Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:jellybelly schreef op 06 augustus 2016 @ 16:26:

Nou eerlijk is eerlijk, we worden best verwend deze zomer. Hier en daar wat warme dagen, maar nu toch al weer een hele tijd heel draaglijk!

En het is merkbaar eerder donker, dat scheelt ook in het gevoel. Nog even en het is weer herfst Heerlijk hé? Er is wel veel hitte voorspeld voor over anderhalve week,
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Bericht was nog niet af...

Maar tot nog toe een prima zomer wat mij betreft!
quote:catharina1000 schreef op 06 augustus 2016 @ 17:44:

[...]

Heerlijk hé? Er is wel veel hitte voorspeld voor over anderhalve week,Dat is tegen die tijd wel weer naar beneden bijgesteld
Ik hoop het. En de dagen worden steeds korter. Dat is ook een groot voordeel!
quote:catharina1000 schreef op 06 augustus 2016 @ 17:44:

[...]

Heerlijk hé? Er is wel veel hitte voorspeld voor over anderhalve week,Gelukkig is dat pas over anderhalve week, vandaag is denk ik nog enigszins een aangename dag. Vandaag gaan we naar een strandje toe, lekker proberen 'bij te kleuren' in de zon. Want morgen zou het weer koeler worden en gaan regenen!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Yup, de verwachting is bijgesteld. Wel nog warm, maar met regen
Alleen dinsdag en woensdag temperaturen beneden de 20 graden vanaf donderdag al boven de 20 graden en tegen het weekend ziet het er naar uit dat we gaan evolueren naar 25 graden en mogelijk nog wat meer.

Een paar dagen nog een artikel gelezen: We zijn inmiddels in de fase van de zomer aanbeland waarin er stilaan stemmen zullen opgaan die beweren dat "de zomer voorbij is" zodra de weerkaarten in een dip verzeild geraken. Dit jaarlijks fenomeen in augustus is uiteraard klinkklare onzin, want we kunnen nog tot half september blijft zelfs 30°C perfect mogelijk en nog tot begin oktober temperaturen tot 25°C halen
Aan de Zuid-Afrikaanse kust wordt het al met al regenachtig en ongeveer 22 graden, op het moment dat ik daar ben.
World of Warcraft: Legion
quote:jellybelly schreef op 06 augustus 2016 @ 16:26:

Nou eerlijk is eerlijk, we worden best verwend deze zomer. Hier en daar wat warme dagen, maar nu toch al weer een hele tijd heel draaglijk!

En het is merkbaar eerder donker, dat scheelt ook in het gevoel. Nog even en het is weer herfst Grappig is dat, Kerstvrouw en jij houden niet van lange dagen, ik vind dat nou net het enige leuke aan de zomer... Ik vind het fijn dat het al licht is als ik 's morgens weg ga en dat ik nog een tijd daglicht heb als ik 's avonds thuis kom. Vooral als het warm is (bah) is het fijn als je nog even de plantjes kunt water geven en buiten zitten aan het eind van de dag. Zo zie je maar weer, ook de winterliefhebbers hebben verschillende ideeën over de zomer!
Echt heel vroeg donker hoeft van mij ook weer niet, zeker niet op die dagen dat je in het donker van huis vertrekt, en in het donker weer thuiskomt. Ik heb dan wel altijd even moeite met als de klok achteruitgaat, ook al ben ik dan een winterliefhebber.

Donker rond een uurtje of 8 zou ik ideaal vinden.
quote:jellybelly schreef op 07 augustus 2016 @ 12:53:

Echt heel vroeg donker hoeft van mij ook weer niet, zeker niet op die dagen dat je in het donker van huis vertrekt, en in het donker weer thuiskomt. Ik heb dan wel altijd even moeite met als de klok achteruitgaat, ook al ben ik dan een winterliefhebber.

Donker rond een uurtje of 8 zou ik ideaal vinden.Ja, die zomertijd/wintertijd mogen ze van mij ook afschaffen! Op al het andere (wanneer de zon ondergaat, hoe warm het wordt, of we nog een lekkere winter krijgen) heeft de mens geen invloed, maar dit kunnen we wel doen. Zullen we een petitie starten?
Haha, liever de zomertijd dan de wintertijd! De zomertijd duurt sowieso zeven maanden, terwijl de wintertijd vijf maanden duurt. De zomertijd is ook onnatuurlijk, de wintertijd is volgens mij de natuurlijke tijd.

We gaan toch maar niet, het is bewolkt, het waait vrij hard, het heeft geregend en heel warm is het niet. Een kennis van mij is gelijk chagrijnig nu het opeens bewolkt is, maar ik ben verdomd blij. Nu kom ik tenminste weer wat tot leven, en het valt me op dat mensen bij deze temperaturen veel meer buiten zijn dan bij die rothitte. Nu kun je tenminste doen wat je normaal doet.
Hier toch wel een aangename dag rond 24 graden met zon en wolken (wolken die eerder gekomen zijn dan voorspeld anders was het nog warmer geweest) en ook ik ben al mensen tegen gekomen die zeiden waar is dat voorspelde mooi weer voor dit weekend? Terwijl het echt niet zo slecht is maar wie ben ik natuurlijk?
“Vooral in het oosten en zuidoosten van het land schijnt de zon nog flink, in de rest van het land neemt de bewolking al snel toe”, zegt weerman Ben Lankamp van Weerplaza vanochtend.

Hallo herfst

Die wolken blijven vervolgens nog wel even hangen. Komende week wordt het namelijk herfstachtig. Weerbureau Weerplaza spreekt de komende dagen zelfs van herfstachtig weer. ,,We kunnen er weinig anders van maken.”
quote:viavia2013 schreef op 07 augustus 2016 @ 15:58:

“Vooral in het oosten en zuidoosten van het land schijnt de zon nog flink, in de rest van het land neemt de bewolking al snel toe”, zegt weerman Ben Lankamp van Weerplaza vanochtend.

Hallo herfst

Die wolken blijven vervolgens nog wel even hangen. Komende week wordt het namelijk herfstachtig. Weerbureau Weerplaza spreekt de komende dagen zelfs van herfstachtig weer. ,,We kunnen er weinig anders van maken.”
Oh joy!! Wat een heerlijkheid.
En het is al lekker donker rond tien uur....
Met zomertijd bedoel ik zomertijd afschaffen ;)
Met zomertijd bedoel ik zomertijd afschaffen ;)
Alles gewoon laten zoals het is iedereen eens een keer tevreden
Nog geen twee weken en de hondsdagen zitten er alweer op gelukkig. Nou maar hopen dat de echte hitte uitblijft, 25 graden vind ik al meer dan genoeg!

En van mij mogen ze die zomertijd ook wel eens afschaffen. Ik hou niet van lang licht omdat de dagen voor mijn gevoel dan zo langzaam voorbij gaan en ik te weinig slaap krijg. Donker vind ik ook wel iets knus en gezelligs hebben.
Dat heb ik ook kerstvrouw, ik lijk veel productiever te zijn op de ''korte'' dagen en slapen gaat mij ook veel gemakkelijker af, omdat het sowieso 9 uur pikdonker is. Nu is dat 7 uur?? Maar ik zal sowieso blij zijn als september invalt, en dan zul je mij niet meer veel horen klagen! Het leven lijkt weer ''normaal'' te worden dan, scholen gaan in, kortere dagen, tvseries gaan weer beginnen, temperatuur gaat dalen..

Ik zou tevreden zijn als de wintertijd 12 maanden doorgaat kimmeke, want dat is de natuurlijke tijd. Natuurlijk worden de dagen korter na 21 juni en langer na 21 maart, maar dat uurtje scheelt denk ik veel. Minder doden, beter slapen enz.
Zo geZONd is de zon helemaal niet, haha!

http://www.msn.com/nl-nl/ ... zon/ar-BBu6NyL?li=BBoPOOe
Wat ik wél heerlijk vind aan de huidige periode is dat het overal zo lekker quasi-uitgestorven is / lijkt. Lekker rustig op straat, parkeerterreinen en in de supermarkt. Ben bang dat het na het weekend wel weer afgelopen is met de pret.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven