Jongensnamen topic

02-10-2015 10:07 3398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is weer vol, dus tijd voor een nieuw topic waarin jullie weer verder kunnen.

Het vorige topic vinden jullie hier

met vriendelijke groet,

Junior
quote:Kloktikt schreef op 03 september 2016 @ 14:52:

Wat vinden jullie van Adrian en hoe zou je het uitspreken als je het zo leest?Ik zou het ook op z'n Engels uitspreken, dus als Eedriejun. En ik vind het niet geweldig, maar ook niet afschuwelijk lelijk. Je kan er wel mee door het leven, zeg maar.
quote:winterteen schreef op 03 september 2016 @ 15:12:

Dank voor het meedenken!

Hugo, Laurens en Abel vind ik wel leuk. Valentijn vind ik ook heel leuk maar dat vind ik er teveel op lijken. Ik ken zelf een gezin met 4 jongens wier voornamen allemaal met een J beginnen en op elkaar lijken. Dat voelt voor mij te gezocht ofzo.

3 andere favorieten zijn: Louis, Allard en Dorus. Helaas allemaal erg dichtbij dus dat zullen we waarschijnlijk niet doen. Maar pràchtig vind ik ze. Misschien als 2e naam .

Boudewijn, Mathijs, Julian, Morris, Silvan, Pieter, Martijn, Robijn, Jesse, Jessie, Thomas, Lucas, Jesper, Jelmer, Tristan, Stijn, Ruben, Tieme, David of Cooper misschien?

(Sorry als sommige al genoemd zijn.)
Bedankt voor jullie antwoorden. Het is bedoeld als Aadriejan, dus dat is niet erg duidelijk. Op z'n Engels vind ik het een stuk minder. Ik wil hem heel graag vernoemen naar zijn oom, die heet Adriaan, maar dat vind ik niet mooi. Dus ik ben opzoek naar iets wat daarop lijkt, of een leuke roepnaam. Ik wil natuurlijk ook niet dat het kindje straks met een vervelende naam zit opgescheept!
Roepnamen die afgeleid zijn van Adriaan:

Arjan

Adri

Aad

Adrien/Adriën

Ad

Arie

Ariaan

Arius

Arjen

Janus

Jari

Ik vind Adrian of Adrien het leukste. Jari is ook leuk, maar die vind ik wel vergezocht.
quote:Kloktikt schreef op 04 september 2016 @ 12:13:

Bedankt voor jullie antwoorden. Het is bedoeld als Aadriejan, dus dat is niet erg duidelijk. Op z'n Engels vind ik het een stuk minder. Ik wil hem heel graag vernoemen naar zijn oom, die heet Adriaan, maar dat vind ik niet mooi. Dus ik ben opzoek naar iets wat daarop lijkt, of een leuke roepnaam. Ik wil natuurlijk ook niet dat het kindje straks met een vervelende naam zit opgescheept!Zo zou ik het dus wel hebben uitgesproken met jouw schrijfwijze.
Ik wil graag jullie hulp inroepen en wellicht is het al eerder in dit topic gevraagd, maar alles terug lezen zie ik even niet zitten

Wat vinden jullie van Finn? Vind t een prachtige naam, maar het zou een populaire naam zijn. Klopt dat? Ik heb hem nog niet eerder gehoord nl in mijn omgeving. Maar 4 Finnen in de klas lijkt me ook zo wat .

En wat zijn jullie associaties bij deze naam?

Of weet je een leuk alternatief?
1x is genoeg
Finn is idd een populaire naam, dus dat klopt.

De naam staat al een paar jaar in de top 20. Of dat een probleem is, is aan jou. Zie hier de cijfers:

Finn hoorde bij de 20 populairste namen in Nederland in:

› 2015 (9e plaats)

› 2014 (4e plaats)

› 2013 (5e plaats)

› 2012 (11e plaats)

› 2011 (11e plaats)

› 2010 (15e plaats)

› 2009 (12e plaats)

› 2008 (13e plaats)

Maar als het voor jou dé naam is, zou ik me daar niet door laten tegenhouden.

Zelf heb ik geen positieve associatie bij Finn, ik zie dan een heel gemeen jongetje voor me. Maar goed, ook daarvoor geldt dat het mijn associatie is, dat zal voor de meesten heel anders zijn.
Spinnekop, ik heb Finn ook altijd heel leuk gevonden tot hij te populair werd naar mijn zin. Je kunt op de site van het svb zien hoe vaak een naam in voorgaande jaren is gegeven en hoe hoog hij daardoor in de top 100 stond. In de stijl van Finn zou ik ook denken aan:

Jart

Kai

Benz

Dex (maar ook erg in opkomst, volgens mij)

Sven

Jur

Quinn

Joas

Kjeld

Raf

Eldin

Cas

Nils

Niek

Mats

Sem

Ilan

Nolan

Hidde
quote:watdachtjehiervan schreef op 03 september 2016 @ 20:58:

[...]

Boudewijn, Mathijs, Julian, Morris, Silvan, Pieter, Martijn, Robijn, Jesse, Jessie, Thomas, Lucas, Jesper, Jelmer, Tristan, Stijn, Ruben, Tieme, David of Cooper misschien?

(Sorry als sommige al genoemd zijn.)Thanks voor het meedenken, het is het allemaal net niet op de een of andere manier. Ard werd nog geopperd maar dat vind ik ook niets ivm 1 lettergreep. Ik ben echt heeeel moeilijk met jongensnamen geloof ik
Ik ken een Finbar. Hele aardige gast. Volgens mij is het een van oorsprong Ierse naam.
quote:spinnekop schreef op 04 september 2016 @ 17:57:

Ik wil graag jullie hulp inroepen en wellicht is het al eerder in dit topic gevraagd, maar alles terug lezen zie ik even niet zitten

Wat vinden jullie van Finn? Vind t een prachtige naam, maar het zou een populaire naam zijn. Klopt dat? Ik heb hem nog niet eerder gehoord nl in mijn omgeving. Maar 4 Finnen in de klas lijkt me ook zo wat .

En wat zijn jullie associaties bij deze naam?

Of weet je een leuk alternatief?

Finn komt inderdaad veel voor. Ik vind het wel een hele leuke naam!

Is Fenn, Lenn of Senn misschien iets voor je?
quote:mendy schreef op 04 september 2016 @ 19:54:

Spinnekop, ik heb Finn ook altijd heel leuk gevonden tot hij te populair werd naar mijn zin. Je kunt op de site van het svb zien hoe vaak een naam in voorgaande jaren is gegeven en hoe hoog hij daardoor in de top 100 stond. In de stijl van Finn zou ik ook denken aan:

Jart

Kai leuk. Of als Kay

Benz

Dex (maar ook erg in opkomst, volgens mij)

Sven

Jur

Quinn hoor je toch ook erg veel? Maar dezelfde klank als finn

Joas

Kjeld

Raf klikt zo hard

Eldin

Cas

Nils

Niek

Mats ook leuk!

Sem

Ilan

Nolan

Hidde

weet dat Finn populair is, gekke is dus dat ik geen Finns ken... das dan toch gek?

heb nog een mooie naam in m'n hoofd maar die zit ook in mijn achternaam (iets als Willem Willemsen) kind krijgt een andere achternaam, maar lijkt me toch raar niet?
quote:Kloktikt schreef op 03 september 2016 @ 14:52:

Wat vinden jullie van Adrian en hoe zou je het uitspreken als je het zo leest?

Leuke naam. Ik zou het uitspreken als Aádriejan. (Klemtoon op eerste lettergreep).

Van de gesuggereerde afleidingen vind ik Arie leuk. Omdat je het niet zo vaak meer hoort en omdat het een rechttoerechtaan naam is.
Tsja ik weet niet of je veel kindern kent die zo'n beetje tussen de 0 en 7 jaar zijn, want dat is, denk ik, de periode waarin de naam Finn veel is gegeven. Als jij er geen kent kun is dat natuurlijk wel een pluspunt om de naam te kiezen. De kans dat er nog een Finn in zijn klas zit, later, is alleen groter dan wanneer je hem Malcolm of Ludovic zou noemen. Of dat je dat weerhoudt om een naam te kiezen, die je mooi vindt, is aan jou.
@Spinnekop Finn is leuk. Populair misschien, maar als het nou gewoon de naam is?

Heb zelf een zoon wiens tweede naam Finn is. Nog steeds blij mee.

Suggesties:

Jort

Ste(i)n

Mats

Ivar

Jorn

Stef

Lex

Birk
Winterteen, misschien nog:

David

Arthur

Allan

Leon

Serge

Philip

Christian

Sander

Michaël

Jorrit

Aron

Jarno

Lucas

Stefan

Victor

Robin

Oscar

Boris

Guido

Floris

Juriaan

Spinnekop, voor jou misschien nog:

Lev

Glenn

Krijn

Stan

Bram

Roan

Lex

Lars

Noud

Koen

Boaz

Sjuul

Brent
quote:winterteen schreef op 03 september 2016 @ 00:15:

Ha dames,

Ik zoek een jongensnaam die bij Valérie past. Ik ben nog niet zwanger maar de vorige X vond ik jongensnamen bedenken ook al vreselijk moeilijk, dus ik wilde maar vroeg beginnen

Ik hou van tijdloze, klassieke namen, maar een beetje artistieke uitspatting mag ook best. Ik hou meestal niet van Engelstalige namen (ok James is prachtig) en ik vind het leuk als een naam meer dan 1 lettergreep behelst.

Valérie en Reinier

Valérie en Maurits
quote:mendy schreef op 04 september 2016 @ 20:34:

Winterteen, misschien nog:

Leon

Serge

Philip

Oscar

Floris

Leuk!
quote:Onne78 schreef op 04 september 2016 @ 20:31:

@Spinnekop Finn is leuk. Populair misschien, maar als het nou gewoon de naam is?

Heb zelf een zoon wiens tweede naam Finn is. Nog steeds blij mee.

Suggesties:

Jort

Ste(i)n valt helaas af wegens achternaam:(

Mats leuk!!!!!

Ivar

Jorn

Stef doet me aan stefanie denken

Lex

Birk ook leuk! wel veel kleine kinderen in de vriendenkring enzo. Geen finnen... las net quinn. Zelfde klanken dus das een serieuze optie, ook voor vriend. Thnx!
....
anoniem_218761 wijzigde dit bericht op 20-10-2017 06:58
99.01% gewijzigd
Bedankt strandbal. Ik gebruik mijn achternaam wel dus denk dat dat een beetje gek wordt. Iedereen kent mij immers bij mijn meisjesnaam. Ook geen trouwplannen.

Maar quinn is idd echt wel een goede optie! Zou Finn misschien een beetje regiogebonden zijn?
In welke regio de naam veel voorkomt kun je zien op de website van het meertens instituut. Als je googelt op 'voornaam populariteit' kom je er wel. Dan moet je eerst de naam invullen en vervolgens kun je kiezen voor 'spreiding' of zo.

Misschien vind je Quint ook nog wat? Quinn ken ik zelf als meisjesnaam.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Finnian
Hoi, na een lange zoektocht zijn er nog 2 namen over.. Lucas en Matthijs.

Ik ben benieuwd naar jullie mening en associaties. Misschien helpt het om de knoop door te hakken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven