Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
Kan Charlie voor een jongen?

Wij hadden Charlie als meisjesnaam bedacht, bij dochter al die inmiddels 3 is. Haar naam kwam voorbij en die vonden we nog mooier. Dus Charlie bewaart, nu zwanger en beide heel naïef gedacht dat dit meisje Charlie zu gaan heten...blijk ik zwanger van een jongen

Zeer waarschijnlijk m'n laatste zwangerschap en ik ben ergens enorm teleurgesteld dat ik die naam Charlie niet kan gebruiken. In onze ogen een hele stoere meisjesnaam.

Maar zou het ook passen bij een jongen?
quote:newspaper schreef op 14 augustus 2016 @ 19:30:

Wij hadden Charlie als meisjesnaam bedacht, bij dochter al die inmiddels 3 is. Haar naam kwam voorbij en die vonden we nog mooier. Dus Charlie bewaart, nu zwanger en beide heel naïef gedacht dat dit meisje Charlie zu gaan heten...blijk ik zwanger van een jongen

Zeer waarschijnlijk m'n laatste zwangerschap en ik ben ergens enorm teleurgesteld dat ik die naam Charlie niet kan gebruiken. In onze ogen een hele stoere meisjesnaam.

Maar zou het ook passen bij een jongen?Kan wel, maar ik vind het inderdaad ook leuker voor een meisje. Misschien een idee om nu specifiek op zoek te gaan naar jongensnamen om zo even over te schakelen vanaf de meisjesnamen en dan kijken of er 1 is die Charlie overtreft. Zo niet dan kies je die toch!
Satire, is Oscar niet nog iets voor op jullie lijst?
Ik vind Oscar leuk, maar een vriendin van me heeft al een Oskar. Helaas! But thanks!
Satire:

David, Leander, xander/alexander, Tiemen, Simon nog wat?
Ik spreek toch geen Chinees?!
@Satire:

Hjalmar (ipv Jelmer)

Maurits
Hjalmar zou ik dan weer kunnen posten in het afgrijselijke kindernamentopic, omdat je het (blijkbaar) uitspreekt als Jelmer, maar het arme joch de rest van z'n leven z'n naam moet spellen.
@satire

Pier

Wiebe

Joost

Brent

Sjoerd

Hielke of Hylke

Meine

Redmer
Tiemen vinden man en ik allebei leuk. Gaat op de lijst. Verder vindt man Hielke/Hylke leuk, maar dat vind ik niets.

David is erg mooi, maar al in omgeving. De andere namen zijn het net niet. En Hjalmar vind ik niet lelijk, maar in voor in NL wat te ingewikkeld.

Zucht, lastig he? Ik vind echt best veel namen mooi, maar man echt niet. Ik denk dat we uiteindelijk bij Jelmer uit zullen komen en dat als het mannetje er eenmaal is, ik het de leukste naam van de wereld vind. Zo ging het met naam van zoon 1 ook. Ik vond het een hele mooie naam, maar niet de allermooiste naam die ik kende. Dat vind ik nu wel!

Een naam die we beiden mooi vinden, is Jonas. Alleen in combi met naam zoon, is het iets te jut en jul, omdat de namen qua klank veel op elkaar lijken. Wat vinden jullie? (Zoals gezegd: zoon heet hetzelfde als de sneeuwpop in frozen, naam niet noemen s.v.p).

Dank iedereen voor de suggesties!! Ik voel me bijna lullig, gezien de moeite die jullie nemen. Suggesties zijn en blijven welkom!
Ik zou het inderdaad te jut-en-jul vinden, het lijkt wel veel op elkaar. Ik heb 1 stel broers in mijn omgeving bij wie dat ook zo is, en die worden door kennissen vaak met de andere naam aangesproken, omdat de namen zo veel op elkaar lijken dat ze als twee-eenheid gezien worden (en daar zijn ze absoluut niet blij mee). Jonas is een ontzettend leuke naam, maar ik zou 't inderdaad daarom niet doen.
@ satire, misschien nog iets voor jullie:

Esben

Espen

Tieme

Timme

Timeo

Tibbe

Jonne

Thorsten

Perre

Jisper

Jurrian

Levijn

Merlin
Ach Satire, als je juist na het noemen van alle namen hier nog steeds denkt dat Jelmer de beste optie is, dan ben je in of geval weer een stukje zekerder geworden van je zaak. Dus het is sowieso nuttig dat iedereen meedenkt ook al kies je er uiteindelijk geen naam uit.

Ik moest ineens nog denken aan Silvan, vind ik qua klank goed passen bij jullie zoontje. Of Caspar, Guido, Jilles (ken ik uitgesproken als Djielus) of Gilles. Verder weet ik écht niks meer denk ik;)
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:Bloemetjesolifant schreef op 15 augustus 2016 @ 11:04:

Ik zou het inderdaad te jut-en-jul vinden, het lijkt wel veel op elkaar. Ik heb 1 stel broers in mijn omgeving bij wie dat ook zo is, en die worden door kennissen vaak met de andere naam aangesproken, omdat de namen zo veel op elkaar lijken dat ze als twee-eenheid gezien worden (en daar zijn ze absoluut niet blij mee). Jonas is een ontzettend leuke naam, maar ik zou 't inderdaad daarom niet doen.Dit dus. Wij vinden het ook niet echt bij elkaar passen. Jonas valt dus af. Jammer!
quote:-tinkerbell- schreef op 15 augustus 2016 @ 19:13:

Ach Satire, als je juist na het noemen van alle namen hier nog steeds denkt dat Jelmer de beste optie is, dan ben je in of geval weer een stukje zekerder geworden van je zaak. Dus het is sowieso nuttig dat iedereen meedenkt ook al kies je er uiteindelijk geen naam uit.

Ik moest ineens nog denken aan Silvan, vind ik qua klank goed passen bij jullie zoontje. Of Caspar, Guido, Jilles (ken ik uitgesproken als Djielus) of Gilles. Verder weet ik écht niks meer denk ik;)

Caspar vind ik heel leuk, die heb ik al geopperd bij man. Hij vindt het wel aardig, maar niet leuk genoeg. Als ik zou volhouden, zou hij er trouwens wel mee instemmen, hoor. Maar ik wil een naam die we beiden mooi vinden. Dan komen we toch uit bij Jelmer of Wieger. Ik vind Wieger heel mooi en stoer, maar ook wat 'zwaar'. Jelmer klinkt vriendelijker en toegankelijker. Ik weet trouwens dat de naam Wieger hier wordt afgeschoten ;). Toen ik zwanger was van oudste zoon, heb ik die naam hier ooit geopperd. Ik geloof dat werkelijk niemand het mooi vond.

Waarschijnlijk heb je gelijk, Tinkerbell. Ik denk dat als ik de naam Jelmer een tijdje noem in mijn hoofd, dat het voor mij dé naam wordt. Guido, Silvan en Jilles vind ik trouwens niet zo. Maar thanx weer!
@NewSkies, Thorsten en Jurrian vind ik leuk! Tnx!
quote:newspaper schreef op 14 augustus 2016 @ 19:30:

Maar zou het ook passen bij een jongen?Charlie voor een jongen vind ik niet echt leuk, ik vind het dan een beetje een suffige naam, terwijl het voor een meisje idd stoer klinkt.
quote:Bloemetjesolifant schreef op 15 augustus 2016 @ 09:12:

Hjalmar zou ik dan weer kunnen posten in het afgrijselijke kindernamentopic, omdat je het (blijkbaar) uitspreekt als Jelmer, maar het arme joch de rest van z'n leven z'n naam moet spellen.Alleen in het Deens spreek je het uit als Jelmer (maffe Denen), in Noorwegen en Zweden spreek je het gewoon uit zoals het er staat. Ik ken iemand die zo het, heeft er volgens mij nooit problemen mee.
quote:satire schreef op 15 augustus 2016 @ 22:49:

[...]

Charlie voor een jongen vind ik niet echt leuk, ik vind het dan een beetje een suffige naam, terwijl het voor een meisje idd stoer klinkt.

Mee eens! Zo moeilijk om een jongensnaam te vinden waarbij ik hetzelfde 'wow gevoel' heb als bij Charlie voor een meisje.

We hebben nu Dex, die vinden we beide leuk en staat dus op het lijstje, maar daar moeten nog wel wat namen bij.
Charlie voor een jongen vind ik een van de leukste namen die er zijn. Ik ken dan ook een Charlie en hij is echt het tegenovergestelde van suffig.
quote:Mevrouw75 schreef op 16 augustus 2016 @ 09:27:

Charlie voor een jongen vind ik een van de leukste namen die er zijn. Ik ken dan ook een Charlie en hij is echt het tegenovergestelde van suffig.

Grappig dat dit zo verschilt per persoon he. Mijn gevoel komt vooral voort uit het feit dat ik Charlie al 3 jaar in mijn hoofd heb voor een meisje. Die omschakeling naar een jongen kan ik (nog) niet maken.

Op dit moment vind ik Charlie voor een jongen vooral 'grappig' en dat is niet de associatie die ik wil.
quote:newspaper schreef op 16 augustus 2016 @ 09:07:

[...]

We hebben nu Dex, die vinden we beide leuk en staat dus op het lijstje, maar daar moeten nog wel wat namen bij.

Wil je suggesties? Zo ja, wat voor type naam zoeken jullie?

Hier alvast een paar suggesties in de lijn van Dex:

Lenn

Senn

Jack

Jax

Finn

Joe

Ben
Charlie voor een jongen kan prima. Het is toch ook gewoon een jongensnaam van oorsprong? Afgeleid van Charles.

Ik ken twee Charlie's. Een is een jochie van 8 en de ander zal inmiddels zo'n 17 zijn. De 8 jarige Charlie is een super leuk kind dus hierdoor heb ik ook wel een positief gevoel bij de naam.

Ik vind Charlie veel leuker voor een jongen dan voor een meisje.

Een jongen zou ik veel eerder Charlie noemen terwijl ik een meisje liever Charlotte of Charlene zou noemen en dan Charlie als roepnaam gebruiken eventueel.
Stijn, Rowell, Beau, Mitch en Sèmi vind ik mooie naam.
quote:satire schreef op 16 augustus 2016 @ 15:46:

[...]

Wil je suggesties? Zo ja, wat voor type naam zoeken jullie?

Hier alvast een paar suggesties in de lijn van Dex:

Lenn

Senn

Jack

Jax

Finn

Joe

Ben

Ja suggesties zijn zeker welkom, dank alvast!

Wij zoeken een korte, stoere naam.. 1 of max 2 lettergrepen. Het moet passen bij de meisjesnaam Sky.

We houden van namen die je niet elke dag hoort, liefst engels klinkend.

In jouw lijstje vind ik Jax (uitspraak: Djexx) de leukste en apart maar niet iedereen zal het direct op de juiste manier uitspreken. Die twijfel wil ik eigenlijk niet hebben. Vind hem ook niet heel lekker in de mond liggen ofzo.
Wat vind je van Boy? @newspaper

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven