Callcenter ergernissen

12-08-2016 20:32 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Speciaal voor alle callcenter medewerkers: spui je ergernissen

TO trapt af: ik kan niét tegen mensen die bij alles de fout bij het bedrijf leggen. Die niet betalen en boos worden om incassokosten. Die een verhuizing niet doorgeven en boos worden dat ze nog voor het oude huis betalen. Mensen die switchen van energieleverancier, te laat zijn met annuleren en dan boos zijn dat ze een boete krijgen als ze opzeggen.

En ook heel ergerlijk: mensen die je uitleg gewoon niet willen snappen en in hun eigen (on)gelijk blijven hangen.
Noem me lief nu ik nog leef!
Call centre-medewerkers die liegen
quote:Bugs_Bunny schreef op 12 augustus 2016 @ 21:00:

Call centre-medewerkers die je als halve imbeciel behandelen en niet doorhebben dat je meer kennis van zaken hebt dan zij doorhebbenJij weet alles?
Call-centre medewerkers die hun beloftes niet nakomen
quote:minnimouse schreef op 12 augustus 2016 @ 21:02:

[...]

Jij weet alles?Jij bent niet in staat te lezen?
quote:minnimouse schreef op 12 augustus 2016 @ 21:02:

[...]

Jij weet alles?Je zou het goed doen op een call centre trouwens
quote:deb32 schreef op 12 augustus 2016 @ 20:58:

[...]

Een moeilijke baan. Met alle respect, maar zo komt het niet over als ik bel...

Het is behoorlijk pittig om 40 uur per week in de lijn te zitten. Je moet met allerlei klanten om kunnen gaan, tig dingen tegelijk doen, uitleg geven die begrepen wordt, vriendelijk blijven tegen iedereen, erop letten dat je gemiddeld niet te lang over gesprekken doet.

Ik vind het vooral lastig om inning vragen te beantwoorden. Inhoudelijk niet, maar het gaat dan om mensen die aanmaningen krijgen, post van het incassobureau of erger: einde levering. Vaak kan je weinig meer omdat ze te laat bellen maar dan zijn het mensen met weinig geld die hun schuld niet in één keer kunnen voldoen. Dan toch hard moeten zijn vind ik best lastig, omdat ik hun wanhoop en het schrijnende zo goed begrijp.
Ik vind trouwens wel dat er ook veel domme klanten zijn hoor. Maar als je dat niet wil moet je echt een andere baan zoeken, dat hoort er gewoon bij.
quote:deb32 schreef op 12 augustus 2016 @ 21:02:

[...]

Ja maar die van de belastingdienst zijn verstandelijk gehandicapten.. wist je dat niet??Dat verklaart een hoop! Jouw avatar past wel heel goed, gevonden onder stock foto's van 'medewerker callcenter Belastingdienst'?
quote:Bugs_Bunny schreef op 12 augustus 2016 @ 21:03:

Call-centre medewerkers die hun beloftes niet nakomenO ja. Ook voor hun collega's trouwens.
En steeds doorverbonden worden met een collega die meer weet van jouw soort problemen. En dat dan 6 keer.

Ben je 6 keer hetzelfde verhaal aan het vertellen.

en ohja, bij de belastingdienst moet je dan in het keuzemenu je BSN nummer intoetsen. Maar als je dan daadwerkelijk live iemand aan de telefoon krijgt word alsnog je BSN nummer gevraagd. Ik snap dat niet.
quote:strikjemetstippels schreef op 12 augustus 2016 @ 21:06:

[...]

Dat verklaart een hoop! Jouw avatar past wel heel goed, gevonden onder stock foto's van 'medewerker callcenter Belastingdienst'?haha ja zoiets...
quote:strikjemetstippels schreef op 12 augustus 2016 @ 21:00:

Ik vind de ergste, als klant dan, die van de belastingdienst. Ik had dat mens echt wel half dood kunnen slaan als ze voor me stond. En ik verlies zelden mijn kalmte en ik heb nooit nooit uit mij zelf geweld gebruikt. Maar wat zijn heel veel medewerkers daar ontzettend vervelend. Betaald van mijn belasting centen ook nog. Kwalijke zaak dat het zo ontzettend moeilijk is om informatie in te winnen, zeker als in de brief waar in staat dat je een enorm bedrag moet terug betalen, geen enkele info staat waar om, maar je wel binnen 6 weken bezwaar moet maken.

Voor de rest zoek ik alles gewoon zelf op. Ik wil niet afhankelijk zijn van mensen die het ook niet echt weten, en kan het ze ook niet kwalijk nemen, is een fout van de bedrijven die mensen aan nemen die zo snel mogelijk moeten werken voor vaak mager salaris en begrijpelijk 0,0 affiniteit hebben met het bedrijf.Heb daar gewerkt. De helft van wat je als medewerker ziet mag je niet vertellen. Erg frustrerend.
quote:strikjemetstippels schreef op 12 augustus 2016 @ 21:00:

Ik vind de ergste, als klant dan, die van de belastingdienst. Ik had dat mens echt wel half dood kunnen slaan als ze voor me stond. En ik verlies zelden mijn kalmte en ik heb nooit nooit uit mij zelf geweld gebruikt. Maar wat zijn heel veel medewerkers daar ontzettend vervelend. Betaald van mijn belasting centen ook nog. Kwalijke zaak dat het zo ontzettend moeilijk is om informatie in te winnen, zeker als in de brief waar in staat dat je een enorm bedrag moet terug betalen, geen enkele info staat waar om, maar je wel binnen 6 weken bezwaar moet maken.

Voor de rest zoek ik alles gewoon zelf op. Ik wil niet afhankelijk zijn van mensen die het ook niet echt weten, en kan het ze ook niet kwalijk nemen, is een fout van de bedrijven die mensen aan nemen die zo snel mogelijk moeten werken voor vaak mager salaris en begrijpelijk 0,0 affiniteit hebben met het bedrijf.Hier dezelfde ervaring! Oh my lord, ik ben echt een aantal keren zo ontzettend pissig geweest dat ik dacht dat ik nervous breakdown zou krijgen. Ben een keer op hoge poten naar zo'n kantoor gegaan en toen kon ik wel geholpen worden met de kanttekening erbij dat medewerkers op die afdeling verschrikkelijk zijn en dat goed was dat ik langs was gekomen
Call centres zijn, hoe leuk bedacht ook, het failliet van de klant-relatie
quote:Bugs_Bunny schreef op 12 augustus 2016 @ 20:56:

Call centre-medewerkers die denken dat de informatie op hun scherm onfeilbaar is.Onfeilbaar? Nee. Maar moet wel zeggen dat ik het zelden geloof als mensen zeggen betaald te hebben als de betaling twee weken later nog niet verwerkt is. Meestal laat ik ze dan een rekeningoverzicht opsturen, daaruit blijkt vrijwel altijd dat er niet betaald is.
quote:CenturyChild schreef op 12 augustus 2016 @ 21:08:

[...]

Heb daar gewerkt. De helft van wat je als medewerker ziet mag je niet vertellen. Erg frustrerend.

Dit was niet eens iets bizars of zo, en mijn bezwaar is gegrond verklaard (anders was ik een rechtszaak begonnen), maar hoe zij tegen mij deed, als of ik geen gelijk had en ik alleen maar een discussie wilde voeren.

Het hoort toch niet zo te zijn dat ik meer weet van hoe dingen werken en wat bezwaar termijnen zijn dan iemand die daar werkt? Ik doe overigens 0,0 in belastingen en alles er om heen.

Mijn hartslag was echt richting 200 van dat mens.
quote:CenturyChild schreef op 12 augustus 2016 @ 21:05:

[...]

Het is behoorlijk pittig om 40 uur per week in de lijn te zitten. Je moet met allerlei klanten om kunnen gaan, tig dingen tegelijk doen, uitleg geven die begrepen wordt, vriendelijk blijven tegen iedereen, erop letten dat je gemiddeld niet te lang over gesprekken doet.

Ik vind het vooral lastig om inning vragen te beantwoorden. Inhoudelijk niet, maar het gaat dan om mensen die aanmaningen krijgen, post van het incassobureau of erger: einde levering. Vaak kan je weinig meer omdat ze te laat bellen maar dan zijn het mensen met weinig geld die hun schuld niet in één keer kunnen voldoen. Dan toch hard moeten zijn vind ik best lastig, omdat ik hun wanhoop en het schrijnende zo goed begrijp.Ik ben verpleegkundige, Ik doe niet anders. En face to face dan.
quote:CenturyChild schreef op 12 augustus 2016 @ 21:11:

[...]

Onfeilbaar? Nee. Maar moet wel zeggen dat ik het zelden geloof als mensen zeggen betaald te hebben als de betaling twee weken later nog niet verwerkt is. Meestal laat ik ze dan een rekeningoverzicht opsturen, daaruit blijkt vrijwel altijd dat er niet betaald is.Neemt niet weg dat het vrij ergerlijk is als call centre-medewerkers vast houden aan de vermeende onfeilbaarheid van hun schermpje
quote:strikjemetstippels schreef op 12 augustus 2016 @ 21:12:

[...]

Dit was niet eens iets bizars of zo, en mijn bezwaar is gegrond verklaard (anders was ik een rechtszaak begonnen), maar hoe zij tegen mij deed, als of ik geen gelijk had en ik alleen maar een discussie wilde voeren.

Het hoort toch niet zo te zijn dat ik meer weet van hoe dingen werken en wat bezwaar termijnen zijn dan iemand die daar werkt? Ik doe overigens 0,0 in belastingen en alles er om heen.

Mijn hartslag was echt richting 200 van dat mens.Vreselijk. Ik hoorde daar wel altijd veel collega's weerstandsgesprekken hebben, die deden inderdaad heel denigrerend. Ik heb zelf zelden tot nooit echte weerstand. Begrip doet een hoop, net als eerlijk toegeven dat het bedrijf een fout heeft gemaakt. Gewoon sorry zeggen. De meeste mensen willen, naast een correct antwoord, gewoon een beetje begrip. Zo moeilijk is dat meestal niet.
quote:deb32 schreef op 12 augustus 2016 @ 21:12:

[...]

Ik ben verpleegkundige, Ik doe niet anders. En face to face dan.Daar heb ik oprecht respect voor. Ik werk al jaren in een callcenter en vind het nog steeds best lastig soms.
quote:Bugs_Bunny schreef op 12 augustus 2016 @ 21:13:

[...]

Neemt niet weg dat het vrij ergerlijk is als call centre-medewerkers vast houden aan de vermeende onfeilbaarheid van hun schermpjeEens. Daarom vraag ik in zo'n situatie ook om bewijs van de klant. Omdat mijn systeem het ook fout kan hebben.
Wat leuk trouwens, al die reacties
quote:CenturyChild schreef op 12 augustus 2016 @ 21:08:

[...]

Heb daar gewerkt. De helft van wat je als medewerker ziet mag je niet vertellen. Erg frustrerend.

oh echt? wat voor soort dingen zie je en mag je dan niet vertellen dan? ben wel benieuwd.

wat ik zelf ook eens een leuke vond was dat ik belde met een onlineshop. ik wilde op krediet bestellen, maar dat kon niet ivm mijn kredietwaardigheid. omdat het de bestellingen daarvoor wel had gekund belde ik ze verbaasd op. maar helaas konden ze mij geen informatie geven ivm privacy. dat het om MIJN privacy ging en ik toch graag wilde weten hoe het zat maakte geen verschil.
quote:CenturyChild schreef op 12 augustus 2016 @ 21:16:

[...]

Daar heb ik oprecht respect voor. Ik werk al jaren in een callcenter en vind het nog steeds best lastig soms.Ik heb (maar daar vroeg je niet naar) ook bijzonder goede ervaringen met call centres. Dáár heb ik oprecht respect voor: mensen, in welke functie dan ook, die hun werk echt goed doen.
quote:deb32 schreef op 12 augustus 2016 @ 21:02:

[...]

Ja maar die van de belastingdienst zijn verstandelijk gehandicapten.. wist je dat niet??ik heb dat serieus wel eens gedacht, weet niet meer waarom ik de belasting belde maar iig ik bestond dus niet. Geen bsn van mij en echt helemaal niets. Maar wel kunnen zien dat ik huur en zorg toeslag ontving maar nee ik bestond echt niet. Wat een gedoe was dat zeg. 6 weken bezig geweest ( samen met de belasting en gemeente) om aan te tonen dat ik wel echt besta.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven