspectief te zien en daar kan een therapeut bij helpen. En anders gaan we hier geld inzamelen: help splinter door de winter . Hoewel ik niet royaal zal doneren, want 1 januari geen inkomen meer en daar word ik niet echt blij van.... Ben wel weer heel blij dat we alle verbouwing en hypotheek ellende al geregeld hadden. Nu even op een houtje bijten de komende tijd, maar daarna zijn we wel zo goed als klaar (op veel houtverf-werk na, maar dat komt nog wel een keer).
Oh Lien,

Ik begreep net door je bericht bij vrolijk hoe je vriendin overleden is.

Zo verschrikkelijk..

Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, dit is zó verdrietig en hartverscheurend en onbegrijpelijk (en misschien ook weer niet) en moeilijk om te accepteren..

Ik denk aan je en wens je alle kracht en berusting om hier mee om te gaan .
Hi en dankje Koeka, ik heb je een mail naar je hotmail adres gestuurd.
Koeka, ik zit eind januari in Landal huisje. Misschien zelfde park ivm gevonden voorwerpen? Wij zitten in plaatsje Beekbergen.

Hoe voel je je Koeka, gaat het alweer wat beter? Hoeveel weken ben je nu?

Had jij eigenlijk nog een fiets voor Koekie gekocht? Wij hebben nu een 16 inch fiets voor Schorrie, een Loekie Freestyle. Een soort van stunt crossfiets. Best een leuk ding. Hij is nog een tikkie te groot maar hij groeit er vast wel in. Hij staat nu nog bij de fietsenmaker want er wordt nog een terugtraprem op gezet. Alleen handremmen was niet echt een succes, zijn handjes waren te klein en sowieso vond ik het geen veilig idee.

Ik heb het idee dat Schorrie iets minder moe is van school enzo. Hij is wel de hele vorige week ziek geweest, maar op de een of andere manier is hij daar ook wel van opgeknapt. Nu natuurlijk nog maar een paar dagen tot de kerstvakantie, dan kan hij weer 2 weken relaxen. In januari gaat het dan vast beter.

Las net ook van jou Lien op het topic over de kleuterschool enzo. Ik heb bij Schorrie ook echt niet het idee dat hij in 2 jaar de kleuterschool kan doorlopen. Hij houdt echt niet van het geknutsel en kan zich daar niet lang op concentreren. Het tekenen gaat wel vooruit merk ik, als ik zie wat hij de eerste weken op maandag tekende (dan moeten ze altijd tekenen wat ze in het weekend gedaan hebben en dat doen ze wanneer je ze brengt, je kijkt dus mee) en wat hij nu tekent: er zit vooruitgang in. Maar het liefst heeft hij dat ik het teken. Het is niet zijn hobby.
Sorry, voor de lange stilte, maar het is hier vrij hectisch geweest met een flinke zieke biscuit. Ze heeft een primaire herpesinfectie gehad die vrij zwaar is verlopen. Niet gewoon een koortslip plus blaasjes in haar mond, maar hoge koorts en uitbreiding van de infectie naar hele mond, slokdarm en maag, waardoor ze niets kon eten door de pijn. Heel zielig. De laatste blaasjes zijn pas net weggetrokken.

Gisterenavond op een kerstfeestje bij vrienden, is ze tot overmaat van ramp ook nog eens op haar mond gevallen -op een betonnen vloer. Nu zijn haar beide voortanden beschadigd (flink stuk afgebroken bij allebei) en zitten ze los. Koekpa is nu met haar naar het ziekenhuis, om te laten kijken hoe groot de schade is en of het kaakbot toch niet beschadigd is.

Ik weet het, het zijn maar melktandjes, en er zijn zoveel veel ergere dingen, maar ik baal er zo erg van. Dat mooie lieve grietje met die tandjes helemaal kapot (misschien worden ze nog zwart als de zenuw aangetast blijkt, dat kan ook nog ..).

Enfin, ik zit natuurlijk ook niet helemaal prettig in mijn vel, dus ik kan ook niet zo heel veel hebben. Koekie was zich de afgelopen weken ook weer regelmatig afwisselend strontvervelend en jankerig, superdruk stuiterend, brutaal en/of strontverwend, en dat vond ik ook doodvermoeiend.

We willen hem positief blijven benaderen, maar het geduld en de energie daarvoor moet ik soms echt uit mijn tenen halen. En dan lukt dat ook nog lang niet altijd.. Maar soit.

Morrie, wij zaten in Heideheuvel, en ik heb nog regelmatig naar het park gebeld, maar er is tot op heden niets gevonden.

Lien, (ik heb je nog even een mailtje gestuurd, binnenkort uitgebreider).

Iedereen fijne kerstdagen gewenst en tot snel!
[quote]koeka schreef op 31 december 2007 @ 19:46:

Ik sluit me bij Lien aan; vind het zo wel mooi geregeld: 2 begin-2007 babies, 2 midden-2008 babies, en daarna zijn Ely en ik weer aan de beurt voor een eind-2009 worp (toch, Ely? ).

quote]

Haha, en zo grapte ik dus een jaar geleden...

Geweldig nieuws, Ely, gefeliciteerd!!
He wat goed voorspeld Koeka. Je hebt een gave .

Jeetje, wat klinkt Biscuit ziek zeg. En hoe zit het met gevaar voor hersenvliesontsteking bij kinderen boven een jaar? Ik weet bij baby's dat herpes echt heel gevaarlijk is (mijn schoonzus heeft Knorrie pas gezien toen hij 2 weken was omdat ze een koortslipe had en niet bij hem in de buurt mocht komen).

En tandjes ook nog afgebroken. Lijkt me niet fijn. Je ziet dat toch steeds als ze lacht. Hopelijk worden ze niet zwart.

Schorrie is echt bijgetrokken de laatste weken. De week van Sinterklaas was hij ziek. Toen hebben we hem de hele week thuis gehouden. Daarna was hij echt zo ontzettend opgeknapt. Ik zag mijn oude Schorrie weer terug, alleen dan wat centimeters groter en stukken wijzer. Hij hoefde maar 1 week naar school en nu alweer kerstvakantie en zijn goede gedrag, goede humeur en goede zin blijven in tact. Eens kijken hoe lang deze positieve fase duurt .

Wij gaan ook naar Heideheuvel. Mocht ik ergens op moeten letten of naar moeten vragen dan moet je het me maar laten weten Koeka.

Hoe gaat het met de baby in de buik? Hoeveel weken ben je nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven