Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.

Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.

Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen

Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'

En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!

(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Hier nog een favoriet recept (inmiddels ook bij mijn collega's): Carrot cake zonder toegevoegde suiker. Gezoet met banaan en dadels.

http://www.eetgoedvoeljeg ... j-suikervrij-lactosevrij/

Is goed in te vriezen zodat je de avond van te voren er een stuk uit kunt halen.

Jep, ik bakken
Wat is er veel geschreven hier! Ik heb net ff hard gewerkt voor een deadline en mis de focus om nu alles te lezen. Maar het is leuk te zien dat het niet meer alleen over sportschool en sla gaat maar dat we veel kunnen delen nu hier!

Ik heb niet zoveel op forum gezeten, zoveel mogelijk zon gepakt. Straks misschien even naar strand. Tot snel weer!
Je kunt méér.
Dank je wel voor je lieve berichtjes Elf. Vind het wel een beetje jammer dat je mijn Olympische droom gelijk met de grond gelijk maakt.

Ik ga denk ik die carrot cake binnenkort uitproberen
Ziet er lekker uit elf!

En wat fijn dat je lekker van de zon kan genieten Moon! Veel plezier als je nog naar het strand gaat
quote:Lapflop schreef op 27 augustus 2016 @ 11:06:

Dank je wel voor je lieve berichtjes Elf. Vind het wel een beetje jammer dat je mijn Olympische droom gelijk met de grond gelijk maakt.

Ik ga denk ik die carrot cake binnenkort uitproberen

De carrotcake is een dag later het lekkerst.

En in de ingrediëntenlijst staat Keltisch zeezout (geen idee wat het is) maar normaal zeezout gaat prima.

Fijn weekend allemaal!!
Slingers voor mijn huisgenoot! Hij nam bloemen voor me mee
Dat is superlief Lady Grey!!

Fijn zo'n huisgenoot!!
Nou, ik heb zo mijn eerste dag met fysieke training. Ik denk dat ik het over mezelf uitgeroepen heb: mijn eerst uur is buiten en het regent. Mocht iemand dit lezen en ervaring hebben: wat trek je aan als je in de regen gaat bewegen?
Iets luchtigs? Het is warm en je gaat zweten. Een regenpak lijkt me vies en plakkerig.

Succes!!!!!!!!!!!!
@ elf12, thanks! Strategie is er niet echt. Ben voornamelijk meer gaan bewegen en bewuster gaan eten. Ik ontzeg mezelf niets maar let goed op de hoeveelheid aan kcal ik binnen krijg. én ik geef niet meer meteen op als ik een keer de fout in ga. En dat was bij mij eerst wel anders. Zit sinds mijn vakantie weer een beetje in een dipje, maar dat komt vast wel weer goed. Mijn einddoel was eerst 25 kg er af. Dus heb er nog 5 te gaan. Ben dan in principe al vrij tevreden, maar idealiter ga ik naar de -35. Dan zit ik op 70 kg wat voor mij een vrij ideaal gewicht is.

@ lapflop, ojee 't is hier ook echt slecht weer. Ik kan je helaas niet helpen. Wellicht een windjack oid? Dat dat de regen en kou een beetje buiten houdt. Succes in ieder geval!!!
Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb ook mijn haar maar gevlochten om natte lokken in mijn gezicht te voorkomen. Heb ik het idee dat ik iets goed voorbereid heb. Bedankt voor de suggesties, ik denk dat ik maar een vest meeneem, en dan kijk of ik die aantrek op het moment zelf. Fijne dag dames!
Hoe ging het in de regen?
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Succes Lapflop! Komt vast goed
Ik kom even langszwaaien, ben een poosje niet zo actief geweest geloof ik. Weekend bij ijn ouders geweest. Ben gesloopt nu... Maar slingers voor jullie allemaal!
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Nou, ik moest om half 12 beginnen en ik rij mee met zo'n deeltaxi om er te kunnen komen. Ik heb ook echt geen andere manier om er te komen. En nu was de taxi er nog niet. Dus ik heb net gebeld, en ze waren me vergeten in te plannen. Dus als het goed is ben ik net op tijd straks voor 10 minuten regen... Of ze zeggen laat maar.

Een goed begin is het halve werk.
Wat knullig zeg... Ik ken echt amper goede verhalen met die deeltaxi's. Lijkt me dramatisch.
Nou, ik vond de secretaresse ook een mooie.

Lapflop: ik bel om te zeggen dat mijn taxi er nog niet is en dat ik dus te laat ben. Ik weet niet hoelang het nog duurt.

Secretaresse: oke, kun je dan misschien aangeven hoe laat je er wel bent?

ja hoor, om tien over half busje staat voor de deur.

Je hebt gelijk Lady Grey, ze kwamen me vrijdag oppikken toen ik geen therapie had, toen moest ik ze wegsturen. Het kan alleen maar beter worden vandaf nu.
Oh ik ken 't met die deeltaxi's. Wat een drama is dat altijd...
He wat rot Lapflop. Doe je zo je best en dan dat gedoe met die taxi's. Veel sterkte en van mij verdien je een hele zak met slingers!

Hier ook slingers. Niet op sportgebied maar toch...

Ik wilde eigenlijk gaan fietsen. Maar ik moest nog iets ophalen bij mijn oude werk, ik ben daar in juni weggegaan en dat was allemaal niet zo leuk. Ik had voor deze week een paar documenten nodig die ik daar had opgeslagen en eigenlijk alleen zelf terug kon vinden, voor een nieuw project.

Vanmorgen even gemaild of ik ergens deze week langs kon komen. Nou, het kon wel vandaag maar anders eigenlijk niet.

Echt, lood in mijn schoenen. Bah bah bah. Zo geen zin.

Maar het was zó gezellig. Denk dat voor de vakantie iedereen aan vakantie toe was, ik vond het echt leuk er weer te zijn.

Echt ik ben 20 kilo lichter dan vanmorgen. Man wat ben ik opgelucht. Hele zomer last gehad van het nare vertrek en ook een beetje spijt dat ik daar zo lang was blijven werken. Maar nu weet ik weer waarom, het was vaak ook gewoon erg leuk.

En morgen ga ik weer sporten Want dat schiet er al dagen bij in.
Je kunt méér.
Mooi is dat he, met het lijden dat je vreest. Ik heb dat zooooooo vaak.
Wat fijn Moon! Hoop dat je het ook beter af kan sluiten als je weer even aan de goede dingen herinnerd wordt.

Nou, mijn afgelopen twee dagen zijn echt verschrikkelijk tegen gevallen. Ik kon bij mijn intake de fietstest niet maken, omdat je dan 60 cycles per minuut moet kunnen maken. Nu moet ik dus weer leren fietsen, maar die hele fiets kan niet aan, want daar moet je er 30 per minuut voor halen. Nou vooruit, ik kan in ieder geval de beweging oefenen. Ander aparaat: crosstrainer. Nop, geen succes. Ik krijg die hele peddels geen enkele keer rond geduwd. Ik voelde me zo verschrikkelijk falen. Gewichtjes van 1 kilo, kon de sessie niet afmaken. Weer het gevoel dat ik faalde. De docters gaven toe dat ze het 'overschat' hadden, omdat dit toch wel een soort minimum is, maar we gewoon naar mijn niveau moeten zoeken. Ik vond het in ieder geval een zeer nare ervaring. Voelde me zo verschrikkelijk geconfronteerd met mezelf en mijn eigen lichaam. Ik zit nu al zo lang thuis, de dingen die ik hier ''moet'' doen lukken inmiddels aardig, en dus was ik vergeten wat ik allemaal niet kan omdat ik het zo goed kan vermijden.

Sorry voor de enorme klaag post. 5 uur therapie op een dag, ervaar ik echt als veel te veel. Maar dat hoort er dan ook weer bij: leren in een drukke omgeving te zijn voor langere tijd. Ik ben erg blij met mijn rustdag vandaag. Mijn eigen fysio waar ik sinds het begin bij bent kom gelukkig zo langs, een paar handen die ik ken.

Toch een slinger voor mij, want ik heb het toch gedaan?
Jij verdient een enorme MEGA slinger, lapflop!

Ontzettend confronterend die behandeling, maar je doet het maar wel mooi! Alle begin is moeilijk moet je maar denken, en je doet niets verkeerd, je doet letterlijk wat je kunt. En dat zal steeds meer worden. Zet 'm op!
Oh je krijgt echt een compleet feestje Lapflop! Met slingers en confetti en cadeautjes !
Super knap hoor Lapflop!

Vandaag heb ik echt een baaldag. Ook nog eens mijn gezonde lunch en ontbijt vergeten mee te nemen, dus had echt zin om in de pauze allerlei lekkers te halen bij de supermarkt.

Uiteindelijk niet gedaan en een gezonde salade bij een lunchtentje gehaald met een lekkere smoothie. Mijn slinger voor vandaag is dus dat ik niet aan emotie eten heb toegegeven.

Iedereen een fijne dag gewenst!
Goed gedaan Lapflop!

Het moet kut zijn om zó met je grenzen geconfronteerd te worden, maar je hebt het wel maar mooi gedaan. Dat is slingers waard én een boeket van de burgemeester!

En, on the bright side, jij mag dus slingers ophangen als je dat crosstrainerding in beweging krijgt - anderen moeten daar uren voor zwoegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven