Jongensnamen topic
maandag 1 augustus 2016 om 13:28
Ik ben nog op zoek naar een jongensnaam!
Meisjesnaam hebben we al in gedachten, jongensnaam ook maar is echt een 'tja, zou kunnen-naam'.
Liever kom ik nog een leukere naam tegen!
We hebben een meisje, zij heeft een echte Hollandse naam, verkleinnaam ook.
Voor een jongen willen we graag ook een Nederlandse naam (hoeft niet Oerhollands maar wel gewoon Nederlands in uitspraak).
Ik hou van namen met twee lettergrepen, niet te populair maar ook geen zeer ongebruikelijke naam, en liever geen namen die eindigen op een O-klank.
Wie weet er iets leuks?
Meisjesnaam hebben we al in gedachten, jongensnaam ook maar is echt een 'tja, zou kunnen-naam'.
Voor een jongen willen we graag ook een Nederlandse naam (hoeft niet Oerhollands maar wel gewoon Nederlands in uitspraak).
Ik hou van namen met twee lettergrepen, niet te populair maar ook geen zeer ongebruikelijke naam, en liever geen namen die eindigen op een O-klank.
Wie weet er iets leuks?
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
maandag 1 augustus 2016 om 14:33
quote:Em1985 schreef op 01 augustus 2016 @ 13:28:
Wie weet er iets leuks?
Casper
Abel
Alex
Dion
Fabe
Ivan
Johan
Jonas
Rune
Wiebe
Thomas
Rinus
Thijmen
Wisse
Wie weet er iets leuks?
Casper
Abel
Alex
Dion
Fabe
Ivan
Johan
Jonas
Rune
Wiebe
Thomas
Rinus
Thijmen
Wisse
woensdag 3 augustus 2016 om 16:32
Bij mij staat Ruben nu hoog, alleen blijkt dat best een heel populaire naam. Weet niet hoe ik dat vind. Ik snap dat we niet een super originele naam willen dus dat ons kind niet (praktisch) de enige is met die naam maar wat is te doorsnee..?
En jorrit vind ik ook wel leuk.
Pieter hebben we ook zoiets van 'misschien'.
M'n mam vroeg wat jullie suggesties nog waren. Ik zei 'ja schat nou zijn er weer andere vragen tussendoor gekomen
'.
Maar goed, bedankt en mocht iemand nog inspiratie hebben, wees welkom
En jorrit vind ik ook wel leuk.
Pieter hebben we ook zoiets van 'misschien'.
M'n mam vroeg wat jullie suggesties nog waren. Ik zei 'ja schat nou zijn er weer andere vragen tussendoor gekomen
Maar goed, bedankt en mocht iemand nog inspiratie hebben, wees welkom
Ik weet best een naam maar die was bezet..
woensdag 3 augustus 2016 om 17:03
Geen idee hoeveel Rubens er zijn maar ik vind het niet een te doorsnee naam. Dat vind ik wel van Daan, Stijn, Bram, Lars etc. Pieter vind ik pok leuk, maar vrees dat veel mensen een associatie hebben met jaren 80? Jorrit doet mij denken aan norrit (en dus aan diarree) dus kan ik echt niet mooi vinden.
Ik weet even niet meer wat voor soort naam julie zochten, ga even je eerdere berichtje terug zoeken! (Of misschien handig het nogmaals te typen, voor mensen die nu inhaken).
Ik weet even niet meer wat voor soort naam julie zochten, ga even je eerdere berichtje terug zoeken! (Of misschien handig het nogmaals te typen, voor mensen die nu inhaken).
Ik spreek toch geen Chinees?!
woensdag 3 augustus 2016 om 17:12
@ikweetgeennaam
Er is al zo super veel genoemd voor je, ik denk niet dat er nog namen genoemd kunnen worden die jullie nog niet zelf bedacht dan wel gelezen hebben hier Maar goed, ik doe even een wilde gok ( waarbij ik hoop mijn eigen lijstje niet te gaan herhalen haha).
Rune
Roman
Remert
Justin
Jurriën
Jurre
Jurgen
Nick
Len
Mas
Jarrick
Joris
Job
Joppe
Chris
Christian
Menno
Oscar
Hidde
Stan
Vigo
Vic
Ralph
Dirk
Coen
Nils
Gilles
Simme
Robrecht
Robert
Dennis
Daniël
Ik heb er toch ook wat kortere namen in gezet, misschien helpt het om soms buiten je eigen bedachte 'eisen' te kijken:)
Er is al zo super veel genoemd voor je, ik denk niet dat er nog namen genoemd kunnen worden die jullie nog niet zelf bedacht dan wel gelezen hebben hier Maar goed, ik doe even een wilde gok ( waarbij ik hoop mijn eigen lijstje niet te gaan herhalen haha).
Rune
Roman
Remert
Justin
Jurriën
Jurre
Jurgen
Nick
Len
Mas
Jarrick
Joris
Job
Joppe
Chris
Christian
Menno
Oscar
Hidde
Stan
Vigo
Vic
Ralph
Dirk
Coen
Nils
Gilles
Simme
Robrecht
Robert
Dennis
Daniël
Ik heb er toch ook wat kortere namen in gezet, misschien helpt het om soms buiten je eigen bedachte 'eisen' te kijken:)
Ik spreek toch geen Chinees?!
woensdag 3 augustus 2016 om 17:42
quote:Lou88 schreef op 30 juli 2016 @ 21:00:
Wat vinden jullie van de naam Matt? Wel met de Nederlandse uitspraak. Welke associaties krijgen jullie bij de naam?
Ik ken een Mat met Nederlandse uitspraak. zijn officiele naam is mattheus maar iedereen zegt Mat. ik vind het geen super mooie naam maar ook niet heel pestgevoelig. Ik geloof niet dat Mat ontevreden is dat hij een Mat is.
Matt vind ik vooral een afkorting en geen complete naam. Ik zou dan denken dat het kind Matthieu/Mathias/Matteo/Matthijs/Matthew of iets dergelijks heet. Dat vind ik trouwens allemaal leuke namen. Leuker dan alleen Matt.
Verder zul je bij Matt inderdaad ook wel de verwarring Engels/Nederlands hebben.
Wat vinden jullie van de naam Matt? Wel met de Nederlandse uitspraak. Welke associaties krijgen jullie bij de naam?
Ik ken een Mat met Nederlandse uitspraak. zijn officiele naam is mattheus maar iedereen zegt Mat. ik vind het geen super mooie naam maar ook niet heel pestgevoelig. Ik geloof niet dat Mat ontevreden is dat hij een Mat is.
Matt vind ik vooral een afkorting en geen complete naam. Ik zou dan denken dat het kind Matthieu/Mathias/Matteo/Matthijs/Matthew of iets dergelijks heet. Dat vind ik trouwens allemaal leuke namen. Leuker dan alleen Matt.
Verder zul je bij Matt inderdaad ook wel de verwarring Engels/Nederlands hebben.
woensdag 3 augustus 2016 om 17:46
Ok ok, er is me toch nog wat te binnen geschoten voor je (waarschijnlijk zitten er een hoop bij die al genoemd zijn), ikweetgeennaam:
Rogier
Jort
Roland
Ronald
Rutger
Guido
Erwin
Jasper
Jelmer
Jesper
Jarno
Robert
Dorian
Cornald
René
Arnold
Arjan
Olaf
Dieter
Bastiaan
Christian
Laurens
Corné
Walter
Patrick
Joris
Arnoud
Jacob
Bernd
Gerben
Werner
Reinder
André
Rogier
Jort
Roland
Ronald
Rutger
Guido
Erwin
Jasper
Jelmer
Jesper
Jarno
Robert
Dorian
Cornald
René
Arnold
Arjan
Olaf
Dieter
Bastiaan
Christian
Laurens
Corné
Walter
Patrick
Joris
Arnoud
Jacob
Bernd
Gerben
Werner
Reinder
André
woensdag 3 augustus 2016 om 19:04
quote:mendy schreef op 03 augustus 2016 @ 17:20:
Is Ruben zo populair dan? Heb je dat van de site van het svb? Ik ken er in mijn omgeving maar 1. Jorrit vind ik ook leuk. En mijn inspiratie is ook wel op, geloof ik Wat lief dat jullie nog reageren! Ruben staat volgens svb op plaats 18 van 2015. Das best hoog op zich. Ik heb er na 13 juffen jaren 2 in de klas gehad. Ken er verder geen.
Is Ruben zo populair dan? Heb je dat van de site van het svb? Ik ken er in mijn omgeving maar 1. Jorrit vind ik ook leuk. En mijn inspiratie is ook wel op, geloof ik Wat lief dat jullie nog reageren! Ruben staat volgens svb op plaats 18 van 2015. Das best hoog op zich. Ik heb er na 13 juffen jaren 2 in de klas gehad. Ken er verder geen.
woensdag 3 augustus 2016 om 19:08
quote:Lou88 schreef op 30 juli 2016 @ 21:00:
Wat vinden jullie van de naam Matt? Wel met de Nederlandse uitspraak. Welke associaties krijgen jullie bij de naam?Mijn man heeft liefst geen naam met betekenis. Mijn associatie is dus mat, niet glanzend. Maar ook weer niet dat ik zou denken 'wat is dat voor naam?!' als bv vrienden ermee komen.
Wat vinden jullie van de naam Matt? Wel met de Nederlandse uitspraak. Welke associaties krijgen jullie bij de naam?Mijn man heeft liefst geen naam met betekenis. Mijn associatie is dus mat, niet glanzend. Maar ook weer niet dat ik zou denken 'wat is dat voor naam?!' als bv vrienden ermee komen.
woensdag 3 augustus 2016 om 20:22
Em, in qelke stijl moet ik denken, wat chiquer zoals Philip, wat meer oud-hollands als Abel of modern zoals bijv Tobin, of tijdloos zoals Thomas?
Wat eerste ideeën:
Hidde
Jelle
Jesse
Thomas
Erik
Nathan
Victor
Jacob
Arnoud
David
Silas
Tobin
Jarne
Leon
Mathijs
Jurre
Steven
Laurens
Pepijn
Novan
Ilan
Jelte
Thije
Timo
Hugo
Thijmen
Simon
Roald
Nando
Quinten
Ferdi
Wouter
Jerre
Kian
Jasper
Wat eerste ideeën:
Hidde
Jelle
Jesse
Thomas
Erik
Nathan
Victor
Jacob
Arnoud
David
Silas
Tobin
Jarne
Leon
Mathijs
Jurre
Steven
Laurens
Pepijn
Novan
Ilan
Jelte
Thije
Timo
Hugo
Thijmen
Simon
Roald
Nando
Quinten
Ferdi
Wouter
Jerre
Kian
Jasper
woensdag 3 augustus 2016 om 20:25
woensdag 3 augustus 2016 om 20:32
quote:ikweetgeennaam.nl schreef op 03 augustus 2016 @ 19:08:
[...]
Mijn man heeft liefst geen naam met betekenis. Mijn associatie is dus mat, niet glanzend. Maar ook weer niet dat ik zou denken 'wat is dat voor naam?!' als bv vrienden ermee komen.Ja, daar was ik al wel een beetje bang voor. Ik vind het wel een stoere naam, maar dat de naam ook een andere betekenis heeft vind ik jammer.
[...]
Mijn man heeft liefst geen naam met betekenis. Mijn associatie is dus mat, niet glanzend. Maar ook weer niet dat ik zou denken 'wat is dat voor naam?!' als bv vrienden ermee komen.Ja, daar was ik al wel een beetje bang voor. Ik vind het wel een stoere naam, maar dat de naam ook een andere betekenis heeft vind ik jammer.
woensdag 3 augustus 2016 om 20:35
quote:ikweetgeennaam.nl schreef op 03 augustus 2016 @ 19:04:
[...]
Wat lief dat jullie nog reageren! Ruben staat volgens svb op plaats 18 van 2015. Das best hoog op zich. Ik heb er na 13 juffen jaren 2 in de klas gehad. Ken er verder geen.
Ik vind Ruben een hele mooie stoere naam. Voor een klein kind maar ook voor een man. Enige minpuntje voor ons was ook dat hij zo hoog staat in de lijsten. Aan de andere kant heb ik vaak bij minder voorkomende namen dat ik die raar of gewoon niet zo mooi vind.
Zoals ik eerder vroeg wat er van de naam Matt wordt gevonden. Er blijft een twijfel aan de naam zelf kleven en niet door populairiteit. Dus ik zou kiezen voor de mooiste naam
[...]
Wat lief dat jullie nog reageren! Ruben staat volgens svb op plaats 18 van 2015. Das best hoog op zich. Ik heb er na 13 juffen jaren 2 in de klas gehad. Ken er verder geen.
Ik vind Ruben een hele mooie stoere naam. Voor een klein kind maar ook voor een man. Enige minpuntje voor ons was ook dat hij zo hoog staat in de lijsten. Aan de andere kant heb ik vaak bij minder voorkomende namen dat ik die raar of gewoon niet zo mooi vind.
Zoals ik eerder vroeg wat er van de naam Matt wordt gevonden. Er blijft een twijfel aan de naam zelf kleven en niet door populairiteit. Dus ik zou kiezen voor de mooiste naam
woensdag 3 augustus 2016 om 20:38
quote:ikweetgeennaam.nl schreef op 03 augustus 2016 @ 19:08:
[...]
Mijn man heeft liefst geen naam met betekenis. Mijn associatie is dus mat, niet glanzend. Maar ook weer niet dat ik zou denken 'wat is dat voor naam?!' als bv vrienden ermee komen.Elke naam heeft een betekenis. Als je een naam zonder betekenis wilt, moet je een nieuwe naam bedenken.
[...]
Mijn man heeft liefst geen naam met betekenis. Mijn associatie is dus mat, niet glanzend. Maar ook weer niet dat ik zou denken 'wat is dat voor naam?!' als bv vrienden ermee komen.Elke naam heeft een betekenis. Als je een naam zonder betekenis wilt, moet je een nieuwe naam bedenken.
woensdag 3 augustus 2016 om 20:49
Ok, ik doe m'n best :
Casper
Ivo
Laurens
Jesper
Ravi
Jurgen
Jurjen
Ivan
Michel
Menno
Yannick
Boris
Victor
Vincent
Olaf
Enzo
Ezra
Maarten
Silvijn
Karsten
Stefan
Jelmer
Sander
Hugo
Melle
Emiel
Lucas
Marco
Michiel
Melvin
Alex
Robin
Manu
En niet met twee lettergrepen, maar misschien toch passend:
Julian
Sjuul
Lars
Stijn
Guus
Koen
Fabian
Tobias
Bjorn
Stan
Jens
Sam
Bram
Mart
Tom
Luuk
Niels
Rens
Casper
Ivo
Laurens
Jesper
Ravi
Jurgen
Jurjen
Ivan
Michel
Menno
Yannick
Boris
Victor
Vincent
Olaf
Enzo
Ezra
Maarten
Silvijn
Karsten
Stefan
Jelmer
Sander
Hugo
Melle
Emiel
Lucas
Marco
Michiel
Melvin
Alex
Robin
Manu
En niet met twee lettergrepen, maar misschien toch passend:
Julian
Sjuul
Lars
Stijn
Guus
Koen
Fabian
Tobias
Bjorn
Stan
Jens
Sam
Bram
Mart
Tom
Luuk
Niels
Rens
woensdag 3 augustus 2016 om 21:59
quote:delphicat schreef op 03 augustus 2016 @ 20:38:
[...]
Elke naam heeft een betekenis. Als je een naam zonder betekenis wilt, moet je een nieuwe naam bedenken.Dat snap ik ook. Bedoel een/geen zelfstandig naamwoord. Laatst zei ook iemand 'Wiek'. Das zo'n ding aan de molen. Liever niet hier.
[...]
Elke naam heeft een betekenis. Als je een naam zonder betekenis wilt, moet je een nieuwe naam bedenken.Dat snap ik ook. Bedoel een/geen zelfstandig naamwoord. Laatst zei ook iemand 'Wiek'. Das zo'n ding aan de molen. Liever niet hier.