Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic
maandag 12 oktober 2015 om 14:55
Beste forummers,
Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.
Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:
je de pil bent vergeten?
je menstruatie uitblijft?
het condoom is gescheurd?
Etc.
Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.
Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:
je de pil bent vergeten?
je menstruatie uitblijft?
het condoom is gescheurd?
Etc.
Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 6 augustus 2016 om 19:47
Hallo allemaal,
Ik heb even jullie mening nodig. Vandaag met de Kruidvat 2v5 een test gedaan. Uitslag hiervan is positief. Blij natuurlijk, maar meteen de vraag: klopt dit wel? Dus naar de Kruidvat gerend en een CB digitale test gehaald. Niet zwanger was de uitslag. Nu blijft het toch wat vaag ondanks dat de Kruidvat test echt positief aangeeft. Ik weet niet precies waar ik in mijn cyclus zit. Half mei gestopt met de pil en 4 juli voor het eerst ongesteld. Ik heb vaker gehoord dat de cb minder gevoelig is?
Ik heb even jullie mening nodig. Vandaag met de Kruidvat 2v5 een test gedaan. Uitslag hiervan is positief. Blij natuurlijk, maar meteen de vraag: klopt dit wel? Dus naar de Kruidvat gerend en een CB digitale test gehaald. Niet zwanger was de uitslag. Nu blijft het toch wat vaag ondanks dat de Kruidvat test echt positief aangeeft. Ik weet niet precies waar ik in mijn cyclus zit. Half mei gestopt met de pil en 4 juli voor het eerst ongesteld. Ik heb vaker gehoord dat de cb minder gevoelig is?

zondag 7 augustus 2016 om 13:00
Het streepje was duidelijk. Niet dat je moest turen, je zag hem echt goed staan. Ik zou nu volgens de normale standaard ongesteld moeten zijn. Zit nu op dag 35 na eerste dag laatste ongesteldheid. Voel me moe en gevoelige borsten. Ik heb ooit eens gehoord dat je hcg waarden in de eerste dagen kunnen schommelen? Heel irritant dit haha. De test van gister was echt duidelijk een streep, net zo dik als de controlestreep, wel iets lichter maar goed zichtbaar. Geen idee wat te doen nu.

zondag 7 augustus 2016 om 14:43
http://www.oudersvannu.nl ... heid/zwangerschapstesten/
Dat hcg verhaal klopt niet hoor. Een vals positieve test is niet mogelijk. Je hebt hcg in lijf of je hebt het niet. Klaar. Het kan zijn dat je een aankomende miskraam hebt, maar dan nog: hcg is niet in 1 dag uit je lijf, je zou dan nu ook nog vaag positief moeten testen.
Dat hcg verhaal klopt niet hoor. Een vals positieve test is niet mogelijk. Je hebt hcg in lijf of je hebt het niet. Klaar. Het kan zijn dat je een aankomende miskraam hebt, maar dan nog: hcg is niet in 1 dag uit je lijf, je zou dan nu ook nog vaag positief moeten testen.

zondag 7 augustus 2016 om 19:48
Bedankt voor de reacties. Schommelen kan dus niet. Maar die eerste test is echt positief. Heel vreemd. Zou het kunnen dat ik alsnog zwanger ben? Of moet ik dat totaal van de baan halen door die negatieve testen. De eerste test was met middag urine(wel weinig gedronken) en de 2e kv test vanmorgen was negatief. Afwachten dan maar?

zondag 7 augustus 2016 om 19:52
Als je menstruatie uitblijft, kan je over een paar dagen weer een test doen. Die zou dan toch echt wel positief moeten zijn als je zwanger bent. HCG verdubbelt iedere 2 dagen ongeveer. Mocht je een positieve test hebben gehad gisteren, waarbij het is fout gegaan, zou je vandaag toch nog niet helemaal geen streep hebben verwacht. Maar het kan nog beide kanten op. Sterkte met afwachten
maandag 8 augustus 2016 om 07:10
Hoi, vorig week na 2 positieve testen heb ik van 3.8 tot 7.8 een bloeding gezien. Eerst donkerbruin af en toe rood en goster helemaal bruin en weg. Op 5.8 had ik een negatieve test ook nog, dus dacht dat het gewoon menstruatie was. Normaal gesproken duurt het minimun 8 dagen en meestal tot 10.
Kan het innestelen zijn? Dacht er helemaal niet aan maar nu heb ik een gevoel van 'kan k toch zwanger zijn'.
Wat denken jullie?
Kan het innestelen zijn? Dacht er helemaal niet aan maar nu heb ik een gevoel van 'kan k toch zwanger zijn'.
Wat denken jullie?
maandag 8 augustus 2016 om 09:18
Als je een paar dagen geleden een bloedtest hebt laten doen en de uitslag is positief, dan gaat dat je als je bloedingen hebt gehad niet zoveel wijzer maken. Dan zou je een tweede meting moeten hebben waaruit blijkt dat hcg voldoende is gestegen. Maar die bloedtesten zijn veel te duur, als je met een test van 75 cent ook het verschil tussen een paar dagen kunt zien in hoe donker de streep is (als je op hetzelfde moment van de dag, na evenveel gedronken te hebben test, daarom is ochtend het beste).
Veel succes, ik hoop voor je op een goede afloop, maar ik zou nergens op rekenen.
Veel succes, ik hoop voor je op een goede afloop, maar ik zou nergens op rekenen.

maandag 8 augustus 2016 om 11:12
Die (enkele) bloedtest gaat je inderdaad niet veel wijzer maken. Aangezien je best wat bloedverlies hebt gehad, zou ik ook niet op een zwangerschap durven hopen.
@Roosjediedeldoosje: Als 21m12 in België woont, is het daar volgens mij al gebruikelijker om een bloedtest te doen. Maar dat weet ik niet zeker.
@Roosjediedeldoosje: Als 21m12 in België woont, is het daar volgens mij al gebruikelijker om een bloedtest te doen. Maar dat weet ik niet zeker.
maandag 8 augustus 2016 om 15:49
Hallo, een paar dagen geleden heb ik sex gehad met mijn vriend. Ik slik de pil altijd en we doen het ook altijd met een condoom. laatst ben ik op de laatste dag voor mijn stopweek de pil vergeten(in de 3e week.) 's Ochtends heb ik de pil nog wel ingenomen (want ik slik hem normaal altijd 's avonds tussen 12 en 2 uur) ik heb hem rond 11 uur ingenomen dus wel binnen 12 uur. precies die avond erna had ik dus sex met mijn vriend en is het condoom gescheurd en dus is hij in mij klaar gekomen. Hij is nu heel erg bang dat ik zwanger ben. ik slik de pil ook nog niet zo lang maar ik weet niet zo goed of dat iets uitmaakt. Zelf ben ik niet zo bang dat ik zwanger ben. Maar omdat ik de pil te laat heb ingenomen is de kans dan groot dat ik wel zwanger kan zijn?
groetjes,
Mila
groetjes,
Mila