zwanger sinds juli 2016

21-08-2016 20:13 189 berichten
Het vervolg van zwanger (juli2016)

Het staat iedereen vrij om mee te schrijven met dit topic. Tabel kan aangepast worden door in te loggen. Fijne zwangerschap allemaal!

Nicknaam leeftijdenuitgerekendgeslachtbijzonderhedenZeeuwse27&3328-03-2017verrassing 26/9 controlePsviva26&2701-04-2017verrassing17/10 controleHappyMommy27&2722-03-2017meisje28-09 controle Little_Angel27&3307-03-2017meisje19-10 20 weken echoLaurenn28&2903-03-2017onbekend 15/9 controle Ice_Lady28&2826-03-2017onbekendMiss_Marie24&2523-03-2017onbekend 26-9 geslachtsbepaling, 31-10 20-weken echoKnyn24&3107-04-2017onbekendwhoopsadaisies30&3001-04-2017onbekend11/11 20wkn echo

Inloggegeven:

juli2016zwanger

zwanger2016
Gevonden! de tabel ziet er goed uit little-angel!
Alle reacties Link kopieren
Top!

Ik ga 'm zo gelijk even aanpassen! Mijn UD is bij de echo gezet op 6 april ipv 29 maart, maar dat kon Zeeuwse al niet meer aanpassen

Ik hoop dat ik de tabel niet uit fatsoen trek
Hrt is gelukt zo te zien psviva!
Yes!

Zie dat er achter de bovenste twee regels geen zwarte verticale streep is voor het einde van de tabel. Heb ik misschien gedaan? Heb alleen geen idee hoe en hoe ik het aan zou moeten passen
Geen zorgen, dat was al. Foutje bij mij ingrslopen denk ik. Zal vandeweek is kijken. Net tablet dichtgeklapt en over op telefoon
Ik heb het topic ook gevonden! & Ik zal nog even vertellen hoe het vorige week vrijdag was toen we het nieuws gingen delen. Ik heb dit verhaal eventjes gekopieerd en hier geplakt omdat het nogal een verhaal was..... Komt ie!

Zwangerschap vertellen aan (schoon)ouders

Nadat afgelopen vrijdag de echo goed was gingen we het vertellen aan onze ouders, nou daar gingen we..... Ik had zelf iets in elkaar gemaakt en in een foto lijstje gedaan. Het was een soort van ''verhaaltje'' Als je zoekt op: zwangerschap bekend maken met sluitspelden, dan vind je plaatjes op het internet. Ik weet anders niet goed hoe ik dit uit moet gaan leggen. En in het midden had ik de volgende datum gezet: 30-03-2017 Dus rond de koffie kwamen we aan bij mijn ouders.

M'n moeder had net koffie gezet en toen zei ik: Ma, ik heb nog een kadotje voor je. Ze pakte het uit en zette haar bril op en ze zei: ''ooooh wat een leuk kunstwerk....'' En ging lachen. Maar voor de rest kwam er geen reactie. Ik zei: 'kijk nou eens goed' en hop mijn vader werpt een blik op het fotolijstje en hij kijkt mij aan en vraagt heeeeel zachtjes: ''ben je in verwachting??'' Ik knikte JA! Dus hij kreeg al tranen in zijn ogen... Terwijl mijn moeder nog op dat foto lijstje zat te kijken ( ze snapte er niets van, haha) Dus ze kijkt me aan en vraagt: ''gaan jullie 30 maart trouwen??'' Ik: NEE! Dus m'n moeder kijkt m'n vader aan en ze ziet dat er tranen over z'n wangen rollen en toen vertrok haar gezicht en ze vraagt: '' Ben je zwanger?'' Ik: JA! Nou.... Toen ging ze toch een potje huilen/lachen/gieren tegelijk! Ech, die reactie van mijn moeder is goud waard! Die waren dus helemaal ondersteboven van het nieuws. Ze hadden het nog niet verwacht maar zijn super blij! Mijn moeder ging gelijk boekjes zoeken met baby-namen en mijn groei-boekje van vroeger.... Wel lief om te zien.

Toen hebben we daar nog gegeten en zijn we daarna naar mijn vriend zijn ouders gegaan....

Maar dat liep allemaal een klein beetje anders, want zijn zus en nichtje waren ook op bezoek. En om een lang verhaal kort te maken; die gingen pas om 22.00 uur weg. dan zit je dus de hele tijd al op hete kolen en in de zenuwen EN te hopen dat hun weg zouden gaan zodat wij het konden vertellen. Maar goed, toen zijn zus weg ging hebben we het foto lijstje nog wel gegeven. Hun reactie was ietsje milder en vooral verbaasd. Maar volgens mij vinden ze het wel leuk. Dus dat was het hele gebeuren rondom het vertellen.

Voor de rest gaat het aardig goed met me. Ik ben alleen als ik wakker word eventjes misselijk en als ik wat heb gegeten is dat weer over. Af en toe een beetje moe en dat is het. Normaal zou ik mezelf zorgen gaan maken maar ik probeer nu positief te blijven. En dat gaat aardig goed. Ik ga gewoon proberen te denken dat alles goed gaat komen, als ik alleen maar onzeker ben/negatief ben dan word ik Ermelo ook niet vrolijker van.

Vandaag de intake gehad bij de verloskundige en 9 september heb ik de termijn echo. Zal zo eens kijken of ik het zelf in de tabel kan zetten.

Nou dan ga ik weer maar werken... Nog 2 diensten en dan eindelijk 6 dagen vrij! Het is zo druk op mijn werk, hebben jullie dat ook?? Pff.. Altijd die vakantie periodes..... Moet je soms zoveel meer werken he.
Ik brn vandaag weer begonnen na 2 weken vakantie. Vakantie...

Maar wel als vanoudsweer voor 6uur wakker omdat ik moest plassen. Had eindelijk geleerd om iets langer te blijven liggen...

Viel me niet tegen om te werken. Ging brst goed. Wel net even geslapen en dan vanavond weer aan de slag.

Op wat stiekeme vermoeidheid na(het slaat ineens toe!) Gaat het hartstikke goed met me.

Morgen de combinatietest. Ben benieuwd, zal wel goed zitten
Goed zeg, dit nieuwe topic met tabel

Nu kunnen we alles weer netjes bijhouden!

Wat leuk Zeeuwse dat je ouders zo leuk reageerden! En je moeder die het niet door had haha. Bij mij was het andersom. Mijn ma had t meteen door en m'n pa zat te kijken van huh waar maak je dat op uit?!

En je schoonouders moeten het misschien iets meer laten bezinken. Super leuk dat je het nu hebt kunnen delen

Succes met weer werken little angle. Het went vast heel snel weer. Heb je de combinatietest op 1 dag? Bij mij is t gesplitst in twee dagen.

Ik heb nu vakantie en daar ben ik echt blij mee. Ik word steeds meer vermoeid en ik slaap snachts zo'n 9 tot 11 uur (met n keer plassen tussendoor) en gister overdag heb ik ook nog 3 uur geslapen smiddags. Mijn lichaam is best wel uitgeput op het moment.

Verder af en toe buikpijn en stemmingswisselingen waar mijn verloofde helemaal gek van word

Hebben jullie veel kwaaltjes op het moment of word het al minder? Ik zag een tabel op internet over hoeveelheid hormonen in je lichaam per week, waarbij inderdaad na 12 weken een afname te zien is en dus klachten zouden moeten minderen.
hey dames, ik schrijf al een tijdje mee in het "zwanger worden zomer 2016" topic, en na een goede eerste echo afgelopen vrijdag lijkt het me leuk om ook mee te schrijven met jullie! Vrijdag werd de zwangerschap op 7+4 geschat, eind volgende week is er weer een echo dus dan weten we waarschijnlijk een UD. Dat zal begin april zijn denk ik. Als jullie het goedvinden kan ik mijn info straks aan de tabel toevoegen!

@Zeeuwse: kan me helemaal voorstellen dat je zo zenuwachtig wordt als je het nieuws nog niet kan vertellen omdat er anderen bij zitten! We hadden afgelopen weekend ook zoiets, ouders bij elkaar, alleen een van mijn zussen kwam veel later dan ik dacht, dus we werden ook wel zenuwachtig, vooral mijn man, haha. Maar uiteindelijk allemaal hele leuke reacties gehad
happiness = reality - expectations
Wees welkom om mee te schrijven. Als hetniet lukt geef je maar een seintje, dan slinger ik mijn tablet even aan whoops! Gefeliciteerd in ieder geval.

Sterkte ice lady, het wordt beter zeggrn ze. Fewoon doen waar jij je fijn bij voelt. En als dat slappen is... er groeit een kindje in je

Leuk zijn die verbaasde reacties aals je verteld zwanger te zijn he?

Mijn ouders waren overigens ook emotioneler,maar is hun eerste kleinkind. Is dat bij jou ook zo zeeuwse?

Hier net terug van combinatietest. 31/08 de uitslag. Telefonisch. Alles ging hier op 1 dag. Bloedprikken en een echo en wat vragen. Vooraf was ik stikzenuwachtig. Nu heb ik eeigenlijk geen zenuwen meer.

Nekplooi was mooi. 1,67mm.

Hartje weer gehoord,maagjr blaasjr rn hersentjes gezien. Was lekker aan het wakker worden tijdens de echo. Hartje was 169!!! Slagen per minuut.

Hier ligt ie trouwens veel met zn grzichtje naar boven. Hij zat me weer aan te kijken. Dat was niet zo handig voor de echo. Gelukkig draaide die weer vlot om, bijna op commando

Dank je, ik heb de tabel kunnen aanpassen.

Leuk om alles zo te zien little_angel! Fijn dat de nekplooi zo klein is ook.

Onze ouders waren ook wel overdonderd, hadden het nog niet zien aankomen. Het is het eerste kleinkind bij beiden, ze zijn er superblij mee. Mijn zussen zaten laatst wel al behoorlijk te vissen, haha. Schoonbroer had blijkbaar al een keer bij ons gezien dat er een brief van de verloskundigenpraktijk lag, de grapjas . Maar hij had niets gezegd en onze aankondiging afgewacht, dat was ook wel lief.

Sterkte ice-lady! Vervelend dat je zo moe bent.
happiness = reality - expectations
Welkom Whoopsadaisies! Kom er gezellig bij om mee te praten, hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Voor mijn ouders word dit het 2de kleinkind, mijn broer heeft een zoontje. Maar mijn moeder heeft al laten vallen dat ze dit toch ook wel heel speciaal vind hoor, dat haar eigen dochter een kindje krijgt ipv haar schoondochter. Ik merkte toen mijn schoonzusje zwanger was dat mijn moeder zichzelf toch meer deed inhouden met alles terwijl mijn moeder nu al helemaal los gaat bij mij! Hahaha.. Wel lief, ze heeft al allemaal rompertjes in de aanbieding voor me en nog meer van die dingen. Daar merk ik wel verschil in, nu ik zwanger ben is de drempel lager voor hun ofzo....

Van de week hebben wij de intake gehad en is de combinatie test ook ter sprake gekomen, ik begrijp dat een aantal van jullie dit wel gaan doen?! Ik ga dit niet doen... Voor mij heeft dat getalletje geen meerwaarde.. Maar ik respecteer ieder zijn mening hierover.

Kwaaltjes

Ik mag niet klagen. Waar ik wel last van heb is;

* als ik wakker word ben ik een klein beetje misselijk en als ik dan heb gegeten is het over en als ik te lang niets heb gegeten word ik ook misselijk.

* Als ik s avonds mijn BH uit doe, pff... Wat doen die dingen dan zeer! maar na 15 min trekt die pijn ook weer weg.

* Moeheid! Ik ben de hele dag gewoon niet fit, in de zin van dat ik het gevoel heb dat ik niet ben uitgeslapen. Liefst lig ik de hele dag op bed en doe ik niets...

* De zin in intimiteit is ook weg, hahaha... Hebben jullie daar ook last van? Voor mijn vriend vind ik het wel sneu en ik doe m'n best maar pff... Heb er allemaal even geen zin in. Hopelijk komt het weer wel terug hoor want anders word het ook een beetje saai voor hem.

Vandaag nog 1 late dienst en dan een weekje vrij! Zooooo veel zin in!
Welkom Whoopsadaisies! Gezellig dat je meeschrijft en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Super leuk dat je jullie hummeltje weer hebt kunnen bewonderen Little-angel!

Hier is het voor mijn ouders ook de eerste en dat maakt het volgens mij toch wel extra bijzonder voor hen... M'n moeder is ook zoo enthousiast, zo leuk om te zien! gisteren zijn we daar langs geweest en dan kunnen we samen heerlijk fantaseren over van alles en nog wat!

@kwaaltjes: ik voel me heel de dag door lamlendig... Ik kan het niet goed omschrijven wat het is maar ik zit gewoon totaal niet lekker in m'n vel! Eten is ook echt een ramp... Ik begin al te kokhalzen bij het ontbijt en het avondeten krijg ik ook echt amper naar binnen! Ik probeer nu wel heel de dag door kleine beetjes te eten, maar ik kan niet zeggen dat het me ook echt smaakt!

Haha Zeeuwse, heeel herkenbaar wat je schrijft over intimiteit! Knuffelen vind ik nog steeds heerlijk, maar aan seks moet ik toch echt even niet denken... Erg jammer voor manlief maar ik heb er gewoon totaal geen zin in. Hij doet er gelukkig niet moeilijk over hoor maar het is inderdaad te hopen dat de zin binnenkort wel weer terug komt!

Fijne vakantie Ice-lady! Rust maar lekker uit en geniet van het zonnetje!
Wat een herkenbare dingen worden er geschreven zeg!

Hier sinds een dag of 2 niet meer echt misselijk gelukkig. Was er wel klaar mee ;)

Wel heel erg vermoeid inderdaad! Ik slaap gerust van 11 tot 7/8/9 en dan overdag pak ik vaak ook nog 1 of 2 uurtjes slaap. Mijn lichaam heeft het echt nodig!

Verder; humeurig! Mijn arme vriend kan weinig goed doen, de arme schat. Hij is er gelukkig niet echt van onder de indruk, doet lekker z'n eigen ding.

En intimiteit; totaaaaaal geen behoefte aan! Zelfs knuffelen vind ik he-le-maal niks op het moment. Ik herken mezelf soms niet terug. Seks vind ik nu trouwens ook een gek/eng idee tijdens zwangerschap. Maar dat zal vast nog wel bijtrekken.

Verder draag ik al een week ongeveer mijn broeken zonder de knopen dicht te doen. Sinds gister het elastiek-trucje toegepast

Nog 2 dagen, dan hopelijk weer een goede echo!
Ik vind het gewoon jammer dat het zulk mooi weer. Is, daardoor kan mn zwangerschapsbroek even niet kan moeilijk in een lange spijkerbroek gaan lopen nu

Sex? Was dat ook al weer? Ik heb zelfs momenten gehad dat ik helemaal niks verdroeg aan aanrakingen.

Vriend had oveerigens de meeste moeite met sex tijdens de zwangerschap. Inmiddels hebben we elkaar vorige week half op gegeten, vol passie en ranzigheden... dus kwam helemaal goed uiteindelijk
Nou... ik zal niet in details treden maar geloof mij maar; ik lijk wel een kluizenaar, als het om sex gaat. geen zin, geen behoefte! Ik zeg altijd maar tegen mn vriend; na de 12 weken schijnt het weer helemaal terug te komen. Dus daar verheugt hij zichzelf al op. Haha
@Whoops: Welkom! Gezellig dat je mee komt kletsen

@Miss Marie: mijn eetlust zit nu ook op een laag peiltje. Ik ben nu begonnen met alleen eten waar ik trek in heb en niet meer de standaard maaltijden. Betekent vooral meer fruit en elke dag soep en een gekookt eitje en beschuitjes, geen brood meer en geen avondmaaltijden. Ik luister meer naar waar m'n lichaam naar verlangt dan dat ik tegen heug en meug ga eten.

@zeeuwse: intimiteit exact hetzelfde! Haha, grappig dat iedereen hier mee kampt.

Mijn ouders hebben twee kleinkinderen van m'n broer maar ik merk ook dat het anders is nu hun dochter zwanger is. Voor mijn schoonouders is het de eerste dus die zijn extra enthousiast.

@little angel: fijn dat je weer hebt mogen kijken naar en genieten van de kleine! En super dat alles goed zit!!

@PSViva: ik heb morgen ook de tweede echo, als het goed is de termijnecho. Super spannend!!

En fijn dat jouw vriend lekker zijn eigen ding doet. Die van mij wordt wel gek van me af en toe haha
Vervelend voor degene die niet meer 'normaal' kunnen eten. Ik heb daar echt geen last van. Ik moet juist uitkijken dat ik niet teveel ga zitten snaaien..

Miss marie ik zie net dat wij op dezelfde dag de termijn echo hebben.
Ik zag het ook net Zeeuwse! hoelaat heb jij de afspraak staan? Ik om half 4!

Hebben jullie nog beetje kunnen genieten van het mooie weer? ik ben met mn ouders, broertjes en zusje gaan varen vandaag! Heerlijk! Ik merk wel dat ik sneller last heb van de warmte... Normaal zit ik altijd te bakken in de zon, maar vandaag toch zoveel mogelijk de schaduw opgezocht!
Ik om 15.00 uur Miss marie. Jij kwam toch ook uit Zeeland of ben ik nou in de war met iemand anders?! Zou wat zijn als onze afspraken na elkaar zijn.... toevallig bij dezelfde praktijk. Haha..

Je weet het naar nooit hè!

Ik heb lekker 6 dagen vrij en de mini vakantie begint goed met dit mooie weer! Vond het vanmiddag wel een beetje TE heet hoor... en ik was weer moe dus heb nog liggen slapen ook. Voor de rest gaat het prima hier in het zonnige Zeeland.
Haha jaa ik kom ook uit Zeeland!! Zou wat wezen zeg als we elkaar in de wachtkamer tegenkomen je weet het inderdaad maar nooit! Ik weet niet of jouw praktijk ook in gemeente Reimerswaal zit? Dan zou ik je niet tegen komen

Dan heb je zeker geluk met het weer zeg! Geniet van je mini-vakantie!
Ik heb natuurlijk vorige keer gezegt dat ik uit Reimerswaal kom... maar woon nu samen en dat is in een andere gemeente. En de praktijk zit weer ergens anders.. haha lekker vaag! Maar ik zal de 9de opletten of er mensen in de wachtkamer zitten...
Haha jaa ik zal goed opletten wie er naar buiten komt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven