***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Kom me even melden en dan snel een dutje doen.

Framboos, bedankt voor je lieve smsje! En jullie allemaal voor de lieve berichtjes hier.

Muis, ik had maar een verschijnsel welke kon duiden op zsvergiftiging en dat was druk op de borst en rug/flanken.

Voor de zekerheid checken ze dan toch je bloed en urine, je weet immers maar nooit. Gelukkig was dat allemaal in orde dus. Ik had er niet aan moeten denken in jouw situatie te belanden, heb zo met je te doen gehad destijds........

Maar goed, ik had opeens weer de krampen gisteravond na mijn laatste berichtje. De krampen die ik ook gisterochtend had maar dan erger. Weer onder de douche, warme kruik etc. Duurde dik een half uur en toen was het weer weg. Kramp in mijn buik die erger werd, afnam en erger werd maar steeds aanwezig was en doorstraalde in mijn rug. En ik was erg misselijk erbij. Heel anders dan een harde buik (terwijl mijn buik wel hard was), kon het niet thuisbrengen en wist soms echt even niet waar ik het zoeken moest. Heel vreemd.

Vanochtend dus weer twee van die "aanvallen"gehad en toen toch maar weer het zh gebeld. Lag om 8 uur alweer aan de ctg. Alles goed, geen weeenactiviteit te meten. Tja, waarom zou mijn buik even laten zien daar wat ie doet als we alleen zijn? Meisjeklein had zich weer met haar hoofdje naar beneden gedraaid, dat was wel weer goed nieuws. Gek kind:)Heb trouwens niet het gevoel dat dat de pijn etc veroorzaakte, ze was toen vrij rustig.

Maar goed, dus onverklaarbare activiteit/ pijn in mijn buik.....

Ik had een hele fijne gyn, die me echt probeerde gerust te stellen en ze bleven maar herhalen dat het niet erg was dat ik er alweer was. Liever 10 keer te vaak dan 1 keer te laat. Ik merk gewoon dat ik ontzettend onzeker ben over wat ik moet verwachten. Ik had echt het gevoel dat ik weeen had, al voelde het anders dan bij Ruben.

Deze gyn gaf aan dat zolang meisjeklein blijft draaien, het de beste optie is om af te wachten tot de weeen beginnen (mits ze van het voren wel indaald met hoofd of kont) en dan evt een draaipoging te doen tijdens de bevalling. Het beste voor mij en de baby, zegt hij. Terwijl mijn "eigen"gyn (degene die ik nu twee keer heb gezien en die er de komende weken niet is) er vanochtend ook nog was en bij de balie zat toen ik "uitcheckte", wel vind dat ik nu in ieder geval een afspraak moet maken voor een geplande ks en bij niet indalen of dwarsliggen gewoon wil uitgaan van die geplande ks. Nouja, afspraak maken is een ding, maar als meisjeklein dan nogsteeds op en neer hupst, dan komt er wat mij betreft echt geen ks hoor........

Ik wil trouwens ook alleen een draaipoging als ze dwars ligt op het moment dat de weeen zijn begonnen, aan een draaiing bij een stuit begin ik echt niet. En in een draaipoging eerder dan tijdens de weeen heb ik geen vertrouwen.

Ze zeiden nog wel dat het bij dwarsliggen nog gevaarlijker is als de vliezen breken dan bij een hoofdligging(zonder indalen). Zal ik toch maar vast de brandweer inlichten?

Heb helemaal geen zin om beneden te gaan slapen vanaf nu. Waar moet dat bed staan??????? En dan nog.....Bedoel, het kan me ook gebeuren als ik de was sta te strijken boven of Ruben in bed leg ofzo. Lastig.......

Nouja, een heel verhaal dus weer.

Mijn buik is nu redelijk rustig, dus ik probeer wat te rusten.

Dag lieverds!
Layla een beetje uitgerust inmiddels?

Ickje toch! wat een drama dat je dit allemaal alleen moet doorstaan..Wanneer komt je kerel terug?

Kunnen het geen indalings krampen zijn geweest?

Sterkte meissie!!
Boosje, Ickeman komt vanavond terug en Ruben morgenochtend.

Kunnen we indalingsweeen zijn geweest, alleen zonder effect:(

Trouwens, ik vind jou echt iemand voor een hotelreceptie, komt vast wel goed, mits er een vacature is. Heb jaren op een uitzendbureau gewerkt dus ik heb er oog voor, haha. Geniet in de tussentijd maar lekker van je kindjes, dat werk komt wel.
Ohja, Layla, krampjes komen ongetwijfeld door de overstap naar de kv, is heel gewoon, helaas. Probeer eens haar wat "dubbel te vouwen". Knietjes een beetje naar haar buik duwen, een soort bolletje van haar maken zoals in jouw buik.

Wij krimpen zelf ook altijd inelkaar als we buikpijn/krampen hebben en dat werkt ook voor een kindje erg verlichtend. Het gekke is dat ze uitzichzelf juist overstrekken, vaak. Onze osteopaat deed dat bij Ruben en het hielp echt. Succes! Trek je het allemaal nog een beetje?
Jeetje Icke, wat een onrust zeg. En dat net als je alleen thuis bent. "Gelukkig" is Ruben ook even weg, zodat je in ieder geval even je rust kunt nemen.

Het klinkt echt als weeen, maar ja, als meisje dan stil is tijdens de ctg?!?

Ik ben het helemaal met die gyn eens. Je kunt echt het best gewoon vaker daarheen gaan. Ik ben de laatste week ook een paar keer geweest, niemand vond dat gek / vreemd. Het gaat om jou kind, dat is het allerbelangrijkste. Heel veel sterkte.

Finn ligt nog steeds op een oor. Alweer 2.5 uur. Prima, hij had het echt nodig.

Oh, te vroeg geschreven, hij begint nu te huilen. Snel even eten warm maken en mijn ventje uit zijn bed halen.
Dikke knuf voor icke

Wij hebben hier onze dag niet. Koen en Gijs zijn heel erg jengelig. Is vriendlief een dag thuis ligt hij met migraine in bed.

Er wordt alweer jengelend aan mijn been getrokken. Ik ga eten maken en de boel heel snel in bed leggen.
Hihi, Finn slaapt alweer en nog geen nieuws! Da's makkelijk.

Witchke hoe is je Frans gegaan?

Muis, hoe gaat het met Mees? Ben je helemaal vrolijk vandaag na zo'n super-nacht?

Esan, is Vincent al waterpokken-vrij?

LL, hoe gaat het met je combinatie werk-kinderen. Trek je het een beetje? Begin je alles al goed te begrijpen?

Xaloy, hoe hebben je collega's eigenlijk gereageerd? Wanneer ga je met je nieuwe baan beginnen? Heb je nog even vrij tussendoor?

Leen, begin je al een beetje te wennen in je nieuwe huis?

En Micha hetzelfde, vooral dan ook de nieuwe buurt enzo?

Trouwens Muis, krijg je dit jaar weer een Wii of zoiets?

Hihi, ik heb in een goede bui mijn DS weggegeven (aan Iris, toen die weer eens in het ziekenhuis lag), maar nu ik eigenlijk nog steeds niet helemaal 100% normaal kan lopen (en dus nog niet durf te Wii-en) mis ik hem stiekem toch wel een beetje.

Misschien toch maar eens op zoek naar een leuke aanbieding, kerstkado voor mezelf?!?
Oh bah BM, het komt allemaal tegelijk. Dikke knuffel uit de sneeuw!
Icke een dikke knuffel voor jou, wat een ellende met je schoonmoeder en met meisjeklein. Ik hoop dat meisjeklein gauw beslist dat ze in moet dalen. En hoop op een snel hersel van je schoonmoeder.

Wat betreft Frans , da's goed gegaan, ik had 75 % en voor Nederlands had ik 70 %. Dus ik kan er tot hiertoe nog met door. Volgende week denk ik vrijdag een test Frans te doen.

Nu nog 7 daagjes cursus en dan gaan Xander en ik naar het centrum voor kinderzorg, kunnen we goed begeleid worden en kan Xander lekker met de kindjes spelen.

We hebben nu op aanraden van de vrouw van het centrum het badje op de grond gezet, Xander durft nu al een handje in het water te steken !!
ff vraagje tussendoor,

Tommy eet nu al bijna 3dagen bijna niets! Brood gaat nog net, maar moet gevoerd worden, en danoontjes willen ook wel, maar warm eten weigerd hij gewoon! Ook is hij enorm zeurderig (geen koorts) snel huilerig, en zit af en toe met zijn vingertjes in z'n mondje. Zou dit gedrag door een kies kunnen komen???

Pfff vind het nu wel erg lang duren 3 dagen geen warm eten! dat is toch niet goed??
frambozeman zag net een kies die doorkwam...Maar hebben kinderen daar zo veel last van!

waaaaat!!! hij begint ineens uit zichzelf te eten!!! hmmm het lag aan mij...

Pfff zinloze posten van mij weer...
He bah BM, twee kindjes die hun dag niet hebben en een vriend met migraine: het zou verboden moeten worden!

Swis, ik denk niet dat we weer zo'n superkerstcadeau gaan krijgen dit jaar, al hoop ik er wel op. Zonde van je DS! (al vind ik het wel heel erg lief van je!)

Hier gaat het ook niet zo lekker, maar dat ligt (hoop ik) aan de hormonen. Ik jank heel de dag door en voel me verschrikkelijk, gaat lekker dus! Het liefste zou ik doen alsof ik er niet ben, maar dat gaat gewoon niet. A. stelde wel voor dat ik wat leuks ging doen met een vriendin vanavond, maar daar heb ik dus ook geen zin in. Kortom: ik hoop dat het de babyblues zijn en anders verklaar ik mezelf bij deze maar gewoon voor gek.

Het ergste van alles: ik erger me rot aan alles. Aan de zooi die Steijn en Hugo maken, aan de aandacht die ze van me vragen, aan het continu zeurende gevoel dat ik hoe dan ook te kort schiet voor al mijn kindjes, aan A. die me denkt te begrijpen (en dat niet doet!), aan alles wat ik moet doen en waar ik geen zin in heb, aan alles waar ik zin in heb, maar niet kan doen (belachelijk veel geld uitgeven bijvoorbeeld) en zo kan ik nog een tijdje zeuren.

Net heb ik therapeutisch verantwoord online geshopt, maar het is nog lang niet genoeg. (lees: ik heb geen geld meer)

Nog erger: Steijn en Hugo zijn zo lief, maar ze zijn een tikje veel voor me momenteel. Ik trek het gewoon niet.

*jasses. Ik zit nu weer te huilen*
Framboos, het zou goed kunnen dat het een kies is die doorkomt! Hugo eet dan ook wel eens een week lang geen warm eten en ik kan me dat wel indenken. Warm eten doet pijn als je pijn in je kakement hebt!
Ach muisje toch........ Het is alsof ik mezelf lees soms met jouw verhalen......

Hier, een tissue.

Snel onder de wol vanavond en hopen dat morgen een betere dag is? Dat is struisvogelpolitiek, maar helpt bij mij meestal wel. Lekker janken hoeveel je wilt(ik ga dan vaak onder de douche staan), chocolade eten met een lekker kopje thee en dan je nestje in.

Vrouw, je hebt net een kind gekregen, je had er al twee, je zwangerschap was best heftig met alles erop en eraan, Helemaal niet zo gek dat je nu een beetje emotioneel bent.

Nergens zin in hebt, overal tegenop ziet, alles wilt maar je nergens toe kan zetten, overal van baalt en - last but not least- baalt omdat je heel veel wilt troostshoppen maar er geen centjes voor hebt. Ik ga ook altijd shoppen als ik me niet lekker voel, heel gevaarlijk:(

Framboos, vast tanden/kiezen. Probeer gewoon een gepureeerd fruithapje, krijgt Tommy toch nog iets binnen. en als je het eerst even in de koelkast zet helpt het ook nog tegen de pijn.

Ickeman heeft zijn vlucht gemist, maar gelukkig hebben ze hemel en aarde bewogen (en de portemonnee van hun baas) om alsnog -via Schotland- vanavond in Amsterdam aan te komen.

Wordt dus helaas een latertje vannacht, want eer je dan in Fryslan bent......Maar goed, hij komt hij komt! En wie weet wel in een schotse kilt, haha.

Swiss, wat lief dat je je DS hebt gegeven aan Iris! Balen dat je nu zelf niets meer hebt om mee te spelen......:)
Framboos, hier regelmatig zulke dagen /weken. Ik maak me er niet meer druk om. Finn eet namelijk wel bijvoorbeeld een pasta als die koud is, tja, is toch ook goed?

Finn krijgt as we speak 4 hoektanden tegelijkertijd. Dat gaat ook lekker. Dat kereltje krijgt ook altijd alles samen.

Waarschijnlijk is hij extra vatbaar in de tijden van tandjes, maar het komt wel erg vaak voor. Hij krijgt dan ook nooit een tand, maar altijd minstens 2.

Het is hier trouwens nog steeds rustig! Manlief komt zo thuis, dus die mag meteen Finn uit zijn bed halen. Finn zal wel wakker worden als hij papa hoort.

Muis, hele dikke knuffel. Ik begrijp het wel hoor, ook zonder die hormonen heb ik wel eens z'n gevoel dat alles teveel wordt. En jij hebt ook nog eens 3 kleine kinderen die geheel afhankelijk zijn van je.

Hoe lang blijft A trouwens nog thuis? Ik vind het op zich wel een goed idee om even lekker uit te gaan. Ff naar de bioscoop ofzo.
Framboos, Zahra eet ook al dagen geen warm eten, en dat terwijl ik echt rekening houd met haar smaak. Vanavond bijv. een makkelijke aardappelschotel van Aviko, met zalm, aardappelpartjes brocoli, wortel etc. Normaal zou ze dat echt wel eten (ze is dol op gebakken aardappeltjes) maar nu heeft ze geen hap genomen. Ze is echt bezig met haar kiezen/tanden, want heeft al weken van die vieze poepluiers, uitslag etc, dus ik denk ook dat het daardoor komt. Brood eet ze wel goed dus ze komt niet om van de honger (en ze kan wel wat hebben want ze heeft genoeg spekkies).

ik heb vanmiddag een uurtje op de bank gelegen met Yasemin op mijn buik, ik heb gemerkt dat ze het lekker vindt om in foetushouding op mijn buik te liggen dus dat ga ik vannacht ook proberen als ze weer krampjes heeft.

Spitsmuis, heb jij de bv echt afgebouwd of ben je cold turkey gestopt? ik merk dat Yasemin soms niet eens de borst/tepelhoedje wil pakken, is natuurlijk veel lastiger dan zo'n fles. Ik zit te denken om de hoeveelheid fv op te voeren en dan telkens maar de druk van mijn borsten af te kolven, maar weet niet of dat handig is om het zo af te bouwen.

Ik snap helemaal hoe je je voelt hoor, hier gieren de hormonen ook regelmatig door het huis. Ik voel me er wel schuldig om achteraf, want I. doet echt zijn best om me zoveel mogelijk te helpen. Hij loopt volgens mij ook op zijn tandvlees onderhand, want hij doet echt veel, van het weekend kan hij misschien ook een beetje bijkomen.

Lara, jouw Nespresso begaf het toch bijna van de week? Ze hebben nu bij Mediamarkt een actie met 75 euro retour op de Nespresso. Die van Magimix kost dan maar 24 euro! ik zit te denken om er toch maar weer 1 te halen. Heb er een paar jaar geleden 1 gehad maar heb hem weer verkocht omdat ik de cups zo duur vond, en man er niet van hield, maar het is toch wel lekker op zijn tijd.

Swiss, wat lief dat je je DS aan iris hebt gegeven, alleen wel jammer dat je hem nu mist. Wat kan Finn lang slapen zeg! Zahra slaapt soms ook vrij lang, maar de laatste week is het niet langer dan 2 uur (helaas). Ze is vanavond overigens zonder morren naar bed gegaan, ik merk dat als ik ze om 7 uur naar bed breng het veel makkelijk gaat dan wanneer ze wat later naar bed gaat, ik denk dat ze dan over haar slaap heen is ofzo.
Layla, Finn had de afgelopen 2 dagen op de creche gewoon te weinig geslapen. Hij is nog steeds niet 100%, maar weigert op de creche te slapen. Stel je voor dat je iets mist!

Nu is hij met papa aan het keten, erg gezellig!

Vervelend dat afbouwen, lijkt me een moeilijk process.

Ik gebruikte die DS echt niet, vandaar dat ik het een goede reden vond hem weg te geven. Heb er ook absoluut geen spijt van hoor, als ik wil haal ik er zo weer een. Alleen als ik zelf niet 100% in mijn vel zit, kan ik wel zulke stomme afleiding gebruiken. Kan beter eens kijken welke spelen ze voor de Wii hebben, een bank-zit spel zeg maar.

Eigenlijk heb ik helemaal nergens tijd voor hoor, ben veel te druk met werk, Finn, forum en mezelf, heb nog steeds die k... ziekte in mijn achterhoofd. Zal blij zijn als ik in Feb een PET scan kan doen en enige zekerheid kan krijgen.

Maar goed, intussen gaan we volgende week lekker weer even naar NL. En leuk, leuk, leuk, gaan we elkaar na de kerstdagen weer meeten. Gezellig, heb ik nu al zin in.

Ik heb verder alleen maar een afspraak in R'dam staan, met wat vriendinnen (zonder Finn), verder studeren en een beetje uitslapen!
Swiss, hebben ze geen dammen of schaken op de WII

Misschien is een leuk tijdschrift lezen een idee?

Muis, Layla en Icke, onze hormonenvrouwtjes. Een hele dikke knuffel en ik hoop dat jullie weer snel lekker in jullie veltje zitten.

Framboos, vervelend dat Tommy zo slecht eet. Hij heeft natuurlijk niet veel reserve gewicht maar zo een paar daagjes kan niet heel veel kwaad. Als ze maar lekker blijven drinken. Een kies krijgen is ook niet niks.

heb je al wat gehoord van je sollicitaties?

Layla, volgens mij kun je zo best wel stoppen met de borstvoeding. Als je er maar op let dat je geen harde plekken krijgt in je borst. Ik ben ook zo gestopt (was wel na 7 maanden voeden).

Muis, het komt allemaal goed. Je hebt een hele heftige tijd achter de rug en jullie moeten samen een nieuw ritme zien te vinden. Fysiek heb je ook nog even de tijd nodig om te herstellen en je bent een onwijs lieve, betrokken moeder voor de jongens en zeker niet gek.

Icke, wat fijn dat ickeman toch nog een vlucht heeft weten te boeken. Blijft hij nu in de buurt tot je bevallen bent?

Wat vervelend van die buikpijn. Zou het niet het litteken kunnen zijn waar nu meer spanning op komt te staan (ik moet zeggen bij mij gaf het een wat trekkerige pijn en niet zo'n heftige pijn als jij beschrijft).

Buitenmeisje, liggen de jongens in bed? Lekker met een stuk chocola en een kopje thee op de bank.

Fachat, wat een super leuk bed voor Ole. Dat wordt dolle pret met z'n tweeen als dadelijk alle accesoires er zijn.

Man is voor cursus in een andere stad waar wij vroeger hebben gewoond en is zich even te buiten gegaan in de theewinkel daar. Ze hebben daar heerlijke groene en rooibosthee. Ik geloof dat hij tien verschillende soorten heeft geshopt.

Vincent zijn waterpokjes zijn ingedroogd en hij krabt nauwelijks. Nu moet ik zeggen dat hij het niet heel heftig heeft. Helemaal niets in zijn gezichtje.

Ik zit momenteel even in een rare situatie, misschien herkent een van jullie het. normaal heb ik altijd een cyclus die niet langer is dan 28 dagen (vaak zijn ze 24 dagen). Nu heb ik met 21 dagen een lichte bloeding gehad en verder nada niets (ik dacht misschien een innestelingsbloeding, zeker geen ongesteldheid) Met 30 dagen een zwangerschapstest gedaan, negatief. Een week later (dag 36) weer negatief. Nu zit ik op dag 41 en nog niet ongesteld. Ik snap er geen biet van. allerlei mogelijkheden spoken door mijn hoofd (zou ik in de overgang zijn ed.). De eerste keer was een predictor en de tweede keer een van het kruidvat. Bij Feline heb ik wat laat getest (6 weken) en er was geen twijfel mogelijk.Bij Vincent had ik met 32 dagen meteen een positieve test.

?????
*grrrrrrr afgeleid weg tekst*

opnieuw maar weer,

Ontzettend bedankt voor jullie geruststellingen!!! Ik had echt geen idee dat kiezen zo veel impact kan hebben! Tommy heeft nog nooit last gehad van zijn tanden....Fijne tips ook die koude hapjes!!

Nooit bij stil gestaan dat warm niet fijn aanvoelt

Esan, mijn vriendin had dit laatst ook...Ze was ook iets van 40dagen al niet ongesteld...Plots was het daar weer ineens!

Omdat zij zowiezo dit patroon wel eens vaker had heeft ze een X een onderzoekje laten doen. Bleek dat ze heel veel eicellen had en dat dit dat rare patroon kon veroorzaken. Deze ''afwijking'' belemerde verder niet haar vruchtbaarheid. Heel veel vrouwen hebben we dat zonder dat ze dat uberhaubt weten.

Maar goed wat ik wil zeggen is, er zijn meer oorzaken te verzinnen ipv de overgang! Niet teveel zorgen maken hoor!

Daar wordt het juist niet beter van....

Muisje toch.....Volgens mij zit jij nog bomvol met hormonen...Ik herken dit zo goed! De eerste 2 maand van Liv vond ik VRESELIJK zwaar...Ik huilde, was moe, zeurde was een wrak.

Maar het kwam wel goed

Iig fijn dat je nu alweer qua uiterlijk je ikje begint terug te krijgen, de rest volgt snel! echt waar!

Slaap je nu alweer langer inmiddels?

Ickje fijn dat je man eindelijk terug komt! vond het maar griezelig dat ie zo ver wag was!! Hij moet je maar een dikke knuffel geven want je hebt een hoop meegemaakt!!!

Dus ik ben een receptie typje?? Zal het maar als compliment opvatten!

Vind jou trouwens ook een typische intercedent! ook compliment hoor! Intercedentes hebben mensenkennis, en zijn communicatief vaardig.

Layla, wat een vette aanbieding idd van die nespresso! Zag het ook op tv...Tis natuurlijk wel een instapmodelletje, en de cups zijn ook prijzig, maar toch!

Swiss Fijn dat je naar nederland gaat met kerst! Heb je eigenlijk wel eens heimwee? Of zijn jullie helemaal gelukkig in Swiss?

Heb trouwens net heel wat sportiefs gedaan! Heb gezwommen met een vriendin! We zouden aqua joggen, maar dat ging niet door. We vonden het water vreselijk koud, en de terugweg op de fiets vreselijk (steenworp afstand) dus ik denk dat dit de laatste keer was Maar het zonnebankje op het eind was wel weer ff lekker...
Goedenmorgen. Iedereen goed geslapen?

Wij werden vanmorgen wakker omdat man de wekker van man (op zijn telefoon) afging, grrrr. Gelukkig was het 7.30 dus nog een redelijke tijd (thuis staan we om 6 uur op). Nu zijn mijn mannen samen aan het douchen.

Framboos, ik mis meer sommige dingen van NL. Kijk als ik nog in ons oude huis zou wonen, zou ik gisteren even naar Muis zijn gereden, of zou ik weer eens herinneringen ophalen in jou stad.

Natuurlijk mis ik vrienden en familie, mijn zus is zwanger en ik zie haar amper.

Maar lang leve Apple's. Mijn ouders hebben er nu ook een en ongeveer om de dag gaan we ff iChatten, via de ingebouwde camera kan je elkaar dan redelijk goed zien.

Schoonouders hebben een webcam (skype) en zus heeft ook apple. Die ga ik vandaag weer bellen om buik te bewonderen en om feestje te bespreken.

Maar in het algemeen heb ik het prima naar mijn zin. We hebben een aantal hele leuke vrienden in de buurt, ik heb leuk werk, we hebben een schitterende woning en wonen hier super.

Ik ga na de vakantie een afspraak maken met mijn bovenbuurvrouw. Die ken ik nog niet echt goed, maar lijkt enorm aardig. Haar dochtertje is een paar maanden ouder dan Finn. Zou leuk zijn als we een regelmatige speel-afspraak kunnen maken.

Esan, ik lees door de week zoveel, dat ik momenteel vaak juist geen zin meer heb om te lezen. Bovendien zijn bladen in het Duits niet echt leuk.

Denk dat ik iets van CSI ofzo ga kopen, geen idee hoe dat werkt, maar klinkt wel grappig.
Witchke, vergeten te feliciteren met je uitslag. Goed zo! Weer 2 gehaald!

Vind je vriend het niet vreselijk dat je weggaat met Xander? Mijn man zou er vreselijk van balen! Die wil het liefst alleen maar met Finn spelen als hij vakantie heeft.
Ik ben Fach en Mich helemaal vergeten te bedanken voor de lieve sokjes en superromper! Bij deze dus: bedankt!

Framboos, wat fijn dat jij ook een rondwandelend hormoon was de eerste tijd met Livia! Ik begon al heel erg aan mezelf te twijfelen...Ik zou bijna denken dat ik gek ben!

Esan, mijn cyclus was heel vreemd vorig jaar toen ik zwanger raakte van Mees. De ene keer 21 dagen, de andere keer 40 dagen; er was geen pijl op te trekken. Misschien even langs de huisarts? Ik was al doorverwezen naar een gynaecoloog, maar moest de afspraak omzetten naar een zwangerschapscontrole!

Layla, ik ben niet cold-turkey gestopt, maar heb het met kolven afgebouwd. Ik legde Mees toen niet meer aan, maar kolfde de druk weg en zo stopte het binnen een paar dagen. (was ook nog niet zo lang bezig, vandaar dat het me niet lang heeft gekost!)
Swiss, wat is eigenlijk precies de svz mbt je onderzoeken? Op het eerste oog(klinkt wat gek na al die vervelende onderzoeken, maar weet het even niet anders het te verwoorden) zag het er goed uit, toch? Is er nu nog onzekerheid, of verwacht je nog andere uitslagen?

Heb je het gevoel dat het toch niet goed zit?
Esan, ik had zowel toen ik zwanger werd van Ruben als ditmaal hele korte cycli, van 22 -24 dagen. Het kan dus zijn dat je idd een korte cyclus er tussen hebt gehad. Je baarmoeder heeft toen ook wat minder weefsel etc aangemaakt wat een mindere bloeding ten gevolge kan hebben.

Mijn huisarts zei: je bent gewoon een paar keer per jaar vaker vruchtbaar dan iemand die een cyclus van 28-30 dagen heeft. Nouja, als je zwanger wilt worden is dat wel weer een voordeel, toch? Dus als jullie het op of rond de 11e dag na die bloeding gedaan hebben kun je vanaf de 20e dag erna testen ongeveer, en dat is nu???????? Als je weer zo'n korte cyclus erachteraan hebt nu dan is niets onmogelijk en ben je misschien zwanger.

Ik hoop voor je!!!
Icke, volgens het pathologische onderzoek kan niet met zekerheid worden gezegd dat bepaalde gevonden cellen goedaardig of kwaadaardig zijn.

De oncoloog denkt dat het goedaardig is. Maar ik ben niet helemaal zeker, ze dachten ook dat mijn moedervlek goedaardig was. Ook heb ik nog steeds een opgezwollen lymf in mijn lies, het kan gewoon een gevolg zijn van de operatie (zal ook wel), maar opgezwollen klieren zijn bij kanker een gevaar.

Conclusie, ik zal blij zijn als ik die scan heb gehad en weet dat er in ieder geval geen grote uitzaaiingen zijn.

Ik laat zeker mijn leven er niet door leiden, maar geestelijk kan ik me er (nog) niet van afsluiten. Eerlijk gezegd weet zelfs manlief niet dat ik er zo mee zit. Heeft ook helemaal geen zin want ten eerste zal alles wel goed zijn en ten tweede kan ik toch niks doen.

Esan, spannend! Ik kan je ook niet helpen, maar ik hoop dat de testen gewoon een verkeerde uitslag geven.

Muis, hoe gaat het?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven