Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
Tomaat86;

Tobin

Ezra

Timor

Ivan

Jelte

Flint

Ian

Ivar

Jerre

Floyd

Fedde

Ferran

Vik

Otis

Silvijn

Matteo

Jorg

Mitch

Ebian

Yannick

Sverre

Revi

Mathis

Steffen
Ook hier bedankt!

Revi staat inmiddels op ons lijstje! En ja wij twijfelen ook over Reza vanwege de unisexnaam...
Ik ben nog op zoek naar een jongensnaam!

Meisjesnaam hebben we al in gedachten, jongensnaam ook maar is echt een 'tja, zou kunnen-naam'.

Liever kom ik nog een leukere naam tegen!

We hebben een meisje, zij heeft een echte Hollandse naam, verkleinnaam ook.

Voor een jongen willen we graag ook een Nederlandse naam (hoeft niet Oerhollands maar wel gewoon Nederlands in uitspraak).

Ik hou van namen met twee lettergrepen, niet te populair maar ook geen zeer ongebruikelijke naam, en liever geen namen die eindigen op een O-klank.

Wie weet er iets leuks?
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
quote:Em1985 schreef op 01 augustus 2016 @ 13:28:

Ik ben nog op zoek naar een jongensnaam!

Meisjesnaam hebben we al in gedachten, jongensnaam ook maar is echt een 'tja, zou kunnen-naam'.

Liever kom ik nog een leukere naam tegen!

We hebben een meisje, zij heeft een echte Hollandse naam, verkleinnaam ook.

Voor een jongen willen we graag ook een Nederlandse naam (hoeft niet Oerhollands maar wel gewoon Nederlands in uitspraak).

Ik hou van namen met twee lettergrepen, niet te populair maar ook geen zeer ongebruikelijke naam, en liever geen namen die eindigen op een O-klank.

Wie weet er iets leuks?

Casper

Abel

Alex

Dion

Fabe

Ivan

Johan

Jonas

Rune

Wiebe

Thomas

Rinus

Thijmen

Wisse
quote:Flessenpost schreef op 01 augustus 2016 @ 14:33:

[...]

Casper

Abel

Alex

Dion

Fabe

Ivan

Johan

Jonas

Rune

Wiebe

Thomas

Rinus

Thijmen

WisseOh en vergeet de mooie klassieker Pieter niet!
@EM1985

Freek

Jort

Wieger

Pepijn

Simon/ Siem

Nout

Wout

Otto

Jorrit

Jens

Jelger

Bart

Koen

Olaf

Sijmen

Ruurd

Tjeerd

Paul

Fedde

Berend

Kilian

Marnix

Auke
Bij mij staat Ruben nu hoog, alleen blijkt dat best een heel populaire naam. Weet niet hoe ik dat vind. Ik snap dat we niet een super originele naam willen dus dat ons kind niet (praktisch) de enige is met die naam maar wat is te doorsnee..?

En jorrit vind ik ook wel leuk.

Pieter hebben we ook zoiets van 'misschien'.

M'n mam vroeg wat jullie suggesties nog waren. Ik zei 'ja schat nou zijn er weer andere vragen tussendoor gekomen :-]'.

Maar goed, bedankt en mocht iemand nog inspiratie hebben, wees welkom
Ik weet best een naam maar die was bezet..
Geen idee hoeveel Rubens er zijn maar ik vind het niet een te doorsnee naam. Dat vind ik wel van Daan, Stijn, Bram, Lars etc. Pieter vind ik pok leuk, maar vrees dat veel mensen een associatie hebben met jaren 80? Jorrit doet mij denken aan norrit (en dus aan diarree) dus kan ik echt niet mooi vinden.

Ik weet even niet meer wat voor soort naam julie zochten, ga even je eerdere berichtje terug zoeken! (Of misschien handig het nogmaals te typen, voor mensen die nu inhaken).
Ik spreek toch geen Chinees?!
Em1985, niet per se mijn smaak, maar heb even voor je nagedacht.

Ruben

Aaron

Robin

Maarten/Martijn/Marijn

Matthijs

Milan

Michiel

Joris

Wouter

Wiebe

Douwe

Hidde

Jelle

Jurre

Casper/Jasper/Jesper

Ravi

Levi

Laurens

Silvijn

Vigo/Viggo

Sander
@ikweetgeennaam

Er is al zo super veel genoemd voor je, ik denk niet dat er nog namen genoemd kunnen worden die jullie nog niet zelf bedacht dan wel gelezen hebben hier Maar goed, ik doe even een wilde gok ( waarbij ik hoop mijn eigen lijstje niet te gaan herhalen haha).

Rune

Roman

Remert

Justin

Jurriën

Jurre

Jurgen

Nick

Len

Mas

Jarrick

Joris

Job

Joppe

Chris

Christian

Menno

Oscar

Hidde

Stan

Vigo

Vic

Ralph

Dirk

Coen

Nils

Gilles

Simme

Robrecht

Robert

Dennis

Daniël

Ik heb er toch ook wat kortere namen in gezet, misschien helpt het om soms buiten je eigen bedachte 'eisen' te kijken:)
Ik spreek toch geen Chinees?!
Is Ruben zo populair dan? Heb je dat van de site van het svb? Ik ken er in mijn omgeving maar 1. Jorrit vind ik ook leuk. En mijn inspiratie is ook wel op, geloof ik
quote:Lou88 schreef op 30 juli 2016 @ 21:00:

Wat vinden jullie van de naam Matt? Wel met de Nederlandse uitspraak. Welke associaties krijgen jullie bij de naam?

Ik ken een Mat met Nederlandse uitspraak. zijn officiele naam is mattheus maar iedereen zegt Mat. ik vind het geen super mooie naam maar ook niet heel pestgevoelig. Ik geloof niet dat Mat ontevreden is dat hij een Mat is.

Matt vind ik vooral een afkorting en geen complete naam. Ik zou dan denken dat het kind Matthieu/Mathias/Matteo/Matthijs/Matthew of iets dergelijks heet. Dat vind ik trouwens allemaal leuke namen. Leuker dan alleen Matt.

Verder zul je bij Matt inderdaad ook wel de verwarring Engels/Nederlands hebben.
Ok ok, er is me toch nog wat te binnen geschoten voor je (waarschijnlijk zitten er een hoop bij die al genoemd zijn), ikweetgeennaam:

Rogier

Jort

Roland

Ronald

Rutger

Guido

Erwin

Jasper

Jelmer

Jesper

Jarno

Robert

Dorian

Cornald

René

Arnold

Arjan

Olaf

Dieter

Bastiaan

Christian

Laurens

Corné

Walter

Patrick

Joris

Arnoud

Jacob

Bernd

Gerben

Werner

Reinder

André
quote:mendy schreef op 03 augustus 2016 @ 17:20:

Is Ruben zo populair dan? Heb je dat van de site van het svb? Ik ken er in mijn omgeving maar 1. Jorrit vind ik ook leuk. En mijn inspiratie is ook wel op, geloof ik Wat lief dat jullie nog reageren! Ruben staat volgens svb op plaats 18 van 2015. Das best hoog op zich. Ik heb er na 13 juffen jaren 2 in de klas gehad. Ken er verder geen.
quote:Lou88 schreef op 30 juli 2016 @ 21:00:

Wat vinden jullie van de naam Matt? Wel met de Nederlandse uitspraak. Welke associaties krijgen jullie bij de naam?Mijn man heeft liefst geen naam met betekenis. Mijn associatie is dus mat, niet glanzend. Maar ook weer niet dat ik zou denken 'wat is dat voor naam?!' als bv vrienden ermee komen.
Veel namen!

Helaas zit hij er voor mij nog niet bij...

Nog geen naam die we allebei echt leuk vinden...
Em, in qelke stijl moet ik denken, wat chiquer zoals Philip, wat meer oud-hollands als Abel of modern zoals bijv Tobin, of tijdloos zoals Thomas?

Wat eerste ideeën:

Hidde

Jelle

Jesse

Thomas

Erik

Nathan

Victor

Jacob

Arnoud

David

Silas

Tobin

Jarne

Leon

Mathijs

Jurre

Steven

Laurens

Pepijn

Novan

Ilan

Jelte

Thije

Timo

Hugo

Thijmen

Simon

Roald

Nando

Quinten

Ferdi

Wouter

Jerre

Kian

Jasper
Chique zeker niet.

Tja, welke stijl, ik denk lekker gewoon, maar toch niet al te veel gegeven.

Ik vind Timo leuk, of Jurre.

Man houdt weer van Jasper of Leon.

Tijdloos denk ik dan het meest.
quote:ikweetgeennaam.nl schreef op 03 augustus 2016 @ 19:08:

[...]

Mijn man heeft liefst geen naam met betekenis. Mijn associatie is dus mat, niet glanzend. Maar ook weer niet dat ik zou denken 'wat is dat voor naam?!' als bv vrienden ermee komen.Ja, daar was ik al wel een beetje bang voor. Ik vind het wel een stoere naam, maar dat de naam ook een andere betekenis heeft vind ik jammer.
quote:ikweetgeennaam.nl schreef op 03 augustus 2016 @ 19:04:

[...]

Wat lief dat jullie nog reageren! Ruben staat volgens svb op plaats 18 van 2015. Das best hoog op zich. Ik heb er na 13 juffen jaren 2 in de klas gehad. Ken er verder geen.

Ik vind Ruben een hele mooie stoere naam. Voor een klein kind maar ook voor een man. Enige minpuntje voor ons was ook dat hij zo hoog staat in de lijsten. Aan de andere kant heb ik vaak bij minder voorkomende namen dat ik die raar of gewoon niet zo mooi vind.

Zoals ik eerder vroeg wat er van de naam Matt wordt gevonden. Er blijft een twijfel aan de naam zelf kleven en niet door populairiteit. Dus ik zou kiezen voor de mooiste naam
quote:ikweetgeennaam.nl schreef op 03 augustus 2016 @ 19:08:

[...]

Mijn man heeft liefst geen naam met betekenis. Mijn associatie is dus mat, niet glanzend. Maar ook weer niet dat ik zou denken 'wat is dat voor naam?!' als bv vrienden ermee komen.Elke naam heeft een betekenis. Als je een naam zonder betekenis wilt, moet je een nieuwe naam bedenken.
Ok, ik doe m'n best :

Casper

Ivo

Laurens

Jesper

Ravi

Jurgen

Jurjen

Ivan

Michel

Menno

Yannick

Boris

Victor

Vincent

Olaf

Enzo

Ezra

Maarten

Silvijn

Karsten

Stefan

Jelmer

Sander

Hugo

Melle

Emiel

Lucas

Marco

Michiel

Melvin

Alex

Robin

Manu

En niet met twee lettergrepen, maar misschien toch passend:

Julian

Sjuul

Lars

Stijn

Guus

Koen

Fabian

Tobias

Bjorn

Stan

Jens

Sam

Bram

Mart

Tom

Luuk

Niels

Rens
quote:delphicat schreef op 03 augustus 2016 @ 20:38:

[...]

Elke naam heeft een betekenis. Als je een naam zonder betekenis wilt, moet je een nieuwe naam bedenken.Dat snap ik ook. Bedoel een/geen zelfstandig naamwoord. Laatst zei ook iemand 'Wiek'. Das zo'n ding aan de molen. Liever niet hier.
@mendy, gaan ze morgenavond bespreken dankjewel!!
@ikweetgeennaam.nl,

Is Joek misschien nog iets voor jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven