Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje123 schreef op 14 augustus 2016 @ 21:50:

[...]

Vast maaruh wordt het niet eens tijd voor jou om wat anders te gaan doen? Ik wéét het, het schiet niet heel hard op he?
Hallo?!
quote:Nordlys schreef op 14 augustus 2016 @ 21:55:

Nog niet alles gelezen, maar ik vraag even een tip;

Welk gezelschapsspel is leuk voor 2 en 3 jarigen?

binnenkort gaan we met de hele familie een weekend weg een een spelletje leek me leuk voor de kinderen (m'n zoon is dan twee, m'n nichtje bijna 3 en m'n neefje 2,5)Krokoloko! En Kleurentorentjes. Dingen verstoppen en de kinderen laten zoeken.
Hallo?!
En Memory natuurlijk.
Hallo?!

binnenkort gaan we met de hele familie een weekend weg een een spelletje leek me leuk voor de kinderen (m'n zoon is dan twee, m'n nichtje bijna 3 en m'n neefje 2,5)

Little Cooperation

https://www.leukverjaarda ... dpool-spel-2-5-5-jr-54132
Wij hadden ooit een heel leuk houten keukentje bij de Karwei gekocht. Roze met blauw. Heeft ze jaren mee gespeeld. Dit jaar (nadat hij enorm stond te verstoffen) hebben we hem gedemonteerd en weer terug gedaan in de doos.

Ik lees jullie over spelletjes met kinderen van 2/ 3 jaar. Dat is hier dus nooit een succes geweest. Nog steeds niet trouwens.

Het enige spel wat ze wel ECHT leuk vindt is het Zakgeld spel , oh en letter kwartet

Maar voor de rest? Nee eigenlijk niet
Echt het spelletje spelen zoals het moet vindt mijn bijna-driejarige ook nog moeilijk (of niet leuk, of geen zin/aandacht om goed te luisteren naar hoe je het spelletje moet spelen) dus hij gaat meestal zelf ook wel een beetje zijn gang met bijv. memorykaartjes of de onderdelen van het spel. Soms probeer ik iets meer verdieping erin aan te brengen door te kijken of hij een spelregel bijvoorbeeld al snapt, maar vind het ook geen punt als hij die aandacht voor een regel nog niet heeft.

Zoon speelt wel goed zelf memory op een iPad.
quote:NYC schreef op 14 augustus 2016 @ 22:08:

Echt het spelletje spelen zoals het moet vindt mijn bijna-driejarige ook nog moeilijk (of niet leuk, of geen zin/aandacht om goed te luisteren naar hoe je het spelletje moet spelen) dus hij gaat meestal zelf ook wel een beetje zijn gang met bijv. memorykaartjes of de onderdelen van het spel. Soms probeer ik iets meer verdieping erin aan te brengen door te kijken of hij een spelregel bijvoorbeeld al snapt, maar vind het ook geen punt als hij die aandacht voor een regel nog niet heeft.

Zoon speelt wel goed zelf memory op een iPad. Hahhhaahaha, die ipad zijn ze allemaal kampioen in !!
Ik heb inmiddels geen iPad meer zoon wel
Mijn dochter van nu 6 is gek op spelletjes, nu wat minder dan toen ze jonger was.

Absoluut toppers zijn Nijntje voert de dieren, krokoloko, een spel met een kat op een muurtje, winkelwagentjes.
http://spelletjesenmeer.b ... e-muurtje-bouwen.html?m=1
Spelletjes voor 2/3 jarigen:

Domino

Memory

Crocoloco

Kleurentorentje

Boomgaardje

Nijntje speelt verstoppertje

Tikkertje met Nijntje

Onze j/m tweeling van 3,5 jaar vindt dat allemaal al zeker een jaar leuk. Momenteel zijn ze into domino.

binnenkort gaan we met de hele familie een weekend weg een een spelletje leek me leuk voor de kinderen (m'n zoon is dan twee, m'n nichtje bijna 3 en m'n neefje 2,5)Knappe koppen. Echt een leuk spel! Zoon trekt het vaak uit de kast om te spelen en de buurmeisjes vragen er ook altijd om, als ze hier zijn. Er zitten kaartjes bij met oodrachten/vragen voor de 2-jarigen en dingen voor de kindjes die 3 of ouder zijn.

Boomgaard!

(Is een coöperatief spel; de deelnemers spelen samen, niet tegen elkaar. Doel is de fruitboompjes leeg te plukken voordat de kraai dat doet. Er is ook een speciale peuterversie maar wij hebben de gewone versie vanaf dat zoon 2,5 is en dat gaat prima. )
Dat Noordpool spel ziet er leuk ui NYC, en dat boomgaardspel ook.

Bedankt voor de tips!
quote:NYC schreef op 14 augustus 2016 @ 21:58:

[...]

Little Cooperation

https://www.leukverjaarda ... dpool-spel-2-5-5-jr-54132

Wat een leuk spel.

Jij hebt vaker van die leuke dingen en adresjes, hoe kom je daar aan? En nog beter; blijf vooral delen
Vraagje aan trampoline eigenaren... Wij zitten te twijfelen (lees ik twijfel) tussen 1.83 of 2.13. Wat is een betere afmeting?

Manlief wil 1.83 en mij lijkt 2.13 meer geschikt.
Ik zou de grootste doen Smartje als ze groter zijn en saltos willen maken is 1.8m snel te klein.
quote:damas schreef op 16 augustus 2016 @ 14:14:

Ik zou de grootste doen Smartje als ze groter zijn en saltos willen maken is 1.8m snel te klein.Dat is precies mijn punt. Terwijl ik manlief tuintechnisch ook wel snap.
Dochter is nu aan het sparen voor het Lego Friends Popster huis...

En als ze hem niet bij elkaar gespaard krijgt dan "moeten wij hem maar kopen voor haar verjaardag"

@smart: Ik ken jullie tuin natuurlijk niet, maar ik zou zeker de grotere trampoline doen! Hoe groter, hoe fijner en veiliger.
quote:fanatic schreef op 16 augustus 2016 @ 16:09:

Dochter is nu aan het sparen voor het Lego Friends Popster huis...

En als ze hem niet bij elkaar gespaard krijgt dan "moeten wij hem maar kopen voor haar verjaardag"

Ik snap dat, Lego Friends is echt geweldig.
Hallo?!
Over LEGO gesproken ik vind LEGO zo leuk.... Ik heb echt veel te dure hele mooie LEGO gezien die ik eigenlijk zelf wil hebben
quote:_Doortje_ schreef op 16 augustus 2016 @ 17:49:

[...]

Ik snap dat, Lego Friends is echt geweldig.

Ik snap het ook. En het "mooie" van het hele verhaal is dat ze hem niet zelf gebouwd krijgt en dat mama dus heel erg mee moet helpen. Nou dat vind ik vreselijk hoor !!! (niet dus hahaha)

Vind het wel leuk dat ze er zo voor aan het sparen is en zelfs dus haar spulletjes te koop aan het zetten is om geld te verdienen (spulletjes waar ze amper wat mee doet), nou best okee voor een 6,5 jarige
quote:pimpelmeesje123 schreef op 16 augustus 2016 @ 18:14:

Over LEGO gesproken ik vind LEGO zo leuk.... Ik heb echt veel te dure hele mooie LEGO gezien die ik eigenlijk zelf wil hebben Ik vind dat mijn dochter van lego houdt Ze vindt het best leuk hoor, maar het leukst vindt ze dat we samen met haar bouwen.
Hallo?!
Mijn zoontje is meer van de Playmobil, maar ik wil over een paar jaar graag de Lego-trein Die zette ik vroeger altijd op mijn verlanglijstje, maar kreeg ik nooit.

Ik had op schiphol Bunchems gekocht en ben ze nu ook in "gewone" speelgoedwinkels tegen gekomen. Mijn zoontje (bijna 5 jaar) vindt het erg leuk om er mee te spelen/bouwen. Misschien nog een tip voor mensen hier. Ik had het nog nooit gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven