En wat nu (baby)?

10-08-2016 07:43 657 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Bedankt allemaal voor alle berichten en adviezen. Man is inmiddels onder behandeling en heb er volop vertrouwen in dat alles goedkomt. Nogmaals bedankt!
Tja TS, als dit geen reden is om even een FLINKE time-out van je partner te nemen en (in ieder geval tijdelijk) andere woonruimte te zoeken met je kinderen, wat is dan wel reden genoeg? Als je bij mishandeling van je baby dat al niet doet, doe je dat dus al nooit. Want TS, wat je man doet kan al niet erger worden (ja hij is dus 'zo'n' persoon), alleen de afloop kan nog maar slechter worden zolang er geen afstand is en hij geen hulp zoekt.

Wat een kleuter van een kerel en nog agressief ook. Afschuiven op kind want "kutdag met huilende baby". Oftewel; hij geeft een baby van 6 maanden de schuld van zijn mishandeling en is niet eens mans genoeg het uit zichzelf op te biechten en hulp te zoeken.

Vertel eens TS, als jij nu niks zou doen, wat zou er vanuit hem dan voor oplossing komen? Wat stelt hij zelf voor?
quote:Horseay schreef op 10 augustus 2016 @ 09:47:

[...]

Nee, ben alleen met de kinderen. Heb een verlofdag opgenomen om tot een actieplan te komen. We kunnen het er half over hebben. Probleem ligt dat hij er niet graag over praat en het bagatelliseert.

Voor nu sowieso: kdv uitkiezen, anoniem veilighuis bellen, vanavond nogmaals aangeven dat hij dit bij psych moet melden/afspraak moet vervroegen. Dat is dan stap 1.

Anoniem veilig thuis bellen?

Je bent te laf om gewoon je naam te noemen bij veilig thuis en te vertellen dat het om jouw vent en baby gaat? WTF

[...]

Nee, ben alleen met de kinderen. Heb een verlofdag opgenomen om tot een actieplan te komen. We kunnen het er half over hebben. Probleem ligt dat hij er niet graag over praat en het bagatelliseert.

Voor nu sowieso: kdv uitkiezen, anoniem veilighuis bellen, vanavond nogmaals aangeven dat hij dit bij psych moet melden/afspraak moet vervroegen. Dat is dan stap 1.

Stap 1 is die man die jij en zichzelf vader noemt niet meer in de buurt van baby laten komen.

En dan ga je eens verder kijken hoe of wat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Heb je bij je oudere kind ook gechecked dat hij haar nooit geslagen heeft eigenlijk?

[...]

Voor nu sowieso: kdv uitkiezen, anoniem veilighuis bellen, vanavond nogmaals aangeven dat hij dit bij psych moet melden/afspraak moet vervroegen. Dat is dan stap 1.slappe hap aanpak. niks anoniem bellen er zijn hele goede programma's voor kindermishandelaars. Zorg dat je man in zo'n traject komt. En laat jezelf ook ondersteunen want jij hebt je prioriteiten ook niet op orde
quote:Aureel schreef op 10 augustus 2016 @ 09:34:

TO, wat ontzettend moeilijk en verdrietig voor je. Goed dat je meteen actie wilt ondernemen. Wellicht roept je man nu dat baby er niet zoveel van meekrijgt, omdat hij voor zichzelf wil ontkennen hoe erg het eigenlijk is maar wil/kan hij dat niet onder ogen zien. Het is in elk geval wel duidelijk dat er iets moet gebeuren. Ik zou er echt op staan om dit, waar dan ook, bespreekbaar te maken. Inderdaad bij de huisarts, of wat je ook kunt doen is bellen met Veilig Thuis. Niet om meteen een melding te maken maar om (anoniem) advies te vragen. Je kunt de situatie voorleggen en zij kunnen met je meedenken over wat nu de juiste stappen zijn. Praktisch in de opvang van jullie kind, zodat man niet meer alleen met baby is en ontlast wordt, en wat betreft spoedige hulp voor jouw man. Heel veel sterkte, en geef je kindje een dikke knuffel Bedankt voor je lieve reactie
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 augustus 2016 @ 09:37:

Ik zou die man corrigeren. Met een deegroller . Op zijn achterhoofd. En dan zeggen " van de trap vallen doet meer pijn " .+ 10000
Bij elke volgende mishandeling ( want dat is het ) ben jij vanaf nu medeplichtig omdat jij faciliteert.

[...]

Goed dat je een beginnend plan van aanpak hebt. Ik denk alleen niet dat het aangeven bij de psych voldoende gaat zijn. Die zal denk ik meer praten dan praktische oplossingen bieden.

Dus hoewel ik ook niet vind dat je je man definitief het huis uit moet zetten, kan hij misschien wel tijdelijk een ander onderkomen zoeken? Lijkt me ook richting hem een duidelijke boodschap dat hij er wel iets mee MOET doen en dat je hem anders niet meer thuis wilt hebben. En als dat (nu) een stap te ver is voor je, dan zou ik een gesprek wel echt als voorwaarde stellen. Dus jammer dan dat hij er niet graag over praat.
Ik vraag me ook echt af wanneer je wel bij een man weggaat als je dat al niet doet als je eigen BABY mishandeld wordt. Voor zulke mensen is het nooit 'erg genoeg' om weg te gaan vrees ik, durven niet op eigen (veilige) benen te staan.
Wat ontzettend vervelend en verdrietig. Ik denk dat je man een baby niet goed aankan. Wat hij doet is natuurlijk vreselijk, maar hij is er eerlijk over, als ik dat zo lees. Dat is iig al heel wat. Is er geen moeder of schoonmoeder die hem kan komen ondersteunen op die dag? Zo nee, zou ik baby tijdelijk naar een kinderopvang brengen. Misschien is het wat veel qua opvang voor een baby, maar een man die het (even) niet aankan is nog een slechtere en onveiliger oplossing. Als ik het zo lees, zal het beter gaan als je kind ouder is. Succes en sterkte.
quote:Timetraveler schreef op 10 augustus 2016 @ 09:54:

Ik vraag me ook echt af wanneer je wel bij een man weggaat als je dat al niet doet als je eigen BABY mishandeld wordt. Voor zulke mensen is het nooit 'erg genoeg' om weg te gaan vrees ik, durven niet op eigen (veilige) benen te staan.Dit idd..
TO, er zijn weinig onderwerpen waarbij de emoties zo hoog oplopen als dit. Ik heb die emoties ook, het maakt me woedend, misselijk en heel verdrietig dat zo'n lief, jong babytje geslagen wordt. Afschuwelijk.

Alleen, de emoties van anderen voegen nu weinig toe. Volgens mij ben je doordrongen van de ernst van de situatie, maar er speelt meer mee. De man is al twaalf jaar je partner, met wie je nooit eerder problemen heeft ervaren. Je wilt je gezin bij elkaar houden. En niet uit emotie domme dingen doen die niet terug te draaien zijn en wellicht ook helemaal niet in het belang blijken van je kind en de rest van het gezin.

Als de hulpverleners en de medewerkers bij Veilig Thuis, of bij een Blijf Huis ook zo bomvol emotie zouden reageren, zou niemand geholpen kunnen worden. Hulp bied je door náást iemand te gaan staan; niet er tegenover.

Dus, laat de reacties waar je niets mee kan van je afglijden en richt je op hoe nu te handelen. Ik denk dat je goed bezig bent: advies inwinnen, aanmelden bij KVD, bellen met Veilig Thuis en praat vooral met je man. Zoek samen hulp!
quote:satire schreef op 10 augustus 2016 @ 09:55:

Wat ontzettend vervelend en verdrietig. Ik denk dat je man een baby niet goed aankan. Wat hij doet is natuurlijk vreselijk, maar hij is er eerlijk over, als ik dat zo lees. Dat is iig al heel wat. Is er geen moeder of schoonmoeder die hem kan komen ondersteunen op die dag? Zo nee, zou ik baby tijdelijk naar een kinderopvang brengen. Misschien is het wat veel qua opvang voor een baby, maar een man die het (even) niet aankan is nog een slechtere en onveiliger oplossing. Als ik het zo lees, zal het beter gaan als je kind ouder is. Succes en sterkte.Ja, want oudere kinderen huilen nooit en zijn nooit lastig, zeker.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 augustus 2016 @ 09:52:

Bij elke volgende mishandeling ( want dat is het ) ben jij vanaf nu medeplichtig omdat jij faciliteert.Inderdaad. Ik hoop van harte dat veilig thuis ingrijpt.

Wat ontzettend vervelend en verdrietig. Ik denk dat je man een baby niet goed aankan. Wat hij doet is natuurlijk vreselijk, maar hij is er eerlijk over, als ik dat zo lees. Dat is iig al heel wat. Is er geen moeder of schoonmoeder die hem kan komen ondersteunen op die dag? Zo nee, zou ik baby tijdelijk naar een kinderopvang brengen. Misschien is het wat veel qua opvang voor een baby, maar een man die het (even) niet aankan is nog een slechtere en onveiliger oplossing. Als ik het zo lees, zal het beter gaan als je kind ouder is. Succes en sterkte.Ik zou hier geen ( schoon) moeder op los durven laten. Niet als je in wilt staan voor veiligheid van man.
Ontslag nemen zou ik ook niet doen, want je gaat je baan nog hard nodig hebben.

Maar ik zou het kindje dus wel vier dagen naar de opvang gaan brengen. De oudste is over een paar weken weer naar school, bovendien kan die vertellen wat er gebeurt thuis, dus dat zal zo´n vaart niet lopen.

En voor wat het waard is; mijn man had een (lichte) depressie toen onze dochter een half jaar oud was. Als zij huilde kon hij daar echt laaiend om worden. Even de deur uit en een blokje om was zijn methode om daarmee om te gaan. Maar goed, in die tijd moest je de opvang nog volledig zelf betalen dus ik werkte in die tijd niet.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Aureel schreef op 10 augustus 2016 @ 09:56:

TO, er zijn weinig onderwerpen waarbij de emoties zo hoog oplopen als dit. Ik heb die emoties ook, het maakt me woedend, misselijk en heel verdrietig dat zo'n lief, jong babytje geslagen wordt. Afschuwelijk.

Alleen, de emoties van anderen voegen nu weinig toe. Volgens mij ben je doordrongen van de ernst van de situatie, maar er speelt meer mee. De man is al twaalf jaar je partner, met wie je nooit eerder problemen heeft ervaren. Je wilt je gezin bij elkaar houden. En niet uit emotie domme dingen doen die niet terug te draaien zijn en wellicht ook helemaal niet in het belang blijken van je kind en de rest van het gezin.

Als de hulpverleners en de medewerkers bij Veilig Thuis, of bij een Blijf Huis ook zo bomvol emotie zouden reageren, zou niemand geholpen kunnen worden. Hulp bied je door náást iemand te gaan staan; niet er tegenover.

Dus, laat de reacties waar je niets mee kan van je afglijden en richt je op hoe nu te handelen. Ik denk dat je goed bezig bent: advies inwinnen, aanmelden bij KVD, bellen met Veilig Thuis en praat vooral met je man. Zoek samen hulp!Soms heeft iemand gewoon even nodig om hard aangepakt te worden om dingen in het juiste perspecief te zien. Die heeft ze hier gekregen. Hopelijk doet ze er wat mee en belt ze vanavond echt Veilig thuis.

Ik vraag me ook echt af wanneer je wel bij een man weggaat als je dat al niet doet als je eigen BABY mishandeld wordt. Voor zulke mensen is het nooit 'erg genoeg' om weg te gaan vrees ik, durven niet op eigen (veilige) benen te staan.Dit! Mijn maag draait echt om na het lezen van TO. Ik weet echt niet hoe ik hier normaal op moet reageren. Schokkend.
quote:Goede-Fee schreef op 10 augustus 2016 @ 09:59:

[...]

Soms heeft iemand gewoon even nodig om hard aangepakt te worden om dingen in het juiste perspecief te zien. Die heeft ze hier gekregen. Hopelijk doet ze er wat mee en belt ze vanavond echt Veilig thuis.+1

Wat ontzettend vervelend en verdrietig. Ik denk dat je man een baby niet goed aankan. Wat hij doet is natuurlijk vreselijk, maar hij is er eerlijk over, als ik dat zo lees. Dat is iig al heel wat. Is er geen moeder of schoonmoeder die hem kan komen ondersteunen op die dag? Zo nee, zou ik baby tijdelijk naar een kinderopvang brengen. Misschien is het wat veel qua opvang voor een baby, maar een man die het (even) niet aankan is nog een slechtere en onveiliger oplossing. Als ik het zo lees, zal het beter gaan als je kind ouder is. Succes en sterkte.Dank je wel. Dat laatste denk ik ook, al moet er uiteraard nu ook wat gebeuren. Ik kan moeilijk kind 2 jaar weghouden, en dat zou ook absoluut omgekeerde wereld zijn.
quote:duende12 schreef op 10 augustus 2016 @ 09:57:

[...]

Ja, want oudere kinderen huilen nooit en zijn nooit lastig, zeker.Oudere kinderen kunnen gelukkig wel praten, zo ontzettend laf om een baby te slaan. Kind kan zich niet verweren, en zijn of haar moeder is blijkbaar te slap om haar kind te beschermen. En het dan onder het tapijt van psychische problemen schuiven. Echt ongelooflijk dat er zulke mensen bestaan.
En het 'bij elkaar willen houden van het gezin' en 'gezin niet weg willen gooien' vind ik bij dit soort dingen zwaar overrated. Mensen die anderen binnen het gezin mishandelen verspelen daarmee hun kans bij het gezin te horen. Het gezin zou juist een veilige bubbel moeten zijn tegen dergelijke acties van buitenaf. Als de leerkracht iets dergelijks zou doen zou er vast meteen worden ingegrepen door de ouders, maar nu het notabene een eigen ouder is (iemand die het kind zou moeten beschermen) wordt het gebagatelliseerd en moeder gaat daar notabene mee akkoord.

Ik vraag me ook echt af wanneer je wel bij een man weggaat als je dat al niet doet als je eigen BABY mishandeld wordt. Voor zulke mensen is het nooit 'erg genoeg' om weg te gaan vrees ik, durven niet op eigen (veilige) benen te staan.

Het probleem bij een forum is dat je een gedeelte vanuit je eigen normen en waarden reageert en een gedeelte van wat je in je omgeving hebt gezien en wat in het verhaal toepasbaar gaat zijn. Wij gaan er vanuit wij beschermen ons kind want die is belangrijker dan een man.

Maar misschien heeft to wel weinig eigen waarde en is deze bang om alleen te zijn. En zin er kinderen gekomen om de man aan zich te binden. Daar zijn ook stapels vrouwen van die dit zo doen. En dan is het logisch dat het verhaal om topic te openen vooral om man draait en wat hij doet als incident wordt afgedaan. Kind is immers minder belangrijk in rangorde dan man bij sommige vrouwen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 augustus 2016 @ 09:52:

Bij elke volgende mishandeling ( want dat is het ) ben jij vanaf nu medeplichtig omdat jij faciliteert.Hier ben ik het mee eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven