Wat in de kattenbak?

12-08-2016 13:44 46 berichten
Over twee weken komt er een kat bij ons wonen! Het is een oudere kat uit het asiel, dus al zindelijk.

Maar... wat doen jullie in de kattenbak? Maakt het uit welke kattenbakkorrels je koopt?

Zijn duurdere echt beter tegen geurtjes?
bedankt voor alle tips.

ik had er niet aan gedacht dat meneer zelf ook al voorkeuren heeft natuurlijk.

dus ik zal even navragen bij het asiel wat ze daar gebruiken. en vervolgens kijken wat ons beiden het beste gaat bevallen!

oh.. en geen zorgen: ik zal de korrels na gebruik niet in de tuin begraven hoor. denk niet dat de buren daar blij van worden!
Alle reacties Link kopieren
Sommige katten zijn heel kieskeurig wat de kattenbakvulling betreft. Als ze het niet fijn vinden, gaan ze naast de bak. Ik heb heel wat soorten gebruikt in de loop der jaren, maar wil nu niets anders meer dan silicaatkorrels. Ze zijn duurder in aanschaf maar gaan lang mee en absorberen luchtjes naar mijn idee echt veel beter dan duurdere soorten. Dus uiteindelijk zou je daarmee toch wel eens goedkoper uit kunnen zijn.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Wij hebben nu klontvormend grit. Twee van de drie katten vertikken het hier om op houtkorrels te zitten, dus dat was helaas een mislukt experiment.
Mijn katten houden van graven en houden dus niet van die klontvormende rommel. Houtkorrels wordt een heel vies plakkerig gebeuren dus ook dat vind ik niks. Ik gebruik zelf catsan, daarmee heb ik de minste geur in huis. Stom genoeg vinden mijn katten zelf het euroshopper grit het fijnst. Maar daarmee krijg je heel snel een hele vieze geur.
Ik gebruik klontvormende. Iedere dag even de klontjes eruit scheppen en eens per week/10 dagen vervang ik dan wat er over blijft.

Ik bestel bij Zooplus en deze vind ik fijn én goedkoop.

€ 0,50 per liter.

Op de site van Zooplus kun je bij alle soorten de prijs per liter vergelijken.

http://m.zooplus.nl/shop/ ... ng/biokats/de_fijne/66054
Een kat een krant op de bodem met daarop repen krant. Goedkoopste oplossing, maar na ieder gebruik verschonen. Over de lucht niet te spreken.

Andere kat is van 'huis uit' gewend om grind te gebruiken en vertikt bovengenoemde. Stuifvrij, met een lichte parfum, klontvormend en van het huismerk.

Gelukkig gaan ze naar buiten en doen ze het alleen bij hoge nood binnen.

Zou inderdaad nagaan wat je kat gewend is. En gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
quote:Exilidous schreef op 12 augustus 2016 @ 14:56:

[...]

Nope...... kuil bijna vol en zand erover. Daarbij hebben we ruim 1 hectare grond dus wat ik achter op mijn terrein uitvoer heb ik vooraan geen last van Maar dat is dan toch een nutteloze tip als je niet weet hoe TO woont?!
Waarom niet leren op de wc z'n behoefte te doen en door te trekken.
~Energy flows where attention goes~
Ik gebruik klontvormende kattenbak vulling. Mix van Sanicat Ultra en Sanicat Zen. 2/3e Ultra en 1/3e Zen. Geen stank en alles is makkelijk eruit te scheppen. Zen stuift wel aardig als je het nieuw in de bak doet, dus niet gebruiken als jij of de kat daar niet tegen kan. Ook heb ik een bak met luchtfilters, zodra er is gepoept en ik toevallig thuis ben kan ik hem aanzetten en is met een paar minuten de hele geur weg. Wat duurdere bak maar zeker zijn geld waard.
ik heb de goedkoopste zak van de Ah klontvormend niet stuivend, maar geen geurtjes? hier wel hoor en schep het er iedere dag uit vaak al wel vaker. mijn kittens zijn 10 weken helaas ruik je het hier ook gewoon gelijk als ze hun behoefte hebben gedaan.
Volgens de richtlijnen van milieucentraal moeten houtkorrels gewoon bij het restafval en niet in de gft bak.

https://www.milieucentraa ... iensten/kattenbakvulling/

Wij hebben papierkorrels van breedercelect. Elke dag even poep scheppen en wekelijks hele bak schoonmaken (in de winter doe ik 2x per week omdat de andere kat dan ook binnen plast). Het spul neemt veel vocht op en is het meest stuifvrije en uitloopvrije grit dat ik ben tegengekomen in alle jaren dat ik met katten samen woon. http://www.huisdierplein. ... r/G39_H266_C1370_P944940/

Veel plezier met je nieuwe huisgenoot!
Sanicat ultra. Bij houtkorrel willen ze nog weleens naast de bak poepen

Had mijn buurvrouw... heb haar klantvriendelijk grit geadviseerd en nu gaat het goed.
Een maand geleden heb in een 4 jaar oude poes in huis gehaald. Fantastisch beestje. Ik had toen gewoon een huismerk in huis gehaald en dus niet geïnformeerd welk merk het asiel gebruikte. Daar doen ze het volgens mij ook zo goedkoop mogelijk. Poes vond het meteen prima.
ik wil graag een tip waarbij je niet gelijk ruikt dat ze er in hebben gescheten dat is hier direct het geval bij de jumbo korrels waarop staat dat het geuren moet neutraliseren.. Not dus
quote:zwitsal_nijntje schreef op 16 augustus 2016 @ 12:24:

ik wil graag een tip waarbij je niet gelijk ruikt dat ze er in hebben gescheten dat is hier direct het geval bij de jumbo korrels waarop staat dat het geuren moet neutraliseren.. Not dus

daarom verschoon ik de bak dus minstens 2x per dag.

(nou ja, schep de stront eruit)

Ik ruik het gewoon altijd. (maakt niet uit welke korrel)

ik wil graag een tip waarbij je niet gelijk ruikt dat ze er in hebben gescheten dat is hier direct het geval bij de jumbo korrels waarop staat dat het geuren moet neutraliseren.. Not dusDat ligt er natuurlijk ook aan hoe snel ze het zelf ondergraven.
Wij gebruiken de Classic zak van Biokat, klontvormend is dat. Ongeveer een tientje voor een zak van 20 kilo bij de dierenwinkel. Iedere dag even scheppen, wij hebben geen last van geurtjes. Deze kopen we al vanaf dat we haar als kitten opgehaald hebben, maar we waren er wel op voorbereid dat ze het wellicht niet prettig zou vinden en dan hadden we gewoon wat anders geprobeerd. Sommige katten zijn daarin wat 'moeilijk', dus het blijft uitproberen (tenzij je precies hetzelfde koopt als wat ze gewend is, dat kan natuurlijk ook).
quote:Louise70 schreef op 14 augustus 2016 @ 22:34:

Sanicat ultra. Bij houtkorrel willen ze nog weleens naast de bak poepen

Had mijn buurvrouw... heb haar klantvriendelijk grit geadviseerd en nu gaat het goed.wat is klantvriendelijk grit?
Ik gebruik AH schep&schoon..zit in een doos.

Doe er 2 wkn mee en dan moet ik verversen.

Maak de bak schoon met groene azijn.
In tegenstelling tot wat veel mensen denken, mogen klei korrels ook gewoon in de groene container. Klei is een naturlijk product en mag dus gewoon bij het gft afval. Wij hebben vier katten en de katten bak wordt elke dag twee keer schoongemaakt. De klonten en poepjes gaan in een biologisch afbreekbare zak en het geheel gaat zo in de groene container.

ik wil graag een tip waarbij je niet gelijk ruikt dat ze er in hebben gescheten dat is hier direct het geval bij de jumbo korrels waarop staat dat het geuren moet neutraliseren.. Not dusWij hebben een kitten van 3 mnd. Biokat's in de bak en dat gaat prima. Poes begraaft de drollen goed, je ruikt het alleen de eerste minuut ofzo.
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven