KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Ja ik bedoel of de totale cyclus van 1e dag menstruatie t/m laatste dag voor volgende cyclus korter is als je eerder een eisprong hebt. Ik snap dat vaker gaat testen voor zekerheid. Next time ben ik beter voorbereid
Ik ben nu ongeveer een maand gestopt met de pil en hier nog geen cyclus te bekennen maar goed dat is ook niet raar.

Als het straks wat regelmatiger is geworden dan ga ik ook een paar cyclussen lang testen om mijn eisprong te ontdekken.

Was voor de pil altijd vrij onregelmatig dus hoop dat dit nu beter zal zijn. Anders wordt het wel een ingewikkeld verhaal denk ik.

Hebben jullie een regelmatige menstruatie en dit ook altijd gehad?
quote:sensotouch schreef op 17 augustus 2016 @ 12:06:

Ik ben nu ongeveer een maand gestopt met de pil en hier nog geen cyclus te bekennen maar goed dat is ook niet raar.

Als het straks wat regelmatiger is geworden dan ga ik ook een paar cyclussen lang testen om mijn eisprong te ontdekken.

Was voor de pil altijd vrij onregelmatig dus hoop dat dit nu beter zal zijn. Anders wordt het wel een ingewikkeld verhaal denk ik.

Hebben jullie een regelmatige menstruatie en dit ook altijd gehad?Ik heb een regelmatige cyclus, zit altijd rond de 26/27/28 dagen. Bij de laatste poging heeft mijn eitje er ineens langer over gedaan om te groeien.. Maar dit kwam ook doordat er 2 aan het groeien waren en dan duurt het altijd wat langer, volgens de arts. Was voor mij voor het eerst dat het anders liep dan normaal!
Ik heb ook een behoorlijk regelmatige cyclus. 25/26 dagen. De twee keer dat ik nu mijn ovulatie in de smiezen heb gehouden was die op dag 13/14.

Ik heb èèn keer een cyclus van 23 dagen gehad, maar toen was ik vrij pittige medicatie af aan het bouwen, dus daar gooi ik die maar op voor nu
quote:sensotouch schreef op 17 augustus 2016 @ 12:06:

Hebben jullie een regelmatige menstruatie en dit ook altijd gehad?

Nee en nee. Maar slik nu al 3 jaar geen pil meer en hou het al die tijd weer bij. Dit keer was het na 40 dagen. Meestal ergens tussen de 27 en 35 dagen. Mijn zus is uiteindelijk na 2,5 jaar zwanger geworden nadat ze medicatie heeft gekregen om haar eisprong op gang te helpen.

Als ik aan de beurt ben (inschrijving was feb 2016 dus zal in t voorjaar van 2017 zijn) ga ik wel een tijdje mijn ovulatie testen

Ik weet niet hoe het komt (misschien toch wel vele baby's in mijn vriendenkring de laatste tijd, 3 in 2 weken) maar ik wil zo graag zwanger zijn. Maar ook zo graag weer eens verliefd zijn. Beetje rotgevoel. Kan het wel redelijk weerleggen voor mezelf, maar toch. Baaldag denk ik
@maysun, morgen is het d-day toch? Hoe voel je je? Is het nog gelukt om niet meer naar de testen te grijpen? Ik hoop zo dat je morgen een positieve test zult hebben..
[quote]SaffronSkies schreef op 16 augustus 2016 @ 18:23:

Ja ik bedoel of de totale cyclus van 1e dag menstruatie t/m laatste dag voor volgende cyclus korter is als je eerder een eisprong hebt. Ik snap dat vaker gaat testen voor zekerheid. Next time ben ik beter voorbereid :)[/quote

Bij mij is het zo dat de eerste helft van de cyclus korter kan zijn als de ovulatie eerder is, maar de tweede meestal wel 14 dagen is. De totale cyclus wordt daarmee wel korter. Afgelopen keren werd de cyclus steeds langer, van 23 naar 24, 26, 27 en 28 dagen. Geen idee waar dat door komt.

As for D-day, blij dat de dag bijna is aangebroken haha. Onderhand lijkt het me sterk dat ik niet zwanger zou zijn, ik heb wel eens vaker ongesteld gevoel gehad en dat het wat langer duurde voor ik echt ongesteld werd, maar niet dat het dan weer een paar dagen wegging. Woensdagochtend had ik ook weer ongesteld gevoel, wel iets anders dan anders, en minidrupje bloedverlies en na een paar uur trok het weer weg. + ik heb maar 1 keer eerder zo'n lange cyclus gehad...Verder alleen het inmiddels bekende geborrel. Maar heb dus braaf geen testjes meer gedaan.

Ik kwam er overigens achter dat als ik zwanger ben dit morgen "officieel" 4 weken ben in plaats van 2. Beetje apart. En dat het hartje al klopt na 6 weken, dus eigenlijk 4 weken...niet normaal zo snel. Maar ik probeer niet te ver vooruit te lopen en me niet teveel te hechten, ben me erg bewust van het risico op een miskraam..
quote:vivadiva85 schreef op 18 augustus 2016 @ 17:05:

[...]

Ik weet niet hoe het komt (misschien toch wel vele baby's in mijn vriendenkring de laatste tijd, 3 in 2 weken) maar ik wil zo graag zwanger zijn. Maar ook zo graag weer eens verliefd zijn. Beetje rotgevoel. Kan het wel redelijk weerleggen voor mezelf, maar toch. Baaldag denk ik

Ja dat is zeker een rotgevoel vivadiva. Lijkt me ook niet makkelijk, zwanger en verliefd willen zijn, alhoewel als je zwanger bent je een beetje verliefd kan worden op je kindje, heb ik van horen zeggen. Heb je wel mensen om je heen die het begrijpen?

Ik heb zelf wel een paar maanden gehad dat ik verdrietig was bij het idee dat ik het nu echt in mijn eentje zou gaan doen en daarmee voorlopig ook geen relatie meer zag gebeuren. Zwanger en al een relatie krijgen leek me niet waarschijnlijk en ook als het kind klein is ben je nog zo bezig met zorgen dat er denk ik weinig ruimte voor is. Maar ook het idee dat ik misschien minder mannen zou aantrekken, minder 'keuze' heb zeg maar omdat je als vrouw met een kind toch anders wordt gezien. Ik had echt het gevoel dat ik afscheid moest nemen van iets wat er had kunnen zijn maar niet is gebeurd. Maar ik geloof dat ik dat ook echt heb gedaan en nu ben ik i.i.g helemaal niet meer met die eventuele relatie bezig, kind zelf is genoeg. En omdat ik weet dat een relatie er nu echt niet meer inzit voorlopig lukt het me ook om daar niet mee bezig te zijn.

Maar ik moet ook zeggen dat ik me wel een beetje afscherm uit zelfbescherming. Dus als er weer vrienden of familie zijn met pasgeboren baby's en oh zo gelukkige relaties waak ik ervoor om me voor te stellen hoe het zou zijn als...omdat het te pijnlijk kan zijn en het er (nog) niet is. Maar dat moet je maar kunnen..
quote:maysun schreef op 18 augustus 2016 @ 20:12:

[quote]SaffronSkies schreef op 16 augustus 2016 @ 18:23:

Ja ik bedoel of de totale cyclus van 1e dag menstruatie t/m laatste dag voor volgende cyclus korter is als je eerder een eisprong hebt. Ik snap dat vaker gaat testen voor zekerheid. Next time ben ik beter voorbereid :)[/quote

Bij mij is het zo dat de eerste helft van de cyclus korter kan zijn als de ovulatie eerder is, maar de tweede meestal wel 14 dagen is. De totale cyclus wordt daarmee wel korter. Afgelopen keren werd de cyclus steeds langer, van 23 naar 24, 26, 27 en 28 dagen. Geen idee waar dat door komt.

As for D-day, blij dat de dag bijna is aangebroken haha. Onderhand lijkt het me sterk dat ik niet zwanger zou zijn, ik heb wel eens vaker ongesteld gevoel gehad en dat het wat langer duurde voor ik echt ongesteld werd, maar niet dat het dan weer een paar dagen wegging. Woensdagochtend had ik ook weer ongesteld gevoel, wel iets anders dan anders, en minidrupje bloedverlies en na een paar uur trok het weer weg. + ik heb maar 1 keer eerder zo'n lange cyclus gehad...Verder alleen het inmiddels bekende geborrel. Maar heb dus braaf geen testjes meer gedaan.

Ik kwam er overigens achter dat als ik zwanger ben dit morgen "officieel" 4 weken ben in plaats van 2. Beetje apart. En dat het hartje al klopt na 6 weken, dus eigenlijk 4 weken...niet normaal zo snel. Maar ik probeer niet te ver vooruit te lopen en me niet teveel te hechten, ben me erg bewust van het risico op een miskraam..

Haha, ja, dat zei een vriendin van me laatst ook: als ik morgen zwanger raak, ben ik eigenlijk nu dus al bijna twee weken zwanger. Beetje vreemd . Dat is overigens een Nederlands ding, mijn buitenlandse collega's snappen er in het begin niks van hoe er geteld wordt als ze net zwanger zijn.

Succes met nog heel even wachten!
Mnou. Ik werd dus net wakker en nu ben ik toch echt ongesteld geworden. Zwangerschapstest ook negatief. Of ik me nou ingebeeld heb dat ik zwanger was of een miskraam heb gehad, geen idee. Maar ik baal er wel van, vooral omdat ik helemaal geen zin heb weer dat hele 'traject' in te gaan met testjes en voelen en bestellen en wachten etc.

Dus ik denk dat ik wacht tot na mijn vakantie in september om weer te proberen, anders voelt het als forceren. Maar ik ga wel morgen een (paar) kliniek(en) bellen om te vragen naar hun procedure om me aan te melden.

En ik ga proberen (betwijfel of het lukt maar goed) de komende twee maanden dan niet zo mee bezig te houden want juist dat er constant mee bezig zijn is de voornaamste reden dat ik niet gelijk weer zo'n tankje wil bestellen.
@maysun: Wat super balen! Je lijf doet rare dingen met je, zeker als je iets graag wilt. Ik hoor dat veel vaker.

Was dit nou je eerste poging of had je er al meer gehad?
@maysun, wat balen joh!!

Zoals sensotouch al zei.. Je lichaam kan hele rare dingen met je doen als je iets heel graag wil! Geloof me, ik kan erover meepraten.. Hopelijk heb je de volgende keer meer geluk!
@sensotouch en Hope

Ja en ik baal er meer van dan ik dacht, vanmorgen helemaal huilen enz. Maar het is al weer aardig bijgetrokken. Eerste poging inderdaad.

Nou kijken of het lukt om het kind krijgen verhaal even met rust te laten; ik geloof niet dat het nu goed is om er gelijk weer een poging tegenaan te gooien.
Jammer zeg, zou zo mooi geweest zijn direct zwanger na 1 poging. Ik hoopte daar ook op. Lekker om nu inderdaad even afstand te nemen. Kun je ook in je vakantie gewoon je gang gaan..eten en drinken wat je wilt Ga binnenkort ook even op vakantie..zin in.

Hier ook een redelijk regelmatige cyclus. Gemiddeld 27 dagen. Hou het al jaren bij, uitschieters naar 25 en 30 dagen zijn zeldzaam. Nu 4 maanden ovulatietesten gebruikt en achtereenvolgens op dag 11, dag 12, dag 12 en dag 10 LH piek.
Maysun, wat balen.. Stomme lichaam ook dat je dan zo voor de gek kan houden.. Lijkt me heel moeilijk om er niet te obsessief mee om te gaan.quote:maysun schreef op 18 augustus 2016 @ 20:42:

[...]

Ja dat is zeker een rotgevoel vivadiva. Lijkt me ook niet makkelijk, zwanger en verliefd willen zijn, alhoewel als je zwanger bent je een beetje verliefd kan worden op je kindje, heb ik van horen zeggen. Heb je wel mensen om je heen die het begrijpen?

Ik heb zelf wel een paar maanden gehad dat ik verdrietig was bij het idee dat ik het nu echt in mijn eentje zou gaan doen en daarmee voorlopig ook geen relatie meer zag gebeuren. Zwanger en al een relatie krijgen leek me niet waarschijnlijk en ook als het kind klein is ben je nog zo bezig met zorgen dat er denk ik weinig ruimte voor is. Maar ook het idee dat ik misschien minder mannen zou aantrekken, minder 'keuze' heb zeg maar omdat je als vrouw met een kind toch anders wordt gezien. Ik had echt het gevoel dat ik afscheid moest nemen van iets wat er had kunnen zijn maar niet is gebeurd. Maar ik geloof dat ik dat ook echt heb gedaan en nu ben ik i.i.g helemaal niet meer met die eventuele relatie bezig, kind zelf is genoeg. En omdat ik weet dat een relatie er nu echt niet meer inzit voorlopig lukt het me ook om daar niet mee bezig te zijn.

Maar ik moet ook zeggen dat ik me wel een beetje afscherm uit zelfbescherming. Dus als er weer vrienden of familie zijn met pasgeboren baby's en oh zo gelukkige relaties waak ik ervoor om me voor te stellen hoe het zou zijn als...omdat het te pijnlijk kan zijn en het er (nog) niet is. Maar dat moet je maar kunnen..

Ik heb wel mensen om me heen die het begrijpen. Vrij veel vriendinnen die vrijgezel zijn sowieso. Gekgenoeg vond ik het de afgelopen jaren helemaal niet erg om vrijgezel te zijn, geloof dat mijn ouders er meer moeite mee hadden Ik kwam gewoon uit een hele gekke relatie en vind het nog steeds heel fijn om zelf mijn zaakjes voor elkaar te hebben (en niet emotioneel afhankelijk te zijn). Nu begint het soms weer een beetje te knagen.

Het voelt gewoon een beetje alsof ik op een kruispunt sta.. Ik zou mijn huis nu heel goed kunnen verkopen (huis naast me is verkocht, identiek huis, dus weet ongeveer de prijs), maar ik heb even geen idee wat ik wil. Alle mannen die ik leuk vind zijn 5 jaar jonger. Ik weet niet waar ik wil wonen, weet niet of ik ander werk moet zoeken, etc etc. Ik sta een beetje stil en dat is natuurlijk helemaal niet erg, maar soms wil ik gewoon dat ik iets meer zekerheid heb.
@vivadiva

Ja het kruispunt is een herkenbaar iets. Wat het lastig maakt is dat het één veel invloed heeft op het andere omdat het zulke grote bepalende keuzes zijn. Kies je voor een kindje, dan kun je bepaald werk misschien niet meer doen of niet zoveel reizen als voorheen en wil je ook een stabiele woonsituatie.

Ik heb gelukkig het kruispunt wel gehad voor wat betreft wonen, kind (en voorlopig relatie, voorzover daarin te kiezen valt), werk en opleiding blijft een lastige omdat ik veel dingen leuk vind maar er niet iets uitspringt en ik verwacht daarin geen duidelijke doorbraken dus dat blijft een beetje rommelig maar goed, ik kan mijzelf onderhouden en dat is voor die andere keuzes (fijn huisje, kind) het belangrijkste.
@Nausicaa: Ben jij al bij de verpleegkundige geweest? Ik mag morgen dus was wel benieuwd of jij al ervaring had en wat ze precies wou weten. Kan ik mij vast voorbereiden ;)
Ik heb inmiddels vandaag mn IVF terugplaatsing gehad. The Embryo Has entered the Building! Nu snel alle deuren op slot om te zien dat het blijft plakken!
Succes de komende tijd ik hoop dat ie blijft zitten, aan het weer zal het niet liggen ;alles blijft plakken, dus dat moet goed komen ;)
Wat spannend Rosings! Ik gun het jou zo na al die tijd, dus ik ga heel hard voor je duimen!!!
Onlangs donoren uitgezocht. Was wel een beetje teleurgesteld in de hoeveelheid keuze. Er waren 10-15 donoren waar ik uit kon kiezen. En voornamelijk allemaal dezelfde uiterlijke kenmerken. Herkennen jullie dit ook?
Wat fijn rosings! Spannende tijd komt er weer aan.. Ik duim mee!!
Spannend zeg, rosings! Ik ga voor je duimen, het is je van harte gegund dat het raak is de keer
Spannend rosings. Hopen dat het nu lukt!
Wauw Rosings. Spannend! Hoop zo dat het blijft zitten en mag gaan groeien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven