Entertainment alle pijlers

Yuri van Gelder

09-08-2016 15:16 1609 berichten
Nog geen topic hier over Yuri?

Wat vinden we ervan?

Wat zou er nu echt gebeurd zijn?

http://www.volkskrant.nl/ ... de-en-weer-viel~a4354438/
Alle reacties Link kopieren
Tjongejonge.... Die jongen heeft een paar biertjes meer gedronken dan strikt noodzakelijk en waarschijnlijk een dolle nacht met zijn vriendinnetje. Nou en? Waar bemoeien die coaches zich mee? Laat ze zelf in die ringen gaan hangen als ze het allemaal zo goed weten.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
quote:Chevron schreef op 12 augustus 2016 @ 12:39:

[...]

Maar geen reden tot ontslag op staande voet. Dat is hier wel gebeurdHij heeft zijn reputatie en 6 jaar intensieve begeleiding tegen. Als je dan roept dat je schijt hebt aan ze....
Wammes was al klaar met zijn toernooi toch?

Kan me voorstellen dat hij dan toestemming krijgt.
quote:Boarn schreef op 12 augustus 2016 @ 12:46:

[...]

Luister je wel.....?? Ik heb dit niemand horen zeggen.Nee,maar ik lees het net Tweets door @SophieKluivers
Coach had ook zelf kunnen opstappen. Het is een sporter niet verplicht om een coach te hebben tijdens de OS.
quote:Boarn schreef op 12 augustus 2016 @ 12:45:

Dat ze Wammes niet hebben opgeroepen als getuige, Jeffrey ligt toch al uit het toernooi toch? Dan had hij ook al lang op het vliegtuig kunnen zitten om naar NL gestuurd te worden.Ik snap sowieso niet dat Wammes daar nog zit, dacht dat alle sporters die klaar waren en geen medaille hebben met de loservlucht naar huis moesten. Vind ik ook al zo,n stom idee van het NOC. Lekker vriendelijk naar mensen die alles hebben gegeven. Ben je klaar, niets gewonnen is opzouten
1: herhaalde malen niet instructies opvolgen van de teamleiding. 2: slechte invloed op het team. 3.: Grote vertrouwensbreuk

Het was geen rush-rush-beslissing, volgens Knijff
quote:Chevron schreef op 12 augustus 2016 @ 12:48:

[...]

Ik snap sowieso niet dat Wammes daar nog zit, dacht dat alle sporters die klaar waren en geen medaille hebben met de loservlucht naar huis moesten. Vind ik ook al zo,n stom idee van het NOC. Lekker vriendelijk naar mensen die alles hebben gegeven. Ben je klaar, niets gewonnen is opzoutenRare wereld.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
quote:Chevron schreef op 12 augustus 2016 @ 12:48:

[...]

Ik snap sowieso niet dat Wammes daar nog zit, dacht dat alle sporters die klaar waren en geen medaille hebben met de loservlucht naar huis moesten. Vind ik ook al zo,n stom idee van het NOC. Lekker vriendelijk naar mensen die alles hebben gegeven. Ben je klaar, niets gewonnen is opzouten

Die gaan 14 of 16 aug volgens mij ? Gelijk met verkerk & grol bv

Grol gaf zelf aan dat hij er niets meer te zoeken heeft nu en liever thuis in NL zijn verdriet verwerkt dan nog langer in Rio blijven. Dat kan natuurlijk demotiverend zijn voor andere sporters die nog wel moeten presteren wanneer deze sporters wel blijven in Rio.
quote:VivaFleur schreef op 12 augustus 2016 @ 12:43:

Ja in juridische zin klinkt het verhaal van de advocaat van Van Gelder vele malen sterker.

De onvrede vanuit Team NL en de coach is op een knullige manier geuit.

Zeker niet juridisch sluitend.

Helemaal mee eens. Ik vind dat de advocaat van NOC minder sterk overkomt, minder sterkte argumenten, eigenlijk vooral dingen bevestigd, maar die anders 'leest/vind' dan team Yuri. Dus daarmee zeggen ze dat het idd voor interpretatie vatbaar is dat contract.

Ook hangt veel van het verhaal van aan horen zeggen. Sporters 'zouden hebben gezegd', sporters 'vonden hem er niet fit uitzien'. Wie zegt dat hun dat kunnen beoordelen?
quote:shift.delete schreef op 12 augustus 2016 @ 12:41:

[...]

Ja maar wat is het nu precies. De ene lezing "om half twaalf terug", de andere "niet te laat thuis".

Van Gelder zou hebben laten weten dat "dat niet ging lukken", versus "een uurtje later".

Dan nog blijf ik het oerdom vinden dat Van Gelder na dit alsnog besluit vanuit het HHH verder de stad in te gaan.

Zal een lastig verhaal worden te beroepen op een "vertrouwensbreuk". Tot nu toe wat slap verhaal van de tegenpartij.NOC NSF heeft de berichtjes overlegd die en wat anders zeggen dan wat de advocaat van Van gelder zei en er zouden meer berichten gestuurd zijn, wel antwoord op het later binnen komen en de waarschuwing dat NOC NSF rondliep in HHH.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 12 augustus 2016 @ 12:44:

Ik ben team Yuri. Al is het maar omdat kinderverkrachters in dit land op nog meer empathie en privacy kunnen rekenen, dan een sporter die uit zijn rol valt.Hij heeft toch zelf deze rechtszaak aangespannen?
Die man die nu aan het woord is wiebelt steeds zo van voor naar achter.
Het warrig zijn is gewoon raar en niet te bewijzen.
Binnen 48 uur is hij twee keer spoorloos geweest voor Team NL. Zijn eigen coach, Van Bokhoven, was er klaar mee

Knijff: "Zeker in het geval van Van Gelder is het onacceptabel dat hij het Olympisch dorp verlaat zonder dat iemand zijn locatie weet"

Knijff doelt op verslavingsverleden
quote:Goede-Fee schreef op 12 augustus 2016 @ 12:50:

[...]

NOC NSF heeft de berichtjes overlegd die en wat anders zeggen dan wat de advocaat van Van gelder zei en er zouden meer berichten gestuurd zijn, wel antwoord op het later binnen komen en de waarschuwing dat NOC NSF rondliep in HHH.Klopt ja. Advocaat Yuri deed voorkomen of stuk minder was gecommuniceerd eveneens.
quote:Boarn schreef op 12 augustus 2016 @ 12:41:

Tot nu toe is het verhaal van Yuri's advocaat vele malen sterker dan de NOCNSf advocaat. Die kan alleen herhalen wat er al in de media is geweest en dit zijn echt geen sterke argumenten.

Als Van Gootjes niet langer meer Yuri kon trainen omdat de band verslechterd was, had de trainer lekker zelf zn koffers moeten pakken en op het vliegtuig stappen.Van Bokhoven is zijn trainer, niet Grootjes. Daarnaast traint hij Jeffrey Wammes ook, dus hij had zijn koffers niet kunnen pakken.
Op persoonlijk niveau kun je er van alles van vinden. Het gaat erom of zijn uitsluiting rechtmatig is. Of en hoe hij in de ringen hangt en wat je van zijn gedrag vindt, is niet relevant, zolang daarover geen of onduidelijke afspraken op papier staan.
Hallo?!
quote:SuperWijf schreef op 12 augustus 2016 @ 12:50:

[...]

Die gaan 14 of 16 aug volgens mij ? Gelijk met verkerk & grol bv

Grol gaf zelf aan dat hij er niets meer te zoeken heeft nu en liever thuis in NL zijn verdriet verwerkt dan nog langer in Rio blijven. Dat kan natuurlijk demotiverend zijn voor andere sporters die nog wel moeten presteren wanneer deze sporters wel blijven in Rio.

Maar in het vliegtuig waarin Yuri zat zat volgens mij ook mollema en nog een sporter. Waarom Wammes dan niet

En dat een sporter weg wil kan ik begrijpen hoor, maar een sporter die wil blijvende nog even wil nagenieten moet die kans krijgen

Tot nu toe is het verhaal van Yuri's advocaat vele malen sterker dan de NOCNSf advocaat. Die kan alleen herhalen wat er al in de media is geweest en dit zijn echt geen sterke argumenten.

Als Van Gootjes niet langer meer Yuri kon trainen omdat de band verslechterd was, had de trainer lekker zelf zn koffers moeten pakken en op het vliegtuig stappen.

Ik hoor wel veel redenen waarom de coach Bokhoven terecht klaar zou zijn met hem. Hij liegt ook over tijd terug en de berichtjes.

Dus ook redenen genoeg om hem te straffen/boete/ waarschuwing/ maar nog niet helemaal overtuigd van wettelijke gronden om hem ook echt meteen weg te sturen. Nog niet.
Yuri heeft het gewoon verkloot.

Hij had eindelijk de kans om zich te bewijzen.

En wat doet hij,zuipen.

Hij heeft het hele Nederlandse team laten vallen.

Zuipen had hij na de wedstrijden kunnen doen dan had hij alleen zichzelf ermee.
Ik vind het erg bijzonder dat je je dus blijkbaar onbeperkt kunt misdragen omdat het niet expliciet in het contract staat wat precies wel/niet mag. Hij is meerdere malen gewaarschuwd en hij heeft er gewoon lak aan gehad.
Yep daar komt het, de specifieke afspraken staan niet op papier.
Het lijkt een kwestie te worden van ongeschreven regels, een vanzelfsprekende cultuur die iedereen geacht wordt te kennen.
Doubt kills more dreams than failure ever will

Als Van Gootjes niet langer meer Yuri kon trainen omdat de band verslechterd was, had de trainer lekker zelf zn koffers moeten pakken en op het vliegtuig stappen.

Precies.

Rechter vraagt nu voor de 2e keer of er documenten zijn waar precies in staat wat hij wel en niet mag. En die is er niet zegt de advocaat. Ik vind echt dat het NOC zich heel slecht heeft voorbereid hierin. Als je zo'n beslissing neemt, terecht of niet, moet je dat waterdicht kunnen onderbouwen. En dat is dit verre van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven