Vakantie-ergernissen

18-08-2016 06:19 313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het vakantietijd is en iedereen vast wel eens iets meemaakt op vakantie waar je nekharen van overeind gaan staan.

Wat heb jij meegemaakt op vakantie waar je je groen en geel aan ergerde?

TO trapt af:

Wegrestaurant in Duitsland. Even snel iets eten want onderweg.

Er staat een man voor mij om te bestellen, het begin van het gesprek hoorde ik niet, maar meneer had blijkbaar een schnitzel besteld, dus ik hoor de medewerker vragen wat voor saus die man wil.

Roept die vent op heel agressief toontje, in het Nederlands "ik zeg toch dat ik een schnitzel mot".

En vervolgens de rest van de uitleg ook in boerenhollands doen. Volgende wat ik op ving was "nou ja doe mij die kartoffels maar", op een toon alsof de man aan de andere kant van de toonbak nou zo stom was dat ie het nou écht niet snapte. .

Dan ga ik door de grond van plaatsvervangende schaamte.

Ik snap dat je niet elke taal machtig bent, maar iedereen kent toch wel voldoende Engels bijvoorbeeld om iig normaal antwoord te geven op een vraag?

Wat zijn jouw ergernissen op vakantie of wanneer kwamen jouw nekharen recht overeind?
668, the neighbour of the Beast
Handdoekje leggen!
Ook vreselijk idd, maar hebben de meeste toko's dat niet verboden inmiddels?

Nog eentje; mensen op de keeeeeemping die de godganse dag vanuit hun sleurhut muziek aan hebben staan. Op volume 10. Zodat alle buren ook mee kunnen genieten.

Of nog erger, van vorig jaar. Lig je op een snikhete dag op een rustige plek in het Gardameer lekker te dobberen, komt er één of andere debiel met een boot daar voor anker liggen en keihard "ik heb een toe-toe-toeter op mn waterscooter" draaien
Medetoeristen die klagen over de dingen die anders zijn dan ze gewend was. Zo was er vorig jaar op Cuba een die klaagde over weinig wifi.....
Inderdaad Nederlanders die in het buitenland stug Nederlands blijven praten en er dan maar vanuit gaan dat de lokale bevolking hun wel begrijpt. Vaak gaan ze dan ook nog eens luider praten, alsof ze het dan wel begrijpen ????

Nederlanders die potten pindakaas, aardappelen etc mee zeulen, want we willen wel naar het buitenland, maar wat de boer niet kent vreet ie niet. ????

Klagende Nederlanders die vinden dat alles zo goed geregeld hoort te zijn in het buitenland als in Nederland en dan net zo snel. Dat gebeurt niet.

Conclusie; aanpassen en genieten!
Mensen die in het buitenland hun wil doorzetten (zoals thuis) en dus geen rekening houden met anderen. Zo was er een Nederlandse in de bus in Maleisië die op luide toon tegen de chauffeur zei: Zeur, swtisj of die erko, biekos eferiebodie hes it so ferie kold (zo klonk het echt). Er zaten welgeteld 4 buitenlanders in de bus en een stuk of tig lokalen en niemand had het koud behalve zij.
Haha we hebben het allemaal over hetzelfde!
Nederlanders in het buitenland die hardop (want wij praten altijd hard) overal denigrerend commentaar op leveren en zichzelf dan ontzettend grappig, adrem vinden. Zo'n hekel aan.

Mijn grootste ergernis is dat mijn vakantie maandag weer afgelopen is.
Elke ochtend zien dat 80% van de hotelgasten een sprint trekt naar het zwembad om een plek te reserveren met handdoek. Bizar.
Of Nederlanders die denken dat ze de enige zijn die Nederlands spreken en dat zonder gene over anderen gaan praten.

Ik schaam me vaak voor dat soort types.

Oh Woll_Stone dat is ergernis nummer 1.....geniet nog even van je laatste dagen.
Ik las dat zowel Italie als Spanje dat "stoeltje reserveren" wil gaan verbieden. Lijkt me een goede zaak.
quote:Lizzie83 schreef op 18 augustus 2016 @ 07:00:

Inderdaad Nederlanders die in het buitenland stug Nederlands blijven praten en er dan maar vanuit gaan dat de lokale bevolking hun wel begrijpt. Vaak gaan ze dan ook nog eens luider praten, alsof ze het dan wel begrijpen ????

Nederlanders die potten pindakaas, aardappelen etc mee zeulen, want we willen wel naar het buitenland, maar wat de boer niet kent vreet ie niet. ????

Klagende Nederlanders die vinden dat alles zo goed geregeld hoort te zijn in het buitenland als in Nederland en dan net zo snel. Dat gebeurt niet.

Conclusie; aanpassen en genieten!

Dat slepen wij ook mee, wij willen gewoon de normale pot eten wat we thuis ook eten en af en toe eens iets van het land.

Moet je dan als je drie weken op de camping zit, maar elke dag eten wat ze in dat land eten dan?
quote:Limoncello1 schreef op 18 augustus 2016 @ 07:08:

Elke ochtend zien dat 80% van de hotelgasten een sprint trekt naar het zwembad om een plek te reserveren met handdoek. Bizar.

Heel erg irritant inderdaad. Af ent toe kom je nog eens een bord tegen dat het verboden is, maar veel mensen trekken zich daar niets van aan. Ik verdenk sommigen ervan dat ze zelfs extra vroeg opstaan.

Ook ergerlijk: mensen die een handdoekje hebben gelegd, en pas na tweeën aan komen schijten. Ofzo.
Mensen die niet eens moeite doen om een plaatsnaam in het buitenland uit te spreken zoals het hoort.

Ik was onlangs in Polen in Wroclaw, en heb meer dan één Nederlander gehoord die het over Froklau had.

Oh, en ik ben in Auschwitz geweest. Mensen die ondanks de uitdrukkelijke vraag om in een bepaalde ruimte geen foto's te maken uit respect voor de slachtoffers, dat stug toch doen. Zo respectloos.
Mijn broertje en ik moesten als we op vakantie waren en er kwamen Nederlanders in de buurt, Frans praten of onze mond houden. We waren tenslotte op vakantie en mijn vader voelde er niks voor om zich aan te moeten sluiten bij de Nederlandse enclave. Dat geklit -in de jaren 80 en 90 was dat hoor, weet niet of het nog zo is- vond ie helemaal niks.

Toeristen die op metrostations in Parijs in paniek rondrennen omdat ze het (zeer eenvoudige) metrosysteem niet begrijpen.

Mensen met haast op vakantie. Doe normaal. We komen hier voor onze rust.

Voor de rest probeer ik mij zo min mogelijk te ergeren, rijd nooit naar mijn bestemming over de route Soleil of op Zwarte Zaterdag. Heb geen sleurhut en doe over 1200 km naar Cannes makkelijk een dag of 3 omdat ik de Zuid Franse Alpen prachtig vind. En mijn gezin houdt van avontuur, dus we komen via de binnendoorwegen op de meest maffe plekken. Wat mij wel opvalt als ik een stukje snelweg pak, is dat er altijd een kluit Nederlanders op elkaar rijdt. Dan heb je een praktische lege snelweg, iedereen kaggelt door en dan signaleer je in de spiegel plotseling een zwerm auto's, caravans of campers en het zijn altijd Nederlanders. Alsof ze de files op de A2 missen ofzo en daarom in een groepje gaan rijden.

Mijn jeugdtrauma is toch wel het uitstapje naar EuroDisneyland toen het net geopend was. Er was een hele groep geestelijk minder valide mensen, en in het overweldigende winkeltje voor met synthetische Mickey's, liet één mijnheer zijn broek zakken, greep zijn piemel en liet alles lopen. Dat was afschuwelijk. Niet echt een ergernis.
quote:OldWood schreef op 18 augustus 2016 @ 07:12:

[...]

Dat slepen wij ook mee, wij willen gewoon de normale pot eten wat we thuis ook eten en af en toe eens iets van het land.

Moet je dan als je drie weken op de camping zit, maar elke dag eten wat ze in dat land eten dan?Eh ja, want daar hebben ze ook aardappelen, kaas, worst ,sla etc aangevuld met lokale lekkernijen.
quote:Marels schreef op 18 augustus 2016 @ 07:14:

Mensen die niet eens moeite doen om een plaatsnaam in het buitenland uit te spreken zoals het hoort.

Ik was onlangs in Polen in Wroclaw, en heb meer dan één Nederlander gehoord die het over Froklau had.

Oh, en ik ben in Auschwitz geweest. Mensen die ondanks de uitdrukkelijke vraag om in een bepaalde ruimte geen foto's te maken uit respect voor de slachtoffers, dat stug toch doen. Zo respectloos.

Oh ja, van die lui die historische kunstschatten in monumentale kastelen gaan staan aaien. Of stukken uit ijssculpturen in gletsjers peuteren. Of hun naam willen krassen in prehistorische grotten.

Of hotelgasten die persé met hun bierbuik en bleke kwabben een bommetje moeten maken (voor een testostronische indruk op moeders-de-vrouw) in het zwembad van 1.20 diep vol spelende kinderen waar duidelijk een bord staat dat je niet mag duiken.

Overal bier drinken en hard praten.
quote:mayou schreef op 18 augustus 2016 @ 07:16:

[...]

Eh ja, want daar hebben ze ook aardappelen, kaas, worst ,sla etc aangevuld met lokale lekkernijen.

Ik neem ook basis dingen mee.

Ik kampeer en hoewel ik het een sport vind om boodschappen te doen in het buitenland, is het gewoon praktisch om een paar aardappelen en uien en een pot pindakaas bij je te hebben. Altijd eten in huis voor als je eens geen tijd hebt om naar de winkel te gaan. Daarbij rijd ik nooit in één dag naar de plek van bestemming en tis best praktisch als je onderweg stopt voor de lunch en je hebt gewoon een broodje, een pot pindakaas en een plak kaas bij je.
quote:KataTonDemonaEaytoy schreef op 18 augustus 2016 @ 07:19:

[...]

Oh ja, van die lui die historische kunstschatten in monumentale kastelen gaan staan aaien. Of stukken uit ijssculpturen in gletsjers peuteren. Of hun naam willen krassen in prehistorische grotten.

Of hotelgasten die persé met hun bierbuik en bleke kwabben een bommetje moeten maken (voor een testostronische indruk op moeders-de-vrouw) in het zwembad van 1.20 diep vol spelende kinderen waar duidelijk een bord staat dat je niet mag duiken.

Overal bier drinken en hard praten.

Ik was in een hele oude zoutmijn.

Gids vertelde dat ze regelmatig mensen had die aan de muren likten
quote:Marels schreef op 18 augustus 2016 @ 07:19:

[...]

Ik neem ook basis dingen mee.

Ik kampeer en hoewel ik het een sport vind om boodschappen te doen in het buitenland, is het gewoon praktisch om een paar aardappelen en uien en een pot pindakaas bij je te hebben. Altijd eten in huis voor als je eens geen tijd hebt om naar de winkel te gaan. Daarbij rijd ik nooit in één dag naar de plek van bestemming en tis best praktisch als je onderweg stopt voor de lunch en je hebt gewoon een broodje, een pot pindakaas en een plak kaas bij je.

Dat wordt een lekkere maaltijd, met aardappels, uien en pindakaas

Ik neem voor de eerste 2 dagen avondeten mee en brood en beleg. Maar ik ga geen kilo's aardappels, koffie, ingesealde kaas enz meeslepen. Ik denk altijd maar zo, ik ga niet naar een afgelegen gebied en waar wij heen gaan hebben ze ook een supermarkt kom echt niet om van de honger.
Nou ja, ik heb wel iets meer bij me

Maar aardappelen en pindakaas was toevallig wat hier genoemd wordt. Wil je een complete inventarislijst?
quote:Marels schreef op 18 augustus 2016 @ 07:26:

Nou ja, ik heb wel iets meer bij me

Maar aardappelen en pindakaas was toevallig wat hier genoemd wordt. Wil je een complete inventarislijst? Nee hoor, maar het klonk zo grappig nu
quote:Marels schreef op 18 augustus 2016 @ 07:20:

[...]

Ik was in een hele oude zoutmijn.

Gids vertelde dat ze regelmatig mensen had die aan de muren likten

Brrr......

Of persé een inheemse, niet benaderbare diersoort willen aaien en daarvoor alle borden, hekken en waarschuwingen negeren. Waarna het beest na 20 minuten achtervolging in een soort shocktoestand achter blijft.

Of diezelfde dieren willen voeren, terwijl er duidelijk op het bord aangegeven staat dat ze van ander voer ziek worden of dood kunnen gaan.
quote:-Belle- schreef op 18 augustus 2016 @ 07:24:

[...]

Dat wordt een lekkere maaltijd, met aardappels, uien en pindakaas

Ovenschoteltje?
Waarom zou je je ergeren aan iemand die pindakaas en hagelslag bij zich heeft? Nogal onzinnig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven