0804-0904

24-03-2007 13:10 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bel snel: tips en trucks voor uw -bijna- schoolgaande kinderen.
Koeka, een heel goed, gezond en gelukkig 2009 toegewenst!!
Jij ook, Morrie (en Lien en Elyane ook natuurlijk)!

-Ben snel terug en reageer dan ook, maar nu eerst opruimen en was in machine doen-
Opruimen en was in machine doen is erg nuttig .
Zo, al een hele tijd niet gelezen hier, maar lees dat Biscuitje flink ziek is geweest. Agossie!

Morrie, wat jij schrijft heb ik ook met Zen. Het zou me niet verbazen als hij een jaartje extra moet kleuteren. Had het liever andersom gehad. Zootje van augustus en Zen van februari.

Zootje zou namelijk al makkelijk naar groep 3 gekund hebben, voor mijn gevoel.....

Koeka, bedankt voor de felicitatie. Echt leuk dat we weer samen zwanger zijn!

Trouwens ook nog bedankt voor je leuke kaartje bij het trouwen. Echt lief!
Ik heb vaak het idee dat meisjes veel beter/sneller zijn in 'kleuteren'. Of ze voldoen meer aan het verwachtingspatroon van de juffen. Dat kan ook.
Wat ik bij Zootje zie, is veel meer interesse in het dingen willen leren. Zootje kon op de leeftijd van Zen, al lang en breed haar naam schrijven. Zen probeert het niet eens, het interesseert hem niet.

Het enige wat hem interesseert is, hoe hij het voor elkaar krijgt dat hij elke dag in de bouwhoek mag spelen
Hahaha, herkenbaar hoor, zo is Schorrie ook.

Hij is vooral bezig met spelen. Als hij uit school komt vertelt hij ook altijd als eerste hoe vaak ze buiten gespeeld hebben die dag.
Hoe is het met alle mannen van 4?

Leuk man, Zen wordt steeds zelfstandiger. Sinds een week kleedt hij zich keurig aan 's ochtends, maakt zijn bed op en spreekt ons er op aan, als we ergens het licht vergeten zijn uit te doen.

Lekker mannetje

Hij is ook heel knuffelig op het moment en ik geniet daar heel erg van.

Hij heeft nog wel van die grappige versprekingen

Zo heten meiden = meideren

Alles wat niet nu is (gisteren, vorige week,etc) = Vanmorgere

portomonnee= kortemonnee

mayonaise = menaise

Koeka, hoe gaat het met je? Voel je je goed?

En hoe is het nu met de gezondheid van je kinderen?

Lien, hoe bevalt het voetballen van KK?
Voetbal ging niet door gisteren, dat was niet erg . Verder geniet hij er enorm van hoor, behalve het idee dat er iets "moet". Zodra hij op het veld is draaft hij er vrolijk op los. Niet dat hij er iets van begrijpt, maar dat schijnt normaal te zijn. Afgelopen zaterdag een tournooitje in de zaal en dat was echt leuk, inclusief "prijsuitreiking" (een vaantje). Kwam thuis als een heel tevreden trots kereltje.

Kiloknaller moet vooral niet nog een jaar extra kleuteren, hij is nu al groter dan de meeste van groep 2... Maar schrijven en kleuren, inderdaad, zijn zus was er al lang mee bezig en hij herkent hooguit de eerste letter van zijn naam. Verder voornamelijk kras-kunstwerken en dat zelfs met tegenzin. Denk echt dat jongens dat anders doen dan meisjes.

Koeka, alles goed bij jou? Heb je mail nog niet beantwoord realiseer ik me ineens, ga ik binnenkort doen. Nu even BNJMN in bed mikken. Heerlijk, van die kinderen die nog slapen.
hee, ik zie ineens dat iedereen er weer is, gezellig!

Hier gaat het al een paar weken zozo, ben zelf ziek geweest en ook weer vrij woelig qua stemmingen, regelmatig ups en downs (hoewel het met die ups eigenlijk nogal tegenviel).

Maja..

Ik had juist beloofd om jou uitgebreider te mailen, Lien, en dat heb ik ook niet gedaan, sorry daarvoor. Heb wel regelmatig aan je gedacht, maar daar koop je natuurlijk ook weinig voor . Ik hoop dat het redelijk gaat en dat je een modus kan vinden om hier allemaal mee om te gaan.

Ely, hoe gaat het met je prille buik? Voel je je goed?

Ik kom snel terug, wil ook nog reageren op het jongenskleuters/meisjeskleutersverhaal, maar moet nu dringend huis versieren en tractatie ineenfröbelen voor Biscuitje die morgen (of eigenlijk dadelijk al, ze is even na middernacht geboren) 2 wordt. Mijn kleine meisje alweer 2 jaar oud, wat gaat het toch ongelooflijk snel..
Koeka, gefeliciteerd!!!! Biscuitje is toch nog een baby? Maar kan helemaal niet, want de volgende baby komt er bij jou alweer aan .

Later meer, wilde eigenlijk naar bed gaan maar was zo stom om het forum nog even op te starten....

Hiep hiep hoera voor Biscuitje!!!

2 jaar alweer!

Koeka en familie, ik hoop dat jullie een leuke dag hebben gehad!
Dankjewel, verjaardag was leuk hoor.

Helaas werd biscuit de nacht na haar feestje ziek (superverkouden en flinke koorts). Ze is nog steeds ziek.

Het is hier intussen bijna een permanente ziekenboeg, want ik was zelf nog maar net genezen van een beginnende niernebekkenonsteking. Nu dus weer thuis met ziek kind, en koekpa begint ook al te klagen dat hij zich nogal slap in zijn benen voelt..

Iets heel anders: moeten wij niet dringend actie ondernemen met het oog op het verdwijnen van de msn-site? Kan dat ding naar een andere site worden overgezet of iets dergelijks?
Das een goede Koeka. Dat overzetten hadden we gedaan voor de Vrolijke groep, maar dan kom je echt op een onding van een site uit. Wij hebben nu een andere groep opgestart. Dan ben je wel alles kwijt aan berichten.......
hmmm,

zijn die msn-berichten gewoon te copy-pasten naar andere programma's? Ik zou de berichten eigenlijk wel willen bewaren, maar "een onding van een site" klinkt niet echt aanlokkelijk .
We kunnen het ook eerst gewoon proberen? Zoveel gebruik maken we er nou ook niet van.

Wat wij vooral onhandig vonden was dat je niet ziet als er iets nieuws gepost is. En sommigen hadden twijfels over de beslotenheid van de site. Maar dat kwam volgens mij meer omdat 1 van ons haar hele privé-adresboek per ongeluk had uitgenodigd voor de site .
Nee, het is natuurlijk vooral voor foto's en privégegevens uit te wisselen, en dat gebeurt niet dagelijks. Ik ben alleen niet zo handig met die dingen, dus als jij het al een onding noemt, vrees ik dat ik er helemaal niks van zal snappen.
Ik ben echt helemaal naar van het gebeuren in het KDV in Dendermonde vanochtend. Ik had biscuitje nog maar net opgehaald van de creche, toen ik het nieuws hoorde.

Zo verschrikkelijk. Je mag er niet aan denken hoe de ouders dáár (is hier niet eens zo ver vandaan) op hetzelfde moment bij hun creche stonden. Afschuwelijk.

Ely, hoe gaat het? Ging jij eind deze week niet naar de verloskundige? Ik hoop dat alles goed gaat.

Inmiddels ben ik trouwens ook ziek, voel me erg grieperig met tranende ogen, loopneus en hoestbuien. Ik zal blij zijn als het lente wordt, wij hebben onze portie wintervirussen inmiddels wel gehad dit jaar.
Ik vind het ook zo verschrikkelijk. En ik heb me ook enorm gestoord aan de website van de Telegraaf, waar op de voorpagina allemaal foto's stonden van huilende ouders die hun kindje net verloren hadden! Walgelijk gewoon.
Ja, zo onvoorstelbaar erg.

Ik heb echt verschrikkelijk zitten janken met biscuit op schoot, toen ik net thuisgekomen van het kdv het nieuws aanzette.

Ik moet zulk nieuws eigenlijk maar niet teveel lezen, want ik trek het me verschrikkelijk aan.

Tijdens het begin van mijn zwangerschap van Biscuit gebeurde die dodelijke schietpartij op peutertje Luna en haar oppas hier vlakbij in het centrum. En aan het eind van die zwangerschap werd in Hoogerheide Jesse Dingemans op zijn school vermoord. (dat is overigens ook een gemeente die ik behoorlijk goed ken, en die bassischool is de school waar mijn neefje inmiddels ook op zit). Ik kan me herinneren dat ik door die gebeurtenissen ook helemaal van slag was.

En nu dit..

Bij ons op het KDV is laat de veiligheid mbt toegang door onbevoegden trouwens ook danig te wensen over. Ik heb in het verleden al wel eens geklaagd hierover (notabene met de woorden "iedere gek kan hier zo naar binnen lopen"..).

In principe is het wel redelijk geregeld, je moet nl aanbellen en nadat je over de intercom hebt gezegd wie je bent, wordt de deur opengebuzzd.

Maar in praktijk gebeurt het heel vaak dat mensen die net naar buiten komen, de deur even voor je open houden, en dat tijdens spitstijden, waarop er constant kinderen gehaald of gebracht worden, of wanneer er leveranciers komen leveren, de deur gewoon een hele tijd open blijft staan (na vandaag ongetwijfeld niet meer).

Ik las daarstraks dat veel kdv's in NL met een pasjessysteem werken, dat klinkt nog een stuk veiliger dan een intercomsysteem.
anoniem_15275 wijzigde dit bericht op 23-01-2009 22:40
Reden: dubbele zin
% gewijzigd
Ik sta er wel wat nuchterder in. Zoiets als dit kan overal gebeuren. Ook als je met je kinderen over straat loopt, in de supermarkt bent, of in het zwembad bent, ik roep maar wat.

Bij ons werkt het ook met aanbellen, ze kijken wie er voor de deur staat en buzzen hem dan open. Maar als de juf die in het lokaal staat waar de intercom hangt net even aan de andere kant van het lokaal staat, dan buzzt er ook weleens een ouder de deur even open. Zo heb ik dat ook weleens gedaan voor de glazenwasser, waarna ik verschrikt aan de juf vroeg of dat eigenlijk wel klopte. Bij ons kom je echt wel binnen als je wilt. Maar ik vind dat niet erg, het hoeft van mij geen gevangenis te worden, alleen omdat nu 1 gek zoiets gedaan heeft.
Dat is ook zo, tegen dergelijke gekken kun je je nooit wapenen.

Maar wij en ons kdv zitten in een roerige wijk, met ook best rare figuren op straat, en dan vond ik het altijd al een heel onprettig idee dat die deur daar soms een uur of langer onbeheerd open bleef staan.

Overigens was dat intercomsysteem ook bepaald niet waterdicht (bij ons zien ze je niet staan), want voordat je goed en wel hebt gezegd wie je was, vliegt de deur vaak al open.

En zelfs dan, iemand met verkeerde bedoelingen hoeft maar één naam van een kindje te kennen, of hij wordt ook binnengelaten. Of zomaar op goed geluk een populaire naam te noemen ("ik kom Sophie ophalen"; een Emma of Sophie zit er hier eigenlijk altijd wel tussen), en de deur wordt al opengebuzzd.

Maar goed, ik zal er over ophouden.

Kan jij die groep straks overzetten, Morrie?

Volgens mij hebben we tot 20 februari ofzo.
Gatver, wat voel ik me ziek.

Het lijkt "slechts" een flinke verkoudheid te zijn, maar wel zo'n echte supersnipverkouden verkoudheid. Dus echt met van die waterige oogjes, vuurrode, geïrriteerde neus, zo'n 6 pakjes zakdoekjes per dag volsnuiten, hoofdpijn en zelfs tandpijn van de druk in mijn hoofd. Daarbij hoest ik me een ongeluk, ook 's nachts helaas. Bleghh..
Ik ben ook verkouden, hoest ook veel, een droge hoest, erg naar. Mijn moeder komt zo even omdat ik nog boodschappen moet doen en wat was moet wegwerken maar Harrie is aan het werk en ik zag het gewoon even niet zitten om alles met die twee kinderen erbij te doen.Schorrie zit al de hele ochtend voor de tv in zijn badjas, echt slecht.

Wij hebben nog wel een intercom met beeld gelukkig. En de deur staat nooit open gelukkig. Ach, we moeten er ook niet teveel bij stilstaan. Het liefst houd je je kinderen de hele dag bij je, maar dat kan gewoon niet. Ze zullen de maatschappij met alle gevaren van dien in moeten....

Daarom vond ik de kraamweek van Knorrie zoooo fijn. Ik lag een week lang met hem op de slaapkamer, zo veilig, en lekker geen invloeden van buitenaf .
Als ik onze groep wil migreren, kan ik alleen voor de Vrolijke groepen kiezen. Ook vreemd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven